Kirjoittaja Aihe: 2. finaali 10.4.  (Luettu 29174 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #50 : 10.04.2011 09:10:41 »
Uskomatonta, etä illan paras esiintyjä tippui! Muutenkin Stina on koko kisan ollut varma ja hyvä laulaja ja esiintyjä. Tänään suurin osa veti ihan hyvin, ja oma olo oli sellainen, että oikeastaan kuka muu tahansa voisi tippua paitsi Stina, niin ei hirveästi harmittaisi. Toivottavasti Stina pääsee tekemään levyn, ja se on just jotain englanninkielistä countryrockia.

Varmasti pääsee. Stinalle helppo tarjota diiliä, kun tietää, että hän osaa itse tehdä biisejä ja hällä on selkeä oma tyylisuuntauskin musiikissa ja hänen musiikkiaan on helppo markkinoida sopivalle kohderyhmälle. Vähän sama kuin Anna Abreun kohdalla oli selvää, että millaista musiikkia hän alkaa tehdä jne.

Njäh. täytyy nyt viikko sinnitellä ja kerätä Idols-innostusta itselleen. Yritän muistella Marttia, joka vielä tarvitsee tukeani ;D ja myös sitä, ettei jatkossa ole kuitenkaan yhtään huonoa laulaja-esiintyjää.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #51 : 10.04.2011 09:15:54 »
On totta, ettei yksikään jäljellä olevista ole huono. Satuin vaan tykkäämään Stinasta enemmän kuin kaikista noista lopuista yhteensä, joten kisa menetti 'hieman' hohtoaan.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #52 : 10.04.2011 09:20:14 »
Sama homma... Ehkä meidän pitäisi perustaa jokin Post-Stina -kriisiryhmä. :(
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #53 : 10.04.2011 09:28:27 »
Stina joutui ehkä kärsimään siitä, että oli ollut jollain lailla tylsä tai ei-räväkkä aiempina viikkoina. Stina menetti koko ajan alkuperäistä fanipohjaansa. Näin arvelisin. Stinan olisi täytynyt panna kaikki peliin alusta alkaen ja räjäyttää pankki.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #54 : 10.04.2011 09:31:08 »
Stina joutui ehkä kärsimään siitä, että oli ollut jollain lailla tylsä tai ei-räväkkä aiempina viikkoina. Stina menetti koko ajan alkuperäistä fanipohjaansa. Näin arvelisin. Stinan olisi täytynyt panna kaikki peliin alusta alkaen ja räjäyttää pankki.

Ei-räväkkä? ;D

No, mielipiteitä on monia.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Fuga.

  • Sandran lönköttelykouluttaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 12170
  • Karma: +119/-100
  • I wanna feel alive.
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #55 : 10.04.2011 09:40:17 »
EIIIIIII STINA!!! :< Sinne meni toinen jonka takii ees katoin koko ohjelmaa. Nyt Alin on sit pakko voittaa.
“What you’ve done becomes the judge of what you’re going to do
- especially in other people’s minds.
When you’re travelling, you are what you are right there and then.
People don’t have your past to hold against you. No yesterdays on the road.”

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #56 : 10.04.2011 09:49:32 »
Stinalla tuntui olevan katsomoäänien perusteella eniten pikkutyttöfaneja!

Katsomossa on eniten äänessä pikkutytöt muutenkin :P

Kun taas katsoo Stinan ja Hennariikan FB-fanisivuja, niin Stinalla on tooodella paljon miehiä siellä fanittamassa. Omaan silmääni suhteessa enemmän kuin Henniksellä. itse ajattelen, että Stina iskee miehiin ja taas Hennariikkaan on näiden pikkutyttöjenkin ja miksei naistenkin helpompi samaistua ja fanittaa, kun hän on ns. vaarattomampi.

Varmuuden vuoksi sanon nämä (ettei tule väärinkäsityksiä):

1) En todellakaan ajatellut, että Stinalla on lähinnä pikkutyttöfaneja. Totta kai hänellä on paljon miesfanejakin, esimerkiksi!

2) En ajatellut, että se olisi huono asia, että pikkutytöt fanittaa. Sehän on vain erinomainen asia varsinkin ensimmäisen levyn myynnin kannalta ja sellaista hurmosta Idols tarvitsee muutenkin!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #57 : 10.04.2011 09:53:07 »
Tuli sellainen tunne, että Hennariikka päästettiin ekana jatkoon jo siksikin, että hänen arvonsa nousisi ennestäänkin yleisön silmissä. Eli Hennariikka saattoi olla vasta neljänneksi paras äänissä mutta hänen nimensä julistettiin ensimmäisenä ihan tarkoituksella. Onhan se tärkeää tunnelman kannalta, että mukana on yksi nainenkin TOP-3:ssa, joten Hennariikkaa haluttiin vähän tukea.

