Kirjoittaja Aihe: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!  (Luettu 16244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
SPOILER ALERT!

Tänään, 19.1. se alkaa, eli allekirjoittanut kommentoi ekaa koelaulujaksoa heti huomenna! Muistaakseni ekana on vuorossa New Yorkin ja New Jerseyn koelaulut. Jaksot ovat tosiaan siirtyneet tiistai- ja keskiviikkoilloista keskiviikko- ja torstai-iltoihin eli ovat täällä katsottavissa torstai- ja perjantaiaamuina. :) Tuomarithan ovat vaihtuneet Randy Jacksonia lukuunottamatta ja uusina laulajien lannistajina ovat Jennifer Lopez ja Steven Tyler. Lisäksi uutena juttuna on nettihaku ja TOP24:n tilalle tullut TOP20. Eikun kattomaan, -siis huomenna tähän aikaan. ;)
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #1 : 19.01.2011 20:21:49 »
En oo ite jaksoa vielä kattonut, mutta Facebookista katoin et esim. Kelly Clarkson oli kommentoinut: Okay American Idol I spent more time crying than laughing and that's not supposed to happen ....goodness, seriously still crying from the last audition haha!

ja eräs toinen ryhmä oli kommentoinut: American idol is a joke. They should just replace J Lo with Sanjaya.

täytyy katella kun ehtii.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #2 : 20.01.2011 23:07:48 »
Jakson alusta meni paljon aikaa uusien tuomareiden esittäytymisiin, mutta ei tää nyt ihan niin paha ollut kuin pelkäsin!

New Jerseyn koelaulut:

Rachel Zevita: uskomattoman tumma ääni kun vertaa puheääneen, ehdottomasti jatkoon! Ei välttämättä kaupallisin ääni, mutta mielenkiintoinen.

Caleb Hawley: Tykkäsin. Taimaus ja äänen väri kohdillaan. Vähän korkee ja välillä kimeä, mutta ans kattoo. Hollywoodiin kyllä.

Kaks ekaa hyviä, ei varmana tuu enää montaa näin hyvää…

Kenzie Palmer: Tää sitten oli sitä kaupallisempaa puolta. Country-soundia löyty, mutta aika tavallinen näissä Jenkkilän kinkereissä. Suomen Idolsiin tää olis aivan mahtava tosin. ;)

Ei vieläkään yhtään luokattoman huonoa…tai no, jakson ihan eka, mutta silti.

Norsunluurannikolta kotoisin oleva Achille Lovle sitten oli se ensimmäinen nimetty ja haastateltu luokattoman huono. Tuntu tosin, että tää oli enimmäkseen aksentiin takia tässä. Tai no, oli tää ihan surkee muutenkin.

Tiffany Rios: Haastattelun perusteella odotin vielä paljon pahempaa, mutta mä en laittais Hollywoodiin. Epätarkkaa, mutta hyvä äänen väri. Veikkaan ettei mene kovinkaan pitkälle Hollywood-viikolla.

Sitten tuleekin kakkakimara.

Ultimate-kakka tais sitten olla Melkia Wheatfall. Ainakin toistaiseksi.

Robbie Rosen: Surkutarina vuorossa. Poika oli pyörätuolissa kersana ja laulaa kuin enkeli. Todella pehmeä ääni eikä vedä liian överiksi…mun makuun. Tykkäsin todella paljon!

Partiopoika Chris Cordeiro ei todellakaan ole menossa jatkoon. Ajoittain ihan jees nuotti äänessää, mutta ei sen lisäks mitään.

Hermostuneena röyhtäilevä Michael Perotto. Ok nuotti muttei oikein mitään nuottikorvaa. Sääli sinänsä.

Ashely Sullivan on haastattelun perusteella ihan luokattoman huono. Ans kattoo… Lauloihan tuo kyllä huomattavasti paremmin kuin odotin! Ehkä mielenkiintoinenkin tuttavuus. Ainakin viihdyttävä! Ei varmaankaan pidemmälle pääse, mutta silti.

Ekan päivän toiseksi viimenen tyttö on 16-vuotias Victoria Huggins joka laulaa mun makuun oikein hyvin Midnight Train To Georgia. Vähän nasaali, mutta puhdasta tuo oli. Tää on ehkä tän kauden Kellie Pickler. Niin hauska tyyppi. :)

Kosovolainen pakolaisvanhempien tyttö…tällaset tarinat johtaa yleensä hyvään koelauluun…ja Melinda Ademi lauloi luonnollisen helposti If I Ain't Got Youn. Hollywoodiin vaan!

New Jerseyn kakkospäivä:

Devyn Rush aloitti tosi vahvasti biisillä God Bless The Child, ihana jazz-ääni. Ei liian Amy Winehouse/Duffy, ja sopivasti soulia mukana. Ehdottomati Hollywoodiin!! Tää oli ehkä tähän mennessä eniten mun juttu. :)

Jimmy Kennedy sitten toikin riman takas alas. :D

Välikommentti: Steven Tyler on hemmetin viihdyttävä tyyppi!!

Yoji Asano: Ihan hirveetä. Niiiin nasaali kun vaan voi olla. Huoh. Piste.

Kakkakimaraa taas. Näitä en jaksa yksilöidä.

Nyyhkytarina taas. Isällä on  kurkkusyöpä ja siitä on selvinnyt. Briell Von Hugel laulaa Endless Loven laulaa todella pehmeellä ja luonnollisen kuulosen äänellä. Tuon kun kuulis revittelevän, mutta ehdottomasti Hollywoodiin!

Päivän viimenen laulaja oli ollut penskana koditon jne. Tarinan perusteella varmaan hyvä…olishan se tylsää jos päivän viimenen nyyhkytarina oliskin huono laulaja. Travis Orlando laulaa Eleanor Rigbyn. Vähän töksähtelevää mun makuun, mutta kiva soundi ja äänen väri varsinkin. Luonnollinen kyllä, ja mennee Hollywoodiin heittämällä.

Kokonaisuudessaan ok koelaulupaikkakuntana. Jokunen tähtikin. :)
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #3 : 20.01.2011 23:52:26 »
New Orleansin koelaulut

Jordan Dorsey veti ihanan pehmeesti mutta mukavalla loppuraspilla höystettynä. K**en hunajaa! Tähän mennessä kuulluista (siis vertaan myös New Jerseyhin) ehdottomasti paras! :D Tää on niin mun juttu!

Kimaraa vähän…mutta sitten yksilöity Sarah Sellers joka oli hempulan hyvä! To Make You Feel My Love on lisäksi tosi ihana biisi. Kaunis ääni raspilla varustettuna. Ehdottomasti Hollywoodiin. Mielettömän hieno!

Jovany Barreto lauloi espanjankielisen Contigo La Distancia-nimisen biisin. Kaunista ja tyyppi tuntui jopa oikeesti tulkitsevan. Grrrreat!

Jacquelyn Dupree veti aika kuluneen biisin I'll Stand By You (The Pretenders). Ihan kaunista, mutta matalissa sävelissä oli epäpuhtautta. Silti hyvä ja ansaitsi paikkansa Hollywoodissa.

Sit koulukiusattu Brett Loewenstern vetää Bohemian Rhapsodyn…ehkä hirvein koelaulubiisi ikinä, mutta kaunis ääni pojalla on…eikä biisiä päästetty sinne hassuihin kohtiin saakka. Jatkoon, jatkoon. :)

Gabriel Franks ei voi olla hyvä haastattelun perusteella. Ääni olis voinut olla pahempikin, Bad Romance ei voi olla hyvä koelaulubiisikään, mutjoo, olin samaa mieltä tuomariston kanssa.

Kakkakimaraa…

Alex Attardo…kakkakimaraanhan tämä kuului. Ei mitään nuottikorvaa. Äänessä ois teoriassa ollu jotain kivaa, mutta kun ei oo korvaa, ei oo korvaa.

Jacee Badeaux. (Sittin' On) The Dock Of The Bay. Ihanan pehmeää ja helpon kuulostaa. Kuulostaa vaan siltä ettei pojalla ole vielä ollut kunnon äänenmurrosta. Näyttää tosiaan about 12-vuotiaalta, mutta kai se sitten 15 on. Samaa mieltä tuomariston kanssa!

