Kirjoittaja Aihe: Alma Miettinen alkoi hyvin mutta riehaantui - Helsinki  (Luettu 27128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Nämä almost pelkällä "persoonalla" surffaavat tyypit ovat vastenmielinen ilmiö muutenkin. Alma Miettiselle Nomin ulkoinen habitus ja ketään tuskin nappaisi.
Mä luulen, että tilanne olisi täysin päinvastainen. Voitto Idolsissa olisi käytännössä varma, jos Nomin ulkonäöllä varustettu laulaja revittelisi Alman tyyliin. Nyt on vaikeampaa. Finaalipaikka on silti hyvin todennäköinen.

Tohdin olla toista mieltä. Nimenomaan näitä ulkoisesti viehättäviä kisaajia vierastetaan Idolsissa kuin Joel Lilo asiallisia facebook-päivityksiä. Tätä asiaa tukee jo historiamme tämän kisan osalta. Alman vahvuus on juurikin kerätä irtopisteitä/sääliä tuolla "tukeva tyttö etsii itseään" -meiningillä ja asiaa ruokitaan vielä ns. persoonan hehkuttamisella.

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Ei taida olla yksikään Idols-kisassa pärjännyt nainen olla epäviehättävä!
Isokokoisemmat finalistit ovat aina pudonneet kisasta ensimmäisinä (Victoria ekalla kaudella ja Pauliina tokalla jne.). Eli kyllä taitaa Almassa olla jotain muutakin.
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Ei taida olla yksikään Idols-kisassa pärjännyt nainen olla epäviehättävä!
Isokokoisemmat finalistit ovat aina pudonneet kisasta ensimmäisinä (Victoria ekalla kaudella ja Pauliina tokalla jne.). Eli kyllä taitaa Almassa olla jotain muutakin.

Tästä(kin) uskallan olla toista mieltä. Kokeilen tätä seuraavalla nimilistalla:

Sonja Nurmela, Anniina Karjalainen, Linda Herranen, Jannike Sandström, Jaana Leiniäinen, Hennariikka Syvänne, Stina Girs, Sini Tuominen, Piret Reppo, Sheila Kortelainen, Tiina Puska, Anna Paatero, Lotta Sandholm, Laura Itkonen, Nicola Tiainen sekä kaupan päälle Erika Vikman.

Mielestäni ihan kattava lista vaikka paljon puuttuukin. Nokita toki niillä epäpätevillä "kauniiden takia" kärsineillä kisaajilla.

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Haluaisitko sä avata, miltä pohjalta listasit nimiä tuohon? Minulle ei nimittäin ihan auennut..
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 20:47:20 kirjoittanut menni »
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Listasin vastavedon väitteellesi "Isokokoisemmat finalistit ovat aina pudonneet kisasta ensimmäisinä".

Mielestäni jos väittää ns. epäviehättävien kärsineen viehättäviä enemmän, pitää myös tuoda faktat väitteelle. Minä nimesin viehättäviä tapauksia joita on kisan eri vaiheissa kotiutettu vaikka jatkossa oleminen olisi ollut yhtä oikeutettu. Monien mainitsemieni kohdalla on juurikin se "epäviehättävä" edennyt pidemmälle.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 20:53:28 kirjoittanut AnGus »

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Idolsissa todella pärjänneet naiset (top-4) ovat kaikki olleet kauniita (juuri vilkaisin läpi kaikkien kausien finalistit wikipediasta). Totta, näin olikin, että Anniina ja Sonja putosivat ennen Victoriaa finaaleista. Victoria oli tosin niin huikea laulaja etten näe sitä aivan hirveänä vääryytenä.. Hän oli 10-vuotiaan minäni suuri suosikki tuolloin.

Halusin vain esittää tämän puolen, että tämä taitaa olla ensimmäinen kausi kun ylipainoinen kilpailija pääsee näin pitkälle kuin Alma. Yleensä he ovat tipahtaneet aiemmin kisasta. Tästä keskustelusta kun tuli jotenkin sellainen kuva, että aina läskit on jyränny nätit naiset alleen enkä tällaista muista juuri tapahtuneen Suomen Idolsin historiassa.
Ja tosiaan tässä puhun vain yleisöäänestysfinaaleista, koska tuomarien aivoituksia en lähde analysoimaan enkä muita semifinaaliäänestyksissä mukana olleita muista juurikaan.

