Kirjoittaja Aihe: Suomen karsinta 2011!  (Luettu 17346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #50 : 01.02.2011 13:15:34 »
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musiikki.shtml/1265678/il-jaana-pelkonen-yllattaa-hylkaa-euroviisufinaalin?utm_source=MTV3&utm_medium=twitter

Saapi sit nähdä, että kuka mahtaa tulla Jaanan tilalle! Itse toivon joko Sanna Kojoa tai Anna Muurista :).
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #51 : 05.02.2011 08:00:28 »
Suomi parrasvaloissa, la 5.2. klo 19.10 (TV2)
- Euroviisujen 50 vuotta 50 minuutissa

Kohta alkaa!!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #52 : 15.02.2011 08:13:33 »
Paradise Oskar on sit Suomen tämän vuotinen viisuedustaja ja heti valinnan jälkeen olin sitä mieltä että, tuskinpa Suomi pärjää tänä vuonna mutta nyt olen kääntänyt kelkkani :D. Suomen semifinaalin maista tähän mennessä Albania, Norja, Islanti, Puola, Sveitsi & Malta ovat myös valinneet ehdokkaansa. Näistä valituista Suomen viisu ei todellakaan ole huonoimmasta päästä. Islannin, Sveitsin, Maltan & Albanian viisut ovat mielestäni selvästi heikoimpia kuin Suomen. Tai no Albanian viisusta tulee vielä kokonaan uusi versio. Norjan & Puolan kappaleet taas on mielestäni vahvempia kuin Suomen ja itse pidän niistä enemmän ainakin toistaiseksi.

Paradise Oskar muuten esiintyy Düsseldorfissa lavalla ihan yksin :). No tohon esitykseen ei edes sovi yhtään taustalaulajat ja eikä varsinkaan mikään show. Yksinkertainen esitys ja kenties sillä Suomi pärjää tänä vuonna.

Tässä Paradise Oskarin haastattelu: http://arenan.yle.fi/video/1297754856150
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #53 : 16.02.2011 05:17:00 »
Yleisradion suosittu musiikkitoimittaja Tarja Närhi ja Euroviisujen asiantuntija Asko Murtomäki selostavat Düsseldorfin Euroviisut YLE TV2ssa toukokuussa.

Sanna Kojo & Jarmo Hietamäki taas selostavat Düsseldorfin euroviisut YLE Radio Suomessa.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #54 : 16.02.2011 10:35:54 »
Eveliina Määtän kappale oli ainoa popahtava kappale. Siinä mielessä olisin kannattanut Eveliinan lähettämistä, mutta ei kai vaan säveltäjätiimissä ollut ruotsalaisia?  >:(

Eveliina oli finaalissa jo paljon vapautuneempikin kuin karsinnoissa.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #55 : 16.02.2011 11:41:14 »
Määtän kappaleen ovat tehneet Axel Johansson, Mats Tärnfors & Tracy Lipp.

Tosiaan Eveliina veti tosi hyvin finaalissa ja muutenkin pidin tosi paljon hänen esityksestään :). Hänen esityksensä oli finaalin toiseksi paras.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #56 : 16.02.2011 12:38:07 »
Määtän kappaleen ovat tehneet Axel Johansson, Mats Tärnfors & Tracy Lipp.

Juu, tämän tiesinki. Kaksi ensimmäistä vaikuttavat vahvasti ruotsalaisilta, kun ei tuon nimisiä suomenruotsalaisia ole näkynyt lehdissä.

Stalastakin pidin kun nyt katson digiboxilta finaalia. Taitaa olla itse asiassa kohta niin, että pidän jokaisesta finalistista.  :D Hienoa olisi ollut olla paikan päällä.

Miesjuontaja Tomppa oli piristävä löytö. Tai en minä ainakaan ole häntä aiemmin nähnyt (paitsi karsintalähetyksiä).

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #57 : 16.02.2011 13:10:53 »
Itse showkin oli taatusti parasta mitä Suomessa on kansallisessa tapahtumassa nähty. Loistavaa! Hienot lavasteet ja suuren juhlan tuntu.

On Paradise Oskar vaan aika hyvä. Kyllä Suomella on mahdollisuudet mennä finaaliin!


Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #58 : 16.02.2011 23:43:43 »
Mites Etsku aiotko tänä vuonna kuunnella nuo viisukappaleet ennen varsinaisia viisuja kunnolla?? :D
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #59 : 18.02.2011 09:32:03 »
Todella mielelläni kuuntelisin, mutta uskon, että aika riittää vain TV:ssä näytettäviin ennakkokatseluihin.  :'(

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #60 : 18.02.2011 20:29:02 »
Mitä enemmän nyt oon kuullut tuota biisiä sekä Axelin haastiksia (joku radiojuttu, eilinen Korkojen kera) niin sitä paremmalta tää koko kuvio minusta tuntuu. Ihan ensikuulemalla biisi ei tehny mitään vaikutusta, mut toisella jo ihan kivasti (ja se olikin sitten superfinaali, kun en finaalin karsintaa nähnyt. Olin ensin yllättynyt, että edes oli superfinaalissa, mut esityksen jälkeen sitä mieltä, että vois voittaa :) ).

