Kirjoittaja Aihe: Finaali 17.4  (Luettu 7391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Finaali 17.4
« : 14.04.2015 23:28:38 »
Lainaus
Finaali. The Voice of Finland -kauden voittaja ratkeaa! Finaalissa mukana ovat Tarja Turusen tiimin Miia Kosunen, Olli Lindholmin Jani Klemola, Redraman Jesper Anttonen ja Michael Monroen Jennie Storbacka. Finaalissa nähdään lisäksi Robinin ja Elastisen historiallinen yhteisesitys, ja illan kansainvälinen vierailija on Ruotsin euroviisuedustaja Måns Zelmerlöw.

Nelosella perjantaina klo.20.00
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #1 : 15.04.2015 10:48:12 »
Harmittaa etten näe tätä perjantaina. :( Spoilaantumiseltakaan tuskin vältyn, vaikka tavoitteena onkin, et katsoisin tän heti lauantaina aamulla.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #2 : 15.04.2015 13:08:48 »
Vuoden 2012 finaalissakin oli Ruotsin viisuedustaja esiintymässä ja voittikin sitten viisut sinä vuonna. Toistaneeko historia itseään... (itse toivon että ei)

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #3 : 16.04.2015 15:47:02 »
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/the-voice-of-finland/1866580-nama-biisit-kuullaan-finaalissa---mukana-myos-upeat-artistivieraat

Ei sit edes omia biisejä kisaajille?? :( Jotenkin pettymys, koska se on minusta ollu selkein etu Voicessa Idolsiin nähden, että kaikilla finalisteilla mahdollisuus saada biisi radiosoittoon (vaikka toki täysin uusi biisi on vaikeampi yleisön "ottaa haltuun" heti finaalissa). Kyllähän viimeksi Sirun biisiä soitettiin jonkun verran, ja itellä oli Jussi Kari jonkun aikaa soittolistalla. Mahtaako voittajaltakaan tulla nyt sinkkua (cover-sinkku ei innosta sekään)?

Voittajaveikkauksia? Mun "ääni" (en toki oikeasti vaivaudu äänestämään) menee Miialle.


Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #4 : 16.04.2015 17:35:29 »
Voittaja on todennäköisesti Miia tai Jesper.
"Taylor, you'll be fine...""

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #5 : 17.04.2015 20:36:20 »
Duettoesityksien jälkeen voitossa on omasta mielestäni kyllä kiinni Miia! Oli kyllä niin upea duetto Tarjan kanssa, että pois alta! <3. Myös Jennien & Miken esitys oli tosi hyvä.

Janin & Ollin duetto oli ihan liian iskelmää mun makuuni, että pahaa teki :D.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #6 : 17.04.2015 20:42:49 »
Mun mielestäni Miia jäi vaisuksi tässä duetossa, enemmän kuulin Tarjaa.
"Taylor, you'll be fine...""

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #7 : 17.04.2015 20:54:59 »
Minä ehkä pidin Jesperin duetosta eniten. :) Miia on kuitenkin oma suosikkini kisan voittoon. Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että vaikea veikata, miten lopulta käy.

Vielä vähän aikaa sitten aika moni arveli, että tulee ihan naisten finaali (minäkin), mutta kyllä Jesper ja Jani on mielestäni petranneet tässä viime aikoina aika hyvin.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #8 : 17.04.2015 21:00:02 »
Jani veti ihan hyvin, mutta en vaan pääse yli siitä, että hän kuuluu enemmin Tangomarkkinoille kisaamaan.

Oi Jesper! <3. Aivan upea veto & kappalevalinnasta pidin todella paljon.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #9 : 17.04.2015 21:08:36 »
Joo, siis Jesperille propseja, koska se on todella edistynyt. Ja aika monipuolinen. Voi olla vähän miettimistä, että minkälaisen linjan se tulevaisuudessa valitsee. Uskon, että sillä on kyllä tulevaisuutta musiikkialalla. :)

Janikin oli mielestäni ihan parhaimmillaan. Itseni on ollut vähän vaikea käsittää, että ihmiset häntä viitsivät äänestää, vaikka onkin "ihan kiva", kun en tuollaista musiikkia jaksa paljon kuunnella, mutta nähtäväsi monet muut jaksavat.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #10 : 17.04.2015 21:14:00 »
Ei herttinen sentään! Taas kerran ihan mykistävän komea esitys Miialta! Miian ääni kuulostaa joka kerta aivan ihanalta & eikä tälläistä ääntä kyllä Suomessa ole juuri kenellekään! Niin soisin hänen voittavan tänään :).
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #11 : 17.04.2015 21:23:45 »
Jennie veti hyvin, mutta kappalevalinta ei ehkä nyt niin mieleeni ollut. Jenniellä on Miian tavoin komea ääni! Niin toivoisin Jennielle menestystä Suomen musamarkkinoilla :).

