Kirjoittaja Aihe: The Hunger Games (Nälkäpeli)  (Luettu 6966 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
The Hunger Games (Nälkäpeli)
« : 19.11.2013 20:12:29 »


Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
The Hunger Games is a 2012 American science fiction adventure film directed by Gary Ross and based on the novel of the same name by Suzanne Collins. The picture is the first installment in The Hunger Games film series and was produced by Nina Jacobson and Jon Kilik, with a screenplay by Ross, Collins and Billy Ray. The film stars Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Elizabeth Banks, Lenny Kravitz, Stanley Tucci and Donald Sutherland.The story takes place in a dystopian post-apocalyptic future in the nation of Panem, where boys and girls between the ages of 12 and 18 must take part in the Hunger Games, a televised annual event in which the "tributes" are required to fight to the death until there is one remaining who will be crowned the victor. Katniss Everdeen (Lawrence) volunteers to take her younger sister's place in the games. Joined by her district's male tribute Peeta Mellark (Hutcherson), Katniss travels to the Capitol to train for the Hunger Games under the guidance of former victor Haymitch Abernathy (Harrelson)





On August 8, 2011, while still shooting the film, Lionsgate announced that a film adaptation of the second novel in The Hunger Games trilogy, The Hunger Games: Catching Fire, was scheduled to be released on November 22, 2013.In November 2011, Lionsgate entered negotiations with screenwriter Simon Beaufoy to adapt the novel for screen, since the post-production schedule forThe Hunger Games was too crowded for Ross and Collins to adapt the next film as originally planned.[218] The Hunger Games: Catching Fire began production in the summer of 2012 Gary Ross will not return for Catching Fire, and instead Francis Lawrence will direct. On May 6, 2012, it was reported that Michael Arndt was in talks to re-write the script for Catching Fire. Arndt officially signed on as the new script writer on May 24, 2012. The Hunger Games: Catching Fire began filming September 10, 2012, and concluded December 21, 2012.
In July 2012, release dates were confirmed for two films based on the last book Mockingjay. The Hunger Games: Mockingjay, Part 1 will be released November 21, 2014, and The Hunger Games: Mockingjay, Part 2 will be released November 20, 2015.Lawrence, Hutcherson, Hemsworth, and Harrelson have all signed on to the whole franchise.





Tein tälle leffasarjalle oman topsin, koska itse ainakin odottelen innolla jatko-osia. Kirjat on loistavia, joten suosittelen nekin lukemaan! Vähän jänskättää miten hyvä tuo kakkososa on, koska mielestäni ekassa osassa oli tunnelmakin kohdillaan ja koin sen olevan aika uskollinen kirjalle.

Huomenna saadaan täällä Suomessa ensi-iltaan Catching Fire. Itse pääsen perjantaina katsomaan. :)
Oon jo vähän fiilistelly soundtrackia. Ihan kokonaan en oo viel kuunnellu. Mielettömän hyviä biisejä. Ykkössuosikkeja on ehdottomasti The National, Lorden esittämä coveri, Sia ja Coldplay.




1 .Coldplay - Atlas
2. Of Monsters and Men - Silhouettes
3. Sia - Elastic Heart (feat. The Weeknd & Diplo)
4. The National - Lean
5. Christina Aguilera - We Remain
6. The Weeknd - Devil May Cry
7. Imagine Dragons - Who We Are
8. Lorde - Everybody Wants to Rule the World”
9. The Lumineers - Gale Song
10. Ellie Goulding - Mirror
11. Patti Smith - Capital Letter
12. Santigold - Shooting Arrows at the Sky
13. Mikky Ekko - Place for Us
14. Phantogram - Lights
15. Antony & the Johnsons - Angel on Fire




Muista innostuneita kuin minä? :)




« Viimeksi muokattu: 19.11.2013 21:49:57 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #1 : 19.11.2013 21:32:42 »
Huomenna kattomaan, jes  8)

Pitäis tulla hehkuttamaan sen jälkeen, mut mitä vetoo, etten tasan jaksa xD joudun jo herää viideltä.
"Taylor, you'll be fine...""