Päivän viimenen tyttö. Nuorena äidiksi, vaikea raskaus ja väähän sairas lapsi, eli nyyhkytarina tottakai lopuksi. Paris Tassin lauloi kauniisti countrya. Vähän epätarkkaa, mutta tämä kosketti todellakin. Äänessä oli ilman tarinaakin tunnetta. KYLLÄ!
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #4 : 03.02.2011 10:08:31 »
Päätin noiden kahden ekan jakson jälkeen etten erikseen näitä koelauluja kommentoisi kun myöhemmissä on enemmän "tarttumapintaa".

Hienosti alkoi jakso American Idolin pahoittelulla Steven Tylerin käytöstä koskien. Tällä hetkellä Steven Tyler on ehdottomasti viihdyttävin osa tätä showta!

Corey Levoy vetäs kauniisti yleensä naisen esittämän biisn I Can't Make You Love Me. Puhdasta, todella puhdasta! Tykkäsin.

Hollie Cavanaghin äänen väri oli todella kaunis, mutta ei pysynyt ollenkaan sävelessä. Aina kun tuli tauko, sävellaji muuttui. Sääli sinänsä. :( Sai toisen mahdollisuuden ja meni huomattavasti paremmin! Sanoisin pelkästään toisen biisin perusteella että jatkoon, ja näin kävi.

…..näitä kakkoja en jaksa kommentoida….

John Wayne Schulz lauloi kunnon countrya, Brooks&Dunnin Believen. Kauniisti lauloikin, mutta mua epäilyttää vähän näiden suhteen aina se, että rajoittuuko nää tähän yhteen genreen vai pystyvätkö laulamaan melkein genrestä kuin genrestä. Toki säännöt ovat muuttuneet sillä lailla että laulajat pystyvät tekemään biiseistä vielä enemmän oman näköisensä. :)

Courtney Penry oli kanaa imitoivaksi Ryan Seacrest-faniksi oikeinkin hyvä ääni. Odotin huomattavasti pahempaa.

Odottelen edelleen sitä Steven Tylerin kamalaa käytöstä.

Kimara hyvää vaihteeksi!! :)

Pariskunta Arizonasta, katsotaan mitä tästä seuraa… Jacqueline Dunford lauloi Mercyn oikeinkin kivasti, Nick Fink lauloi mun makuun vielä kauniimmin. Tykkäsin molemmista.

Janelle Arthurkin laulaa Duffya, Syrup&Honey vähän coutrymmin ja tykkäsin nopsasta biisistä vielä enemmän

Melodikaa soitteleva Casey Abrams oli ihan mahtava!! Uskomattoman monipuolista äänenkäyttöä varsinkin 19-vuotiaalta.

Okei, Steven Tylerin huono käytös varmaan kiteytyi siihen keskusteluun joka kulki näin:
Steven Tyler: "What do you do for a living?"
Kilpailija: "I'm a research-person (tai jotain sine pain…) for pharmaceutical companies."
S.T.: "Me too! That was me in the 70's!"

Olis nyt repässy vähän paremmin. ;)
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #5 : 18.02.2011 01:06:28 »
Yhdeksäs jakso

Hollywood-viikko, Ryhmät!!

Tää on se yleensä draaman puolesta viihdyttävin osa koelauluista. Ja vähänkö tuli nopsaan!

Ekana päivänä ekan koelaulunsa suorittaneet olivat jo treenanneet kun selvis että ryhmissä pitää olla sekä ekana, että tokana koelaulupäivänä jatkoon päässeitä. Eiku ryhmittyminen uusiks…

Aikaa menee siis kaikilta hukkaan kun ryhmittyminen menee uusiks. Ja monta kertaa!

Pia Toscano, Alessandra Guercia ja Brielle Van Hugel, joista ensimmäinen oli eniten mun makuun, vetivät ryhmänä todella hyvin ja enimmäkseen myös todella puhtaasti. Kaikki jatkoon.

Jordan Dorsey, Robbie Rosen, & co. Robbie veti mun makuun paremmin kuin Jordan. Oli välillä vähän epävireistä, mutta enimmäkseen oikein hyvä, ja stemmat olivat hienot. Kaikki jatkoon.

Adrian Michael (tykkään!), Lauren Turner (tykkään vaikka falsetti oli välillä aavistuksen epätarkka). Laittaisin ainakin Laurenin jatkoon, mutta…kaikki jatkoon. Stemmat kyllä toimivat, mutta olishan se kiva jos kuulis edes pätkän jokaisen soolosta.

Voi A-PU-VA! Tiffany Rios (tosi epätarkka) ja Jessica Yantz. Aika kamala kyllä. En laittais kumpaakaan jatkoon. Varsinkin Tiffanyn ääni kuulosti ihan hirveen väkinäiseltä ja kuulosti siltä, että tyttö huutaisi koko ajan. No, oikea valinta.

Jovany Barretto (jees), Kevin Campos (parempi), Jorge Gabriel (epätarkka) ja Karen Rodriguez (tykkäsin julmetusti!), eli Spanglish. Laittaisin Kevinin ja Karenin jatkoon. Mutta Karen ja Jovany menivät jatkoon.

Steven Tyler kohteena…tyttöryhmä toimi kokonaisuutena. En kaikkia laittaisi jatkoon, mutta kyllä ainakin Laurenin. Ja näin kävi! (yllätyin hieman kyllä…)

Matt Dillard unohti täysin sanat eikä osannut edes improvisoida eikä pysynyt enää edes sävelessä. Blääääh. Colton Dixon oli jees, mutta muita ei sitten kuultukaan.

Sitten tuli huonoja ryhmiä.

Paris Tassin lauloi epätarkasti. Tyttö olisi kyllä oikeasti hyvä, mutta raaka peli, eli kotiin koko ryhmä.

Ashley Sullivan meinasi jo lopettaa…ja veti sitten Hit'em Up Stylen vähän överksi. Ryhmä oli kokonaisuutena silti ihan hyvä, ja koko porukka jatkoon.

Teinien mammat tuovat kyllä ihanasti lisädraamaa tähän hommaa.

Eka Queen-ryhmä oli aika vaihteleva. En toivo kenenkään menevän jatkoon ja ärsyttää jos James pääsi jatkoon varmaan lähinnä korkea puhtaan revityksen takia. Ei mun juttu. Caleb oli enemmän mun makuun.

Keonna Evans, Jalen Harris, Sarina-Joi Crowe, Felix Ramsey ja Deandre Brackensick. Kokonaisuutena hyvin toimiva ryhmä, josta mun lempparit olivat Jalen ja Deandre. Kaikki jatkoon mun puolesta! Ja tuomarit olivat samaa mieltä. :)

Steven Clawson (nää), Corey Levoy (unohti sanat), Hollie Cavanagh (tosi epäpuhdasta) ja pari muuta…ei jatkoon. Edellisten suoritusten vuoksi jatkoon Corey ja Hollie.

A Cappella-esitys, joka toivottavasti menee hyvin. Dan Noguchi (ei mieleenpainuva), Lara Johnston (överiksi), Julie Zorrilla (tykkäsin), Melissa Lucas ja Casey Abrams (mun lemppari). Kaks munki mielestä parasta pääs jatkoon.

Toinen a cappella-ryhmä oli huomattavasti parempi kyllä! Varsinkin Jacob Lusk ja Naima olivat hyviä. :)

Caleb Hawley, Devyn Rush, Chris Medina, Carson Higgins ja tyttö jonka laulua ei kuultu. Devyn ei päässyt jatkoon, mutta muut pääsivät kyllä.

Denise Jackson, Stevie Cain, Natalie Hanson, Brett Loewenstern ja Jacee Badeaux (joka keksi sanat vauhdissa…sävel meni kyllä hyvin, mutta jäi tosi vaisuksi). Denise, Natalie, Brett ja Jacee jatkoon. En olis laittanu tuon perusteella Jaceeta jatkoon. Kyllä se sen verran vaisuksi jäi. Noh, ei silti todellakaan huono.

Scotty McCreery, Monique De Los Santos, Frances Coontz ja Clint Jun Gamboa vetivät tosi hyvin yhteen. Jännäsin vähän sitä, miten Scottin Southern-twang sopii muiden äänten kanssa yhteen, mutta eipä siinä ollut mitään jännitettävää. Kaikki jatkoon.

