Kirjoittaja Aihe: 5. jakso 27.1.  (Luettu 9917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
5. jakso 27.1.
« : 21.01.2012 23:24:25 »
Viidennessä jaksossa mukana ainakin Virve Rostin tytär Ella Tukia.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #1 : 21.01.2012 23:43:19 »
Jännä sukunimi! Mummini tyttönimi oli tuo. Onkohan Virven mies Karjalan huudeilta kotoisin, ettei oltais kaukaisia sukulaisia? ;D

Ellan koelaulu:
http://audition.nelonen.fi/2011/koelaulut/ella-tukia/

Tuo ei vakuuta, olisi nyt edes katsonut kameraan ;D äänenlaatu tosin aika heikko, että voi olla, että sitten tv:ssä kuulostaakin paremmalta. Ainakin persoonallisuutta äänenvärissä, mikä on plussaa.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2012 23:46:20 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #2 : 27.01.2012 20:35:34 »
Sophie Aittola oli mukana Idols 2007:ssä:

http://idolslandia.takeforum.com/2007/01/21/sophie-aittola-kahea-aaninen-tytto-helsinki-2/

Kauniimmin hän nyt lauloi.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #3 : 27.01.2012 20:38:41 »
^"Älä parane koskaan" ;D Joo hyvin jäänyt mieleen käheä-ääninen tyttö.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #4 : 27.01.2012 20:46:15 »
Jep, sukulaistyttö tämä Virve Rostin tyttö :D How cool is this?

Käsi tärisee, mahtaa jännittää?

Ei hirveän kova taso ole tässä jaksossa ollut, vaikka edelleen hyviä laulajia jokainen. Enemmän jännittäjiä kuin aikaisemmin. :) Käheä-ääninen tyttö oli ihana, harmi ettei päässyt jatkoon.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #5 : 27.01.2012 20:53:19 »
Yvonne Rydman tai jotakin oli hyvä!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #6 : 27.01.2012 21:20:46 »
Hyvä oli myös Eveliina (?), 16-wee. Vahva ääni nuorella tytöllä.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #7 : 27.01.2012 21:49:42 »
Tämän päivän jaksosta kukaan ei säväyttänyt yhtä paljoa kuin aikaisemmissa jaksoissa, mutta taso oli silti kovempi kuin yhdessäkään Idolsin karsintajaksossa tähän mennessä. Parhaiten minuun upposi sympaattinen J-P Salo, jonka nimi oli tuttu, mutta kasvot eivät. Se 16-vuotias tyttö lauloi myös upeasti. Hän tarvitsisi kyllä hampaidenvalkaisua.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #8 : 27.01.2012 21:59:23 »
taso oli silti kovempi kuin yhdessäkään Idolsin karsintajaksossa tähän mennessä.

En kyllä löytänyt montaakaan, joka oikeasti kiinnostaisi levyjä ostavaa kansaa.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #9 : 27.01.2012 22:02:49 »
Hoho! Ainoa kenestä tykkäsin tässä jaksossa oli se 16-v tyttö, ihan MIELETÖN. :D cool.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #10 : 27.01.2012 22:03:45 »
Joo! Kyllä mä oon Etskun kanssa aikalailla samoilla linjoilla. Idolsissa on selvästi enemmän kansaa villitseviä artisteja.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #11 : 27.01.2012 22:05:23 »
Samaa mieltä McKenzien kanssa :)

Jakson taso oli kieltämättä heikko verrattuna edellisiin. 16-vuotias oli ihan jees, mutta omaan korvaan ääni ei hirveästi miellyttävältä kuulostanut. 40v mies oli kyllä aijaijaijaijajai nami äänensä puolesta, mutta muuten jätti kylmäksi.

Ensi jaksossa pitäisi näkyä sitten kait Saara Aaltokin. Ihme, ettei häntä näkynyt ennakkomaistiaisissa nyt.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #12 : 27.01.2012 22:20:38 »
Idolsin televisioidussa versiossa ei ole montaa kertaa näytetty montaa hyvää, kun se on se idea. Mutta silti siellä on ollut vaikka kuinka monta hyvää. Laulavat ilman säestystä ellei ole kitaraa eikä esitystä ole harjoiteltu bändin kanssa kuten Voicessa. Hieman eri asioita siis vertaillaan.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #13 : 27.01.2012 22:23:56 »
Jostain syystä mulle on jäänyt Idols-kokelaat paremmin mieleen. VoF-kilpailijat pääsevät unohtumaan multa helposti. En kauhean hyvin muista, ketä kaikkia mukana.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #14 : 27.01.2012 22:25:30 »
Idolsissa en ole tähän mennessä nähnyt vielä yhtäkään, jonka levyn voisin ostaa tai jonka keikalle voisin mennä. Ehkä mieli tästä muuttuu, kunhan he kehittyvät kilpailun edetessä. Voicesta sen sijaan olen bongannut jo useamman, joita voisin fanittaa.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #15 : 27.01.2012 22:28:00 »
Idolsissa en ole tähän mennessä nähnyt vielä yhtäkään, jonka levyn voisin ostaa tai jonka keikalle voisin mennä. Ehkä mieli tästä muuttuu, kunhan he kehittyvät kilpailun edetessä. Voicesta sen sijaan olen bongannut jo useamman, joita voisin fanittaa.