Kun katsoin niitä listoja mieleeni pompahti ajatus, että lähinnä naiset yleisesti ovat kärsineet ennenaikaisesta putoamisesta huonompien miesten päästessä jatkoon..
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Minä halusin tuoda esiin pointtia siitä miten nämä tukevat naiset ovat aina keränneet haippia/myötätuntoa kisan menestyksen suhteen sekä myös nettikeskusteluissa. Läski putoaa aina koska on muka läski, mutta kaunis nainen putoaa ansaitusti kun ei osannut asiaa X.

Marika Tyyvi, Victoria Shuudifonya, Johanna Hämäläinen, Fatima Koroma jne. Näitä esimerkkejä löytyisi arkistoja kaivamalla paljon, mutta jokaista yhdistää se sama tekijä. Vallitsevissa keskusteluissa heidät on pudotettu ulkonäön vuoksi ja heidän kohtalonsa romantisoidaan. Suosittelen tutustumaan Stina Girsistä käytyyn keskusteluun ympäri nettiä. Hävettävän ala-arvoista tekstiä jokaisella mahdollisella foorumilla.

Ulkonäkö ei ole itseisarvo, mutta sama pätee myös räikeästi ylipainoisiin ns. "persooniin" ala. Alma Miettinen. Silti säännöt eivät vain tunnu pätevän samalla tavalla.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 21:14:25 kirjoittanut AnGus »

idolsfani

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Läskeistä kun puhumme niin ihmettelen vieläkin miksi Villeä ei äänestetty jatkoon. Jätkä vetää paremmin kuin kukaan muu jäljellä olevista kilpailijoista. Huomaa että Ville tehnyt musiikkia ammatikseen monta vuotta. Löysin Villen Instagram tilin ja sieltä löytyy muutamia laulupätkiä ja ei voi muuta sanoa kun että wow. Jostain kuvasta luin että Ville pääsee julkaisemaan sinkun jonka takana ovat samat tuottajat kun Tuiskulla, Närhellä ja Kaikurannalla. Odotan innolla tulevaa sinkkua!

Villen Instagram on www.instagram.com/villeniskanen

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Läskeistä kun puhumme niin ihmettelen vieläkin miksi Villeä ei äänestetty jatkoon. Jätkä vetää paremmin kuin kukaan muu jäljellä olevista kilpailijoista.

Voisiko syynä olla ettei ketään kiinnosta vieläkään Ville Niskanen? Kolme Idolsissa käytyä yritystä surkealla menestyksellä kertoo jo jotain. Makuasioita ei kannata julistaa faktana vaikka Villestä miten paljon tykkää. Monelle tuo marginaalinen ja ujo mikkiin puhaltelu ei vain toimi. Starahan kaveri jo muutoin olisi jos asiansa osaisi.

idolsfani

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Tuo sun viesti kertoo vaan sen että sulla on jotain Villeä vastaan. :) Tylsää..

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Läskeistä kun puhumme niin ihmettelen vieläkin miksi Villeä ei äänestetty jatkoon. Jätkä vetää paremmin kuin kukaan muu jäljellä olevista kilpailijoista. Huomaa että Ville tehnyt musiikkia ammatikseen monta vuotta.
No ei kyllä Idolsissa vetänyt. Jos sitten on muualla laulanut komeasti, niin harmi hänen kannaltaan, että ei osuneet huippusuoritukset Idolsiin. Biisivalinnoistahan häntä välillä haukuttiin, ja hän siihen sanoi, ettei itse tiedä, että millaiset biisit sopisivat hänelle. Minusta tuo jo kertoo siitä, että edellytykset menestyväksi artistiksi ovat vähän heikot.

« Viimeksi muokattu: 24.11.2013 20:51:56 kirjoittanut ville »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mulle on vielä epäselvää, millaista musiikkia Alma levyttäisi.

Olisko kellään antaa vastausta tähän suureen kysymykseeni?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Mulle on vielä epäselvää, millaista musiikkia Alma levyttäisi.

Olisko kellään antaa vastausta tähän suureen kysymykseeni?

Varmaan jotain Johanna Kurkelan tapaista?

