Kirjoittaja Aihe: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.  (Luettu 13511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« : 15.11.2013 10:14:34 »
Teemana Jenni Vartiainen.

Veikkaus kappaleista:

Sara: Missä Muruseni On
Joseph: Duran Duran
Mitra: Ihmisten Edessä
Niko: Junat Ja Naiset

Saas nähdä, menikö yhtään oikein. Toivottavasti ainakin Niko väärin.


jokerface

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 38
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #1 : 16.11.2013 15:46:30 »
No ei Nikolle ainakaan tuota.  Miettikää hänet ulisemassa ju-u-uuu-uu-juu... Saattaa silti hyvinkin valita tuon biisin. Muut ovat tosi osuvia.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2013 15:48:51 kirjoittanut jokerface »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #2 : 20.11.2013 12:28:40 »
Ja tässä oikeat kappaleet

Mitra Kaislaranta: Toinen

Joseph Miettinen: Malja

Sara Kurkola: Duran Duran

Niko Brotkin: Missä muruseni on

Toivomuksia putoajaksi? Mulla on Mitra.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #3 : 20.11.2013 13:18:35 »
Ei tosiaankaan Mitraa :-D

Kun on pakko valita, niin tällä perusteella Joseph. Tosin jos laulu menee taas yliteatraalisen puolelle, niin sitten Niko.
"Taylor, you'll be fine...""

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #4 : 20.11.2013 16:23:59 »
Olin oikeassa: kukaan ei laula Mustaa kahvia. Mun arviointeihin siis kannattaa aina luottaa!  8)

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #5 : 21.11.2013 20:46:12 »
Joseph oli tänään ihan jees. Laulutaidot ei häikäise vieläkään mutta hyvä show oli jälleen.

Mitra oli upea. :) Paras Mitran vedoista tähän mennessä! Laulu oli älyttömän hyvää ja esiintyminen kosketti ainakin mua.

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #6 : 21.11.2013 20:54:45 »
Voisin täysin kompata viimaa!! Mitrasta tykkäsin ekaa kertaa älyttömän paljo!!

Musta Sara oli myös tosi hyvä!! Oon ihan samaa mieltä ku Jussi. Mahtavaa nähä et Saran itsevarmuus on kehittyny:)
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #7 : 21.11.2013 20:57:37 »
^ Oon samaa mieltä Sarasta! Suorastaan yllätyin miten paljon Saran esiintyminen on kehittynyt. Erityisesti se alun rauhallinen osa oli upea, lopun vauhdikkaampi osa ehkä vähän lässäytti tunnelmaa.

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #8 : 21.11.2013 21:06:25 »
No voihan Niko. Ei kyllä säväyttäny ollenkaa :\ eka säkeistö kuulosti vähä ku ois ollu jotain vireongelmia. Tai jotain. Kertsi meni ihan kivasti ja sen jälkee koko loppulaulu. Mut kyl mä nyt vähä toivon että Niko tippuu.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #9 : 21.11.2013 21:06:32 »
Niko oli kyllä pettymys tänään. Oon edelleen sitä mieltä että äänessä on ainesta, mutta alussa oli pahoja vireongelmia ja lopussa meni jälleen ylitulkitsemiseksi. Harmi, koska haluaisin tykätä Nikosta. Mutta tän päivän suoritusten perusteella toivoisin ehkä että Niko tippuu, muuten Joseph. Mitra oli päivän paras ja Sara hyvä kakkonen!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #10 : 21.11.2013 21:07:46 »
Olipas miksaukset pielessä! :(

Mun järjestys:

1. Joseph
2. Sara
3. Mitra
4. Niko

Niko siis kotiin! Aivan kauheaa!

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #11 : 21.11.2013 21:08:18 »
1. Mitra
2. Sara
3. Joseph ja Niko

Oli hankala sanoa kumpi pojista oli parempi, aika tasaväkisiä. Mitra selkeästi onnistunein. Sara sen jälkeen, esiintyminen hienoa katseltavaa.
"Taylor, you'll be fine...""

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #12 : 21.11.2013 21:08:49 »
Mitra oli tosi hyvä! Kuulosti todella siltä, että hän on kuunnellut paljon Vartiaista ja että oli sisäistänyt tuon biisin totaalisesti. Muista en ollut niin kovin vakuuttunut. Joseph oli ihan ok. Nikon tulkinnasta en pitänyt ollenkaan (oikeastaan vähän pelkäsin etukäteen että hän laulaisi juuri tuon laulun). Sarasta jäi kahtalainen fiilis: se olisi voinut olla parempikin, mutta toisaalta symppasin häntä.