Mutta levyä et ostaisi.  8)

Sinänsä ihmettelen hirveätä halua vertailla kahta aivan ja täysin eri asiaa toisiinsa.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #16 : 27.01.2012 22:31:17 »
Idolsissa on ollut monta hyvää, Voicessa ollut vaan pääsääntöisesti parempia  8) MINUN mielestäni.

Silti mielestäni voi ihan rauhassa vertailla sitä, kummasta kisasta itse kokee, että löytyy enemmän stara-potentiaalia ja itse näen, että sitä on enemmän Voicessa. :) Huom: minun mielipiteeni.

Idolsista jää tietenkin helpommin mieleen tyypit, sillä siellä nousee esille ne, joissa sitä potkua ja kykyä eniten on. Voicen taso on niin tasainen, että helposti alkujaksojen loistavat laulajat unohtuvat kun aivan yhtä loistavia esiintyy kerta toisensa jälkeen. Todennäköisesti kaksintaisteluvaiheen jälkeen suosikit alkaa muodostua ja tyypit jäädä mieleen :) Itse voicesta fanitan jo ties kuinkaa montaa tyyppiä, ainoastaan tästä jaksosta ei oikein kukaan päässyt tähän listalle. Käheä-ääninen tyttö ois päässyt, mutta kun ei jatkoon mennyt niin turhapa häntä on ootella :D

Mitä tulee levyyn, niin se riippuu niin paljon siitä, millaista musiikkia levyllä on. Sitä ei voi etukäteen tietää, enkä ole ikinä Idols-starankaan levyä ostanut heti kättelyssä, vaan odottanut, että saan kuulla levyn ja katsoa innostaako se. Stinankin levyn kanssa arvoin ties kuinka pitkään, mutta nyt se on ihan fyysisenä versiona mukana. Idolsin ajanhan fanitin Stinaa suuresti, mutta silti meinasi levy jäädä hyllyyn ihan vaan siksi, etteivät ekat kuuntelukerrat vakuuttaneet.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #17 : 27.01.2012 22:42:19 »
Silti mielestäni voi ihan rauhassa vertailla sitä, kummasta kisasta itse kokee, että löytyy enemmän stara-potentiaalia ja itse näen, että sitä on enemmän Voicessa. :) Huom: minun mielipiteeni.

Ihan yleisesti: minä näen tässä mielenkiintoisia laajempiakin psykologisia tulkintoja.
En viittaa mäkkiin enkä jenskyyn (!!!!!) mutta VEIKKAISIN että useat samat ihmiset kehuvat Voicea Idolsia paremmaksi, jotka valehtelevat etteivät lue Seiskaa ja että katsovat vain Ylen ohjelmia.  ;D

Kärjistys jotta idea tulisi selväksi. Ei aloiteta sotaa!  ;D

Minä itse nautin Idolsista senkin takia enemmän, että Voicessa kamera seuraa koko ajan vain valmentajien pärstiä laulajan sijaan. Olen nähnyt Elastisen naamaa jo yliannostuksen verran!  >:(

Mutta eri asioita, muuten en vertaa. Nautin kummastakin. Voice ei kuitenkaan tarjoa samaa mahdollisuutta tutustua laulajiin ihmisinä kuin Idols ja sekin Idolsissa viehättää.

Edit: Viittaan itse asiassa moniin tuntemiini ihmisiin.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2012 22:53:14 kirjoittanut Etsku-Etana »

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #18 : 27.01.2012 22:53:19 »
Silti mielestäni voi ihan rauhassa vertailla sitä, kummasta kisasta itse kokee, että löytyy enemmän stara-potentiaalia ja itse näen, että sitä on enemmän Voicessa. :) Huom: minun mielipiteeni.