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Kyllä laulupainotteisessa kisassa sen itse asian pitää olla selkeästi erottuva ennenkuin ruvetaan persoona-korttia heiluttelemaan ja maalailemaan. Alman kohdalla tietenkin olisi suotavaa kuulla perusteita tuolle nk. "persoonallisuudelle" mitä kovasti on hehkutettu. Tähän ei riitä vastaukseksi ylipaino eikä huomiohakuinen hiusten väri. Ainoa persoonallinen tekijä on tuo laimennettuun viskiin hukutettu ääni, mutta se ei ole ihan saavutus vielä. Taito esiintyä ei ainakaan tue tätä hehkutusta.

Asenne, aitous, heittäytyminen? Tällaiset sanat tuli minulla mieleen ennen ylipainoisuutta ja hiustenväriä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Tässä Alman viimeinen Idols-esitys LIVE 7:ssä (In The Shadows ):

http://youtu.be/XDbCIPapr0s

Hyvä esitys Almalta vaikka putosikin.

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Kyllä laulupainotteisessa kisassa sen itse asian pitää olla selkeästi erottuva ennenkuin ruvetaan persoona-korttia heiluttelemaan ja maalailemaan. Alman kohdalla tietenkin olisi suotavaa kuulla perusteita tuolle nk. "persoonallisuudelle" mitä kovasti on hehkutettu. Tähän ei riitä vastaukseksi ylipaino eikä huomiohakuinen hiusten väri. Ainoa persoonallinen tekijä on tuo laimennettuun viskiin hukutettu ääni, mutta se ei ole ihan saavutus vielä. Taito esiintyä ei ainakaan tue tätä hehkutusta.

Asenne, aitous, heittäytyminen? Tällaiset sanat tuli minulla mieleen ennen ylipainoisuutta ja hiustenväriä.

Sama asia, mutta katsomme tätä eri näkökulmista. Olennaisinta on se ettei kumpikaan meistä maininnut lauluääntä sekä siihen liittyviä seikkoja ensimmäisenä asiana. Ennen persoonalla ja erilaisuudella ratsastamista tulisi perusasian eli laulamisen olla varmalla pohjalla. Näin ei ollut ja tämän vuoksi Alma ihmettelee kotona sitä miten kävikään.

Alma saa myöskin katsoa peiliin biisivalintojen tai lähinnä niiden sovitusten suhteen. Jos yrittää ilmaista itseään tuollaisena jessiejpricetagmuijana, tulisi biisit myös sovittaa sellaisiksi. Sen sijaan tyttö lauloi ilman mitään mutinoita mm. Sunrise Avenuen väsyneen balladin sekä Rasmuksen rokubiisin varsin originaalina. Sen sijaan juurikin tuo Jessie J:n biisi oli sitten tytön paras suoritus, mutta tämähän ei mitään kelloja hänen päässään soittanut.

Viimeinen naula arkkuun oli tuo huonon kunnon tiedostamattomuus. Kyllä se vain pitäisi ymmärtää missä ne omat rajat lavalla liikkumisen suhteen menevät. Raja menee siinä kun laulu alkaa kärsimään sekavan heilumisen vuoksi ja tämä maksoi eilen yhden välieräpaikan verran.

 


Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Olennaisinta on se ettei kumpikaan meistä maininnut lauluääntä sekä siihen liittyviä seikkoja ensimmäisenä asiana. Ennen persoonalla ja erilaisuudella ratsastamista tulisi perusasian eli laulamisen olla varmalla pohjalla.

Olen eri mieltä. Tämähän ei ole puhtaasti laulukilpailu. Jos olisi, tuloksen päättäisivät ihmiset, joilla on pätevyyttä arvioida kilpailijoiden laulunlahjoja. Tämä on suosiokilpailu, jossa jokainen katsoja voi ihan vapaasti valita suosikkinsa kotipaikkakunnan tai tossujen värien perusteella. Se, että sinä olet eri mieltä siitä, millä kriteereillä pitäisi äänestää, on ihan se ja sama. Sinulla ei ole valtaa tässä asiassa. Mielipiteitä toki saa olla. :)

Se, ettei jonkun lauluääntä kommentoida niin tarkasti, ei välttämättä johdu siitä, ettei se olisi pääsyy siihen, että jostakusta pitää, vaan siitä, että ei osaa sanallisesti kuvailla jonkun ääntä. Monet ihmiset kuuntelevat musiikkia olematta mitään musiikkitieteen maistereita, eivätkä he välttämättä osaa sanoa mitään sen kummempaa kuin että tämä kuulostaa hyvältä tai että tästä en tykkää. Ei se tarkoita, etteivät he välittäisi lauluäänestä ja siihen liittyvistä seikoista.