Viimeisessä ryhmässä Chelsee Oaks, Jacqueline Dunford ja Rob Bolin…mikään tässä ei toiminut. Tai no, parhaiten meni ehkä Chelseellä, mutta siinäkin tökki joku. Robin äänestä pidän eniten, mutta en tän perusteella laittais ketään jatkoon. Jostain ihme syystä tytöt jatkoon. Jacquelinen ääni ei mun mielestä toiminu yhtään.

Siinä ne!


Kymmenes jakso, Hollywood-viikko ja viimeiset sooloesitykset

Haley Reinhart lauloi ihan uskomattomattoman kauniisti. Paljon erilaisia sävyjä ja biisinä ihana God Bless The Child. I-HA-NA!

Ashton Jones jatkoi samalla linjalla. :)

Thia Megia laulaa edelleen todella kauniisti, mutta mun mieleen ei tämä ääni jää kaikesta huolimatta. :(

Sitten pari aidosti huonoa vetoa.

Clint Jun Gamboa siitä huolimatta että lauloi erinomaisen hyvin, liialla revittelyllä pilasi kauniin kappaleen.

Kendra Chantellella on ihanan pehmeä ja sumuinen ääni, ja hänen äänensä sopi samaan klassikkoon erinomaisesti.

Sophia Shoraista en pitäny IHAN yhtä paljon kuin edellisestä vaikka tämäkin tyttö oli erinomaisen hyvä.

Chris Medina veti My Perogativen, mutta siitä ei hirveämmin näytetty juttuja koska…Carson Higgins veti My Perogativen ihan överiksi. ei mun juttu. Tän vuoden Normund Gentle.

Julie Zorrilla lauloi Love Songin samalla kun soitti koskettimia, Caleb Hawley säesti kitaralla itseään,
Colton Dixon veti koskettimiensa säestyksellä kauniisti,
Brett Loewenstern lauloi kitaransa säestämänä, ja Robbie Rosen soitti koskettimia samalla kun lauloi…ja niiiiiin kaunista tälläkin kierroksella. Kaikki nämä olivat siis oikeesti hyviä, mutta parhaiten mun mieleen jäivät Julie, Colton ja Robbie.

Casey Abrams säesti itseään läskibassolla samalla kun lauloi Georgia On My Mindin . Aiva I-HA-NA! En voi uskoa että tämä jannu on vasta 19-vuotias! Mitä kaikkea poika vielä ehtiikään tekemään. Siis niiiiiiiiin mun lemppari!

Jacqueline Dunford lähti sairauden takia kisasta.

Chelsee Oaks on varmasti kisan ainoita country-tyttöjä, mutta laulu ei ollut hirveän vakuuttavaa tällä(kään) kierroksella.

Lauren Alaina, vasta 15-vuotias tyttö, on yksi mun lemppareista tässä kisassa. Tytössä on potentiaalia vaikka mihin, ja voin kuvitella hänen äänensä sopivan melkein mihin vaan.

Jacob Luskin ääni on todella monipuolinen ja ääniala uskomattoman laaja ja samalla todella vaivattoman oloinen. Mieletön kaveri, mutta en aidosti usko kansan ihan kamalasti tätä jamppaa äänestävän. :(

John Wayne Schulz lauloi tällä kierroksella todella nätisti. Ei ole liiian country-ääni. Helppoa ja kaunista.

Ashley Sullivan mokaili hermostuksissaan. Saapa nähdä miten menee, mutta veikkaan ettei mene jatkoon.

Stefano Langonesta tykkäsin jo ekassa koelaulussa, ja edelleen poika oli vakuuttava.

Jovany ei tälläkään kierroksella mua vakuuttanut.

Jacee Badeaux laulaa edelleen kyllä kauniisti, mutta mä melkein sanoisin että vois odottaa ens vuoteen.

Scottie McCreery unohteli sanat biisistä I Hope You Dance, samoin kuin Tatynisa Wilson, joka lisäksi lauloi todella epätarkasti. Scottie pysyi sentään sävelessä, eli jos näistä jompi kumpi pääsee jatkoon, sen on oltava Scottie. Mun mielestä.

Loppuratkaisu:

Ashley Sullivan, Lauren Alaina, Brett Loewenstern, Clint Jun Gamboa, Jacee Badeaux, Casey Abrams &co. pääsevät tästä jatkoon. Lauren ja Casey tästä eniten mun makuun.

Sitten huoneellinen keskivertoja jotka eivät paljoakaan saaneet ruutuaikaa, lähtevät kotiin. Kotiin lähtivät myös 3. huoneen Mark Gutierrez ja Chelsee Oaks&co.

Neljäs huone jatkoon mukanaan mm. Carson Higgins, Jovany & Scottie McCreery.

Jäljellä olevat kisaajat laulavat ensi viikolla The Beatlesin biisejä ja heistä valikoituu sitten top-24. Kyllä, sittenkin top-24.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #6 : 24.02.2011 14:17:49 »
Las Vegas-jakso, eli Beatles-vaihe

Laulajat jakautuivat duoihin ja trioihin, vetäisivät hatusta Beatles-biisit ja matkustivat bussilla/busseilla Las Vegasiin.

Vocal-coach-draamaa alkuun, ja sitten asiaan!

Mikään ei tuntunut kelpaavan tuotantoryhmälle -> lisää treeniä, ja sitten oikeesti esittämään biisit tuomaristolle.

Stefano Lagone ja James Durbin ja Get Back: Stefanosta tykkään hirveesti, James kirkuu ajoittain kovinkin epätarkasti, mutta kokonaisuutena toimi hyvin.

Pia Toscano ja Karen Rodriguez, Can't Buy Me Love: Kokonaisuutena tykkäsin kovasti. Molemmista tytöistä siis. :)

Jacob Lusk, Haley Reinhart ja Naima Adedapo biisillä The Long And Winding Road:
Naimasta tykkään eniten näistä kolmesta, Haley jäi kahden vahvemman varjoon, ja Jacob onneksi ei laulanut yli tätä ihanaa biisiä. Tykkäsin todella paljon!

Sitten Eleonor Rigby, Let It Be, Something, joista viimeisintä tuli pidempi pätkä, ja joista ehkä juuri tästä syystä viimeisimmästä tykkäsin myös eniten.

Lakeisha Lewis, Jerome Bell ja Tatynisa Wilson biisillä I Saw Her Standing There:
Vähän epäpuhtautta siellä täällä, eli ei mun mielestä yhtä hyvä kuin edelliset,

Paul McDonald ja Kendra Chantelle biisillä Blackbird:
Kaunista, todella kaunista, ja sillä tavalla haastava biisi, että nyansseja ei ihan hirveästi pääse näyttämään. Tykkäsin kyllä.

Help, Ticket To Ride ja With A Little Help From My Friends novena pätkinä.

Ashley Sullivan päätti sitten mennä naimisiin samalla reissulla! Ja mikäs siinä, tulipahan vähän huumoripätkääkin tähän jaksoon.

Melinda Ademi ja Thia Megia biisillä Here Comes The Sun:
Ei huono, mutta ei missään nimessä kamalan hyväkään. Blääh.

Ashley Suraiva ja Sophia Shorai biisillä We Can Work It Out:
Liian erilainen, ei mun makuun ollenkaan.

Lauren Alaina, Scot McCrury ja Denise Jackson biisillä Hello, Goodbye:
Hyvä Scottilta kuulla muutakin kuin countrya. Vähän goofy mun makuun, mutta kokonaisuutena suht. hyvä. Toivon silti, että ainakin Lauren pääsee jatkoon.

Pari hassumpaa esitystä joista toivon ainakin Casey Abramsin pääsevän jatkoon…

Robbie Rosen, Aaron Sanders ja Jordan Dorsey biisillä Got To Get You Into My Life:
Toimiva esitys kokonaisuudessaan. Tykkäsin kyllä!

Sitten vähän pudotuksia ja porukka takaisin Losiin. Siellä soolokierros.