Kyllä Miian pitää tänään voittaa! Muilla ei ole mitään asiaa.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #12 : 17.04.2015 21:28:34 »
Miia ja Jennie ovat molemmat tosi hyviä. Jennie varmaan ammattimaisempi, mutta Miialla enemmän tunnetta äänessä. Miia saa paremmin kuulijan heti mukaansa, tai ainakin minut. :)

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #13 : 17.04.2015 21:38:31 »
Månsin biisi on edelleen hyvä, vaikka itse hieman olen siihen kyllästynyt. En jaksa uskoa, että Ruotsi juhlii kuudetta viisuvoittoa viiden viikon päästä. Varmaan Ruotsi sijoittunee korkealle, mutta voittoon asti eivät tule yltämään.

Pakko sanoa, että kova tasoinen oli tämä finaali!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #14 : 17.04.2015 21:49:00 »
Miia voitti!!!! Mahtavuutta :). Olisi ollut suuren luokan vääryys, jos mitäänsanomaton Jani olisi voittanut!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #15 : 17.04.2015 21:52:04 »
Jee! Miia ansaitsee olla The Voice of Finland ehdottomasti. Onneksi olkoon!  :)

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #16 : 17.04.2015 22:44:53 »
Månsin biisi on edelleen hyvä, vaikka itse hieman olen siihen kyllästynyt. En jaksa uskoa, että Ruotsi juhlii kuudetta viisuvoittoa viiden viikon päästä. Varmaan Ruotsi sijoittunee korkealle, mutta voittoon asti eivät tule yltämään.

Pakko sanoa, että kova tasoinen oli tämä finaali!

Tältä nyt biisi sitten näytti kuorittuna tehosteista.

Enivei hyvä Miia!

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #17 : 18.04.2015 07:43:57 »
Olen kyllä pettynyt, että Jesper jätettiin neljänneksi.

Ihmettelen myös, että Jani oli toinen, kaikki esitykset on ollu samanlaisia.
"Taylor, you'll be fine...""

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #18 : 18.04.2015 11:49:08 »
Veikkaan että suomalaisella biisillä Jennie olisi ollut kakkonen.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #19 : 19.04.2015 08:18:36 »
^joo, Jennin ja Janin välinen ero oli sen verran pieni, että paremmin yleisöönuppoava biisi olisi voinut muuttaa tilanteen (suomenkielinen tai edes tutumpi).

Vaikka innostus kaudesta lässähti aika kovaa, niin myönnän, että liikutuin loppuratkaisusta (vaikka katoin myöhässä spoilattuna). Miian tunnereaktio oli koskettava, ja erityisesti kiinnitin huomiota siihen miten vilpittömästi riemukkaasti Jani onnitteli (hyvä rehti tyyppi, joka tosiaan voi olla näistä lopulta se menestynein jos saa hyvää iskelmämatskua laulettavakseen).

Esityksistä vaikuttavin oli ehkä Tarjan ja Miian duetto. Bed on Fire oli komea myös, mutta ihan vieras biisi niin ei koskettanut (piti tässä ihan selvittää, että minkä rock-klassikon olin missannut, mut Ruotsin euroviisuehdokas? What??). Ei sillä, että olisin Tarjan biisiäkään kuunnellut, mut esityksen tunnelma oli vaan niin tyrmäävä :)

Oikea voittaja, mut nyt sit tosiaan ihmetellään millasta matskua rupee tekemään, ja saa tosiaan olla aika vakuuttavaa, että menee läpi vielä kuukausien jälkeen (siis kun ei nyt voittajasinkkuakaan ole). "Köyhä" versio Voicesta kaikenkaikkiaan, kun ei mitään studioversioita biiseistä. Minusta esim. spotify-kuunteluilla äänestäminen oli nerokasta - toki nytkin ne videokatselut vaikutti, mut ei lähimainkaan samanlainen yleisön "sitouttaja" kuin saada jengi kuuntelemaan biisejä. Mistä tulee hitti? Siitä mitä soitetaan paljon. Kierre :)

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #20 : 19.04.2015 12:38:57 »
Nyt tarkemmin ajatellen oli ehkä Jennieltä melko isokin strateginen moka jättää suomeksi esiintymättä finaalissa. Hän oli saanut sen "liian hyvä ja valmis ison maailman laulaja, vähän epäsuomalainen" -imagon pudotettua parilla suomalaisella biisillä harteilta ja tullut lähemmäksi yleisöä (näitähän esityksiä Michaelkin finaalissa hehkutti) - joten olisi ehkä kannattanut jatkaa sillä linjalla.

