Kirjoittaja Aihe: 3. finaali 17.4  (Luettu 28286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #75 : 17.04.2011 07:15:06 »
Noh noh lapset. : D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #76 : 17.04.2011 07:15:32 »

Vahingoniloisuus ja riekkuminen on kovinkin hyvää netikettiä sitten?

Enpä minä näe täällä mitään sellaista, että joku olisi vahingoniloinen siitä, että joidenkin suosikki tippui? Vaan iloisia siitä, että heidän mielestään huonoin tippui. ;D

Meikästä on hyvä, että Ilpo lähti nyt. Esiintyjänä loistava, mutta laulullisesti ilta epäonnistui kyllä ihan täydellisesti IMO. Vähän siis samaa kuin Lotassa: Karisma ihan omaa luokkaansa, mutta taidot ei vielä ihan riittänyt vakuuttamaan minua ainakaan tarttumaan kännykkään. Ja totta on se, ettei se paras laulaja myy aina eniten levyjä, sitä en kiellä. Enkä myöskään sitä, etteikö Ilpolla ole ainesta Suomen musataivaalle ;)

Ja mielestäni Ilpon vireongelmat oli jo sen verran pahoja, että kuka tahansa voi kuulla ne. :P Ja koska Ilpo aika harvoin myös korjasi pieleen mennyttä nuottia, niin voisi olettaa, ettei hän itse kuule, koska laulaa vähän miten sattuu ja ehkä siksikään ei kunnolla tuntunut hyväksyvän tuomarien kommentteja vireestä?

HUOM: Ilpo ei minusta ole huono laulaja. Hällä on upea ääni ja mahikset vaikka mihin. Tekniikka vaan vielä ihan vaiheessa, mutta kun ainekset on kohillaan niin tekniikkaa on helppo parantaa. :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #77 : 17.04.2011 07:16:55 »
Ilpo ei pysy vireessä, Ilpon ääni on kamalaa kuultavaa, Ilpo on ylimielinen (ainakin televisiossa), Ilpon biisivalinnat ovat ihan kamalia, Ilpon lavaesiintyminen on noloa ja Ilpo on yksinkertaisesti vain huono laulaja.

No noihan nyt on suurimmaks osaks vaan makuasioita. Kaikilla noilla on vireongelmia ja jos ei satu raskaammasta musiikista tykkäämään niin eihän se nyt Ilpon vika ole :D

Sami

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
  • Hey, Lifesaver, I'm drowning in despair
    • Profiili
    • last.fm
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #78 : 17.04.2011 07:17:07 »
Hahahahaa Mimosa. Niin olisin, mutta onneksi niin ei käynyt. Ainakin nyt Martti pääsi pidemmälle kuin Ilpo, jonka olisi kuulunut tippua jo koelauluissa :D

No, nauti sitten Ilpon putoamisesta, taitaa olla surkean (?) elämäsi kohokohta.
Minä tulen sitten riekkumaan ensi viikolla ja hieron suolaa haavoihin.

Eipä ole surkea elämä, ja Pete Parkkosen putoaminen taisi kyllä olla elämäni kohokohta.
Tule vain, eipä haittaa, koska MARTTI pääsi kuitenkin pidemmälle kuin Ilpo.

(ja btw, ensi viikolla ei taida ketään tippua :D)

Mimosa

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #79 : 17.04.2011 07:17:27 »
Ilpo ei pysy vireessä, Ilpon ääni on kamalaa kuultavaa, Ilpo on ylimielinen (ainakin televisiossa), Ilpon biisivalinnat ovat ihan kamalia, Ilpon lavaesiintyminen on noloa ja Ilpo on yksinkertaisesti vain huono laulaja.

Olet Ilpolle vain kateellinen. Ilpon vire on parantunut kovasti, myös Martilla on ollut vireongelmia. llpo ei ole ylimielinen televisiossa (sen ulkopuolella en tiedä, en tunne), Ilpon biisivalinnoissa ei ole mitään vikaa, hänen lavaesiintymisensä ei ole noloa ja hän on hyvä laulaja.

Sinun kommenttisi ovat tässä noloja ja yksinkertaisesti vain huonoja.

Sami

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
  • Hey, Lifesaver, I'm drowning in despair
    • Profiili
    • last.fm
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #80 : 17.04.2011 07:18:34 »
Ilpo ei pysy vireessä, Ilpon ääni on kamalaa kuultavaa, Ilpo on ylimielinen (ainakin televisiossa), Ilpon biisivalinnat ovat ihan kamalia, Ilpon lavaesiintyminen on noloa ja Ilpo on yksinkertaisesti vain huono laulaja.