Naima Adedapo lauloi Put Your Records Down ja moon mielestä aavistuksen överiksi, mutta kokonaisuudessaan tykkään kyllä kovasti tästä. Ja pääsi 12 parhaan joukkoon. :)

Hollie Cavanaghin veto No Onesta oli hieno kyllä. Tai siis se pätkä joka näytettiin…J-Lo olisi laittanut jatkoon, mutta poijaat päättivät toisin.

Lakeisha Lewis tippui myös samoin kuin Alex Ryan.

Clint Jun Gamboan viimenen biisi oli Hello ja oli ihana kuulla pehmeämpää Clintiä. Lahjakas kaveri ja jatkoon pääsi.

Haley Reinhartin artikulointi ei oo mun lempparii, mutta lahjakas tyttö on, ja jatkoon hän pääsikin.

DeAndre Brackensick oli ajoittain loistava ja ajoittain vähemmän loistava eikä päässyt jatkoon. Kaveri on kuitenkin ihan todella lahjakas. Toivottavasti jaksaa jatkaa ja yrittää vaikka ensi vuonna uudelleen.

Paul McDonald uskalsi vetää oman biisinsä vikana koelaulubiisinään. Ihan toimivaa kyllä, mutta vaikee sanoa. Jatkoon pääsi anyways. Ite en usko että pääsee hirrrrmuisen pitkälle enää siellä, mutta ans kattoo.

Ashthon Jones pääsi jatkoon myös. Mun korvaan/silmään tää ei missään vaiheessa ihan täysillä iskeny mutta hyvä tyttö oli ja ansaitsi kyllä varmaan pääsyn TOP24n joukkoon.

Chris Medinan vikana biisinä oli Fix You. Kaveri ei täysillä muhun iskeny missään vaiheessa…eikä päässyt jatkoon. Ja J-Lo hajos täysin.

Huomenna sit loput.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #7 : 25.02.2011 12:19:12 »
Viimeiset jatkoon pääsijät!

Karen Rodriguez: Viimeisenä biisinä veti Selinan biisin ja uskottavasti sen vetikin. Tykkään tästä tytöstä ja toivon hänen pääsevän jatkoon. Saattaa tosin muuttua tylsäksi kisan jatkuessa. TOP 24:ssä! :)

Robbie Rosen: Vika ibis Sorry Seems To be The Hardest Wordin. Kaunis ääni pojalla. Nuorella miehellä on äärettömästi potentiaalia. Top 24.

Ta-Tynisa Wilson: Un-Break My Heart. En tätä tyttöä laittais jatkoon. Oli todella ailahteleva Hollywood-viikolla. Top 24

Tim Halperin: Vikana biisinä veti oman sävellyksensä. Tykkään tästä koko ajan enemmän ja enemmän. Top 24.

Julie Zorrilla: Nätti tyttö laulaa todella kauniisti. Varmaan helposti tuotteistettavissa (onks toi sana??) ja markkinoitavissa. Top 24.

Scott McCreery: Paras tämän vuoden country-heeboista. Top 24.

John Wayne Schulz: Ei saanut hirmu paljon ruutuaikaa joten ei mulla oo oikein mielipidettä tästä. Ei jatkoon.

Jovany Barreto: Ei oo mun makuun. Nätisti laulaa ja teknisesti tosi taitava, mutta jokin tässä jampassa tökkii. Top 24.

Kendra Chantelle: Veti vikana biisinään toooosi kuluneen Idol-biisin, eli Fallin'in. Nätisti tosin. Ei oo saanu ihan hirveesti ruutuaikaa mikä on harmi. Top 24.

Jordan Dorsey: Vähän lässähti mun silmissä Hollywood-viikon aikana. Vika biisi vaikutti aavistuksen väkinäiseltä ajoittain (tai sit mun kajareissa on vikaa…voi olla..). Top 24.

Lauren Alaina: Yks mun ehdottomista suosikeista. Tää on niitä vahvimpia tyttöjä mun mielestä. Ja ihan uskomatonta että tyttö on niin järjettömän nuorikin.Veti viimeisenä biisinä Unchained Melodyn äärettömän kauniisti (siis sen pätkän ainakin joka näytettiin). Tästä tulee mieleen vähän Allison Iraheta, mutta tykkään tästä ehkä vielä enemmän. Top 24!!!

Stefano Langone: Veti oman biisinsä vikana esityksenään. Tykkään tästä pojasta tooosi paljon. :) Top 24.

Jackie Wilson: Unohti sanat Because Of Youta laulaessaan…eikä saanut tarpeeksi ruutuaikaa jotta saisin muodostettua kunnollisen mielipiteen. Ei jatkoon.

Jacob Lusk; Hullu tyyppi, hullu ääni. Teknisesti äärimmäisen hyvä laulaja ja puhtaasti laulaa. Kun revittelee täysillä, tätä en vaan voi ottaa tosissani. Viimesenä A Song To You jonka ainakin lopetti tosi kauniisti. Tästä tulee vaan Norman/Normund Gentle mieleen… Top 24.

Pia Toscano : Hyvä laulaja. Viimeisessä biisissä oli pari hassua nuottia (väkinäistä), mutta ehdottomasti ansaitsee jatkopaikan. Top 24.

James Durbin: Laulaa välillä ihan täysin överiksi, mutta hieman yllättävästi lauloi PUHTAASTI vikan biisin…tosin raiskasi biisin ihan täysin. Ja on top24:ssä.

Casey Abrams: Vikana biisinä jazzia läskibasson säestyksellä. Tykkään tästä ihan kauhiasti. Revittelyraspi toimii samoin kuin muutkin osa-alueet.  En edelleenkään osaa käsittää että tää on vaan 19-vuotias. Top 24!!

Viimeiset kaksi tyttöä, Thia Megian vikana biisinä You Raise Me Up. Tällä tytöllä on vaarana tulla tosi tylsäksi. Toinen ehdokas on Jessica Cunningham, joka ei ole hirveämmin saanut ruutuaikaa… This Megia Top 24, Jessica out.

Kolme poikaa jäljellä. Jacee Badeaux, Brett Loewenstern ja Clinton Dixon.

Jacee on kyllä liian lapsi näihin kinkereihin nätistä äänestä huolimatta. Brett lauloi vikana biisinä oman sävellyksensä. Tykkään tästä pojasta. Colton oli mahtava Hollywoodin soolokierroksella. Vikana biisinä vähän rockia. Tykkään Coltonistakin aikamoisen paljon, mutta en ole varma johtuuko se pianonsoittotaidoista vai lauluäänestä. Vai molemmista. Ehkä molemmista. VFTW toivois varmaan joko Jaceeta tai Brettiä, mä laittaisin jatkoon joko Brettin tai Coltonin.

Vika paikka meni Brettille.

TOP 24 näyttäis siis seuraavanlaiselta.

Pojat (vuorossa tiistaina):

Scott McCreery
James Durbin
Jacob Lusk
Clint Jun Gamboa
Casey Abrams
Jordan Dorsey
Brett Loewenstern
Paul McDonald
Jovany Barreto
Robbie Rosen
Stefano Langone
Tim Halperin

Tytöt (vuorossa keskiviikkona):

Haley Reinhart
Thia Megia
Ta-Tynisa Wilson
Rachel Zevita
Naima Adedapo
Lauren Turner
Pia Toscano
Karen Rodriguez
Lauren Alaina
Kendra Chantelle
Ashthon Jones
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #8 : 02.03.2011 07:21:03 »
TOP12 Pojat

…joista vain viisi menee jatkoon. Tässä kohtaa siis "vähän" oikaistaan niin, että yleisön viisi parasta miestä ja naista menee jatkoon ja tuomaristo lisää siihen sitten yhden miehen ja naisen "wildcard-pickinä".

Clint Jun Gamboa - Superstition
Ihan kelpo avaus illalle. En perusta tämän(kään) japan korkeista kirkaisuista, mutta mutton ihan jees. Ei kuitenkaan varmaan mun lemppari näistä kahdestatoista.

Jovany Barreto - I'll Be
En aiemmin oo hirveesti tästä tykänny, mutta nyt lauloi ihan nätisti. Ja puhtaasti. Ei tää silti mieleenpainuva ollu. Biisi oli ehkä vähän tylsän puoleinen ja olis voinu ottaa vähän lisää jotain omaa sovitukseen. Ihanan pehmee ääni. Tykkäsin tästä huomattavasti enemmän kuin Clintistä.

