Kirjoittaja Aihe: Hiphop-musiikista yleisesti!  (Luettu 17623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #25 : 02.07.2010 16:01:58 »
...
Ilmeisesti skene ei ole hirveän tuttu...

Lainaus
Mitä mä meinaan/ sä aloit käyttää huumeit kun sanoin et doupeimmat Jumala seivaa/. Parin sanan muutos ja tämä on suoraan hänen biisistään.
Eihän Rudy siinä omia lyriikoitaan lainaa, vaan heittää oman biisinsä nimen battlen sekaan antaen ymmärtää että Kajo on Ruudolffin fani. Eli niinkutsutusti dissaa vastustajaansa kuten battleissa on usein tapana.
Ruudolf on yksi harvoista battlaajista joka osaa suoraan tarttua toisen räppärin heittoihin ja kääntää ne takaisin toista vastaan, jo siitä näkee ettei Rudyn menestys ole valmiiksikirjoitettujen riimien varassa.
Lainaus
Lisäksi minä haluaisin nähdä sen räppärin joka pystyy vetämään freestyleissa tai battleissa double-rhymeä useaan otteeseen saman setin aikana ilman ettei ole valmiiksi kirjoittanut settejään.
Minäkin haluaisin nähdä Jessica Alban pimputtamassa ovikelloani pukeutuneena pelkkään sadetakkiin, mutta realismissa on pysyttävä (ovikelloni ei näet toimi).
Muutenkin omituista suomibattlayksen tason arvostelemista. Suomen kielen taivuttelussa voi olla vain niin hyvä kuin kieli antaa periksi. Kumma ettei mieleesi juolahtanut edellämainittuja räppäreitä parempia batlaajia tai mitään argumentteja millä osoittaisit näiden heikkouden. Valmiiksi kirjotettuja riimejä tullaan aika battleissa näkemään, mutta sille ei voi mitään. Kuitenkin kun setit venyvät useiden minuuttien mittaisiksi, kyllä flowsta ja jäätymisistä näkee onko mukana valmiiksikirjoitettuja riimejä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #26 : 02.07.2010 16:21:30 »
Yksi kysymys Zaybeelle: Miksi edes "avaudut" tuollaisesta aiheesta joka on kuollut ja kuopattu Suomessa jo päivä ykkösenä?

Ja muutenkin bätläys. Missä sitä tavataan? Kerran vuodessa rapin ässäm-kisoissa ja aikoinaan JKL:n blazessa open mic illoissa(toki parissa hassussa muussakin kaupungissa) kun tarpeeksi lärveissään jokainen sai mennä hosumaan mikkiin. Tämä homma ei istu suomalaiseen hiphop kuvioon.

Olen itse kyllä kanssa sitä osastoa, joka EI nauti Ruudolfin tekemisestä. Edes nokkelat jutut eivät pelasta sitä tosiasiaa, että hänen riiminsä ovat surkeita ja nimenomaan tekniikan osalta.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2010 16:24:09 kirjoittanut PhineasMcClintock »

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #27 : 02.07.2010 18:20:26 »
No Rudyn jutut ei kiinnosta mua sen jumalaläpän takia. Tai tuskin se läppää on.. mutta kuitenki ;D

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #28 : 02.07.2010 18:54:56 »
Olen itse kyllä kanssa sitä osastoa, joka EI nauti Ruudolfin tekemisestä. Edes nokkelat jutut eivät pelasta sitä tosiasiaa, että hänen riiminsä ovat surkeita ja nimenomaan tekniikan osalta.
Nyt tuli kyllä niin syväluotaavaa analyysiä että.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #29 : 02.07.2010 19:14:23 »
Olen itse kyllä kanssa sitä osastoa, joka EI nauti Ruudolfin tekemisestä. Edes nokkelat jutut eivät pelasta sitä tosiasiaa, että hänen riiminsä ovat surkeita ja nimenomaan tekniikan osalta.
Nyt tuli kyllä niin syväluotaavaa analyysiä että.

Olen jo kertonut aiemmin käsitykseni siitä mitä arvostan suomihiphopissa, joten en näe tarvetta toistaa itseäni. Sanon silti, riimittelytekniikkaa. Olet luultavasti kuullut lauseen, ettei makuasioista voi kiistellä. Toki kuulen mielelläni argumenttisi sen suhteen, että Ruudolf on laadukas riimittelijä vaikkapa esimerkin kautta. Hän on nokkela ja valmissanainen kaveri muutoin kuten sanoinkin jo aiemmin.