Ihan yleisesti: minä näen tässä mielenkiintoisia laajempiakin psykologisia tulkintoja.
En viittaa mäkkiin enkä jenskyyn (!!!!!) mutta VEIKKAISIN että useat samat ihmiset kehuvat Voicea Idolsia paremmaksi, jotka valehtelevat etteivät lue Seiskaa ja että katsovat vain Ylen ohjelmia.  ;D

Kärjistys jotta idea tulisi selväksi. Ei aloiteta sotaa!  ;D

Minä itse nautin Idolsista senkin takia enemmän, että Voicessa kamera seuraa koko ajan vain valmentajien pärstiä laulajan sijaan. Olen nähnyt Elastisen naamaa jo yliannostuksen verran!  >:(

Mutta eri asioita, muuten en vertaa. Nautin kummastakin. Voice ei kuitenkaan tarjoa samaa mahdollisuutta tutustua laulajiin ihmisinä kuin Idols ja sekin Idolsissa viehättää.


Voicesta ollaan nähty vasta ensimmäinen vaihe. Turha tuomita vielä mitään siitä, miten tässä tutustutaan laulajiin. As I said Voicen laulajat jäävät todennäköisesti helpommin mieliin siksi, että taso on hyvä. Mieleen jäävät helpoiten ehkä ne heikoimmat, sillä he erottuvat joukosta. idolsin yhdessä jaksossa löytyy n. 2-3 hyvää laulajaa, jotka pomppaavat esille, Voicessa taso on niin tasaisen hyvä, että he tuntuvat massalta, vaikka jokaisesta on hyvät alkuesittelyt.

Ja mitä tulee veikkaukseen, niin enpä USKO että tuolla totossa voittaisi.

Toivottavasti Voicen jokaisen jakson ketjuun ei tule tällaista saman asian jauhamista ja idols vs. tvof märinää puolin toisin.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #19 : 27.01.2012 23:03:21 »
Toivottavasti Voicen jokaisen jakson ketjuun ei tule tällaista saman asian jauhamista ja idols vs. tvof märinää puolin toisin.

Minä vastaan vain niihin viesteihin, joissa Voicea sanotaan Idolsia paremmaksi. Ei kannata sellaisia kirjoittaa, ellei halua asiasta keskustella.

Ja mitä tulee veikkaukseeni: itse asiassa testaan aina mielessäni tuollaiset veikkaukseni arvaamalla etukäteen, mitä mieltä eri ihmiset ovat mistäkin. Osun yleensä oikeaan.  8)

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #20 : 27.01.2012 23:10:07 »
Toivottavasti Voicen jokaisen jakson ketjuun ei tule tällaista saman asian jauhamista ja idols vs. tvof märinää puolin toisin.

Minä vastaan vain niihin viesteihin, joissa Voicea sanotaan Idolsia paremmaksi. Ei kannata sellaisia kirjoittaa, ellei halua asiasta keskustella.

Ja mitä tulee veikkaukseeni: itse asiassa testaan aina mielessäni tuollaiset veikkaukseni arvaamalla etukäteen, mitä mieltä eri ihmiset ovat mistäkin. Osun yleensä oikeaan.  8)

Epäilen, että se johtuu lähinnä vain siitä, että näet ihmisissä lähinnä vain sen, minkä haluat nähdä ja väkisin änget heidät siihen muottiin vain siksi, että saisit olla oikeassa. :)

En ymmärrä, miksei ihminen saisi sanoa Voicea paremmaksi, ilman, että siihen takerrutaan ja aletaan jankata samoja asioita? Se on mielipideasia ja ihmisillä lienee täysi oikeus sanoa se ääneen ilman, että heitä tavalla tai toisella aletaan vähätellä. Mielestäni kahta eri ohjelma-formaattia voi verrata ja valita niistä suosikkinsa, vaikka niissä olisi eroja. Toiset pitävät maikkarin säätiedotuksista enemmän kuin Salatuista elämistä, toiset BB:stä enemmän kuin Amazing Racesta. Toiset tykkää Voicesta enemmän kuin Idolsista ja monelle syynä voi juurikin olla se, että laulajien taso on alusta asti korkeampi, johon syynä on toki se, että laulajien keski-ikäkin on korkeampi ja mukana on lähes pelkästään valmiita pakkauksia. Kaikkia ei niin kiinnosta seurata Idolsiin liittyviä kehitystarinoita ja raakojen timanttien hiomista, toisille se taas on se juttu, mikä tekee Idolsista kiinnostavamman. Mielipideasioita.