Jordan Dorsey - OMG
Tyyppi veti shown. Aika hirvee kokonaisuus. Alun matalista sävelistä ei kuullu oikein mitään. Sit oli se väkinäinen monotoninen osuus ja sit epäpuhdas falsetti. Eieieieieieiei.

Tim Halperin - Streetcorner Symphony
Epätarkkaa eikä tullu Timin äänen syvyys esille lainkaan. Falsettisävel oli ainoa mieleenpainuva asia. Ei tääkään iskeny oikein. Parempi kuitenkin kuin Jordan Dorseyn veto.

Brett Loewenstern - Light My Fire
Ei yhtä ärsyttävä kuin Jordan. Puhtaampaa laulua, mutta ehkä tässäkin joku vähän tökki. Ärsyttävää pään heilutusta, mutta jees esitys nuorelta jampalta.

James Durbin - You’ve Got Another Thing Coming
Ennakkoon moon inhokki #1. Pojalla on ihan jees ääni, eikä tää ollu niin kauhia kun mitt pelkäsin. Enimmäkseen puhdasta. Yllätyksekseni jopa tykkäsin.

Robbie Rosen - Angel
Biisistä tykkään tosi paljon, mutta on aika tylsä tällaseen. Rytmi heitteli tosi paljon. Antoi kyllä ihan hyvin näytteitä siitä, mitä kaikkea äänellään osaa tehdä. Falsettikaan ei muhun iskeny. Jotain jäi puuttumaan.

Scotty McCreery - Letters From Home
Kyllä tää oman hommansa osaa, mutta en kyllä nyt taas osaa kuvitella tätä laulamassa mitään muuta kuin countrya. Toisaalta, miks country-laulajan pitäiskään muuta laulaa?? Tykkäsin kyllä.

Stefano Langone - Just The Way You Are
Tykkään tän äänestä, ja biisikin enimmäkseen toimi hyvin. Siellä oli yks todella epätarkka korkee sävel, mutta ei se haittaa. Tykkäsin. :)

Paul McDonald - Maggie May
Tästä äänestä joko tykkää paljon tai ei juurikaan. Se näissä erilaisissa äänissä on. Ne erottuu aina, - niin hyvässä kin pahassakin. Rentoa meininkiä, mutta muhun tää ei iske. 

Jacob Lusk - A House is Not a Home
Odotin, että tää vetäis ihan överiksi, mutta yllätyksekseni tykkäsin tästä. Okei, kyllä se vähän överiks kuitenkin veti lopun. Tykkäsin ihan yllättävän paljon.

Casey Abrams - I Put a Spell On You
Odotin tosi paljon tältä jannulta. Ehkä liikaakin. Tykkäsin kyllä silti. Ei varmaan ihan optimaalisin biisivalinta, mutta tykkään soundista hirvittävän paljon.

Mun järjestys olis seuraava:
12. Jordan Dorsey
11. Paul McDonald
10. Robbie Rosen
9. Clint Jun Gamboa
8. Brett Loewenstern
7. Tim Halperin
6. Jovany Barreto

5. James Durbin
4. Scotty McCreery
3. Jacob Lusk
2. Casey Abrams
1. Stefano Langone


Jovany ja James ovat mun listalla lähes tasoissa.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #9 : 02.03.2011 22:50:38 »
TOP-12 Tytöt

Ta-Tynisa Wilson - Only Girl In The World
Tästä mulla ei juuri ollut ennakkoon mielipidettä. Ihan ok avaus, mutta en usko että tää biisi kertoo parhaiten sen, mitä kaikkea tämä tyttö osaa. Vähän ylävireistä lisäks.

Naima Adedapo - Summertime
Ihan kaunista mutta... Mun makuun ois saanu taimata jazzin vähän paremmin. Aika vanhakantanen, mutta puhdasta laulua ja hyvä tekniikka.
Ei ihan tän kisan kamaa

Kendra Chantelle - Impossible
Tyttö ei oo mun mielestä hirveesti ruutuaikaa ennen Beatles-viikkoa, mutta hyvä tää oli. Korkeat äänet meni vähän vikinäksi välillä, mutta muuten vaivatonta ja oikein hyvän kuulosta.

Rachel Zevita - Criminal
En ihan ymmärtänyt tämän ottamista jatkoon. Toisaalta, tässä on sellanen yllätysmomentti, että mitä tahansa voi tulla. Mun makuun ihan liian teatraalista. Ja myös epäpuhdasta. Ei mun juttu.

Karen Rodriguez - Hero
En ihan tykkää siitä, että kieltä vaihdetaan kesken biisin. Ja vielä näin monta kertaa. Meni vähän siirappiseks varmaan sen takia. Hyvin laulettu, ei siinä mitään. Teknisesti äärettömän taitavaa, mutta valitsis nyt vaan jomman kumman kielen jolla laulais koko biisin. Meni vähän korniksi siis.

Lauren Turner - Seven Day Fool
Tämäkään ei hirveästi ole saanut ruutuaikaa, mutta tästä tykkään. Harvassa on meinaan hyvät altot. Tuntuu siltä, että varsinkin tässä kisassa mielletään hyvinä laulajina pelkästään ne, jotka pääsevät ultra-korkeelle. Tykkäsin toooooosi paljon!

Ashthon Jones - Love All Over Me
Korkeet äänet ei tuntunu tulevan ihan yhtä helposti ulos kuin Hollywood-viikolla. Puhdasta tää oli, mutta jotenkin vaikutti väkinäiseltä. Luonteva silti lavalla. Ehkä ei ihan paras lauluvalinta. Jotain jäi puuttumaan.

Julie Zorrilla - Breakaway
Hyvä laulaja, mutta ajoittain tuntui hukkuvan biisiin. Ei huono, mutta jotain tästä silti jäi puuttumaan. Biisi ei ehkä olis ihan paras tälle laulajalle. Olin vähän pettynyt.

Haley Reinhart - Fallin
Ajoittain tykkään tästä tosi paljon, ajoittain vähemmän. Ois ollu vähemmän niitä ähkäsyjä niin oisin tykänny enemmän. Pehmeet sävelet olivat parhaat. Artikulointi ei oo tän tytön paras puoli. Ei huono, mutta ei paraskaan.

Thia Megia - Out Here On My Own
Ihanan intiimiä. Ennakkoon en hirveesti jostain syystä perustanu. Hienoa, että näissä kinkereissä joku laulaa näin pelkistetysti. Yks sävel jäi aavistuksen vajaaks, mutta vaan aavistuksen. Tykkäsin!

Lauren Alaina - Turn on the Radio
Ennakkoon mun suosikki näistä. Kyllähän tästä country-tytöksikin näköjään on oikein uskottavasti. Kiva että väliin on vähän reippaampaa. Tykkäsin!

Pia Toscano - I'll Stand By You
Ihanan pehmeä alotus ja siitä antoi biisin kasvaa. Pari korkeeta ääntä meni vähän väkinäiseksi, mutta niistä huolimatta tykkäsin tooosi paljon.

12. Ta-Tynisa Wilson
11. Rachel Zevita
10. Naima Adedapo
9. Ashton Jones
8. Karen Rodriguez
7. Julie Zorrilla
6. Haley Reinhart

5. Kendra Chantelle
4. Thia Megia
3. Lauren Alaina
2. Lauren Turner
1. Pia Toscano
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #10 : 04.03.2011 12:19:16 »
Eka tuloslähetys

Wildcard-kisa toimii siis niin, että ensin viisi tyttöä ja viisi poikaa menee jatkoon ja sitten tuomaristo päättää ketkä kuudennet (molempia sukupuolia) pääsevät jatkoon.

Pojista alkaa, ja ekana Scotty ja Robbie piinapenkkiin. Näistä sais mun toiveiden mukaan siis Scotty mennä suoraan jatkoon…ja näin kävi! :)

Clint, Jordan ja Jovany…mun mielestä kaikki näistä joutais pois. Toive toteutu! So far so good.

Sitten tyttöihin.
Ekana piinassa Pia ja Lauren Alaina, jotka molemmat sais mennä jatkoon…Lauren jatkoon, ja pienen jännittämisen jälkeen myös eilisen paras, eli Pia.