Ehkä se ei silti voittoon asti olisi riittänyt ja voi olla ettei sillä kuka voitti ole lopulta suurta merkitystä (poislukien levytyssopimus jonka voittaja automaattisesti saa). Janilla lienee tavallaan helpoin tie edessä, kysyntää tuontyyppiselle artistille varmaan löytyy iskelmäihmisten keskuudesta ja henkilönä hänestä on varmaan monen helppo pitää, on rehti ja aito eikä mitään leuhkuuden hiventäkään. Tosin nämä piirteet varmaan auttoivat myös Miiaa.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #21 : 20.04.2015 21:51:28 »
Katsoin vasta nyt tuon finaalin. Olen kyllä pettynyt Jennien sijoitukseen. Hän oli oma suosikkini koko ajan. Mä en jostain syystä ole oppinut tykkäämään Miiasta.  :(

En ollut kovin innoissani mistään duetosta. Janin ja Ollin duetto oli ehkä yllättäen paras kilpailijan kannalta, ja varmaan tärkeä syy siihen, että Jani sijoittui toiseksi. Miia jäi mun mielestä Tarjan varjoon aika pahasti, ja sitten taas Jesperin ja Redraman duetossa Jesper ei päässyt olemaan tarpeeksi äänessä. Miken ja Jennien dueton unohdin jo.  ::)

Jennien soolobiisi ei tosiaan ollut paras valinta, varsinkin kun ei ollut mikään kovin tunnettu kappale. Hienoa laulamista kyllä.

Sooloesitykset olivat mun mielestä kaikki suht hyviä, eli sen puolesta ihan ok finaali. Voisin nähdä kaikki heistä menestyvinä artisteina, paitsi Miian (sori). Erityisesti toivon, että Jenniestä kuullaan vielä jotain.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #22 : 21.04.2015 12:15:46 »
Katsoin finaalin lauantaina heti aamusta ja ihme kyllä olin välttynyt spoileilta, vaikka ajatuksissani kävin pikaisesti Facebookissakin.

Kauhean pitkästi en nyt jaksa kommentoida, mutta tässä muutamia ajatuksia:

*Pidin eniten Jennien ja Miken duetosta, tosin se biisikin oli sellainen, että pidin siitä jo muutenkin paljon. Eli tietyllä tapaa sekin vaikutti. Mutta se duetto oli aika hyvin tasapainossa, että ei jäänyt kilpailija tähtivalmentajansa varjoon. Vähiten pidin yllättäen Miian ja Tarjan duetosta, sillä Tarja puski ehkä vähän päälle. Jesperin ja Redraman kohdalla ärsytti hieman se, että oli otettu Redramalta ei niin tunnettu biisi (sehän kai olikin ihan uusi biisi, vai ymmärsinkö väärin?)

*Jesper ei ollut finaalissa parhaimmillaan, mutta pidin kovasti All Of Me biisistä ja mielestäni Jesper onnistui tätäkin kautta näyttämään vielä uuden puolen itsestään. Yllätti hieman Jesperin sijoitus neljänneksi, odotin vähintään kolmatta sijaa. Nuori hän on vielä, joten aikaa on kehittyä ja sitä varmasti tapahtuukin.

*Jennien toinen biisi oli mielestäni vähän huono valinta. Vauhdikas esitys toki, mutta se biisi oli vaan musta tosi tyhmä valinta tässä kohtaa.

*Jani oli tasaisen hyvä läpi finaalin ja oikeastaan se toinen sija ei ihan hirveästi yllättänyt. Sen verran vankka fanikunta hänellä tuntui olevan. On vielä lisäksi persoonaltaan sellainen helposti lähestyttävä ja hänestä on helppo pitää. Uskon kyllä, että hänellä on mahdollisuus menestyä. Onhan Suomi kuitenkin aika iskelmäkansaa edelleen.

*Miia esitti mulle täysin uuden biisin finaalissa ja se olikin tosi hyvä kappale. Hienosti esiintyi ja ansaitsi kyllä voittonsa. Läpi kisan ollut ihan mahtava ja aiheuttanut mulle kylmiä väreitä tulkinnoillaan.

Kaiken kaikkiaan hyvä kausi mielestäni. Ehkä parhaimpia ikinä kun oikein miettii. Mulla oli aika montakin suosikkia ja hienoa, että kaksi heistä pääsi finaaliin asti. Tähtivalmentajiin olin myös aika tyytyväinen - erityisesti Redramaan. Tosin Miken muutama typerä valinta aiheutti raivoa ja Ollin läpändeerukset oli toisinaan vähän outoja, mutta näin muuten olen ollut tyytyväinen. Mun mielestä tähtivalmentajilla näytti olevan keskenään hyvä "joukkuehenki".
« Viimeksi muokattu: 21.04.2015 12:53:01 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #23 : 02.05.2015 23:09:10 »
Eilen ehdin vasta vilkaista Ruudusta mutta tänään oli tarkoitus katsoa kunnolla ja kirjoittaa kommentteja (aika lailla myöhässä :) ). Mutta "1 päivää jäljellä"-finaalivideo ei aukea eivätkä myöskään klipit!  >:(

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Finaali 17.4
« Vastaus #24 : 30.06.2015 21:52:33 »
No jäipä katsomatta finaali Ruudustakin, kun aikaa ei vaan ollut. Ja nythän kai kaikki on jo poistettu sieltä. Mutta eipä minulla yhtään suursuosikkiani ollutkaan enää mukana, joten kestän tämän.

Vieläköhän tulee uusi Voice of FInland vai ovatko laulukilpailut nyt tiensä päässä Suomessakin?