Mut tavallaan se ite viisumenestys on sivuseikka (biisillä VOI pärjätä, ei se ehkä kovin todennäköstä ole, mut mistäs sitä tietää...). Jotenkin on vaan niin hienoa, että tällanen ei-mistään tullut kaveri, joka vaan laittanut biisin nettisivujen kautta arvosteluun, voikin voittaa koko kisan. Menestymiseen ei ookaan pakko olla isoa TV-kykykisaa takana (niin paljon kun niistä tykkäänkin + liudasta artisteja, joita nää idolimetsästykset on tarjonnu), tai levy-yhtiön markkinakoneistoa. Ihan vaan tollanen peruspoika ilman levytyssopparia päihittää "isot" tähdet (tosin... eipä noi muutkaan nyt niin isoja olleet... ;) ). Makee juttu, ja antaa varmaan toivoa aika monelle pöytälaatikkosäveltäjälle ja kellaribändille.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #61 : 19.02.2011 14:16:20 »
Sain viimein katsottua kaikki esitykset digiboxilta ja olen aivan tavattoman ylpeä Suomen karsinnasta. Taso oli kova ja nyt olisin melkein valmis lähettämään melkein jokaisen (tai ainakin 8 ) esityksen Euroviisuihin.

Lavastus oli fantastinen. Esiintyjien vaatetus ja koreografiat erinomaisia ja glamourisia. Laulutkin olivat hyviä.

Paradise Oskar oli hyvä mutta olisin kelpuuttanut muutkin - Eveliinasta Stalaan ja Marko Maunukselasta Milana Misiciin. Puhumattakaan Saara Aallosta!

Ihan haikea mieli on, kun kaikkia ei voinut valita.  :'(

Mutta mahtava juttu, jos laadukkaasta Suomen karsinnasta tulee perinne ja suosittu yleisön parissa. Sitten mahdollinen menestyksettömyys itse Euroviisuissa ei tunnukaan enää niin masentavalta.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011 14:41:10 kirjoittanut Etsku-Etana »

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #62 : 19.02.2011 14:38:09 »
Oi hienoa, että tykkäsit Etsku :P. Samaa mieltä Etskun kanssa, että finaalin taso oli kova :). Tai no yhdestä esityksestä en oikein tykännyt yhtään. Jopa Sami Hintsasen esityksestä nautin vaikka hänen kappaleensa onkin aika tylsä :D. Kauttaaltaan kaikilla sujui livelaulu erittäin hyvin!

Muistaakseni olen maininnut jo aikaisemmin tässä samassa aiheessa, että ensi vuodeksi Suomen karsinnat muuttuu.. No varmaan viimeistään syksyllä saadaan tietää, että miten karsinnat mahtaa muuttua!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #63 : 19.02.2011 14:42:13 »
Tai no yhdestä esityksestä en oikein tykännyt yhtään.

McKenzietä ja Cardiensia (miten ne nyt sitten kirjoitetaankaan) en olisi itse ollut lähettämässä.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #64 : 19.02.2011 15:12:38 »
No mä taas en olis lähettänyt varsinkaan Stalaa.. Se esitys meni niin överiksi kun vain voi olla!!

i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #65 : 20.02.2011 01:29:32 »
Haha mä vihasin sitä Stala &So:ta ja pelkäsin ihan hulluna et se menis edustaan Suomee :D Ja sit kans ne Marko Maunukselat yms.... -.- Ja se Jimi Constantine joka (onneks) jäi semeihin, oli ihan hirvee :D Ja sen nimestä tulee aina mielee meidän shampoo ku sen nimi on joku ton Constantinen tyyline :D :D hahaa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #66 : 23.02.2011 12:27:37 »
Father McKenzie oli täysin turhake superfinaalissa. Ilmeisesti sillä oli joku innokas fanijoukko laittamassa ääniä.

Vaikka olen kuunnellut heidän esityksensä jo useamman kerran, en saa siitä oikein mitään irti.

Mutta eipä kai mikään olisi pystynyt ohittamaan Paradise Oskaria ja Saara Aaltoa.

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #67 : 16.03.2011 07:13:13 »
Tää nyt on jo vähä noloo mut kuulin Da da dam -biisin vasta nyt ekaa kertaa! YLLÄTYIN! Tosi semmonen erikoinen biisivalinta Suomelta, mut tykkään kyl!
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #68 : 17.03.2011 10:45:41 »
Suomen esittely/musiikkivideo näyttääpi tältä.

http://www.youtube.com/watch?v=h65xXOVrQzQ

Ihan jees video, mutta mielestäni tuon videon idea ei oikein sovi tuohon biisiin. Biisi on edelleen aivan mahtava :P. Axel on muuten aika söpö :D.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #69 : 21.03.2011 08:12:45 »
Paradise Oskar on solminut levytyssopimuksen Warner Music Finlandin kanssa! Levyä valmistetaan parhaillaan & kaikki tulevan albumin kappaleet ovat Axel Ehnströmin käsialaa. Levy olisi tarkoitus julkaista 4.toukokuuta.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #70 : 30.04.2011 15:18:26 »
Mainitaan nyt sit täällä, että Yle Teemalta tulee tänään australialainen dokumentti euroviisuista nimeltä Euroviisujen salattu historia osat 1 & 2. Lisäksi illan huipentaa vuoden 2006 erittäin ikimuistettava euroviisufinaali!

Teeman lähetykset alkaa klo.21.00
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2011!
« Vastaus #71 : 17.03.2012 21:36:44 »
Onkohan aiemmin tätä linkattu mutta Eveliina esiintyi v. 2000 Karuselli-kilpailun tenava-sarjassa:

http://www.youtube.com/watch?v=gMAaCS84nFQ

Tai luulen ainakin että sama Eveliina Määttä!