Kirjoittaja Aihe: Jenkkitahtiin (spoil spoil)  (Luettu 35721 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #100 : 17.05.2009 10:54:40 »
Äänestäjiä tuossa top3 oli ilmeisesti 88 miljoonaa kappaletta ja kahden ensimmäisen ääniero oli "vaivaiset" miljoona ääntä. Jännä finaali tulee. Kris on mielestäni ollut todellinen hiljainen yllättäjä.

Joo ja nyt sais poika kyllä yllättää ihan todenteolla finaalissa ja viedä sen :P

yxfani

  • i
  • *
  • Viestejä: 56
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #101 : 17.05.2009 12:09:52 »
Luulen, että Allisonin äänestäjät, jotka ovat ehkä pääasiassa nuoria (?), siirtyivät kannattamaan Krisiä ja Adamia. Danny ei ehkä ole sellainen persoona, joka sytyttäisi nuoret.

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #102 : 20.05.2009 04:44:57 »
Adam niiiiiin voittaa tän finaalin. Tarkemmat arviot päivemmällä. Ja uskon, että Kris voitti Dannyn juurikin sillä Kanye Westin biisillä joka oli niiiiin paljon parempi kuin alkuperäinen versio. Olisihan tästä finaalista tiukempi tullut jos Danny olis tässä ollut, mutta niinkuin moni täällä on sanonut, se olisi ollut vähän liian ennalta arvattavaa vaikkakin nyt niin on voittajakin.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #103 : 20.05.2009 07:30:39 »
No joo mut Kristilla on oikeesti äänestäjiä ja mä toivon todella ettei tää olis mikään läpihuutojuttu..

yxfani

  • i
  • *
  • Viestejä: 56
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #104 : 20.05.2009 15:06:21 »
Tigalily:
Adam niiiiiin voittaa tän finaalin. Tarkemmat arviot päivemmällä.

Tigalilyn tietolähde taas toiminnassa  ;)

Mihinkähän aikaan (siis Suomen aikaa) ne ohjelmat menee siellä jenkeissä? Onko Hollywoodiin 12 tunnin aikaero täältä?

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #105 : 21.05.2009 05:50:24 »
Aikaero on muistaakseni 10 tuntia. Tai 9. Varmaan 10. ...mutta kuinkas kävikään...mega-yllättäjä KRIS VOITTI! Tavallaan jees, tavallaan Adam olis ansainnut vähintään yhtä paljon voitta. No, eipähän uuden idolin levyllä liene juurikaan kirkumista, mikä on iso plussa! Ne finaalilähetysten kommentit edelleen päivemmällä. :)
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #106 : 21.05.2009 07:14:34 »
Oho  :o :o Kris voitti, hieman yllätyin.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #107 : 21.05.2009 08:39:08 »
JEEEEEEEE!!!!! SIIIS USKOMANTONTA, KRIS VOITTI!!!! Mä halkeen atomeiks täällä  ;D ;D

What a charmer <3


capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #108 : 21.05.2009 10:50:09 »
En vielä oo kattonut jaksoja, mutta uskomatonta että KRIS voitti! :DD
Toisaalta se ei yllättänyt yhtään. Kris oli kuitenkin niin mielettömän mahtavan välitön persoona, josta varmasti kaikki pitävät. Plus Adam oli ehdoton ennakkosuosikki jne. Mun mielestä hienoo, että noin underdog voi voittaa.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

-Rosaline-

  • ihquraksupoksu
  • i
  • *
  • Viestejä: 7281
  • Karma: +101/-90
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #109 : 21.05.2009 10:51:46 »
JEEEEEEE HYVÄ KRIS! :D
Olin nii ilonen ku se voitti, ihan mahtavaa! x)

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #110 : 21.05.2009 11:46:14 »
Veikkaan että Kris "peri" yhtälailla hieman konservatiivisemman Dannyn äänestäjäkunnan äänet. Molemmat olivat finaalissa hyviä mutta hyvin eri tavoilla hyviä. Kyllä ne tarkemmatkin analyysit ovat tulossa. Ovat vaan koneella ja mä oon nyt kännykän kautta kirjottelemassa.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

yxfani

  • i
  • *
  • Viestejä: 56
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #111 : 21.05.2009 15:40:20 »
Samantapainen ilmiö kuin Suomessa (ennakkosuosikki Pete tuli kolmanneksi, Koop voitti). Ehkä ihmiset pystyivät samaistumaan paremmin vaatimattoman oloiseen Krisiin.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #112 : 21.05.2009 16:01:09 »
Voi kunnanvirasto ku tota voittajaa sit hehkutetaan joka puolella ja mä TAAS SPOILAANNUIN. Ssssssaaaatana. Ja kaiken lisäks Kris? Ööh, oisin ihan onnellinen jos kuka tahansa muu ois peitonnu Adamin.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #113 : 21.05.2009 16:42:24 »
Mut "Krisinlaista" American Idolia ei oo vielä ollut.
Eli nyt meillä on