Olet Ilpolle vain kateellinen. Ilpon vire on parantunut kovasti, myös Martilla on ollut vireongelmia. llpo ei ole ylimielinen televisiossa (sen ulkopuolella en tiedä, en tunne), Ilpon biisivalinnoissa ei ole mitään vikaa, hänen lavaesiintymisensä ei ole noloa ja hän on hyvä laulaja.

Sinun kommenttisi ovat tässä noloja ja yksinkertaisesti vain huonoja.

Hahaha. En kyllä ole. Ja muista, nämä ovat vieläkin omia mielipiteitäni ja oman maun mukaisia, enkä ole sanonut, että sinä et saisi Ilposta pitää tai häntä fanittaaa.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #81 : 17.04.2011 07:19:32 »
Make peace no war ;D

Älä huoli Mimosa, Ilposta kuullaan aivan varmasti vielä ja ehkä on parempi, että hän tippui jo nyt. Ainakaan ei ole Idols-koneistoa niskassa, kun alkaa tehdä musiikkia ;)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Mimosa

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #82 : 17.04.2011 07:19:43 »

Vahingoniloisuus ja riekkuminen on kovinkin hyvää netikettiä sitten?

Enpä minä näe täällä mitään sellaista, että joku olisi vahingoniloinen siitä, että joidenkin suosikki tippui? Vaan iloisia siitä, että heidän mielestään huonoin tippui. ;D

Meikästä on hyvä, että Ilpo lähti nyt. Esiintyjänä loistava, mutta laulullisesti ilta epäonnistui kyllä ihan täydellisesti IMO. Vähän siis samaa kuin Lotassa: Karisma ihan omaa luokkaansa, mutta taidot ei vielä ihan riittänyt vakuuttamaan minua ainakaan tarttumaan kännykkään. Ja totta on se, ettei se paras laulaja myy aina eniten levyjä, sitä en kiellä. Enkä myöskään sitä, etteikö Ilpolla ole ainesta Suomen musataivaalle ;)

Ja mielestäni Ilpon vireongelmat oli jo sen verran pahoja, että kuka tahansa voi kuulla ne. :P Ja koska Ilpo aika harvoin myös korjasi pieleen mennyttä nuottia, niin voisi olettaa, ettei hän itse kuule, koska laulaa vähän miten sattuu ja ehkä siksikään ei kunnolla tuntunut hyväksyvän tuomarien kommentteja vireestä?

HUOM: Ilpo ei minusta ole huono laulaja. Hällä on upea ääni ja mahikset vaikka mihin. Tekniikka vaan vielä ihan vaiheessa, mutta kun ainekset on kohillaan niin tekniikkaa on helppo parantaa. :)

Tuskinpa edes huomaisit. Tai edes myöntäisit. No, itse et kuule Hennariikan vireongelmia, joten oletko paras puhumaan. Mä tiedän, että Ilpolla on ollut vireongelmia, eikä tämä ilta todellakaan mennyt hänen kohdallaan putkeen.

Mimosa

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #83 : 17.04.2011 07:20:46 »
Hahahahaa Mimosa. Niin olisin, mutta onneksi niin ei käynyt. Ainakin nyt Martti pääsi pidemmälle kuin Ilpo, jonka olisi kuulunut tippua jo koelauluissa :D

No, nauti sitten Ilpon putoamisesta, taitaa olla surkean (?) elämäsi kohokohta.
Minä tulen sitten riekkumaan ensi viikolla ja hieron suolaa haavoihin.

Eipä ole surkea elämä, ja Pete Parkkosen putoaminen taisi kyllä olla elämäni kohokohta.
Tule vain, eipä haittaa, koska MARTTI pääsi kuitenkin pidemmälle kuin Ilpo.

(ja btw, ensi viikolla ei taida ketään tippua :D)

No, musta tuo on kyllä merkki surkeasta elämästä.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #84 : 17.04.2011 07:22:49 »
Eiköhän se niin mene, että omasta suosikista ei aina halua löytää niitä pieniä vikoja. Mut siitäkin pääse yli joskus. ;)



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #85 : 17.04.2011 07:23:19 »
Eiköhän se niin mene, että omasta suosikista ei aina halua löytää niitä pieniä vikoja. Mut siitäkin pääse yli joskus. ;)

Joo yleensä siinä vaiheessa ku ei löydä näistä kisoista ketää suosikkia :D

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #86 : 17.04.2011 07:23:23 »

Vahingoniloisuus ja riekkuminen on kovinkin hyvää netikettiä sitten?