Itse ainakin tulen tuota hokemaan varmaan useampaan otteeseen jatkossakin, mutta ehkäpä tulevaisuudessa jätän nämä jälkimutinat huomiotta niin ei mene hyvää naputusenergiaa hukkaan ;D
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #21 : 27.01.2012 23:28:28 »
Toivottavasti Voicen jokaisen jakson ketjuun ei tule tällaista saman asian jauhamista ja idols vs. tvof märinää puolin toisin.

Minä vastaan vain niihin viesteihin, joissa Voicea sanotaan Idolsia paremmaksi. Ei kannata sellaisia kirjoittaa, ellei halua asiasta keskustella.

Ja mitä tulee veikkaukseeni: itse asiassa testaan aina mielessäni tuollaiset veikkaukseni arvaamalla etukäteen, mitä mieltä eri ihmiset ovat mistäkin. Osun yleensä oikeaan.  8)

Epäilen, että se johtuu lähinnä vain siitä, että näet ihmisissä lähinnä vain sen, minkä haluat nähdä ja väkisin änget heidät siihen muottiin vain siksi, että saisit olla oikeassa. :)

Vaikka sinua kuinka harmittaa, näin ei ole. Voisin usein kirjoittaa etukäteen paperilapuille eri ihmisten puhumat lauseet.

En ymmärrä, miksei ihminen saisi sanoa Voicea paremmaksi, ilman, että siihen takerrutaan ja aletaan jankata samoja asioita? Se on mielipideasia ja ihmisillä lienee täysi oikeus sanoa se ääneen ilman, että heitä tavalla tai toisella aletaan vähätellä.

Samalla lailla muut saavat sanoa oman mielipiteensä. Sanon sen varmasti tasan yhtä monta kertaa kuin sinä ja mäkkäri aloitatte aiheesta.

Kahta formaattia ei voi verrata silloin kun ne ovat eri asioita. Tai tottahan voi sanoa että "Maajussille morsian" on parempi kuin "Tanssii tähtien kanssa". Siitä sitten vaan. Siis siinä mielessä, kumman parissa viettää mieluummin aikansa. Muta ei voi sanoa, että maajussit ovat parempia kuin tanssivat julkkikset.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #22 : 27.01.2012 23:34:55 »
Ei niin, mutta ihan hyvillä mielillä voi sanoa, että kokonaisuudessaan Voicen laulajien taso on parempi kuin Idolsin laulajien, koska se pitää paikkaansa etenkin tällä hetkellä ainakin minun korvillani. :) Kun molemmissa ollaan finaalivaiheessa niin katsotaan sitten uudemman kerran, mutta epäilen, että tasoero säilyy vaikka silloin molemmissa lauletaan mikkiin ja molemmat tulevat livenä taustabändin kera. Mutta ehkä yllätyn.

Ja saat ihan rauhassa jatkossakin takertua aiheeseen ja hokea mantrojasi. Vastakaikua todennäkösesti vaan joudut odottelemaan, kun itseä alkaa kyrsiä samojen asioiden jankkaamaan ja samoihin kysymyksiin vastaaminen samallalailla ja samojen perusteluiden kuuleminen ja samojen sitä ja tätä ja tuota ja kolmatta.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #23 : 27.01.2012 23:37:02 »
Ja saat ihan rauhassa jatkossakin takertua aiheeseen ja hokea mantrojasi. Vastakaikua todennäkösesti vaan joudut odottelemaan, kun itseä alkaa kyrsiä samojen asioiden jankkaamaan ja samoihin kysymyksiin vastaaminen samallalailla ja samojen perusteluiden kuuleminen ja samojen sitä ja tätä ja tuota ja kolmatta.

En esittänyt sinulle yhtäkään kysymystä.

Jos et halua keskustella jostain asiasta, älä kommentoi ja ala jankata. Niin yksinkertaista se on!

anastasia

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 87
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #24 : 27.01.2012 23:44:04 »
Voice of Finlandissa on mukana enemmän ammattilaisia, jotka ovat vuosia tehneet töitä musiikin parissa, Vaikka siellä toki on mukana nuoriakin,

Eipä noista kahta ohjelmaa voi verrata, koska ne ovat lähtökohdiltaan erilaiset.

Tässä vaiheessa katselen mieluummin Voicea, mutta eiköhän tuota Idolsiakin tule taas seurattua, kunhan pääsevät ohjelmass pidemmälle.

Tosin harvoin pääsen näkemään ensimmäistä lähetystä, kun futis vie.