Kirjoittaja Aihe: Tähtivalmentajista  (Luettu 9615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Tähtivalmentajista
« : 02.03.2012 23:13:15 »
Tänne kommenttia tähtevalmentajien vahvuuksista ja kommenteista.

Täytyy sanoa. Henkilökohtainen mielipide näin katsojana on, että Lauri Tähkä on ollut tähän mennessä paras hahmo näistä tähtivalmentajista. Puhuu hyvin, selvä homma mitä hän arvostaa, osaa antaa kritiikkiä. Todellakin yllätyin kuinka sanavalmis hahmo ollut! (tämä vaikka musiikillisesti voi olla montaakin mieltä herran urasta...)

Toinen, joka on mielestäni ollut todella hyvä lisä tähän ohjelmaan on ELA! Tää jätkä tietää mitä hakee, ja osaa spiikkailla hyvin! Hyvä ELA!!

Ymmärrän mitä Mike Monroe:ssa haettiin tähän sarjaan... mutta se ei jotenkin ihan toimi, eikä todellakaan välity kotikatsomoihin... Liian sekavaa...

Paula Koivuniemi (ISO kunnioitus uraasi kohtaan!), jotenkin ei tuomaroinnissa, eikä spiikeissä ole tullut esille mitään erityistä... toivotaan, että roolisi kasvaa kisan panosten kasvaessa!

Mitä mieltä olette?? kuka on noussut valmentajien tähdeksi?
« Viimeksi muokattu: 02.03.2012 23:23:35 kirjoittanut poppari »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #1 : 02.03.2012 23:21:08 »
On varmaan kaksi eri asiaa, kuka on ollut viihdyttävin katsojan kannalta ja kuka on ollut paras valmentajana.

Tuosta valmentajan työstä meillä ei paljoa ole käsitystä ja voisi uskoa, että varsinaista valmennusta ei niin kauheasti ole ollut.

Elastinen saa minulta plussat, koska on ollut niin innostunut.
Tähkä saa plussat koska on tosiaan ollut sanavalmis ja Elastisen tapaan innostunut.

Kolmantena on Paula joka on tehnyt sen minkä voi.

Mike Monroe on sitten ollut aika turhake koska ei saa sanotuksi mitään selkeää.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #2 : 02.03.2012 23:31:46 »
Mikä on muuten tähtivalmentajien rooli live-lähetysten aikaan? Antavatko he oikeasti tiimiläisilleen valmennusta?  X Factorissa toteutus oli sitä tasoa, että kukin tuomari pääsääntöisesti kehui kriitikittä omia suojattejaan ja haukkui muiden omia, varsinaista valmennusta ei ollut havaittavissa. En mä nyt kuitenkaan usko, että Voice of Finlandissa vajottaisiin niin alas.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #3 : 02.03.2012 23:38:03 »
Mikä on muuten tähtivalmentajien rooli live-lähetysten aikaan? Antavatko he oikeasti tiimiläisilleen valmennusta?  X Factorissa toteutus oli sitä tasoa, että kukin tuomari pääsääntöisesti kehui kriitikittä omia suojattejaan ja haukkui muiden omia, varsinaista valmennusta ei ollut havaittavissa. En mä nyt kuitenkaan usko, että Voice of Finlandissa vajottaisiin niin alas.

Toivon samaa. Häiritsi jenkkilän X factorissa se kritiikitön kehuminen aika paljon....
Ei kyllä havaintoakaan miten tää menee Voicessa, jenkkilän versio jäi mulla kesken näihin kaksinkamppailuihin viime vuonna..

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #4 : 04.03.2012 20:43:39 »
Mikä on muuten tähtivalmentajien rooli live-lähetysten aikaan? Antavatko he oikeasti tiimiläisilleen valmennusta?  X Factorissa toteutus oli sitä tasoa, että kukin tuomari pääsääntöisesti kehui kriitikittä omia suojattejaan ja haukkui muiden omia, varsinaista valmennusta ei ollut havaittavissa. En mä nyt kuitenkaan usko, että Voice of Finlandissa vajottaisiin niin alas.

Toivon samaa. Häiritsi jenkkilän X factorissa se kritiikitön kehuminen aika paljon....
Ei kyllä havaintoakaan miten tää menee Voicessa, jenkkilän versio jäi mulla kesken näihin kaksinkamppailuihin viime vuonna..