Enpä minä näe täällä mitään sellaista, että joku olisi vahingoniloinen siitä, että joidenkin suosikki tippui? Vaan iloisia siitä, että heidän mielestään huonoin tippui. ;D

Meikästä on hyvä, että Ilpo lähti nyt. Esiintyjänä loistava, mutta laulullisesti ilta epäonnistui kyllä ihan täydellisesti IMO. Vähän siis samaa kuin Lotassa: Karisma ihan omaa luokkaansa, mutta taidot ei vielä ihan riittänyt vakuuttamaan minua ainakaan tarttumaan kännykkään. Ja totta on se, ettei se paras laulaja myy aina eniten levyjä, sitä en kiellä. Enkä myöskään sitä, etteikö Ilpolla ole ainesta Suomen musataivaalle ;)

Ja mielestäni Ilpon vireongelmat oli jo sen verran pahoja, että kuka tahansa voi kuulla ne. :P Ja koska Ilpo aika harvoin myös korjasi pieleen mennyttä nuottia, niin voisi olettaa, ettei hän itse kuule, koska laulaa vähän miten sattuu ja ehkä siksikään ei kunnolla tuntunut hyväksyvän tuomarien kommentteja vireestä?

HUOM: Ilpo ei minusta ole huono laulaja. Hällä on upea ääni ja mahikset vaikka mihin. Tekniikka vaan vielä ihan vaiheessa, mutta kun ainekset on kohillaan niin tekniikkaa on helppo parantaa. :)

Tuskinpa edes huomaisit. Tai edes myöntäisit. No, itse et kuule Hennariikan vireongelmia, joten oletko paras puhumaan. Mä tiedän, että Ilpolla on ollut vireongelmia, eikä tämä ilta todellakaan mennyt hänen kohdallaan putkeen.

Et vissiin oo lukenu yhtään minun kommentteja Hennariikasta? ;) Kuinkahan monesti olen täälläkin valittanut Henniksen vireongelmista? Aika monesti :P Ilpossa ja Hennariikassa on vain se ero, että Hennariikka harvemmin laulaa ihan ohi nuotin ja hän myös pyrkii korjaamaan pieleen mennen nuotin.

Ilpolla taas on monimuotoisempi ääni (herkkää ja vahvaa), eli fifty-fifty. Henniksestä tosin pidän laulajana enemmän, kun on enemmän minun tyyppiäni, mutta uskon silti, että Ilpolla on parempi musaura tiedossa.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #87 : 17.04.2011 07:25:40 »
Eiköhän se niin mene, että omasta suosikista ei aina halua löytää niitä pieniä vikoja. Mut siitäkin pääse yli joskus. ;)

Joo yleensä siinä vaiheessa ku ei löydä näistä kisoista ketää suosikkia :D

Tosiaanki. Vähän outoa kattoa Idolsia, kun on oikeastaan ihan sama kuka näistä jäljellä olevista voittaa :P Olis ihan jees saada naisvoittaja, mutta samalla epäilen, että onko Hennariikalla paikkaa Suomen musiikkibisneksessä? Hän kuitenkin taistelee samoista ostajista kuin Johanna Kurkela, Anna Puu, Suvi Teräsniska, Jenni Vartiainen, Chisu, Jippu ja varmaan on vielä muitakin... Eli siis pop-iskelmäakselin naislaulajia on Suomessa jo vaikka kuinka. Riippuu biisintekijästä, miten joukosta pääsee erottumaan.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Mimosa

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #88 : 17.04.2011 07:27:22 »

Vahingoniloisuus ja riekkuminen on kovinkin hyvää netikettiä sitten?