Tuli vain mieleeni tällainen.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #58 : 10.04.2011 10:17:34 »
Kaikki oli tännään hyviä, ei yhtään huonoa esitystä!
Mutta mieluiten oisin kyllä puottanu Martin, son jo nähty.

elly

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 40
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #59 : 10.04.2011 10:57:36 »
Jotenkin outoa ajatella, että tuntemattomuudesta noussut Hennariikka on sitten tän kauden pisimmälle pärjännyt nainen.
Find your freedom in the music

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #60 : 10.04.2011 11:00:56 »
^Hyvä huomio!

Onkos aiemmilla kausilla tapahtunut mitään vastaavaa?

Minulle ei ainakaan tule heti mieleen.

Hennariikan kasvothan nähtiin ensimmäisen kerran vasta teatterissa.

bumb

  • i
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #61 : 10.04.2011 11:23:01 »
1. Ali- siis TÄYDELLINEN esitys! Alkuperäistä parempi (ainakin muistikuvani perusteella). Alun jalkojen heiluttelu lavalla toi juuri oikeanlaista pikkupoika tunnelmaa. Niin riipaisevan puhdasta laulua, että sydämeni heltyi,ja Ali osaa vaihdella äänen korkeutta ja vahvuutta niin, että tylsähkökin kappale kuulostaa mielenkiintoista. Ja Ali on photogeeninen, hän ei ole ehkä räjähtävä esiintyjä samalla lailla kuin Ilpo, mutta naulitsee silti katseet. Oikeasti, mitä Ali olisi voinut tehdä paremmin?

2. Stina- MURR MURR. Kansa valitsi (taas) väärin (itseäni epämiellyttävällä tavalla). Stina näytti tyrmäävältä(treffitarjous vielä voimassa), ja kuulosti hyvältä. Energinen esitys, puhdasta laulua ja omaperäinen tulkinta. Kappalevalinta vain oli sellaista shaissea, että huh huh... En ihmettele, että tuomarit ylistivät-Stina onnistui tästäkin sontaläjästä tekemään ihan kelvollisen version. Ja ehkä fanit luottivat Stinaan liikaa-minäkin äänestin Alia, koska olin satavarma, että Stina nähdään finaalikolmikossa.

3. Martti- Martin paras tähän mennessä. Ei mitenkään kovin originaali, mutta muotopuhdas esitys, ja tunteikas. Suomenkielellä Martti pystyy tulkitsemaan paremmin? Edelliset esitykset ovat olleet niin unettavia...

4. Hennariikka- niin kaunis äänenväri. Alku kuulosti todella hienolta. Mielestäni kappalevalinta sinänsä oli erinomainen, ja Hennariikka oli superkaunis!-mutta ei se aivan kohdilleen mennyt. Jatkuva lievä epävireisyys häiritsi herkkää korvaani, vaikka ei hän tietenkään ilpon Billie Jean tasolle "päässyt". Lavaesiintyminen herkkää ja luonnollista. Tuomarit olivat mielestäni tällä kertaa yllättävän asiallisia.

5.Ilpo-paras(itseäni miellyttävin) kappalevalinta. Ilpo ei suinkaan ollut huono, mutta illan kovassa tasossa tällä kertaa heikoin. Yritti liikaa imitoida alkuperäistä, eikä päässyt lähelläkään sitä. Kertosäkeen korkeissa kohdissa vähän vireen heittoa; Ilpon olisi pitänyt myös eläytyä enemmän. Oli tietenkin hyvä, ettei hän riehunut ympäriinsä, mutta ei hän tällä kertaa kyllä esiintynyt ollenkaan. Muistelen Lassia, joka lauloi paikallan mikkiin mutta onnistui silti saamaan aikaan intensiivisemmän tunnelman kuin hän. (äänelläkin oli toki merkitystä...)