Mä jotenkin uskon, että livelähetyksissä jatkuu sama meininki kuin Kaksintaisteluissakin. Siis tuomarivalmentajat ovat positiivisella päällä liikkeellä, mutta tarvittaessa antavat kritiikkiä. X Factoriin nähden tässä ohjelmassa on se ero (sen lisäksi, että tuomarit ovat oikeasti päteviä), että jokaisessa suorassa lähetyksessä kukin valmentaja joutuu pudottamaan oman suojattinsa pois. X Factorissa taas pudonnut/pudonneet olivat ihan sattuman kauppaa, ja finaalissakin oli vain kaksi Gugin suojattia.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #5 : 06.03.2012 11:35:25 »
Ehdotus:

Laura Voutilainen Paula Koivuniemen tilalle! Mielestäni sopisi paremmin Voiceen kuin Idolsiin. Taitava laulaja, ja osaisi neuvoa ja koutsata äänen käyttöä. Jotenkin ne sen laulu-neuvot ei istu Idols-formaattiin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #6 : 06.03.2012 12:00:14 »
^Laura kyllä, mutta Miken tilalle.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #7 : 14.03.2012 14:27:01 »
Onko muut panneet merkille, vai onko Mike skarpannut aivan huomattavasti nyt live-lähetysten myötä?

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #8 : 14.03.2012 17:44:46 »
Mike tuntui kyllä alkujaksoissa aika statistilta. Nyt selvästi paremmin messissä. Lienee päässyt paremmin fiiliksiin.  :) Muutenkin tuntuu, että valmentajat ovat vähän tasaisempi joukkio nyt. Elastinen vei alussa koko show'n, mutta ei enää niin dominoi.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #9 : 14.03.2012 17:46:53 »
Kaikkein tärkein tähtivalmentajien työ taitaa olla itse valmennus eli tärkeintä osaa katsojille ei edes näytetä, jos oikein olen ymmärtänyt.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #10 : 14.03.2012 19:40:14 »
Laura Voutilainen Paula Koivuniemen tilalle! Mielestäni sopisi paremmin Voiceen kuin Idolsiin.

Menisi hukkaan Lauran kyvyt siinä, koska Voicen "valmentajat" eivät ole tuomareita, joten eivät he ala laulajia sen kummemmin analysoimaan. Korkeintaan kehuvat, koska se taitaa kuulua formaattiin.

Eihän Idolssinkaan tuomari saa liikaa alkaa neuvoa mutta sopivasti aina silloin tällöin on hyvä.

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #11 : 14.03.2012 19:44:23 »
Minä luulen, että Laura voisi tavallaan olla omimmillaan Voice of Finlandissa, koska siinä hän pääsisi todella opettamaan ja valmentajaan laulajia. Nythän hän voi antaa vain suorassa lähetyksessä ohjeita; laulunopetus kun on muiden henkilöiden (H-R Siitonen) harteilla.

Tosin taas vähän vaikeaa olisi nähdä Lauraa ihan varauksettomasti kehumassa laulajia. Että sikäli Laura sopii Idolsiin paremmin kuin VoF:iin.

Mutta kun VoF:n tulemisesta Suomeen ilmoitettiin, niin minä heti ajattelin, että Laura Voutilainen olisi siellä hyvä tuomari. Mutta sentään saatiin hänet "edes" Idolsiin. :)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #12 : 14.03.2012 19:49:55 »
En kyllä usko, että ne "valmentajat" oikeasti niin kauheasti laulajia valmentavat. Ja vaikka valmentaisivatkin, se työ jää katsojilta pimentoon. TV-katsojana on kiinnostavaa se, mitä tapahtuu TV-ruudussa!

Tuomareitahan ei VoF:ssa ole.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #13 : 14.03.2012 22:24:22 »
Kuuntelen nyt kunnolla viime perjantain ensimmäistä live-lähetystä. En minä jaksa kuunnella "valmentajien" suitsutusta. Palautteella on merkitystä vain, jos se on rehellistä., En jaksa kuunnella tuomareiden puheita American Idolissakaan siinä vaiheessa, kun tuotanto vaatii heitä suitsuttamaan kaikkien suurenmoisuutta.

Jos vain kehuminen on sallittua, olisi parempi ettei kommentoitaisi ollenkaan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #14 : 23.03.2012 23:28:31 »
Mäkin oon huomannut Miken skarpanneen. Nykyisin hänellä on kaikkein viihdyttävimmät tähtivalmentajakommentit.