Enpä minä näe täällä mitään sellaista, että joku olisi vahingoniloinen siitä, että joidenkin suosikki tippui? Vaan iloisia siitä, että heidän mielestään huonoin tippui. ;D

Meikästä on hyvä, että Ilpo lähti nyt. Esiintyjänä loistava, mutta laulullisesti ilta epäonnistui kyllä ihan täydellisesti IMO. Vähän siis samaa kuin Lotassa: Karisma ihan omaa luokkaansa, mutta taidot ei vielä ihan riittänyt vakuuttamaan minua ainakaan tarttumaan kännykkään. Ja totta on se, ettei se paras laulaja myy aina eniten levyjä, sitä en kiellä. Enkä myöskään sitä, etteikö Ilpolla ole ainesta Suomen musataivaalle ;)

Ja mielestäni Ilpon vireongelmat oli jo sen verran pahoja, että kuka tahansa voi kuulla ne. :P Ja koska Ilpo aika harvoin myös korjasi pieleen mennyttä nuottia, niin voisi olettaa, ettei hän itse kuule, koska laulaa vähän miten sattuu ja ehkä siksikään ei kunnolla tuntunut hyväksyvän tuomarien kommentteja vireestä?

HUOM: Ilpo ei minusta ole huono laulaja. Hällä on upea ääni ja mahikset vaikka mihin. Tekniikka vaan vielä ihan vaiheessa, mutta kun ainekset on kohillaan niin tekniikkaa on helppo parantaa. :)

Tuskinpa edes huomaisit. Tai edes myöntäisit. No, itse et kuule Hennariikan vireongelmia, joten oletko paras puhumaan. Mä tiedän, että Ilpolla on ollut vireongelmia, eikä tämä ilta todellakaan mennyt hänen kohdallaan putkeen.

Et vissiin oo lukenu yhtään minun kommentteja Hennariikasta? ;) Kuinkahan monesti olen täälläkin valittanut Henniksen vireongelmista? Aika monesti :P Ilpossa ja Hennariikassa on vain se ero, että Hennariikka harvemmin laulaa ihan ohi nuotin ja hän myös pyrkii korjaamaan pieleen mennen nuotin.

Ilpolla taas on monimuotoisempi ääni (herkkää ja vahvaa), eli fifty-fifty. Henniksestä tosin pidän laulajana enemmän, kun on enemmän minun tyyppiäni, mutta uskon silti, että Ilpolla on parempi musaura tiedossa.

No, usein olet kirjoittanut, ettet ole kuullut Hennariikan (Hennis? Tunnetko hänet henk.kohtaisesti?) toisin kuin Sami tai Nina. On Hennariikka laulanut välillä hyvinkin pahasti nuotin vierestä.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #89 : 17.04.2011 07:27:46 »
Eiköhän se niin mene, että omasta suosikista ei aina halua löytää niitä pieniä vikoja. Mut siitäkin pääse yli joskus. ;)

Joo yleensä siinä vaiheessa ku ei löydä näistä kisoista ketää suosikkia :D

Tosiaanki. Vähän outoa kattoa Idolsia, kun on oikeastaan ihan sama kuka näistä jäljellä olevista voittaa :P Olis ihan jees saada naisvoittaja, mutta samalla epäilen, että onko Hennariikalla paikkaa Suomen musiikkibisneksessä? Hän kuitenkin taistelee samoista ostajista kuin Johanna Kurkela, Anna Puu, Suvi Teräsniska, Jenni Vartiainen, Chisu, Jippu ja varmaan on vielä muitakin... Eli siis pop-iskelmäakselin naislaulajia on Suomessa jo vaikka kuinka. Riippuu biisintekijästä, miten joukosta pääsee erottumaan.

Ehkä yllämainittuihin verrattuna ei myöskään ole yhtä taitava/persoonallinen/karismaattinen ja kiinnostava? Joten onko sitä markkinarakoa kuitenkaan...

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #90 : 17.04.2011 07:27:51 »
Mulla ei oikeestaan koko kisan aikana oo ollu kovin vahvoja suosikkeja, et välillä mietin miten tyhjältä tuntuu. : D Vai olenkohan jo niin vanha ja kyyninen ihminen.....




~It feels good. Is that reason enough for you.~

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #91 : 17.04.2011 07:30:06 »


No, usein olet kirjoittanut, ettet ole kuullut Hennariikan (Hennis? Tunnetko hänet henk.koht) toisin kuin Sami tai Nina. On Hennariikka laulanut välillä hyvinkin pahasti nuotin vierestä.

Usein? YHDESTI. Ja sillä viittasin tähän "Veden alla"-biisiin. Abban biisi meni ihan harakoille ja kaikissa aikaisemmissa finaaleissa olen muistaakseni maininnut Hennariikan vireestä aina jotakin. Kuitenkin edelleen: hänen vireongelmat ei MINUN mielestäni ole yhtä pahoja kuin Ilpolla.