Jos saisin päättää, tiputtaisin Nikon. Ei oikeastaan kiinnostaa kuulla enempää.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #13 : 21.11.2013 21:17:09 »
Olipa hyvä tuo biisi, jonka Jenni esitti viimeisenä! Pitää ottaa kuunteluun. Ja Jenni on niiiiiiiiin kaunis.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #14 : 21.11.2013 21:20:58 »
Mun mielestä Jenni esiintyi jotenkin aneemisesti kummallakin kerralla.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #15 : 21.11.2013 21:29:27 »
Olipa hyvä tuo biisi, jonka Jenni esitti viimeisenä! Pitää ottaa kuunteluun. Ja Jenni on niiiiiiiiin kaunis.

Molemmat biisit oli uudelta levyltä, kannattaa kuunnella koko lätty ;D
"Taylor, you'll be fine...""

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #16 : 21.11.2013 21:30:38 »
Villi kortti! YÄK! >:( Niko B on kyllä ainoa, johon voisi käyttää.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #17 : 21.11.2013 21:42:44 »
Mulla on hyvä ehdotus villiksi kortiksi: Samuli Pesonen. 8)

No ei vaan tuo villi kortti vaikuttaa kyllä ihan turhalta, koska eikö seuraavassa vaiheessa kilpailijat karsiudu neljään? Vai oonko ymmärtäny jotain väärin? Tuskinpa sillä villillä kortilla on kovin hyviä mahdollisuuksia päästä siihen joukkoon mukaan.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #18 : 21.11.2013 23:01:57 »
Huoh, eipä ollut kovin innostava jakso.

Joseph jatkoi vanhaa tyyliään, eli hyvää esiintymistä, mutta korkeintaan keskinkertaista laulua. On hän laulanut huonomminkin, joten pääsi varmaan oikeutetusti jatkoon ihan hyvän kokonaisesityksen takia.

Mitra oli joukon paras, mutta esityksestä puuttui se jokin, että olisi muhun varsinaisesti kolahtanut. Hyvin taidokasta laulamista kyllä. Stailauksesta pitää kyllä sanoa, että en tykännyt Mitran meikista. Naamasta oli tehty omituisen näköinen vahanaamio. Parilla viime kerralla näytti paremmalta.

Sara oli aika hyvä, mutta jotain häikkää laulussa oli. Olikohan nenä tukossa, kuten harjoituksissa valitteli.

Niko, Niko, Niko... Katsoin jakson tallenteena, mutta olin vilkaissut facebookkia jakson aikana. Siellä oli tällainen päivitys: "Saattaisin nauttia Idolsista enemmän, jos sävelkorvani olisi heikompi." Nyt ymmärrän, kenen esitys inspiroi tuohon päivitykseen.  ::) Alkupuoli varsinkin oli ihan karseeta. Nikolta olen koko kauden toivonut potentiaaliin nähden täydellistä esitystä, mutta sitä ei koskaan tullut. Sääli. Noh, yrityskertoja oli kuitenkin mielestäni ihan tarpeeksi.

Ei tää nyt ihan yhtä huono ollut kuin viime viikon J. Karjalainen -teema, mutta toivon kuitenkin, että jatkossa kilpailijat saisivat itsestään enemmän irti.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #19 : 21.11.2013 23:54:24 »
Joseph Miettinen - Malja
Joseph osoitti jälleen olevansa erittäin hyvä esiintyjä mutta minulle se ei ihan riitä. Josephin ääni ei vaan ole riittävän erityinen. Radiosoitossa sillä on merkitystä mutta pidemmän päälle myös keikkailussa. Jenni Vartiaisen kappaleet eivät toisaalta anna Josephille liikoja mahdollisuuksia revittelyyn.

Edit: Toisella kuuntelulla kuulostikin paljon paremmalta!




Mitra Kaislaranta - Toinen
Mitra oli saanut hatun takaisin! Mitra oli hyvä!  Hän otti siitä irti kaiken sen minkä siitä oli irti saatavissa. Hyvää laulua. Mitra ilman muuta illan paras toistaiseksi. Sorry, Joseph.




Sara Kurkola - Duran Duran
Saran stailaus oli sopivan nuorekas. Ikäisensä. Hän myös esiintyi varsin hyvin ja näytti tunteita.  Hyvä esitys tähän asti kaikin puolin! Mutta nyt petyin hieman Saran lauluun. Se ei vaan kuulostanut tarpeeksi hyvältä tässä vaiheessa kisaa, jossa kaikkien kilpailijoiden pitäisi jo olla hyviä radioääniä.  Sara kuitenkin illan kakkoseksi.

Edit: Sarakin kuulostoi paremmalta toisella kerralla.