Ta-Tynisa ja Julie, joista kumpikaan ei ansaitsisi jatkopaikkaa eilisen perusteella…eikä myöskään sitä saa.

Kendra, Ashthon ja Karen vuorossa enkä näitäkään tosiaan jatkoon laittaisi. Toisaalta, Ashthonin ääni on nätti, mutta biisi oli vaan huono. Ashthon ei jatkoon, Karen jatkoon, Kendra ei jatkoon. Tässä kohtaan meni just väärin päin, mutta eipä tuo mittään.

Sit pojista Jacob, Casey ja Tim, joista kaks ekaa sais mennä jatkoon. Jacob pääsi jatkoon, Casey jatkoon, Tim taas ei. Hyvin menee, hyvin menee. :)

Naima, Thia ja Lauren Turner, joista Thia vois mennä jatkoon. Naima ei jatkoon, Thia jatkoon, Lauren ei jatkoon. Hyvin jatkuu! :)

Brett ja Paul…näistä ei sais kumpikaan päästä jatkoon, mutta Paul pääsi. En tykkää, mutta eipä voi mitään.

Haley ja Rachel joista yks pääsee jatkoon (en tosin näistä laittais kumpaakaan, mutta silti). Rachel (ONNEKSI!) putosi, Haley jatkoon.

Ihan suht. hyvä onnistumisprosentti tähän mennessä!

Stefano & James joista Stefano sais mennä jatkoon (vaikkakin Jameskin olis mun top5:ssä ollu) mutta James pääsi. No, pitää toivoa että wildcard-paikka menis Stefanolle.

Tuomaristo pyytää kuutta laulajaa (3+3) laulamaan uudestaan, ja ekana on vuorossa Ashthon joka laulaa biisin And I Am Telling You…ja tämä toimii parista ylävireisestä sävelestä ja pienestä yliyrittämisestä huolimatta hyvin.

Tokana vuorossa Stefano joka laulaa biisin I Need You Now, ja tää potkii tosi hyvin. Voimaa ja herkkyyttää tosi hyvässä suhteessa. En edelleenkään ymmärrä minkä takia tää ei päässy suoraan jatkoon. PAKKO päästä jatkoon. :)

Kendra päätti laulaa biisin Georgia On My Mind, jonka veti tosi hyvin Hollywood-viikolla. Ja oli tää vielä vähän parempi kuin silloin. :)

Jovany laulaa biisin Angel espanjaksi. Tää jamppa ei oo vielä ihan vakuuttanut eikä vakuuttanut nytkään vaikka ihan nätisti lauloikin.

Naima saa tyttöjen viimesen wildcard-kierroksen tilaisuuden ja päätti laulaa ihanan Donny Hathawayn For All We Known. Kaunista tää on. En vaan näe tätä välttämättä tarpeeks kaupallisena tähän skabaan, mutta toisaalta…kyllähän viime vuonnakin finaalissa oli ei-niin-kaupallinen tyttö. Pientä epäpuhtautta niissä korkeissa kiekasuissa oli. Herkkää. Tästä välitty kyllä paljon.

Viimenenpojista on Robbie joka laulaa bison Sorry Seems To Be The Hardest Word. Ihan kaunista, mutta ehkä mun makuun jopa vähän liikaa adlibsejä. Falsetti toimii tooosi hyvin.

Näiden perusteella tytöistä laittaisin Ashthonin jatkoon ja pojista Stefanon.

Jatkoon Ashthon ja STEFANO!!! Ja vielä Naima, eli meillä on tänä vuonna TOP13 finaalissa. Ja mun toiveet pitivät ihan tarpeeks hyvin kutinsa.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #11 : 13.03.2011 04:17:14 »
Täälläpä videoita:
http://www.rickey.org/?tag=video

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #12 : 13.03.2011 04:20:14 »
http://www.rickey.org/?p=60129

Ashton Jones is voted off!

Suosikkini tuolla kierroksella Pia ja James

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #13 : 16.03.2011 22:41:33 »
Nyt vasta tajusin, että olin unohtanut postata viime viikon kommenttini! Täähän on skandaali!!…eli eikun asiaan…

TOP13

Lauren Alaina - Any Man Of Mine
En tykkää biisistä, mutta tykkään Laurenista ihan hulluna. Ei todellakaan parasta Laurenia. Ehkä jopa huonointa. Epätarkkaa siellä täällä, eikä todellakaan mun juttu tällä kertaa. Toivon silti ettei tyttö putoa tämän takia!

Casey Abrams - With A Little Help From My Friends
Casey on ihan hulvaton näköjään tyyppinäkin! Petyin aavistuksen viime viikon Caseyyn, mutta tämä upposi todellakin, vaikka revittelyt eivät ihan nuotilleen menneetkään. Sopi tyyliin ehdottomasti. Hieno poika!

Ashthon Jones - When You Tell Me That You Love Me
Periaatteessa hyvä ääni, mutta tää jostain syystä jättää kylmäks. Ehkä aika ohkanen ääni, ja lisäks epätarkkuutta varsinkin korkeissa sävelissä. Petyin.

Paul McDonald - Come Pick Me Up
Tää tilanne on vähän kun Laurenin kanssa tällä kertaa, - vaan päinvastoin, eli en tykkää juurikaan Paulin äänestä, mutta biisistä tykkään hirveesti. Tosi epäpuhdasta vähän pitkin poikin. Tää ei todellakaan oo mun juttu. Joo-o, Paul on persoonallinen, mutta muhun tää ei iske.

Pia Toscano - All By Myself
Céline Dionia tällä viikolla, toivottavasti ei Whitneytä tai Mariahia ens viikolla, vaikka Pian äänelle nää sopivatkin. Ihan korkeimmat sävelet menivät enemmän kirkumiseksi kuin laulamiseksi, mutta se ei tarkoita sitä, että en tästä tykkäis. Pian ääni on todella kaunis.

James Durbin - Maybe I'm Amazed
Tähän biisiin sopis sellanen hillitympi James oikein hyvin, mutta katotaan… Joo-o, tää oli iloinen yllätys ainakin enimmäkseen. Ehkä aavistuksen tylsä biisi tähän saumaan, mutta ihan kaunis. Kaunis pehmeä lopetus. :)

Haley Reinhart - Blue
Kaunis kappale, mutta vähän pelottaa vetääkö Haley tämän överiksi. En jotenkin osannu kuvitella Haleyn haluavan vetää country-slovareita, mutta kyllä tää muhun uppos. Puhdastakin. :)

Jacod Lusk - I Believe I Can Fly
Mulla on vähän samat varaukset tän kanssa kuin Haleynkin, eli pelko siitä, että tää vedetään överiksi. Jacob todellakin osaa laulaa samoin kuin Haleykin. Alku todella nätti. Kertsiä edeltävä bridge piti kuunnella kolmeen kertaan ja silti se kuulosti epäpuhtaalta. Todella. Siinä oli todella hankala modulaatiokin kyllä. Korkeatkaan äänet ei lähteny ihan yhtä vapautuneesti kuin aiemmin on menny.

This Megia - Smile
Niinjoo, tää on tosiaan niin nuori, että ei tiedä mitään Charlie Chaplinista jonka biisin vetää…kun vetää tän ihan Michael Jacksonin biisinä. Jossain vaiheessa oon varmaan kirjottanukin tänne, että tää on tosi hyvä laulaja, mutta on vaarana että menee tylsäks. Melkeinpä meni. Pari korkeeta säveltä jäi kyllä vajaaks. Hmmm…ei tää varmaan nyt mun lemppari oo.

Stefano Langone - Lately
Alku on todella kaunis, mutta sit alko toi remix-osuus, joka ei muhun iskeny juurikaan. Tuli Viikkarin risteily mieleen…mutta kun pinnisti ja onnistu keskittymään pelkkään lauluun, toimi kyllä. Tykkään Stefanon äänestä todella paljon. On plussaa, että tän tunnistaa heti äänestä. Sellanen mun makuun oleva äänen väri…mikä on outoa, koska en oo ennen ihan hirveesti loppujen lopuks tän tyyppisestä äänestä.