 Ja kuten sanoin: Kuuntelen Veden alla- esityksen uudestaan tarkemmalla korvalla, eli uskon kyllä Samia siinä, että Veden Alla-biisissäkin on heittoja, en vaan kiinnittänyt nyt siihen huomiota, kun esitys vei minut mukanaan. 

Ja Hennis on helpompi naputella kuin Hennariikka, joka IMO näyttää ihan Hennikseltä :D

Jos sinusta Ilpo on parempi kuin Hennariikka niin se on OK minulle. Se on sinun mielipiteesi.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011 07:34:40 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #92 : 17.04.2011 07:32:52 »
Eiköhän se niin mene, että omasta suosikista ei aina halua löytää niitä pieniä vikoja. Mut siitäkin pääse yli joskus. ;)

Joo yleensä siinä vaiheessa ku ei löydä näistä kisoista ketää suosikkia :D

Tosiaanki. Vähän outoa kattoa Idolsia, kun on oikeastaan ihan sama kuka näistä jäljellä olevista voittaa :P Olis ihan jees saada naisvoittaja, mutta samalla epäilen, että onko Hennariikalla paikkaa Suomen musiikkibisneksessä? Hän kuitenkin taistelee samoista ostajista kuin Johanna Kurkela, Anna Puu, Suvi Teräsniska, Jenni Vartiainen, Chisu, Jippu ja varmaan on vielä muitakin... Eli siis pop-iskelmäakselin naislaulajia on Suomessa jo vaikka kuinka. Riippuu biisintekijästä, miten joukosta pääsee erottumaan.

Ehkä yllämainittuihin verrattuna ei myöskään ole yhtä taitava/persoonallinen/karismaattinen ja kiinnostava? Joten onko sitä markkinarakoa kuitenkaan...

Tosiaankin. Hennariikan lauluääni on loppujen lopuksi aika tavallinen, etenkin jos pop-musiikin saralle pyrkii. Iskelmän maailmassa voisi olla paikkakin, jopa ihan tanssimusiikin kohdalla. Siellä kuitenkin pääasiassa vallassa Mattilan siskokset :P Ja siellä ei kaivata niin persoonallista ja karismaattista ääntä/persoonaa kuin nuorille suunnatun musiikin kohdalla.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Mimosa

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #93 : 17.04.2011 07:34:45 »


No, usein olet kirjoittanut, ettet ole kuullut Hennariikan (Hennis? Tunnetko hänet henk.koht) toisin kuin Sami tai Nina. On Hennariikka laulanut välillä hyvinkin pahasti nuotin vierestä.

Usein? YHDESTI. Ja sillä viittasin tähän "Veden alla"-biisiin. Abban biisi meni ihan harakoille. Ja kuten sanoin: Kuuntelen esityksen uudestaan tarkemmalla korvalla, eli uskon kyllä Samia siinä, että Veden Alla-biisissäkin on heittoja, en vaan kiinnittänyt nyt siihen huomiota.

Ja Hennis on helpompi naputella kuin Hennariikka, joka IMO näyttää ihan Hennikseltä :D

Viime viikolla sanoit samasta asiasta. Tosin taisit muuttaa mielesi kuunnteltuasi Hennariikan esitykset uudelleen, en pidä mielipiteistäsi kirjaa. Uskotko Samin kommentteihin vai et, ainakin Ilpon kohdalla olet kyseenalaistanut ne useamman kerran?

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #94 : 17.04.2011 07:52:21 »


No, usein olet kirjoittanut, ettet ole kuullut Hennariikan (Hennis? Tunnetko hänet henk.koht) toisin kuin Sami tai Nina. On Hennariikka laulanut välillä hyvinkin pahasti nuotin vierestä.

Usein? YHDESTI. Ja sillä viittasin tähän "Veden alla"-biisiin. Abban biisi meni ihan harakoille. Ja kuten sanoin: Kuuntelen esityksen uudestaan tarkemmalla korvalla, eli uskon kyllä Samia siinä, että Veden Alla-biisissäkin on heittoja, en vaan kiinnittänyt nyt siihen huomiota.

Ja Hennis on helpompi naputella kuin Hennariikka, joka IMO näyttää ihan Hennikseltä :D

Viime viikolla sanoit samasta asiasta. Tosin taisit muuttaa mielesi kuunnteltuasi Hennariikan esitykset uudelleen, en pidä mielipiteistäsi kirjaa. Uskotko Samin kommentteihin vai et, ainakin Ilpon kohdalla olet kyseenalaistanut ne useamman kerran?