Kelly


Ruben


Fantasia


Carrie (ai herranisä et se on kaunis)


Taylor


Jordin


David


Kris

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #114 : 21.05.2009 17:19:13 »
Tosi kivat kuvat!
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

jones

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 8
  • Karma: +0/-0
  • Carrie forever!
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #115 : 21.05.2009 18:36:59 »
Kivat kuvat,juu :)
Us-ko-ma-ton finaalishow!!!Joka vuosihan nämä on hienoja mutta nyt tuli huiput!
Hiljaa mielessäni toivottu toive toteutui....Kris voitti :DTaisi se kuitenkin niin käydä kuten joku jo mainitsi että Dannyn kannattajien äänet meni Krisille!?
Tuloksien julistuksen jlk Adamin ilme oli juuri se "olisitpa nähnyt ilmeesi" ;D
Ei mitään.....molemmat finaalistit oli loistavia!
Kiitos JLNE hienoista idol-kuvista,kuten mainitsit
"Carrie (ai herranisä et se on kaunis)"....olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä!!
.....Ja olihan se vaan tuo Megankin  taas niiiiiiin nätti tuolla finaalissa ;)
Hyvää kesää kaikille naiskauneutta arvostaville/ymmärtäville MIEHILLE ja naisille!
Joku nousee takajaloilleen mutta EVVK :)
Tammikuuta -2010 odotellessa......Heps!

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #116 : 21.05.2009 19:14:19 »
Nyt ne analyysit...

Finaali

Adam aloittaa toistamalla kauden lempiesityksensä, Mad  Worldin. Kaunis alku kuten viimeksikin. Hieman yllättävästi alussa oli vähän epätarkkuutta, mutta toinen kertosäe oli hieno. Erityisesti tykkäsin falsettikoruilusta. Rauhallinen biisi, ei kirkumista mikä on hyvä Aavistuksen tylsä ehkä, mutta hieno silti. :D

Krisin valinta jo vedetyistä biiseistä oli Ain't No Sunshine When She's Gone, josta veti totaalisen erilaisen version kuin aiemmiin. Sovitus oli aivan mahtava ja lopetus ihanan herkkä. Kyllä mä ainakin tämän tulen muistamaan vaikka oonkin tähän mennessä ollut sitä mieltä että Kris ei jää mieleen.

Ohjelman luoja valitsi Adamille I-HA-NAN biisin A Change's Gonna Come. Liian sähköinen sovitus mun makuun. Epävireisyyttä ja liikaa kirkumista. Pilas nauttimisen tuosta Sam Cooken klassikosta ihan täysin. En tykänny yhtään tarpeeksi. No, makunsa kullakin.

Simon Fuller valitsi Krisille Marvin Gayen What's Going Onin. Tämä taas oli mukavan pelkistetty sovitus ja ollakseen tämän tyypin versio vanhasta R'n'B-klassikosta, versio teki kunniaa myös alkuperäiselle toisin kuin Adamin A Change's Gonna Come. Okei, pitänee sanoa, että todellakin rakastan tuota Sam Cooken versiota A Change's Gonna Comesta, mikä epäilemättä vaikutti myös mielipiteeseeni.

Sitten voittajan kappale No Boundaries. En voi tälle mitään, epäpuhtauksia ja kimeää kirkumista. Mutta siis todella paljon epäpuhtauksia varsinkin ensimmäisellä puoliskolla. Kuulosti siltä, että tempo olisi ollut liian nopea sanojen määrään suhteutettuna. Tosi hätäinen.

Samasta kappaleesta Krisin versio... Kitaravoittoisempi alku ja tempo hitaampi, mistä heti jo tykkään enemmän kuin edellisessä versiossa. Tästä tuli aika perus-pop/rock-balladi. Tässäkin versiossa vähän epäpuhtauksia, mutta tykkäsin enemmän kuin edellisestä. Pehmeämpi versio. Enemmän mun juttu.