Voih. Jään kaipaamaan Stinaa. Ehkä pitää käväistä moikkaamassa kukkakaupassa.

juno

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 15
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #62 : 10.04.2011 12:35:28 »
niin siinä kävi että paras lähti. vaikkakin kaikki veti hyvin.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #63 : 10.04.2011 18:54:10 »
Olipa... yllättävä lopputulos kertakaikkisesti. Esitysten perusteella olisin pistänyt Alin tai Hennariikan himaan mutta ei, ei vieläkään kumpikaan. Paljosta vetoa et ne kaks harmaata iskelmätähtee on top 2:ssa.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #64 : 10.04.2011 23:21:09 »
En nyt jaksa tällä kertaa sen tarkemmin kommentoida esityksiä, mut itse olisin halunnut Martin putoavan. Sen jälkeen oiski sitten ollu jännää, koska periaatteessa pidin Stinastakin sen verran, että olisin suonut hänelle vaikka finaalipaikan. Mutta taisi biisivalinta olla kohtalokas tällä kertaa. Ali, Ilpo ja Hennariikka ovat kaikki mun mielestä omalla tavallaan hyviä tyyppejä ja laulajia, joten mulle on oikeestaan ihan sama kuka korjaa potin. Olisin antanut Stinan kyllä jatkaa vielä. Martti on laulanut tässä pari kolme viikkoa mielestäni niin tylsästi, etten ikinä edes muista mitä biisejä jätkä on vetäny. Oon ollu ihan nukuksissa Martin esityksien aikana.

Illan parhaimpana pidin Alia, tasainen suoritus ja satun pitämään tosta biisistä, vaikka monesta se onkin kulunut. Vähiten pidin Martista ja myöskin Ilposta, koska Ilpon biisi ei mun mielestä ollut hänen äänelleen kovin sopiva. Iskelmä kyl oli sellanen teema, et huhheijjaa....ihan hauskaa, et on jotain erilaista, mut ei mun genre vaikka melko kaikkiruokainen olen.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2011 01:24:38 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #65 : 11.04.2011 01:53:04 »
Ok, nyt kuuntelin Hennariikan esityksen toistamiseen ja huomasin paljon enemmän epävireisyyksiä, eli tajuan nyt Samin (ja Jonenkin) kritiikin hieman paremmin. Tosin Hennariikan eläytyminen ja tulkinta on niin sydäntäriipivän kaunista, että paljon enemmän mulla häiritti Ilpon vireongelmat.

Toivottavasti Hennariikka pääsee pitkälle. Yllättävää todellakin, että median ei-esiinnostama laulaja pääsee top4:seen!! :) Taitaa Henniksestä tulla uusi suosikkini, en olisi uskonut tätä alussa, kun pidin häntä naisista mitäänsanomattomimpana.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Ellu87

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 815
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #66 : 11.04.2011 04:36:11 »
Meillä on kotona tietokone mäsänä, joten pääsen kattomaan tän show'n varmaan vasta ensi viikonloppuna. Onneksi Hennariikka ei pudonnut, mieluummin Stina, johon olinkin jo ihan totaalisen kyllästynyt :) Ja mun mielestä Stinan laulutaidotkaan ei NIIN ihmeelliset olleet kuin väitetään. Minusta liian matalalta laulaminen ei ole hyvän laulajan merkki.

Wilperi

  • i
  • *
  • Viestejä: 42
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #67 : 11.04.2011 07:46:13 »
Jopas oli yllätyksiä täynnä oleva 2. finaali! Ali nousi meikäläisen suosikkeihin ja median julistamat ennakkosuosikit tippuilee mun suosiosta, niinkuin myös kisasta. Jos noita pitää järjestykseen laitella nii.

1.Ilpo, tykkäsin Ilpon äänestä todella paljon eilen. Tuli mieleen Ville Valo laulamassa ikkunaprinsessaa.
2.Ali, tykkäsin rauhallisesta laulusta ja Alin esiintymisestä todella paljon. Toivon Alin pääsevän kärkikolmikkoon yhdessä Ilpon ja Hentsun kanssa.
3.Hennariikka, biisi kosketti ja sai täälläkin silmät kostumaan. Pienet vireongelmat häiritsivät tässä laulussa, vaikka vähemmän niitä ilmeni kuin monella muulla, mutta heidän biisinsä vaan peittivät ne paremmin.
4.Stina, miks mulla on sellanen fiilis et Stinalla on samat vaatteet viikosta toiseen? mustaa ja tiukkaa.. Biisivalinta oli todella huono, enkä missään vaiheessa ole ymmärtänyt Stinan yltiömääräistä kehumista ja voittajaksi nostamista. Ei hän huono ole, muttei paraskaan. Olisin toivonut tippuvan jo finaalin kynnyksellä ja päästänyt Fatiman näyttämään finaaleihin.
5.Martti, TYLSÄ. ei vaan mtn mielenkiintoa kyseistä henkilöä kohtaan. Hyvin veti kirkaa mutta ei eieiei -.-

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #68 : 11.04.2011 08:10:26 »
Piti kattoa finaali näin jälkijunassa, ja hieman eri silmällä, kun tulos oli jo tiedossa. En kyllä taaskaan osaa laittaa järjestykseen - sekalaisia kommentteja vaan:

Ali - biisi hieno, ja Ali esitti sen todella kauniisti, just sopivasti omaksi varioiden. Tuli tunne, että tällaista hänen tosiaan pitäisi esittää.