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #2 : 20.11.2013 21:49:57 »
Mäkin meen ihan varmasti jossain vaiheessa kattomaan tämän. En vielä tiedä, et millon ehdin. Ehkä yritän sunnuntaina.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Fuga.

  • Sandran lönköttelykouluttaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 12170
  • Karma: +119/-100
  • I wanna feel alive.
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #3 : 20.11.2013 22:20:25 »
Mä meen perjantaina kattoo :P katoin ton ekan osan vast viime viikolla ekaa kertaa ja tykkäsin!
“What you’ve done becomes the judge of what you’re going to do
- especially in other people’s minds.
When you’re travelling, you are what you are right there and then.
People don’t have your past to hold against you. No yesterdays on the road.”

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #4 : 21.11.2013 09:04:15 »
Odotan NIIN PALJON että pääsen kattoo tän huomenna!!! Kävin kattoo ekan Nälkäpelin kahesti leffassa ja kirjoja rakastan yli kaiken <3 Niiiin siistiä et tää kakkososa vihdoin tuli leffateatterii!!!!!
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #5 : 21.11.2013 11:59:25 »
Tekis hitosti mieli mennä katsomaan uudestaan, kun ei sit tiedä koska sen näkee uudestaan.
"Taylor, you'll be fine...""

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #6 : 21.11.2013 12:14:50 »
Munki täytyy kyllä päästä kattomaan tää! Saa vaa nähä millon sitä ehtii ku osu just inhottavasti koeviikon päälle.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #7 : 22.11.2013 17:27:40 »
Oli kyllä onnistunut jatko-osa! Mitenhän tässä malttais odottaa viimeisiä osia (Mockingjay tulee siis kahdessa osassa, niinku varmaan kaikki tietääkin. :D) Tykkäsin ihan yhtä paljon kuin ekastakin osasta. Tai no toki eka osa on tunnelmaltaan ihan korvaamaton siinä mielessä, et silloin en tiennyt leffasta ja kirjoista mitään, enkä osannut odottaa mitään.

Johanna Mason oli ihan mahtava. Jena Malone on hyvä näyttelijä ja oon todella iloinen, et hän pääsi tähän leffasarjaan mukaan! Hissikohtaus on priceless!

Tuntu siltä, et olin koko ajan kyyneleet silmissä. :D Kirjotan pari spoilaavaa kommenttia pikkupräntillä;

SPOIL: Mags oli herttainen, mut koska leffassa pitää mennä asioissa nopeammin, niin en jotenkin ehtinyt kiintyä leffa-Magsiin ja hänen kuolemansa ei oikeastaan edes koskettanut sen kummemmin. Mut auta armias kun se narkkari kuoli ja Peeta lohdutteli sitä, awwww. :<

Se kellon mukaan menevä areena on kyllä edelleen ihan nerokas. Muistan miten lukiessa se tuntu tosi jännältä ja mahtavalta käänteeltä.



« Viimeksi muokattu: 22.11.2013 17:34:15 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #8 : 05.12.2013 21:24:33 »
Kävin kattoos vasta tänään.

JA SPOILIA TIEDOSSA!!! Suurin osa jotka haluu nähä on varmaan jo nähnyt, mut varottelen kumminkin.








Ensinnäkin mä tykkäsin leffasta, mutta toiseksi en vaan osaa kunnolla arvioida näitä kirjaleffoja sillees erillisinä. Se, kun on lukenut kirjan ja tietää että mitä tulee tapahtumaan ja mitä henkilöt ajattelee, niin se on ihan eri asia kattoo sellasta leffaan ku sellasta josta ei tiedä yhtään mitään etukäteen.

Oon Negsun kanssa samaa mieltä siitä, että Johanna Mason oli loistava. Tykkäsin siitä enemmän tässä leffassa ku mitä kirjoissa. Hissikohtaus oli eeppinen! Sekä Jenan suoritus mutta myös Jenniferin ilme oli niin hauska. Paras kohtaus oli musta se, kun arvottiin tribuutit Nälkäpeliin. Etenkin Elizabeth Banks teki siinä loistavaa työtä Effienä. Siinä kohdassa meinasin tirauttaa pari kyyneltä.