En usko hetkeäkään, että suurin osa ihmisistä tarkoittaisi Alman hiusväriä ja painoa kun kommentoi hänen peroonallisuuttaan. Ulkonäkö on kuitenkin aika eri asia kuin esim. se, että on välitön, vilkas ja iloinen. Persoonaan voi kuitenkin liittää vaikka sen, että Alma ei näytä ainakaan meille siltä, että suhtautuisi mitenkään kovin neuroottisesti omaan ulkonäköönsä, mikä voi olla sinänsä monille ilahduttavaa, oli se ulkonäkö sitten millainen tahansa.

Jos itse lähdet siitä, että laulukisassa äänen pitäisi olla tärkein, niin kiinnität kyllä kummallisen paljon huomiota painoasioihin itse. Tämän lisäksi aliarvioit muita katsojia, kun kuvittelet "tietäväsi", että he ovat suosineet Almaa ainoastaan hänen ulkonäkönsä perusteella. Sitä sinä et tiedä.

Väität, että "tukevat naiset ovat aina keränneet haippia/myötätuntoa kisan menestyksen suhteen" mutta et ole saanut meitä muita kovin vakuuttuneiksi.  8) Jos olisi niin, että Idolsin olisi voittanut vaikka kolme kertaa peräkkäin tällainen nainen, niin voisi kuulostaa uskottavammalta. Näinhän ei ole. Myötätuntoa he ovat ehkä saaneet, mutta eikö ole hyvä, että ihmisillä on taipumusta suhtautua myötätuntoisesti muihin ihmisiin? Miksi ihmeessä joku olisi toiselle myötätuntoinen siitä, että tämä on kaunis?

En ole koskaan myöskään nähnyt sellaisia kommentteja kuin: Kilpailija x ei osaa laulaa, mutta kannatan häntä ylipainon takia. Voi sääli kun kilpailija y on niin hyvännäköinen, ei tule ikinä menestymään. Onpa z ihanan lihava. Kyllä ne kommentit on enemmänkin päinvastaisia.

Alma saa myöskin katsoa peiliin biisivalintojen tai lähinnä niiden sovitusten suhteen. Jos yrittää ilmaista itseään tuollaisena jessiejpricetagmuijana, tulisi biisit myös sovittaa sellaisiksi. Sen sijaan tyttö lauloi ilman mitään mutinoita mm. Sunrise Avenuen väsyneen balladin sekä Rasmuksen rokubiisin varsin originaalina. Sen sijaan juurikin tuo Jessie J:n biisi oli sitten tytön paras suoritus, mutta tämähän ei mitään kelloja hänen päässään soittanut.

Samaa mieltä siitä, että Price Tag oli todella hieno. Satuin kuulemaan alkuperäisen biisin vähän aikaa sitten ja kuulosti ihan valjulta (tosin en siitä ole kauheasti koskaan muutenkaan pitänyt paitsi Alman esityksenä). Omasta mielestäni Rasmuksen biisin sovitus oli ihan mielenkiintoinen ja Almalla oli omaa näkemystä kaikissa esityksissään. Tuskin se on mistään kellojen soimisestä päässä kiinni, jos ei pysty nappisuoritusta toistamaan joka viikko. Harvalta se onnistuu. Eikä ole välttämättä edes viisasta tehdä aina samalla tavalla vaan monipuolisuudella voi myös loistaa.

Alma on vähän vielä hiomaton timantti, juu. Hänellä ei ollut sellaista suoritusvarmuutta kuten vaikka Catharinalla tai Mitralla. Minusta hänellä on kuitenkin miellyttävä ääni ja luontevaa musikaalisuutta ja rytmillisyyttä, ja vaikutti myös siltä, että hän osasi lähestyä kappaleita sillä tavalla, että osasi nähdä niissä itselleen jotain kiinnostavaa ja työstettävää eikä tyytynyt pelkkään läpilauleluun. Tämä on siis minun mielipiteeni. Faktoista en tiedä mitään.  8)