Olen ihmetellyt sitä, että miksi Hennariikan vireestä huomautellan jatkuvasti, vaikka Ilpolla on vähintään yhtä paljon ja jopa selkeämpiä vireongelmia ollut, ja niistä ei ole kunnolla mainittu ennen kuin nyt ;) En sitten tiedä, onko Ilpo sitten livenä niin valovoimainen, ettei vireongelmat haittaa edes Samia ennen kuin nyt vai mitä on taustalla.

Ja viime viikolla jo ekan kuuntelun jälkeen kuulin Henniksen kohdalla pari pientä heittoa, uudemman kuuntelun jälkeen selkeämpiä. Nyt omaan korvaani ei ekalla kuuntelulla osunut yhtään pahaa heittoa, nyt kun kuuntelin uudemman kerran, niin kuulin muutamia. Mutta kuten olen monesti sanonut, oma sävelkorvani ei ole mikään paras. Mutta pidän edelleen kiinni väitteestäni siitä, että Ilpon vireongelmat ovat finalisteissa pahimpia VAIKKAKIN hän on kehittynyt huimasti kisan aikana PAITSI tänään meni taas ihan miten sattui MUTTA epäilen, että Ilpolla on flunssaa hieman tai muuta häikkää, kun ääni ei muutenkaan soinut samoin kuin normaalisti.

Ja kannattaisi oikiasti tarkistaa ennen kuin alkaa laittaa sanoja muiden ihmisten suihin. Se ei oo kivaa :P
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

bumb

  • i
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #95 : 17.04.2011 08:07:20 »
Ja tähän väliin mun syväluotaus:D Oli kyllä vaikea laittaa järjestykseen, kun kukaan ei onnistunut täydellisesti.

1. Ali- Sininessä unessa ei ollut saman laista herkkyyttä kuin Karjalan Kunnaissa tai Lentäjän pojassa, mutta kokonaisuutena ihan hyvä esitys. Johtuu ehkä aiitä, että tykkään niin paljon Alin äänestä. Hitusen kollotusta, kyllä, ja ajoittain hieman unettava( ei ihme kun tuutulaulusta on kyse). Olen samaa mieltä Jenskyn kanssa siitä, että Ali olisi kasvoillaan voinut näyttää enemmän tunteita.

Flyygeli!!(halkaistu sellainen?) Pianosovitus toimi loistavasti yhteen laulun kanssa. Coldplayn versiosta jäi valitettavasti melko kauas, vaikka mielestäni Ali lauloi tämän enemmän tunteella. Jotkin falsetit kuulostivat ihanilta, mutta toiset taas... Ohuelta piipitykseltä, valitettavasti. Pieniä vireongelmia. Plussaa eläytymisestä.

2. Martti- Illan varmin esiintyjä. Kyllä, hän oli edelleen hieman tylsä.  Oletukseni siitä, että hän tulkitsee paremmin suomenkielisiä kappaleita, vahvistui Epun biisin myötä. Lavaesiintyminen hallinnassa ja vire ei paljoa heitellyt, mutta ääni on valitettavasti hiukan tasapaksu omaan korvaani.

Toisesta esityksestä ei jäänyt kovin selvää muistikuvaa, lähinnä mielikuva "lauloi hyvin mutta laulu on tylsä". Toisaalta alkuperäisversiota kuunnellessani tällaista mielikuvaa ei syntynyt. Kenties hieman puutteellinen ääntämys vaikutti?

3. Hennariikka- Humm umm. Ei taaskaan aivan vakuuttanut. Lisää voimaa ääneen! Abban laulun korkeat kohdat kuulostivat säälittävän ohuilta. Hentsulla edelleen kaunis ääni. Ääntäminen oli jotain aivan hirveää... Sori, mutta se vaikuttaa. Lopussa ääni särkyi pitkissä "huudoissa".

Kakkosesitys huomattavasti parempi. Aloitti erittäin kauniisti, mutta sitten kun tultiin kappaleen kliimaksiin... Siitä tulikin sen antikliimaksi. Hennariikalla on ongelmia korkeiden kohtien puhtaasti selvittämisessä. Itkuilu alkoi jo hieman ärsyttää. Olen silti iloinen, että hän pääsi jatkoon.