Yleisesti ottaen se alku oli musta ehkä vähän pitkäveteinen ennen kuin päästiin siihen itse peliin. Toki kirjassakin mennään pitkälle ennen kuin tulee se toinen Nälkäpeli, mutta musta leffan tempoon ois sopinut, että siihen ois menty nopeemmin. Tai ainakin siihen sadonkorjuujuhlaan…
Ja muutenkin musta oli jännää, että etukäteen niin trailerissa kuin leffateatterien sivuilla juonikuvauksissa spoilattiin tää SUURI KÄÄNNE eli se että Katniss ja Peeta joutuukin uudestaan Nälkäpeliin. Mun muistaakseni sitä ei spoilattu sillon kirjan takakannessakaan. (Korjatkaa jos oon väärässä…) Se oli kauhee pommi kirjaa lukiessa.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #9 : 05.12.2013 22:30:48 »
Ja muutenkin musta oli jännää, että etukäteen niin trailerissa kuin leffateatterien sivuilla juonikuvauksissa spoilattiin tää SUURI KÄÄNNE eli se että Katniss ja Peeta joutuukin uudestaan Nälkäpeliin. Mun muistaakseni sitä ei spoilattu sillon kirjan takakannessakaan. (Korjatkaa jos oon väärässä…) Se oli kauhee pommi kirjaa lukiessa.

Ei kyl oo mainittu kirjan takakannessa tota. Leffaa markkinoidessa ne on varmaan arvellu, et se vetää lisää porukkaan katsomoihin, kun jo trailerissa tulee se asia ilmi. Kun se on niin dramaattinen käänne. Ja toisaalta trailereissa pitää olla aina joku koukku, en tiiä oisko niistä saatu niin kiinnostavia ilman tota paljastusta. Varmaan myös ajatuksena se, et ne jotka ei ekasta leffasta viel niin innostunu, saattais nyt hypätä mukaan tokassa osassa. Mä itse asiassa tiedänkin mun kaveripiiristä sellasia ihmisiä, jotka on käyny tän kakkosen kattomassa nyt leffassa ja sit vasta perään kattoneet ykkösen. Periaatteessahan toi kakkonen toimii mun mielestä leffana hyvin ilman siltä, et ois nähny aikasempaa osaa.

Ja joo, komppaan kyl kans tota Elizabeth Banksin roolisuoritusta. Hieno kehitys näky Effien roolissa! Mä aikasemmin jo kirjotinkin, et olin jotenki koko ajan kyyneleet silmissä leffassa, kun ne voittokiertueella tapahtuneet jutut oli kans jo tosi surullisia.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katriina

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 17
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #10 : 06.04.2015 16:48:21 »
Mikä on teidän mielestänne paras Nälkäpeli elokuva? Pidän eniten toisesta. Se oli mielenkiintoisin ja koskettavin.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #11 : 06.04.2015 19:37:57 »
1 ja 2 leffat on aika tasapuolisesti parhaita, vaikea sanoa kumpi voittaa, molemmissa paljon hyviä puolia niin paljon. Viimeisin tulee hyvänä kakkosena. Kaikki elokuvat on kirjaan sopivia.
"Taylor, you'll be fine...""

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #12 : 07.04.2015 15:02:56 »
Mulle tuo Matkijänärhen eka osa oli jonkinasteinen pettymys, vaikka pidin siitä, et se oli aika synkkätunnelmainen ja saatu se fiilis mukaan, joka itsellekin tuli kirjaa lukiessa. Varmaan eka osa on suosikkini, se yllätti aikoinaan niin positiivisesti. Kakkosessa parasta on se Nälkäpelin taistelukenttä, joka oli tosi nerokkaasti kuvattu kirjassa.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katriina

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 17
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #13 : 08.04.2015 15:49:27 »
Pettymyksistä puheen ollen... Luin kaikki kolme kirjaa putkeen ennen ensimmäisen elokuvan tuloa... ja olin aivan haltioissani kirjoista. Ehkä siksi petyin Katnissin näyttelijän valintaan sekä ensimmäiseen elokuvaan... kun omassa mielessä tarina näytti tietysti aivan erilaiselta. Toinen elokuva on tosiaan suosikkini, mutta se harmittaa, että toisesta kirjasta jätettiin niin paljon pois... siitä kirjasta olisi saanut kaksi elokuvaa...