// Ja nyt en puhu bätläyksestä vaan ihan tekemällä tehdyistä biiseistä. Bätläys on minulle jo syntyessään kuollut asia Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2010 19:32:48 kirjoittanut PhineasMcClintock »

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #30 : 07.07.2010 15:44:29 »
Suomihiphop-kartalle ollaan pelottavaa vauhtia saamassa uusi syöpäläinen eli v. 1990 syntynyt Mikael Gabriel. Mikael Gabriel yrittää räpätä biiseissään mm. siitä kuinka vuonna 1998 alkoi bisse maistumaan liikaa ja ekat hatsitkin tuli vedettyä(tässä tapauksessa siis pilvi kyseessä). Melko kovia suorituksia 8-vuotiaana poika tehnyt.

Tällaisten ex-ongelmanuorten selviytymistarinathan ovat aina yes kuultavaa kaikessa traagisuudessaan. Siitä on myös helppo luoda musiikillinen kulmakivi teksteihin. Harmi vain, että tämä kaveri kärjistää asioita "hivenen" liikaa.

Isoille massoille tämä kaveri lienee tuttu Pohjosen poika kappaleella, joka Voicella paukkuu videonkin muodossa.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #31 : 07.07.2010 15:59:12 »
Suomihiphop-kartalle ollaan pelottavaa vauhtia saamassa uusi syöpäläinen eli v. 1990 syntynyt Mikael Gabriel. Mikael Gabriel yrittää räpätä biiseissään mm. siitä kuinka vuonna 1998 alkoi bisse maistumaan liikaa ja ekat hatsitkin tuli vedettyä(tässä tapauksessa siis pilvi kyseessä). Melko kovia suorituksia 8-vuotiaana poika tehnyt.

Tällaisten ex-ongelmanuorten selviytymistarinathan ovat aina yes kuultavaa kaikessa traagisuudessaan. Siitä on myös helppo luoda musiikillinen kulmakivi teksteihin. Harmi vain, että tämä kaveri kärjistää asioita "hivenen" liikaa.

Isoille massoille tämä kaveri lienee tuttu Pohjosen poika kappaleella, joka Voicella paukkuu videonkin muodossa.

POHJOSEN POIKA EI TYTTÖJÄ PELKÄÄ <3333.. NOT :D Miten voinkin vihata sitä kappaletta.... hrr! Testiks täytyy kuunnella joku sen toinenki kipale... hetkinen...

// Jaa, ei ollukka Spotifyssa siltä muuta.. höh. Tsekkasin MySpacesta mutta ei ollu niin kiinnostavaa että olisin jaksanu loppuun asti kuunnella.

MG:hän on Uniikin tuplaaja... Tuplaajana vois mun puolesta pysyäkki.

« Viimeksi muokattu: 07.07.2010 16:03:37 kirjoittanut Jolanne »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #32 : 07.07.2010 19:02:00 »
Mä tykkään Pohjosen pojasta.  ;D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Angel

  • Syrämellinen sanojen muovailija
  • i
  • *
  • Viestejä: 2648
  • Karma: +4/-3
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #33 : 07.07.2010 22:11:02 »
^ mäki. taino oikeestaan oon pikkusen kyllästyny eikä taho jaksaa enää kuunnella ku tuli jo viimekesänä kuunneltua aika paljo :p
everybody wants happiness, nobody wants pain,
but you can't have a rainbow, without a little rain

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #34 : 07.07.2010 23:56:25 »
Vähän yllättäenkin pakko sanoa, että KY:n Uniikista en diggaile kauheesti. Jotenkaan sen setit ei lähde juuri koskaan.

Suurin rimanalitus oli ehdottomasti se Koivus Arin disautus. Sinänsä aiheesta rimmaili, mutta ei tolla kaverilla oo kauheesti varaa haukkua ketään pikkumuijan näköiseksi jne jne. Kyseessähän ei edes ollut läppä Uniikin mukaan. Siinä vaiheessa kun itse on 140cm sulkapäässä oleva ärrävian omaava lihakimpale, on fiksua dissailla varovaisesti. ;) Pojat on poikii biisissäkin mennään aika pahasti riman alle Uniikin osalta..
« Viimeksi muokattu: 19.07.2010 19:02:48 kirjoittanut PhineasMcClintock »

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #35 : 19.07.2010 19:11:59 »
Ja lisää kuraa tuuttiin vasta äskettäin tekohengityksen myötä elpyneelle suomiskenelle.