4. Ilpo-  :'( :'( :'( :'( :'( En voi sanoa että odotin paljoa Ilpolta, mutta Stairway to Heaven oli jotain aivan hirveää. Korvani itkivät (kuvainnollisesti) verta. Ajattelin koko esityksen ajan; hitto, Lassi lauloi tämän ilman säestystä ja veti tuhat kertaa paremmin!. Vireongelmsita on turha edes puhua, sillä hän lauloi enemmän epävireisesti kuin vireisesti. Esityksessä ei ollut latausta; aiemman laista revittelyä ei ollut näkyvissä, ei tosin ollut iskelmäosiossakaan. Lopussa paransi hieman, mutta jotkin rääkäisyt kuulostivat aivan Billie Jean kakkoselta.

Hieman paremmin meni Tehosekoittin laulu. Huomasin tosin taas Ilpon ärsyttävän tavan laulaa alavireisesti mölyten fraasien venytyskohdat. (havaintoesimerkki) Kun normaalisti lauletaan elämää-ääää niin Ilpo laulaa elämää-ööööö. Ei läheskään niin suuria vireongelmia kuin Stairway to heavenissa, mutta levyltä en kyllä tuollaista viitsisi kuunnella. Ilpon asenne tuomareita kohtaan oli kyllä ärsyttävä. "Rokissa ei ole kyse vireestä"-pilkkasiko hän alkuperäisiä, loistavia tulkitsijoita? Lopun stairway to heaven uusinta meni kyllä ihan hyvin, eikö ollut avannut ääntään kunnolla vai mistä oli kyse?





OT: PRKL PERSUT!!! >:( >:(

I-Dolly

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 134
  • Karma: +1/-0
  • Boop-boop-de-boop!
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #96 : 17.04.2011 08:11:22 »
Ja tähän väliin mun syväluotaus:D Oli kyllä vaikea laittaa järjestykseen, kun kukaan ei onnistunut täydellisesti.

1. Ali- Sininessä unessa ei ollut saman laista herkkyyttä kuin Karjalan Kunnaissa tai Lentäjän pojassa, mutta kokonaisuutena ihan hyvä esitys. Johtuu ehkä aiitä, että tykkään niin paljon Alin äänestä. Hitusen kollotusta, kyllä, ja ajoittain hieman unettava( ei ihme kun tuutulaulusta on kyse). Olen samaa mieltä Jenskyn kanssa siitä, että Ali olisi kasvoillaan voinut näyttää enemmän tunteita.

Flyygeli!!(halkaistu sellainen?) Pianosovitus toimi loistavasti yhteen laulun kanssa. Coldplayn versiosta jäi valitettavasti melko kauas, vaikka mielestäni Ali lauloi tämän enemmän tunteella. Jotkin falsetit kuulostivat ihanilta, mutta toiset taas... Ohuelta piipitykseltä, valitettavasti. Pieniä vireongelmia. Plussaa eläytymisestä.

2. Martti- Illan varmin esiintyjä. Kyllä, hän oli edelleen hieman tylsä.  Oletukseni siitä, että hän tulkitsee paremmin suomenkielisiä kappaleita, vahvistui Epun biisin myötä. Lavaesiintyminen hallinnassa ja vire ei paljoa heitellyt, mutta ääni on valitettavasti hiukan tasapaksu omaan korvaani.

Toisesta esityksestä ei jäänyt kovin selvää muistikuvaa, lähinnä mielikuva "lauloi hyvin mutta laulu on tylsä". Toisaalta alkuperäisversiota kuunnellessani tällaista mielikuvaa ei syntynyt. Kenties hieman puutteellinen ääntämys vaikutti?

3. Hennariikka- Humm umm. Ei taaskaan aivan vakuuttanut. Lisää voimaa ääneen! Abban laulun korkeat kohdat kuulostivat säälittävän ohuilta. Hentsulla edelleen kaunis ääni. Ääntäminen oli jotain aivan hirveää... Sori, mutta se vaikuttaa. Lopussa ääni särkyi pitkissä "huudoissa".

Kakkosesitys huomattavasti parempi. Aloitti erittäin kauniisti, mutta sitten kun tultiin kappaleen kliimaksiin... Siitä tulikin sen antikliimaksi. Hennariikalla on ongelmia korkeiden kohtien puhtaasti selvittämisessä. Itkuilu alkoi jo hieman ärsyttää. Olen silti iloinen, että hän pääsi jatkoon.