Niko Brotkin - Missä muruseni on
Niko lauloi ehkä parhaan Jenni Vartiaisen laulun. Hän käytti tätä hyväkseen ja järjesti todella hyvän ja herkän esityksen kuten hän lupasikin. Pidin kovasti. Nikon äänenkäyttö oli esimerkiksi erinomaista. Eikä ollut liian teatraalista! Asettaisin Nikon jopa illan ykköseksi!




Illan järjestys:
1. Niko
2. Mitra
3. Sara
4. Joseph
« Viimeksi muokattu: 28.10.2017 21:58:02 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #20 : 22.11.2013 00:01:25 »
Vai oli Nikolla vireongelmia? Pitänee kuunnella uudelleen. Nyt keskityin liikaa lauluääneen. Sinänsä niillä ongelmilla ei ole minulle paljoa merkitystä, ellei ole jatkuvaa (ei laulutaitoa). Hyvällä ja karismaattisellakin laulajalla voi olla vireongelmia silloin tällöin.

Hyvä että Sara sai vielä mahdollisuuden. Hän ainakin haluaa kehittyä mutta ehtiikö tarpeeksi ennen ratkaisevia vaiheita?

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #21 : 22.11.2013 10:31:26 »
Mielestäni illan järjestys oli tämä:

1. Mitra
2. Joseph
3. Sara
4. Niko

Nikolla oli mielestäni pahoja vireongelmia, eikä laulu missään vaiheessa päässyt mielestäni kuntoon. Ehkä olisi pitänyt valita jokin toinen biisi? Sarallakin oli äänen kanssa mielestäni jotain ongelmaa, laulu ei sujunut normaalin hyvin. Esiintyminen oli sen sijaan parantunut Saralla valtavasti, joten ei muuta kuin jatkoon vaan. Josephilla on paketti kasassa. Enkä mä nyt ymmärrä, miksi aina puututaan Josephin "huonoon" lauluun, varsinkin kun ongelmia on ollut muillakin. Mitra oli selkeä ykkönen, vaikka minäkään en kyllä välittänyt silmämeikistä.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #22 : 22.11.2013 12:36:17 »
Mielestäni illan järjestys oli tämä:

1. Mitra
2. Joseph
3. Sara
4. Niko

Samaa mieltä. Järjestys juurikin tuo. Nikolla tosiaan pahoja vireongelmia, lauloi enemmän epävireessä kuin vireessä. Saralle ei tuo biisi sopinut ollenkaan, ja liekö flunssaa ollut kun ääni ei kuulostanut normaalilta.

Ei Joseph tosiaankaan paras laulaja ole, mutta ehkä paras esiintyjä. Paikkaa tuon laulutaidon puutteen tosi hyvin esiintymisellään. Ja Nikoon verrattuna pysyy vireessä ihan kohtuullisesti.

Mitra nyt oli ylivoimaisesti paras, siitä ei voi edes kiistellä.

sepe

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 160
  • Karma: +4/-1
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #23 : 22.11.2013 12:36:26 »
^ Mitra näyttää kyllä paljon paremmalta vähemmässä meikissä. Täysissä meikeissä näyttää liikaa sellaiselta geneeriseltä blondipimulta, jollaiseksi en häntä ollenkaan miellä. En tykännyt myöskään hänen paidastaan. Mut ihan sama, paras hän silti on tästä ryhmästä ollut joka kerralla, niin myös nyt. Sara ja Joseph olivat myös ok, mutta Nikolta kyllä täydellinen riman alitus. Toi Nikon esittämä biisi on mun mielestä oikeasti todella hyvä, noita muita en ollut koskaan kuullutkaan, mutta en kyllä tuota Nikon versiota vapaaehtoisesti kuuntelisi. Ei mulla mitään Nikoa vastaan ole henkilönä, mutta tässä vaiheessa kyllä erittäin oikeutetusti ulos kisasta. Pelkäsin tosin, että Joseph tippuu, koska ollut pudotusuhassa kahdesti, mutta onneks ihmiset sentään tajuaa jotain ilmeisesti.

Ja oliko mun telkkarissa vikaa (mitä en ihmettelis ku on vanha laatikko) vai mitä ihmettä näin Jenni Vartiaisen jälkimmäisessä esityksessä? Ihan hiton outoa kikkailua tarkennuksilla yms. Välillä aivan epätarkkaa kuvaa ja todella outoja kuvakulmia. Ihan kauheeta katsottavaa oli se. Oliko kuvaus- ja editointipoppoo kännissä vai mitä helkuttia?

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 6, ryhmä Lande 21.11.
« Vastaus #24 : 22.11.2013 13:55:50 »
Jaksoa katsoessani ajattelin ensimmäistä kertaa ikinä, että toivottavasti tulevat laulajat eivät kulje Jenni Vartiaisen viitoittamalla polulla. Jenni oli liian melankolinen. Suomalainen musiikki tarvitsee enemmän iloisuutta.