Viimeinen naula arkkuun oli tuo huonon kunnon tiedostamattomuus. Kyllä se vain pitäisi ymmärtää missä ne omat rajat lavalla liikkumisen suhteen menevät. Raja menee siinä kun laulu alkaa kärsimään sekavan heilumisen vuoksi ja tämä maksoi eilen yhden välieräpaikan verran.
Minusta on yleensä aina häiritsevää kun laulajat alkavat kirmailemaan liikaa ympäriinsä ja varsinkin kun heiluvat siellä tuomareiden luona tai yleisön joukossa. (Jos on itse paikalla, niin tällainen voi toki tuntua paljon toimivammalta.) Alma klaarasi tämän kuitenkin vertailukohteisiin verrattuna ihan siedettävästi. Jokainen päättää ihan itse missä ne rajat oman heilumisen suhteen menee. Kokemus auttaa tässäkin asiassa.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2013 21:07:17 kirjoittanut Memek »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mä luulen, että Alma saa sopparin. Sama se, minkälainen kroppa! Eikä laulutaidollakaan niin suurta merkitystä kuin sillä, että on meininkiä ja asennetta!

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Memekiltä osittain pätevä vastaus, mutta itse vastaamalla tuohon kaikkeen loisin tänne aivan liikaa muka faktoja musiikin pohjalta. Siis jo pelkästään miljoonien sanojen myötä.

Alman ongelmat jo kerroinkin, mutta Memek sitä ei oivaltanut. Kyseinen tyttö ei toteuttanut sitä wannabe jessiejmuija -linjaa mihin hänen asenteensa viittasi. Tämä ei siis ilmennyt kisassa biisien myötä. Ei yhtäkään radikaalia sovitusta eikä yhtäkään selkeää oman linjan esiin tuomista.

Alma on kotimatkalla täysin ansaitusti ja tulen nauttimaan jokaisesta itkupillimäisestä kommentista miten muka väärin Alman pudotus oli.

Alman takia surulliset kuunnelkaa vaikkapa tiktakin kyyneleet.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2013 21:48:04 kirjoittanut AnGus »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mä en siis pidä Alman putoamista vääryytenä, koska hän veti huonosti. Silti en kiistä, etteikö hänellä mahdollisesti voisi olla tulevaisuutta artistina. Voitaisiin saada Suomeen oma Bonnie Tyler Jr.

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Mainitsin nimenomaan persoonaa kuvaavia sanoja siksi, kun siitähän tässä aikaisemmin nimenomaan puhuttiin.

Memek sanoi kaiken muun tärkeän. Kyllähän sekin nyt jotain kertoo, että joka kerta  sitä painoa on pakko ruotia. Joko niin, että tyyppi putoaa koska paino, tai jos niin ei käykään, niin sitten tyyppi ratsastaa eteen päin ainoastaan, koska paino.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2013 00:08:03 kirjoittanut Guzaak »

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Mainitsin nimenomaan persoonaa kuvaavia sanoja siksi, kun siitähän tässä aikaisemmin nimenomaan puhuttiin.

Memek sanoi kaiken muun tärkeän. Kyllähän sekin nyt jotain kertoo, että joka kerta  sitä painoa on pakko ruotia. Joko niin, että tyyppi putoaa koska paino, tai jos niin ei käykään, niin sitten tyyppi ratsastaa eteen päin ainoastaan, koska paino.

Alman suurin ongelma oli se että hänen sekava heiluminen lavalla alkoi tekemään hallaa laulamiselle. Tätä ainakin minä olen kritisoinut. Ja se on aivan luonnollista että ylipainoisen tytön riehuessa lavalla happi ei riitä suorittamaan laadukasta laulamista. Tästä viimeisin esimerkki Rasmuksen biisi. Almalla ei vain ollut kokonaisuus balanssissa. Ei hänen ylipainonsa ole mikään akuutti syy kritisoinnille. Se vain valitettavasti heijastuu esityksissä missä laulun sijaan panostetaan liialliseen esiintymiseen.

Kaikkea hyvää Almalle jatkossa.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Jossain "julkkisten pääsiäisenvietto"-jutussa osui silmään Sini Sabotagen instagram-kuva, missä Alma taustalla. Parin muun kuvankin perusteella Alma on tosiaan pyörinyt Sinin keikoilla (laulamassa?). Kiva huomata, että ohjelmassa heitetyt lupaukset ei ole ihan pelkkää showta, eli jonkunsortin yhteistyötä syntynyt, jos ei yhteistä musaa (vai onko? Vielä?).

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Juu, Alma on ollut Sinin mukana taustatiimissä.  On myös Sinin tuoreella musavideolla Lambada.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Sini Sabotagelta ilmestyi eilen Lue mun huulilta ep. Alma on mukana biisissä Muuta ku mä.



~It feels good. Is that reason enough for you.~