Tämän jakson perusteella toivon että Kris voittaa, mutta vahvasti epäilen että Adam vie tän potin kotiinsa ellei Dannyn kenties hieman konservatiivisempi kuulijakunta käänny Krisiä tukemaan.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Odi

  • i
  • *
  • Viestejä: 939
  • Karma: +0/-0
  • I <3 Hello Kitty
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #117 : 21.05.2009 19:52:38 »
Noni.. se Kris meni sit voittaa koko roskan. Voi jepulis. No, saapahan Adam tehdä mieluisensa levyn. Ehkä Kris yllättää ja on vielä meikäkin ostamassa levyä onnesta soikeena. Epäilen. Esityksiä en aio katsoa, kun vasta subilta.
Elämän ihanampia asioita ei voi nähdä, tai edes koskettaa, ne täytyy tuntea sielullaan.

yxfani

  • i
  • *
  • Viestejä: 56
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #118 : 22.05.2009 02:00:52 »
Surffailin AI-virallisten sivujen chatissa, koska halusin tietää jenkkien reaktioista Krisin voittoon. Halusin ymmärtää, miksi Kris voitti. Sain kommenteista (en tietenkään kaikista) sen vaikutelman, että siellä ollaan tyrmistyneitä.

Myös Simon näytti vakavalta lopputuloksen selvittyä, ei edes noussut seisomaan.

Ilmeisesti tavalliset amerikkalaiset kokivat Adamin liian erikoiseksi syystä tai toisesta.

Minusta Adam olisi ansainnut voiton, vaikka Kris onkin tosi miellyttävä. Adamissa on taiteilijan intohimoa ja paloa ja rohkeutta. Kris taas on sympaattinen musikaalinen college-boy. En mitenkään halua vähätellä hänen taitojaan, laulaahan hän hyvin, mutta olen kyllä yllättynyt. Jotenkin lässähtänyt lopputulos. - Kris itsekin myönsi että Adam ansaitsi voittaa. 

Toivon tietty molemmille menestystä.



 

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #119 : 22.05.2009 05:47:09 »
Vaikka en Adamista ihan kamalasti itse pidä, niin voisin melkeinpä panna pääni pantiksi siitä, että Adam pärjää paremmin tulevaisuudessa. Jos ei levymyynneissä niin sitten muutoin, esim. saa rooleja musikaaleihin yms. Niinkuin oon vähän aiemmin vihjassu, niin tämä oli konservatiivisen Amerikan voitto. Vähän niinku McCain olis järisyttävän Obama-hypetyksen jälkeen voittanu presidentinvaalit.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #120 : 22.05.2009 10:00:57 »
Ainahan niitä kaikkia (teko)syitä on etsitty kun oma suosikki ei ole voittanut.. Ja sitten vähätelty sitä voittajaa. Niin Jenkeissä kun täällä Suomessakin..

Mutta luulenpa, että kumpikin tämänvuotisista finalisteista menestyy ainakin Atlantin toisella puolella, mutta kansainvälisille vesille pääseminen saattaakin olla vähän haasteellisempi juttu. Eihän se voitto mitenkään aina suoraan menestystä tarkoita, esimerkiksi jos ajattelee Rubenia, Fantasiaa ja Tayloria, joista ei ole täällä kuultu yhtikäs mitään.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #121 : 22.05.2009 12:02:37 »
Voi, olla että ihmisiä alko kyrsimään se miten Adamia hehkutettiin koko kauden ajan... David Cook taas teki sellasta hiljaisempaa ja tasaisempaa nousua kohti voittoa... : D Mua ei sinänsä häiritse se, et joku muu voitti... mut jotenki vaan toi Kris ärsyttää. Allisonin voittoa olisin toivonu. Joka tapauksessa, toivottavasti Adam saa tehdä oman itsensä näköistä musiikkia... odottelen jo levyä.  :P :P



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #122 : 22.05.2009 17:15:44 »
Voi, olla että ihmisiä alko kyrsimään se miten Adamia hehkutettiin koko kauden ajan... David Cook taas teki sellasta hiljaisempaa ja tasaisempaa nousua kohti voittoa... : D Mua ei sinänsä häiritse se, et joku muu voitti... mut jotenki vaan toi Kris ärsyttää. Allisonin voittoa olisin toivonu. Joka tapauksessa, toivottavasti Adam saa tehdä oman itsensä näköistä musiikkia... odottelen jo levyä.  :P :P

Njoo, Allison tai Danny.. mut toivottavasti heiltäkin putkahtelee levyä joskus :)

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #123 : 27.05.2009 12:57:47 »
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1690644

Adamia on kaavailtu Queenin solistiksi... mä en ehkä haluais häntä tuohon projektiin, vaikka törkee kunnia olisikin. Uusi Queen ei vaan toimi. :P



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Jenkkitahtiin (spoil spoil)
« Vastaus #124 : 27.05.2009 21:41:37 »



~It feels good. Is that reason enough for you.~