Karen Rodriguez - I Could Fall In Love
Kaunista lauua ja toivon että tää pysyy nyt yhdessä kielessä koko biisin ajan. (Toiset kutsuu sitä Euroviisuksi, toiset korniksi…) Välillä korkeissa äänissä ohkasuutta ohkasta ääntä. En mä tiedä. Lisäks jo toinen balladi samalta laulajalta. Kahdesta TOP-24 esityksestä siis. Hmmm…ei nyt iskeny.

Scotty McCreery - The River
Ehkäpä mun lemppari Garth Brooks-biisi, ja sopii varmaankin Scottylle. Ihan eka tahti ei lähteny täydellisesti. Aika poikkeuksellinen biisi sinänsä, että tykkäsin huomattavasti enemmän korkeemmista kun matalista sävelistä. Kyllä tää country-laulaja on ehdottomasti, mutta ei välttämättä paras Scottyn veto silti. Tykkäsin.

Naima Adedapo - Umbrella
Kun kuulin minkä biisin Naima vetää, pelästyin todella pahasti… Naimahan jopa tanssii biisin alussa. Tosi epätarkkaa kertsiin mennessä. Ja kertsissä. Todella. APUA!! No, ainakin teki homman omakseen vetämällä tonne tollasen rap-osion…mutta tosi väkinäisiä nuo korkeemmat sävelet. Ei todellakaan mun juttu.

Vaaraan laittaisin Naiman, Paulin, ja Karenin. Ja Ashthonin.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Kleio

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 1
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #14 : 17.03.2011 07:00:39 »
TOP 12

Kilpailijat laulavat tällä kertaa syntymävuotensa lauluja.

Naima Adedapo – What’s Love Got To Do With It (1984)
Minusta tuntuu, että minun olisi pidettävä Naimasta, mutta hänen tyylinsä tuntuu vain erikoisuuden tavoittelulta. Naima laulaa taas niin epävireisesti, että jopa minä huomaan sen. Myös Jennifer huomauttaa asiasta.

Paul McDonald – I Guess That’s Why They Call It The Blues (1984)
Paul laulaa Elton Johnia. Tykkään Paulin äänestä, mutta esiintyminen on aina täynnä virnuilua ja outoa koikkelehtemista. Niin tälläkin kertaa. Myös äänen vireessä on ongelmia.

Thia Megia – Colors of the Wind (1995)
Thian ääni on kaunis, mutta lauluvalinnat eivät ole olleet parhaimpia. Tälläkin kertaa hän on valinnut tylsän jollotuksen. Sanojen pitäisi kertoa, mitä maailmassa on parhaillaan menossa (Japani?), mutta en jaksa välittää. Olisiko Thian pitänyt odottaa vielä pari vuotta ennen osallistumista American Idoliin? Ehkä sitten olisi löytynyt oma tyyli.

James Durbin – I’ll Be There For You (1989)
Ennen esitystään James paljastaa Ryanin haastattelussa muodostaneensa bändin yhdessä Stefanon, Paulin ja Caseyn kanssa. Haluaisin olla kuuntelemassa niitä jameja...

Tällä pojalla riittää ääntä vaikka kuinka. Välillä vähän liikaakin. Nyt James ei revittele erityisemmin, ja esitys tuntuu tasapaksulta. Toisaalta niin on ollut kaikilla muillakin tänä iltana.

Haley Reinhart – I’m Your Baby Tonight (1990)
Ennen esitystä Jimmy Iovine korostaa Haleylle työmoraalin merkitystä. Olenko ainoa, jolle tulee mieleen, että Haleyä ei huvittaisi tehdä töitä?

Kyllähän Haley hyvin laulaa, mutta oli taas pitkästyttävä esitys. Oma tyyli on hukassa, mistä tuomaritkin huomauttavat.

Stefano Langone – If You Don’t Know Me By Now (1989)
Stefanon esitykset ovat jääneet mieleen ylitunteellisina ja niin tälläkin kertaa. Keskimääräistä parempaa karaokea, mutta ei tässä mitään omaperäistä ole. En ymmärrä, miksi Stefano on päässyt näin pitkälle. Mielestäni hän on vain tylsä. Randyn mielestä illan paras esitys.

Pia Toscano – Where Do Broken Hearts Go (1988)
Pia on erikoistunut diivajollotuksiin. Nyt on vuorossa nopeatempoisempi laulu, mutta Whitney Houstonin tuotannon parissa jatketaan edelleen. Kaunis tyttö ja kaunis ääni, mutta jokin Piassa jättää kylmäksi. Kiekaisut kuulostavat mielestäni kireiltä.

Scotty McCreery – Can I Trust You With My Heart (1993)
Country on salainen paheeni ja tykkään Scottyn syvästä äänestä. Nyt Scotty ei laula aivan niin matalalta kuin yleensä, mutta tämäkin sopii hänen äänelleen hyvin. Valtavan sympaattinen kaveri ja eräs suosikeistani. Illan lemppariesitys toistaiseksi.

Karen Rodriguez – Love Will Lead You Back (1989)
Jos American Idolissa kilpailtaisiin, kenellä on kauneimmat silmät, Karen olisi suosikkini. Ennen esitystä Karen ja Jimmy kiistelevät, millä kielellä Karenin pitäisi laulaa. Jimmyn mielestä Karenin olisi uskallettava olla oma itsensä ja niinpä Karen laulaa taas osittain englanniksi ja osittain espanjaksi. Ilmeisesti Karenin arvellaan iskevän parhaiten latinoyleisöön. Karen olisi mieluummin laulanut kokonaan englanniksi. Kovin tasapaksua taas kerran.

Casey Abrams – Smells Like Teen Spirit (1991)
Casey on ehdoton suosikkini kilpailussa. Hän on lahjakkain idoliehdokas missään koskaan. Casey laulaa tänään Nirvanaa ja vaikka haluaisin pitää tästä, en vain voi. Jopa Casey tuntuu vajoavan illan karaoke-tasolle. Casey piileskelee sähköbassonsa takana, eikä pääse esiintymään yleisölle samalla tavoin kuin kahtena edellisenä viikkona. Casey vaikuttaa nallekarhumaiselta, mutta kyllä hänessä vihaakin on (tämä viikko & I Put A Spell On You).

Lauren Alaina – I’m The Only One (1994)
Laurenilla on ihana ääni, mutta parhaiten hänestä on jäänyt mieleen herttaisen kupliva personallisuus. Lauluvalinta ei osunut nappiin viime viikolla, mutta tässä oli enemmän yritystä. Tosin melko tasapaksua tämäkin.

Jacob Lusk – Alone (1987)
Jacobilla on komea ääni ja God Bless the Child jäi mieleen Hollywoodista. Tänä iltana tulkinta oli ylitunteellista ja laulu tuntui välillä pinnistetyltä.

Kokonaisuutena ilta oli tasapaksu, eikä yksikään esitys sykähdyttänyt tai jäänyt erityisesti mieleen näin jälkeenpäin mietittynä. Suosikkia on vaikea valita. Toivon vain, että Casey pääsee jatkoon.


Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #15 : 17.03.2011 23:25:24 »
Putoamisuhassa olivat Haley, Naima ja Karen. Tuomaristo ei armahtanut (eikä pitänytkään) ja Karen lähti kotiin. Olikin todella tylsä laulaja varsinkin näissä suorissa lähetyksissä. Naima on kyllä tosin ollut huonompi, mutta viihdyttävämpi. Ei pitkälle pötki hänkään. En silti valita tästä tuloksesta. ;)
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011 23:28:18 kirjoittanut Tigalily »
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #16 : 20.03.2011 13:46:50 »
Minun puolestani Karen olisi voinut jatkaa vielä.

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #17 : 24.03.2011 06:07:30 »
Casey Abrams – Heard It Through The Grapevine  http://www.rickey.org/?p=60911

Thia Megia – Heatwave http://www.rickey.org/?p=60917

Jacob Lusk – You’re All I Need To Get By http://www.rickey.org/?p=60923

Lauren Alaina – You Keep Me Hanging On http://www.rickey.org/?p=60926

Stefano Langone – Hello http://www.rickey.org/?p=60933

Haley Reinhart – You Really Got A Hold On Me http://www.rickey.org/?p=60937

Scotty McCreery – For Once In My Life http://www.rickey.org/?p=60942

Pia Toscano – All In Love Is Fair  http://www.rickey.org/?p=60947

Paul McDonald – Tracks of My Tears  http://www.rickey.org/?p=60952

Naima Adedapo – Dancing in the Street  http://www.rickey.org/?p=60957

James Durbin – Living For the City   http://www.rickey.org/?p=60964

Olisikohan Haleyn vuoro lähteä?

