Kirjoittaja Aihe: Mitä odotat tuomarityöskentelyltä kuudennella kaudella?  (Luettu 10647 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mä odotan ainakin, että tuomarit karsii aiempaa rankemmalla kädellä pois kaikki intohimottomat ja säteilemättömät tyypit viimeistään teatteriviikonloppuna. Lisäksi odotan, että tuomarit eivät perusta teatteriviikonloppuna tekemiään ratkaisuja koelauluissa nähtyyn.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Pois se osuus, jossa lavalla laulajien takana hiippaileva tuomari pudottaa arpapelillä laulajia pois jatkosta. Teatterissa siis.
Tämä on nähty jo kahteen kertaan ja huonoksi havaittu.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Oon oikeastaan ruvennut pitämään Laura Voutilaisesta tuomarina. Hän vaikuttaa lajityyppiinsä nähden ihan symppikseltä, ja on ihanaa, kun hän välillä laulaa tuomaripöydän takana Idols-kokelaan mukana tai auttaakseen tätä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Laura on ollut hyvä!

Ylpöstä mietin sitä, että mahtaako hän puhua siviilissäkin vastaavalla rokkikukkomörähtelyllä, josta ei tahdo saada selvää? Siihen puhetapaan kuuluu hidas ulosanti kuin Paavo Lipposella konsanaan.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Tommi Liimatainen on ollut se tuomari, jonka kanssa oon ollut eniten eri mieltä. Minusta hänellä on ollut tosi outoja valintoja sekä jatkoon että ei jatkoon. Onneksi muiden tuomarien maku vastaa enemmän omaani, ja yleensä tärkeä kysymys jatkoonpääsystä on lopulta ratkennut minun makuni mukaiseksi.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vaikuttaa vähän siltä, että tuomareilla ei ole oikeasti paljoakaan päätettävää. Tuotantoryhmä on valinnut tuomareiden eteen selkeästi parhaat ja sitten sekalaisen joukon huonoja. Näiden kahden ryhmän välissä on sitten niin iso railo, että tuomareiden on vaikea tehdä huonoja päätöksiä.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Tommi Liimatainen on ollut se tuomari, jonka kanssa oon ollut eniten eri mieltä. Minusta hänellä on ollut tosi outoja valintoja sekä jatkoon että ei jatkoon. Onneksi muiden tuomarien maku vastaa enemmän omaani, ja yleensä tärkeä kysymys jatkoonpääsystä on lopulta ratkennut minun makuni mukaiseksi.


En ollut katsonut IS-tutkaa, mutta kun nyt katsoin, niin huomasin Katri Utulalla olevan hyvinkin samankaltaisen käsityksen Tommi Liimataisesta kuin mulla. Mäkin odotin Liimataisen tuomaroinnilta enemmän. Aluksi luulin, että Laura on huono ja Tommi hyvä valinta tuomariksi, mutta sittemmin olen huomannut, että asia on oikeastaan juuri päin vastoin. Tommi on tuomarina vähän kuin (miten Etsku kuvaili aikaanaan Renneä X Factor -tuomarina?) kuka tahansa Pertsa Kauppatorilta.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012 18:53:47 kirjoittanut Anteater »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Jonella on kauhea "Tässä pöydällä ei näytä olevan kultaista lippua, mutta kun mä katon pöydän alle, niin kuinka ollakaan siellä on vielä yksi lappu" -maneeri. Hän on sanonut noin aika monta kertaa tällä kaudella. ;D

Maarit Hurmerinta vierailevana tuomarina toi mieleen lähinnä lumikuningattaren. Jotenkin hän ei vaikuttanut kauhean sympaattiselta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Kunpa Laura Voutilaisella olisi puheenjohtajuus. Hän tuntuu olevan näistä vakiotuomareista eniten tehtäviensä tasalla.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Laura on todella noussut ylivoimaiseksi kolmesta vakiotuomarista.

Toni Wirtanenkin osasi heti asennoitua kykyjen etsijän rooliin.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Toni Wirtanen vois olla sopiva vakiotuomariksi.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Toni Wirtanen oli hyväääää!
Ei toki mun Apulantafanius yhtään varmaan vaikuta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Jone toistaa toistamistaan sitä, että hän on puheenjohtaja ja hänen äänensä ratkaisee 2-2-tilanteessa.
Eli kun tilanne on 1-2, Jone selittää joka kerta että jos hän on samaa mieltä kuin Tommi (esimerkiksi) laulaja putoaa mutta jos hän on samaa mieltä kahden muun kanssa, laulaja pääsee jatkoon.

Lässynlässyn.  >:(

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
^No kieltämättä itseänikin ärsyttää tuo Jonen maneeri. >:(

Mä toivon, että tuomarit eivät hyökkää seuraavilla kierroksilla teinien kimppuun. Tällä kaudella on vaihteeksi ollut poikkeuksellisen paljon osaamista juuri Idolsin alaikärajalla.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Tommi tuomarina on aikamoinen kummajainen tosiaan. Hän olisi ollut valmis pudottamaan esimerkiksi Taru Rintamäen ilmeisesti vain siksi, että tämä lauloi "This time I'm not leaving without you" ja osoitti Herra Ylppöä. Asia olisi ollut varmasti aivan eri, jos Taru olisi osoittanut Tommia. >:(

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Se, mikä minua eniten ärsyttää Nikulassa, ilmenee taas tässä http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/idols/uutiset_finaalit?1507931
Hän ikään kuin pyrkii olemaan kaikkien alojen asiantuntija ja kuvittelee ihmisten kuuntelevan hänen mielipiteitään kuin Jumalan sanaa. >:(

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Jone toistaa toistamistaan sitä, että hän on puheenjohtaja ja hänen äänensä ratkaisee 2-2-tilanteessa.
Eli kun tilanne on 1-2, Jone selittää joka kerta että jos hän on samaa mieltä kuin Tommi (esimerkiksi) laulaja putoaa mutta jos hän on samaa mieltä kahden muun kanssa, laulaja pääsee jatkoon.