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
"Taylor, you'll be fine...""

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #16 : 18.11.2015 15:08:37 »
Tänään sitten vika leffa ensi-illassa täällä Suomessa. Jotenkin järkytyin taas, et miten nopeesti aika menee. Vasta menin katsomaan ekaa osaa... Toivottavasti tykkään enemmän tästä kuin tuosta Mockingjay Part 2. Ei kyllä tuu olee helppoa katsottavaa, kun tietää mitä tulee tapahtumaan. En tällä viikolla taida ehtiä katsomaan, mut ens viikolla kyllä menen!



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #17 : 19.11.2015 19:14:09 »
Mä kävin tänään kattomassa. Tykkäsin tästä Matkijanärhen kakkososasta enemmän ku ykkösestä. Siinä oli tosiaan ne pari kohtaa, joiden tiesi tulevan jossain vaiheessa ja sit vaan yritti olla sillees, että älä itke. xDD

Nyyh, Finnick :///

Nyt mä jopa tajusin kunnolla sen lopun, että miten se Coin oli syyllinen ja miten Katniss tajus sen. Se meni multa vähän ohi kirjoja lukiessa, en täysin tajunnu sitä kuvioo. (Kuvittelin muuten kirjoja lukiessani että Coin oli mies ja sit ku se olikin leffoissa nainen niin yllätyin xDD)

Viimeinen tapaaminen Katnissin ja Galen oli välillä oli tosi kylmän oloinen. Oliks se sellanen kirjassakin... En enää muista kaikkee, ku siitä on pari vuotta ku viimeks luin sen.

Se loppu oli sulonen. <3


Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: The Hunger Games (Nälkäpeli)
« Vastaus #18 : 27.11.2015 15:44:49 »
Tää vika oli kyl parempi leffa kuin tokavika...mut siitä huolimatta edelleen huomaa, et se viimeinen kirja ei ollu mulle enää niin mieluinen. Oon kuitenkin tyytyväinen leffasarjaan kokonaisuutena ja nyt ehkä on kuitenkin päässy vikan kirjan pettymyksestä jo suurimmaks osaks yli. :D


Spoili vaara!


Nyyh, Finnick :///

Nyt mä jopa tajusin kunnolla sen lopun, että miten se Coin oli syyllinen ja miten Katniss tajus sen. Se meni multa vähän ohi kirjoja lukiessa, en täysin tajunnu sitä kuvioo. (Kuvittelin muuten kirjoja lukiessani että Coin oli mies ja sit ku se olikin leffoissa nainen niin yllätyin xDD)

Viimeinen tapaaminen Katnissin ja Galen oli välillä oli tosi kylmän oloinen. Oliks se sellanen kirjassakin... En enää muista kaikkee, ku siitä on pari vuotta ku viimeks luin sen.

Se loppu oli sulonen. <3


Siit on tosiaan joku kolme vuotta (jestas ku aika kuluu xD) kun oon kirjan lukenu, mut mun muistikuvissa Katnissin ja Galen välit oli kirjan lopussa kuvattu vieläkin kylmemmin mitä leffassa, Katniss oli ihan supervihainen ja katkeroitunut. Mua harmitti se varmaan eniten koko kirjassa, et niiden välit piti pilata täysin....ja en pitänyt siitä ylipäätään, et Katniss oli niin katkeroitunut ja kylmä.

Finnickin kuolema oli kyl leffassakin kamala, kyl mul väkisin muutama kyynel tuli. :(

Alma Coinin pahuus ei oikein täs leffas tullu musta niin selkeesti esiin, mä taas hoksasin koko kuvion paremmin lukiessa... nyt täytyy myöntää, et olin vähän niinku jo unohtanutkin, et Coin oli kieroilija...palautu mieleen tän leffan alkupuolel ja sit muistin sen, et Katniss tappaa sen.



~It feels good. Is that reason enough for you.~