Stina - kun nyt kerran oli tiedossa, että tippuu, niin mietin tiukasti, että miksi. Päällimmäiseksi arvaukseksi tuli jonkunlainen "täydellisyys". Esitys oli yhtä täsmällisen laadukas kuin aiemmat, muttei millään tavalla säväyttävä tai yllättävä. Ei "valmis paketti" voi kiinnostaa niin kuin sellainen, joka etenee ja kehittyy. Tähän kun lisää vielä erinäiset asiantuntijalausunnot Stinan ammattilaisuudesta ja ylivoimaisuudesta niin... no, ei mikään ihme, jos "kansa" protestoi eikä äänestä. Osu vielä just silmään joku pikkunen kolumni, missä kritisoitiin tuomareita liiasta hyssyttelystä ja tasapuolisuudesta, tyyliin, että kaikkia kehutaan, eikä tuoda esiin kenellä (=Stinalla) olisi oikeasti edellytyksiä tehdä hienoa uraa. Että mitä???

Martti - no oho! Marttihan laulo komeasti ja koskettavasti. Pitkästä aikaa tykkäsin. Osasyynä suomen kieli (en päässyt tekemään ylikriittisellä korvalla vertailuja enkussa ylivertaisiin omiin suosikkeihin ;) ). Biisi myös sopi Martille loistavasti, ja tunne välitty vahvasti.

Hennariikka - todella kauniisti lauloi hänkin. Äänen sävyt tulee paljon paremmin esiin tällaisessa kuin viime viikon tyylisessä.

Ilpo - ohhoh tähänkin, lähinnä siitä, miten totaalisen erilaiselta Ilpon ääni kuulosti (en ois varmaan edes tunnistanut ilman kuvaa). Mutta tosi makeelta! Ja biisi oli mielenkiintoisin ja vähiten kulunut, eli fiksua tarttua tollaseen moderniin iskelmään.

Jos ihan itse olisi pitänyt putoaja valita, niin kyllä mie varmaan Stinan olisin karsinut, surullista kyllä (entistä enemmän epäilyttää, että on huono maku, kun fiksumpien suosikit ei sytytä ;) ). Lopussa mietin vaan sitä miten varma Ali mahtoi olla karsiutumisestaan kun odotti tuloksia ennakkosuosikin kainalossa (tosin menetti pisteitä tyyneydellään kun tulos julkistettiin. Jotain yllättymistä tai iloa ois kaivannut).

Ja minusta Hennariikan poimiminen ensin jatkoon oli sekä draaman kannalta hyvä veto, että inhimillinen ratkasu. Se, jota tuomarit potki päähän, sai ekana helpotuksen, ja lisäksi saatiin hyvä "no mut kuka sitten??"-jännitys päälle.

Kyllähän tätä nyt ihan mielenkiinnolla seuraa, ja kiva kun on noi tärkeät biisit seuraavaksi. On tämä idolimaailma kyllä julma tytöille, ei mahda mitään (mut toisaalta, oikea musiikkimaailma PALJON julmempi idolipojille...)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #69 : 11.04.2011 09:27:32 »
Idolsin naisten mestaruus meni siis jo toistamiseen Outokumpuun. Hennariikka on kotoisin sieltä, samoin kuin Anna Puu.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #70 : 11.04.2011 10:48:46 »
Moni on viitannut Hennariikan epävireisyyteen.

Voisiko joku kertoa ne kohdat ihan tarkasti, missä Hennariikka oli epävireinen? Ja olisiko hänen pitänyt laulaa ylempää tai alempaa? Siis vaikkapa laulun sanojen tarkkuudella.

Minä en nimittäin huomannut sellaista. Kauniisti Hennariikka kyllä lauloi!

Mutta kuten olen aina sanonut: jokainen laulaja laulaa aina jokaisen nuotin epävireisesti. Siinä mielessä jokainen epävireydestä puhuva on tietysti aina oikeassa.

Tässä sanat, missä kohtaa Hennariikalla meni vikaan?