Pidin Jamesin ja Scottyn esityksistä. Naiman oli mukaansatempaava!

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #18 : 24.03.2011 13:55:27 »
TOP 11

…ja Motown-viikko. Mielenkiintoista kuulla mitä country-boy Scotty McCreery tekee tämän teeman kanssa…

Casey Abrams - Heard It Through The Grapevine
Casey veti jo jossain vaiheessa Hollywood-viikkoa tämän biisin, ja hyvin vetikin. Tämä teema sopii miehelle erinomaisen hyvin vaikka onkin hassua nähdä hänet sliipattuna. Ottaa yleisönsä, laulullisestikin oli vakuuttava vaikka siellä vähän epätarkkuuksia revittelyissä olikin. Raspin kanssa ne eivät häirinneet juurikaan. Tykkään edelleen!

Thia Megia - Heatwave
Kiva kuulla jotain nopsampaa Thialta vaihteeksi. Korkeat äänet jäivät aavistuksen vajaiksi mutta se ei hirveästi häirinnyt. Se tässä tosin häiritsee, että melodialtaan yms. tämä ei juuri repäisevämpi ole kuin ne aiemmin kuullut balladit. Tai sit mä oon vaan kyllästynyt tähän biisiin. Tarttisin tältä vähän lisää jotain että tää hätkähdyttäis.

Jacob Lusk - You're All I Need To Get By
Jacobin kanssa on aina sama fiilis, eli toivon ettei laulais ihan överiks tätä(kään) biisiä. Falsetti toimi erinomaisesti. Ajoittain häiritsi aavistuksen Jacobin vahva vibrato, mutta ei tästä oikeesti oo mitään sen pahempaa sanottavaa…paitsi ihan viimenen sana. Oli tää ihan pirun hyvä.

Lauren Alaina - You Keep Me Hanging On
Toivon aidosti hyvää suoritusta Laurenilta parin ei ihan täydellisesti menneen viikon jälkeen. Ihanan pehmonen alku, eikä tämä tyttö mikään ihan täysi country-typy ole. Soundi toimii, vire toimii, biisi sopii Laurenille (vaikka onkin läpisoitettu jo ajat sitten)…LAUREN IS BACK!

Stefano Langone - Hello
Biisivalinta on ehkäpä hiukka tylsä, mutta sopii varmasti Stefanolle. Ihanan pehmeä alku, ja tunnetta tästä välittyy. Artikulointi hiukka häiritsi, kiva että soinnutusta oli hiukan käännelty ja kertsiä venytetty…vaikkakin nyt koko biisi tuntui olevan pelkkää kertsiä. Ei vetänyt tätä yli ja lopun falsetti oli mielettömän kaunis. Stefano on ihku!

Haley Reinhart - You Really Got A Hold On Me
Tykkään hirveesti Haleyn "savusesta" soundista, mutta ärjyntä ei oo mun juttu. Eikä artikulointi oo parasta, mutta vire on kyllä älyttömän hyvä, ja viimenen falsettinuottikin toimi erinomaisesti. Hyvä tää on kyllä, vaikka luulenkin viime viikkojen pohjalta että Haley on pudotusuhan alla.

Scotty McCreery - For Once In My Life
Country-twistillä motownia. Voishan tää toimiakin. Pehmeetä, ja hauskan kuulosta tuolla murteella. Ihan puhdasta, ja tykkään taas enemmän Scottyn korkeammasta rekisteristä kuin matalasta vaikka siellä korkeissa välillä olikin epätarkkuutta. Helpon oloista. Scotty on hiukka epäreilusti omassa sarjassaan koska on ainoa selkeä country-laulaja kisassa. Kyllä mä tästäkin ihan tykkäsin, mutta ei mene ihan kärkikastiin.

Pia Toscano - All In Love Is Fair
Slovari taaaaas. Okei, se Whitney-biisi oli nopee remix-versio, mutta biisinä silti enemmän siellä slovari-kastissa. Kaunis kappale, eka nuotti hiukka epävarman oloinen, mutta kaunis esitys. Pehmeää aluksi, - onneksi. Falsettikin toimii erinomaisesti, ihan korkeimmat sävelet menevät vähän kimeiksi, mutta vaan vähän. Kyllä tää tyttö tietää mitä tekee vaikka kappalevalinnat ovatkin olleet tooosi tylsiä.

Paul McDonald - Tracks Of My Tears
Paul on joo ihan omanlaisensa artisti, - niin hyvässä kuin pahassakin. Epäpuhdasta alusta saakka. Ääh, ei mulla oikeesti oo tästä mitään sanottavaa. En vaan tykkää tästä juuri lainkaan. Sais lähteä kisasta, mutta kun on Vote For The Worstin valinta niin ja omaa aika vahvan kannatusryhmän ettei ole heti mihinkään lähdössä.

Naima Adedapo - Dancing In The Street
Naima on esiintyjä kyllä, mutta ei vahvin laulaja tässä kisassa. Epäpuhtauksia vähän siellä täällä, mutta laulullisesti vahvempi kuin sitten wildcard-esityksensä. Hienoa, että veti sen tanssiosionsa niin loppuvaiheessa ettei se häirinnyt laulua, hengittämistä eikä sävelessä pysymistä varsinkaan. Yllätin itteni tykkäämällä tästä tällä kertaa.

James Durbin - Living For The City
Olisi saanut aloittaa matalammalta. Tykkään Jamesin soundista enemmän aavistuksen matalammalta. Ei tarttis siis olla ihan niin kimakka niin toimis munkin korvaan. Ja vaikka tässä ei muuten suuria vikoja ollut, niin tää jäi nyt kyllä tylsäks. Jäi muiden varjoon. Ei ehkä paras biisivalinta.

Mun bottom-3:
Paul McDonald
Thia Megia
James Durbin

…ja näistä kaks ihan vaan tylsyyden takia. Kokonaisuudessaan siis oikein hyvä viikko!
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #19 : 24.03.2011 15:41:13 »
Bottom -3
Stefano
Thia
Casey

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #20 : 24.03.2011 15:52:23 »
Casey vaarassa pudota ja laulaa ...

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #21 : 24.03.2011 15:58:18 »
Casey vaarassa pudota ja laulaa ...

Randy keskeyttää laulamisen pian ja tuomarit ilmoittavat, että Casey ei putoakaan. Kaikki 11 pääsevät kiertueelle. Seuraavalla kerralla pudotetaan 2 kilpailijaa.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #22 : 24.03.2011 23:15:20 »
Ihan outo Bottom Three!

Joo-o, siis olisin Thian sinne tylsyydestä laittanu, mutta muut...  ::)

Tavallaan hyvä juttu on se, että tuomaristo on nyt ton veto-oikeutensa käyttänyt ja äänestys päättää kaiken.

En millään voi käsittää kyllä tota porukkaa joka hännillä oli!
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #23 : 25.03.2011 00:19:04 »
Ihan outo Bottom Three!

Joo-o, siis olisin Thian sinne tylsyydestä laittanu, mutta muut...  ::)

Tavallaan hyvä juttu on se, että tuomaristo on nyt ton veto-oikeutensa käyttänyt ja äänestys päättää kaiken.

En millään voi käsittää kyllä tota porukkaa joka hännillä oli!

Taisi olla järkytys kilpailijoillekin. Casey ei meinannut pysyä jaloillaan, kun kuuli, että ei pudonnutkaan. Epäilin jo, että kohta kiidätetään taas sairaalaan.

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kausi 10 Ameriikan tahtiin SPOILAANTUMISVAARA!!
« Vastaus #24 : 25.03.2011 01:06:22 »
Laitanpa tämän klipin tännekin Caseyn henkensä edestä esityksestä http://www.rickey.org/?p=61150