Lässynlässyn.  >:(


Vaikka koelaulut onkin nyt ohi, niin "pakko" vielä puuttua tuohon. Tietenkin Jone joutui tuota fraasia toistamaan, koska vaikka me katsojat tiedämme, miten homma toimii, todennäköisesti aika moni kokelaista ei tiennyt, miten homma toimii.

Edittivaiheessa olisi voitu toki karsia Jonen turhia lätinöitä pois.

Jone on minusta skarpannut tällä kaudella ja ollut lähes tosissaan tuomarointinsa kanssa. Laura on myös aika hyvä, mutta Tommi tosiaan on aika outo.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Tommin virnuilu on aivan sietämätöntä.

« Viimeksi muokattu: 08.11.2017 12:19:19 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Tietenkin Jone joutui tuota fraasia toistamaan, koska vaikka me katsojat tiedämme, miten homma toimii, todennäköisesti aika moni kokelaista ei tiennyt, miten homma toimii.

Edittivaiheessa olisi voitu toki karsia Jonen turhia lätinöitä pois.

Ehei, kaipa tuollainen asia on kerrottu laulajille jo etukäteen! Eli että Jone on puheenjohtaja ja siten hänen äänensä ratkaisee 2-2-tilanteessa.

Mutta jos sitä EI ollut kerrottu jostain syystä, olisi riittänyt että Jone olisi maininnut asiasta lyhyesti annettuaan äänensä ja kun tilanteeksi olisi tullut 2-2. Oli TÄYSIN tarpeetonta selittää ja selittää kuinka MINÄ olen puheenjohtaja ja jos MINÄ olen samaa mieltä kuin Tommi tai blaa blaa blaa.


ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Tietenkin Jone joutui tuota fraasia toistamaan, koska vaikka me katsojat tiedämme, miten homma toimii, todennäköisesti aika moni kokelaista ei tiennyt, miten homma toimii.

Edittivaiheessa olisi voitu toki karsia Jonen turhia lätinöitä pois.

Ehei, kaipa tuollainen asia on kerrottu laulajille jo etukäteen! Eli että Jone on puheenjohtaja ja siten hänen äänensä ratkaisee 2-2-tilanteessa.

Mutta jos sitä EI ollut kerrottu jostain syystä, olisi riittänyt että Jone olisi maininnut asiasta lyhyesti annettuaan äänensä ja kun tilanteeksi olisi tullut 2-2. Oli TÄYSIN tarpeetonta selittää ja selittää kuinka MINÄ olen puheenjohtaja ja jos MINÄ olen samaa mieltä kuin Tommi tai blaa blaa blaa.



No joo, kieltämättä luulisi että koelaulajille on Jonen puheenjohtajuudesta informoitu jo etukäteen.

Mutta, kuten tiedämme, myös Idols on aika pitkälti käsikirjoitettua kamaa, eli voi olla että Jonea (ja muita tuomareita) on käsketty sanomaan tietyllä tapaa tietyissä tilanteissa, jotta saadaan revittyä draamaa jaksoihin.

Tai sitten Jone todellakin vaan tykkää korostaa itseään. ;)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Tai sitten Jone todellakin vaan tykkää korostaa itseään. ;)

Tämä on minun valintani.  ;D

Tai sitten käsikirjoittaja on ollut ihan kelvoton.  >:(

superitoli

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Onko muuten kellään tullu mieleen, että tuomareiden kommentit olis osittain käsikirjotettuja jo etukäteen? Jotenkin osa kommenteista on kuullostanu et ne olis tullu jonkun muun suusta (kynästä)  kuin itse tuomarin.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Onko muuten kellään tullu mieleen, että tuomareiden kommentit olis osittain käsikirjotettuja jo etukäteen? Jotenkin osa kommenteista on kuullostanu et ne olis tullu jonkun muun suusta (kynästä)  kuin itse tuomarin.
Luulen, että tuomarit voivat tehä osviittaa antavia muistiinpanoja esim harjoitusten perusteella (kuvittelen, että ne on kuulemassa harjoitukset). Mutta muuten minusta ainakin oli ihan luontevia kommentteja. Ehkä tulivat toistaneeksi juttuja joista on jo aiemmin ollut puhetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Jos joku luulee, etten arvosta Tommi Liimataista Idolsin ulkopuolella, hän erehtyy. Arvostukseni Tommia kohtaan ei ole nollassa, mutta Idols-tuomarina hän on ollut kummajainen. Tosin live-lähetyksissä ollut enemmän sellainen kuin Idols-tuomarin soisi olevan.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Tommilta tulee aika suoraa kommenttia nyt. Mikä on hyvä homma. Jokseenkin tuntuu herra olevan hieman borettunut kokoajan. Eikä tunnu innostuvan mistään. Ehkä joku esitys tulevaisuudessa saa hänetkin ilmaisemaan enemmän  ;)

Laura tuntuu vähän jaarittelevan uusimmissa lähetyksissä. Ja ehkä vähän sellaista "olen huolissani, ettei minusta tule ylimielistä kuvaa". Yleisesti ottaen oon tykänny Laurasta tuomarina.