Tällä kertaa Voicelta(ihme että katsoin) bongasin Timi Lexikonin reivaa kappaleen.

http://www.youtube.com/watch?v=4z2jXVDB_yo

Melko yllättävää, koska Timillä on mielestäni ollut jo vuodesta 2006 asti piilevää potentiaalia, joten tämä pazka petti pahasti.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #36 : 21.07.2010 08:38:05 »
Kuulin NRJ:n Hitti vai Hudissa ton Reivaan jo joskus keväämmällä. Sillon ajattelin jo et "HEH HEH, onpas hauska :<"

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #37 : 21.11.2010 03:06:23 »
Olli PA & Funksons - Laiva lasipullossa feat. Refu



iha massaa nykyää oulusa, mutta toimii. (=

// tämäki o kyllä huva
« Viimeksi muokattu: 21.11.2010 03:10:48 kirjoittanut vviima »

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #38 : 23.11.2010 23:57:22 »
Mikael Gabriel - Sä olit oikees

Kuulin tän radiosta tänää ja olin et  :o ku sain tietää esittäjän. Hyvä biisi.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #39 : 19.04.2011 12:11:56 »
Fintelligensin Ei tekosyitä on tänään ensisoitossa, ainakin Ylex soittaa.

Vitsi muuten mietin pitkään, et onks se Sofia Ruusila (:|) ku on tossa Cheekin Mikä siinä on videolla.....no onhan se.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #40 : 21.04.2011 14:49:31 »
Suomen räppiskenen puhutuin poppoo SMC Lähiörotat pläjäytti sitten uuden musavideon 420-päivän kunniaksi.

http://www.youtube.com/watch?v=qeokdCLoPb0

Siinä niille jotka diggaa muustakin kuin 2000-luvun MTVrappareista.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #41 : 21.04.2011 18:35:54 »
LOL toi on kyl hyvä :D

Aika diippii etten sanois :D Parempi ku Lähiörotat skujaa.

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #42 : 21.04.2011 18:46:03 »
LOL toi on kyl hyvä :D

Aika diippii etten sanois :D Parempi ku Lähiörotat skujaa.
"Iha vitu diippii.."


Tälläkertaa kyl Avikan Prinssi vetää parhaan versen. Muutenki iha jees ettei lyriikat enää sitä pelkkää gängstailua.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #44 : 10.05.2011 20:09:32 »
Rähinä Live 2011 Helsinki kooste

Ei paskempi meno. knnanvirastuttaa kahta kauheemmin ny etten mennyt sillon ku oli Lahes :S

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #45 : 23.05.2011 17:04:03 »
Lainaus käyttäjältä: YleX @ FB
Tällä viikolla aion pyöräyttää Uuden musiikin aamuvuoron aloitusklassikkona vielä ainakin pari vanhaa Kesäkumibiisiä, koska Fintelligensien tämän vuoden kumibiisi julkaistaan lauantaina YleX Popissa. Mikä on teidän suosikki Kesäkumibiiseistä? Mun on Pariisin kevät feat. Katri Ylander. -Jussi.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #46 : 12.07.2011 22:00:07 »
Juju - Loppu Tämmösta suositeltiin mulle. Ei kyl yhtään paha.

Juju - Onni
« Viimeksi muokattu: 12.07.2011 22:05:06 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Angel

  • Syrämellinen sanojen muovailija
  • i
  • *
  • Viestejä: 2648
  • Karma: +4/-3
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #47 : 12.07.2011 22:13:29 »
^ Juju on hyvääääääää ! i like
everybody wants happiness, nobody wants pain,
but you can't have a rainbow, without a little rain

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #48 : 21.07.2011 13:08:16 »
Lähtiskö joku mun seuraks Blockfestiin 8D... Siellä on kaikki vähänki merkittävät suomiräppärit... Ittee ainaki nappais mennä tsekkaan SMC Lähiörotat, Are, Ruudolf ja Paleface.

Spektikin vois olla iha ok, mutta se on MTV-rähinäjengin kans %p

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #49 : 22.07.2011 06:00:59 »
Blockfestis ois kyl vaikka KETÄ!

Passionin edes oli joku hemmetin iso hiekkakasa. Liittyiskö jotenki noihin festeihi?
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.