Sua vain yli kaiken mä rakastan,
Sinä taivaani päällä maan.
Minä maiset murheeni unohdan
Sinisilmiis' kun katsoa saan.
Minä maiset murheeni unohdan
Sinisilmiis' kun katsoa saan.

Ylin riemuni oot mitä toivoisin,
Sä kun istut mun rinnallain.
Olet kaikkeni, aarteeni kallehin,
Olet onneni, unelmain.

Oi sallithan että mä suutelen
Sinisilmiäs, armahain.
Mä jos kauas sun luotasi joutunen,
Kuvas seuraa mun matkallain.
Mä jos kauas sun luotasi joutunen,
Kuvas seuraa mun matkallain.

bumb

  • i
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #71 : 11.04.2011 12:46:27 »
Moni on viitannut Hennariikan epävireisyyteen.

Voisiko joku kertoa ne kohdat ihan tarkasti, missä Hennariikka oli epävireinen? Ja olisiko hänen pitänyt laulaa ylempää tai alempaa? Siis vaikkapa laulun sanojen tarkkuudella.

Minä en nimittäin huomannut sellaista. Kauniisti Hennariikka kyllä lauloi!

Mutta kuten olen aina sanonut: jokainen laulaja laulaa aina jokaisen nuotin epävireisesti. Siinä mielessä jokainen epävireydestä puhuva on tietysti aina oikeassa.

Tässä sanat, missä kohtaa Hennariikalla meni vikaan?

Sua vain yli kaiken mä rakastan,
Sinä taivaani päällä maan.
Minä maiset murheeni unohdan
Sinisilmiis' kun katsoa saan.
Minä maiset murheeni unohdan
Sinisilmiis' kun katsoa saan.

Ylin riemuni oot mitä toivoisin,
Sä kun istut mun rinnallain.
Olet kaikkeni, aarteeni kallehin,
Olet onneni, unelmain.

Oi sallithan että mä suutelen
Sinisilmiäs, armahain.
Mä jos kauas sun luotasi joutunen,
Kuvas seuraa mun matkallain.
Mä jos kauas sun luotasi joutunen,
Kuvas seuraa mun matkallain.


Haaste vastaanotettu!

"minä maiset murheeni", "minä maiset murheeni unohdan" (vaikea kohta?), "oi sallithan että", "että suutelen", "mä jos kauas sun luotas", "joutunen". Ainakin nämä fraasit kuulostivat omiin korviini falskeilta, toisin sanottuna hmm kohdat joissa äänenkorkeutta joutui äkisti vaihtamaan

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #72 : 11.04.2011 13:35:36 »
Ylin riemuni oot mitä toivoisin,
Sä kun istut mun rinnallain.
Olet kaikkeni, aarteeni kallehin,
Olet onneni, unelmain.

Oi sallithan että mä suutelen
Sinisilmiäs, armahain.
Mä jos kauas sun luotasi joutunen,
Kuvas seuraa mun matkallain.
Mä jos kauas sun luotasi joutunen,
Kuvas seuraa mun matkallain.

Vaikken ookkaan mikään musikaalinen, niin nuo kohat pikkusen särähti korvaan. Mutta se nyt oli hyyyyyyyvin pientä, eikä mun mielestä Hennariikalla mittään suurta vireongelmaa ollu, nautin kyllä!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #73 : 11.04.2011 19:51:22 »
Haaste vastaanotettu!

"minä maiset murheeni", "minä maiset murheeni unohdan" (vaikea kohta?), "oi sallithan että", "että suutelen", "mä jos kauas sun luotas", "joutunen". Ainakin nämä fraasit kuulostivat omiin korviini falskeilta, toisin sanottuna hmm kohdat joissa äänenkorkeutta joutui äkisti vaihtamaan

Kiitos!

Mutta olisiko Hennariikan pitänyt laulaa ylempää vai alempaa noissa kohdissa?

Ja millä perusteella?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. finaali 10.4.
« Vastaus #74 : 11.04.2011 19:53:38 »
Vaikken ookkaan mikään musikaalinen, niin nuo kohat pikkusen särähti korvaan. Mutta se nyt oli hyyyyyyyvin pientä, eikä mun mielestä Hennariikalla mittään suurta vireongelmaa ollu, nautin kyllä!

Kiitos sinullekin!

Mutta missä mielessä "särähti"? Miten Hennariikan olisi pitänyt muuttaa lauluaan?

Sitä tarkoitan, että oliko kyseessä mielestäsi Hennariikan virhe vai makukysymys?