4. Ilpo-  :'( :'( :'( :'( :'( En voi sanoa että odotin paljoa Ilpolta, mutta Stairway to Heaven oli jotain aivan hirveää. Korvani itkivät (kuvainnollisesti) verta. Ajattelin koko esityksen ajan; hitto, Lassi lauloi tämän ilman säestystä ja veti tuhat kertaa paremmin!. Vireongelmsita on turha edes puhua, sillä hän lauloi enemmän epävireisesti kuin vireisesti. Esityksessä ei ollut latausta; aiemman laista revittelyä ei ollut näkyvissä, ei tosin ollut iskelmäosiossakaan. Lopussa paransi hieman, mutta jotkin rääkäisyt kuulostivat aivan Billie Jean kakkoselta.

Hieman paremmin meni Tehosekoittin laulu. Huomasin tosin taas Ilpon ärsyttävän tavan laulaa alavireisesti mölyten fraasien venytyskohdat. (havaintoesimerkki) Kun normaalisti lauletaan elämää-ääää niin Ilpo laulaa elämää-ööööö. Ei läheskään niin suuria vireongelmia kuin Stairway to heavenissa, mutta levyltä en kyllä tuollaista viitsisi kuunnella. Ilpon asenne tuomareita kohtaan oli kyllä ärsyttävä. "Rokissa ei ole kyse vireestä"-pilkkasiko hän alkuperäisiä, loistavia tulkitsijoita? Lopun stairway to heaven uusinta meni kyllä ihan hyvin, eikö ollut avannut ääntään kunnolla vai mistä oli kyse?





OT: PRKL PERSUT!!! >:( >:(

LOISTAVA analyysi Bump!!!

OT: Jos PERSUT voittaa niin vedetään PERSUT olalle ja..... 8)


Sex is not the answer. Sex is the question. "Yes" is the answer.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #97 : 17.04.2011 09:02:41 »
Katsoin tän päivän finaalin hieman myöhässä digiltä, eikä kyllä hirveesti napannut. JOkaisella tuntui olevan jotain häikkää vireessä, tai sitten esitykset eivät muuten vaan koskettaneet. OIkeastaan mulle oli ihan se ja sama, että kuka tippui pois, kun kukaan näistä ei ole kamalasti kolahtanut. Surku sinänsä, että ILpo tippui, koska hänessä on ehkä eniten starapotentiaalia. Toisaalta esim. Antti Tuisku on tehnyt ihan kelpo uran samalta sijalta käsin. ;) Marttia kuunellessani mietin, että tätä voisi kuunnella ihan mielelläänkin radiosta tai levyltä, jos biisit vain olisivat oikeita. Toto kuulosti hyvältä, Eput... no, hyväkään ääni ei pelasta Eppujen biisiä. :p

Paljon jännittävämpää katottavaa muuten nää vaalivaävojaiset. Pitänee vissiin harkita vakavasti tästä maasta pois muuttamista...
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #98 : 17.04.2011 20:35:01 »
^sotket Tuiskun Christian Forssiin ;). No mut joo, jos on tähti tullakseen, niin kai sit tulee neljänneltäkin sijalta, erityisesti jos ihan oikeasti oli Valtasen suosikki. Toista on kansan suosikkien kohdalla, joista tuotanto/levy-yhtiö ei niin innostu (esim. oon edelleen sitä mieltä että Koopin PITI voittaa, koska olivat niin tohkeissaan tekemässä Peten ja Annan levyjä, että Koop olisi ilman voittoa jäänyt jalkoihin). Vähän harmittaa, muttei pahasti (Ilpo kiinnostavin, mut ei nyt sit kai vaan vielä tarpeeksi hyvä laulaja...).

Edit: ja jotain sählinkiä finaalissa varmaan oli - nyt palas mieleen se, että Ilpohan räpläsi heti ekan biisin alussa toisen korvamonitorin irti. Jos ongelmat koski kaikkia, niin sit vaan jotkut (lähinnä Martti) oli taitavampia, eli klaaras teknisistä ongelmista huolimatta. Harmi jos ongelma ei ollut tasapuolinen, ja Ilpo tipahti jonkun teknisen kömmähdyksen takia...
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011 21:07:08 kirjoittanut leena »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. finaali 17.4
« Vastaus #99 : 18.04.2011 11:35:43 »
Olen joutunut keskustelemaan muista asioista, kun en ole vielä ehtinyt katsoa finaalia digiboxilta.

Mutta olipas aika yllätys, että Ilpo putosi! Olin kuitenkin ajatellut häntä finaaliin asti.

Hennariikka taitaa voittaa kisan. Vai onko Alilla liikaa kannatusta?