Lauri Tähkä yrittää antaa kritiikkiä muttei oikein osaa. Hän vaikuttaa hirveän saamattomalta siinä suhteessa.

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #15 : 23.03.2012 23:33:30 »
Jos vain kehuminen on sallittua, olisi parempi ettei kommentoitaisi ollenkaan.

No nytpä toteutui sinunkin toiveesi, ja kuultiin muutakin kuin pelkkiä kehuja. ;)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #16 : 24.03.2012 00:00:49 »
Jos vain kehuminen on sallittua, olisi parempi ettei kommentoitaisi ollenkaan.

No nytpä toteutui sinunkin toiveesi, ja kuultiin muutakin kuin pelkkiä kehuja. ;)

Ns. epäkehut olivat luokkaa "Saara, olet vielä loistavampi toisenlaisessa musiikissa". Tai "Sanna, äänesi oli jälleen loistava mutta kappalevalinta olisi voinut olla viela parempi".  8) 8)

Minusta valmentajat vaikuttivat jo tuskaantuneilta formaatin vaatimukseen yltiöpositiivisuudesta. Jatkuvat kehut vievät kehujalta mahdollisuuden kehua oikeasti ja kehutulta nauttia kehuista. Mistä sitä voi erottaa bluffikehun oikeasta?

rosanna

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 38
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #17 : 31.03.2012 12:03:07 »
Kehuminen alka tosiaan jo tympäistä. Jatkuva kannustuskehuminen vois loppua. Michael Monroenkin mielestä jokainen laulaja on sen suosikki...

madhat

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 86
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #18 : 31.03.2012 21:26:55 »
heh, hyvät tyypit on kyllä valmentajiksi saatu.  ;D Ensin kyllä en ollut varma mitä mieltä olla, mutta kyllä noihin on jotenkin tottunut ja kaikista alkanut pitämään. Aluksi Lauri oli aivan sietämätön mutta lyhyemmän tukan myötä siitäkin tuli jotenkin symppis. Elaa kohtaan olin aluksi ennakkoluuloinen mutta se on kyllä ihan parhaimmistoa siellä, yhdessä Miken kanssa. Paula on taas ihan kiva nainen, mutta hänen joukkueensa on tylsä ja mielestäni valintansa huonoja...
A crown is merely a hat that lets the rain in.
Frederick The Great

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #19 : 06.04.2012 19:55:05 »
Olisiko tänäänkin luvassa yhdentekeviä kommentteja tyyliin "sulla on vahva tumma ääni"? >:(

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #20 : 13.04.2012 22:18:14 »
Oletteko muuten huomanneet, että tuomarit välillä heittävät kommenttia kenraaliharjoituksista. Ilmeisesti siellä suoltavat niitä negatiivisia kommentteja vähän enemmänkin ja säästävät kehut suoraan lähetykseen.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #21 : 13.04.2012 22:19:00 »
Mä laitoin tänään jossain vaiheessa oikeesti äänet pois päältä tuomarikommenttien ajaksi. Ei niitä tarvitse kuunnella, kun on samat virret joka kerta.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #22 : 17.04.2012 21:21:07 »
Tähtivalmentajien todellisesta osallistumisesta ja paneutumisesta kilpailuun on saanut kyllä lukea hieman kritiikkiä. Ilmeisesti Monroe on ainoa, joka on ihan tosissaan ja täysillä ollut kisassa mukana ja kantanut huolta kilpailijoistaan.

Jännä, että ennen VoF:n alkamista Monroe oli oikeastaan inhokkituomarini, mutta on onnistunut kääntämään minun pääni ihan täysillä. Hän vaikuttaakin mahtavalta tyypiltä, ja toivon todella hänen jatkavan myös ensi kaudella (joka toivottavasti tulee).
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #23 : 20.04.2012 23:51:55 »
Pystykö muuten Mike antamaan live-lähetyksissä yhtään kommenttia ilman, että olisi noussut seisomaan? ;D

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Tähtivalmentajista
« Vastaus #24 : 21.04.2012 00:18:04 »
Ohjelman tuottajalla ei ainakaan tunnu olevan vaihtaa tähtivalmentajia seuraavalle kaudelle. Minulle toki sopisi vaikka kaikki jatkaisivatkin.

Jos jonkun pitäisi lähteä, niin Paulan tai Tähkän. Nuorempaa naisenergiaa olisi kiva nähdä tuomaristossa. VoF:n tuomaristo on tosi miesvaltaista, kuten Idolsissakin.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.