Kirjoittaja Aihe: Knock Out 1 (14.3.)  (Luettu 12915 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Knock Out 1 (14.3.)
« : 14.03.2014 18:15:35 »
Aihe valmiiksi. Itse en tosin taida päästä reaaliajassa kommentoimaan.

Freckles

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 83
  • Karma: +2/-0
  • Life without music and theater is fake!
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #1 : 14.03.2014 18:16:38 »
No juuri laitoin tuonne saman otsikon:) Poistan sen.
Tässä lista osallistujista ja biiseistä:

Perjantaina 14.3. lavalle nousevat:
Alexis Hjelt (Helsinki): Chasing Cars
Erik Niemi (Tampere): Who’s Loving You
Emma Schnitt (Helsinki): Clarity
Camilla Bäckman (Helsinki): Read All About It
Sini Tuominen (Tampere): Undressed
Netta Pietilä (Littoinen): Feeling Good
Laura Tuhkala (Oulu): Kun aika on
Elina Hjelt (Helsinki): Who Knew
Siru Airistola (Tampere): Nobody’s Wife
Juho Schroderus (Oulu): Hiljaisuus



 
« Viimeksi muokattu: 14.03.2014 20:14:22 kirjoittanut Freckles »

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #2 : 14.03.2014 20:27:13 »
Erik ja Alexis onnistuivat mielestäni kummatkin ihan hyvin, mutta Erik on huomattavasti persoonallisempi tapaus näistä ja aika selvä jatkaja.

Koska laulajat saavat esittää mitä haluavat, ehkä mitään hirveitä huteja ei edes tule.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #3 : 14.03.2014 20:38:29 »
Siis oliko Erikin pakko päästä jatkoon... HUOH! Taas kerran hänen laulantansa ei säväyttänyt millään lailla & hänen olemuksensa ärsyttää. Alexis oli paljon parempi & olisi ehdottomasti ansainnut päästä jatkoon.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #4 : 14.03.2014 20:43:24 »
Siru veti todella hyvin Anoukin kappaleen! Tykkäsin kovasti, vaikka battlevaiheessa hän oli parempi. Elinan tulkinta P!nkin kappaleesta ei oikein sykähdyttänyt & melko tylsä hän lisäksi oli.

Siru oikeutetusti pääsi jatkoon! :)
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #5 : 14.03.2014 20:51:15 »
Elina Hjelt vs. Siru Airistola

Nyt vähän jännitti, ja onneksi Siru pääsi jatkoon! Näistä ratkaisuista kun ei koskaan tiedä. Hän oli minusta erinomainen ja oletettavasti tulee menemään pitkälle tässä kisassa. Nyt oli taisteluparin laulut aika hyvin vertailukelpoisia. Kumpikin veti mielestäni voimalla varsin hyvin, mutta Elinan maltillisemmista kohdista en pitänyt, ne olivat jotenkin liian mumistuja ja väriseviä. Hänen äänensä on varmaan kuitenkin persoonallisempi kuin Sirun. Omaan korvaani kuulosti siltä, että Siru veti korkeita nuotteja varsin vaivattomasti.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #6 : 14.03.2014 21:04:45 »
Camilla veti varsin hyvin Emeli Sanden biisin. Tykkäsin hänen tulkinnastaan kovasti :). Laura oli melkoisen tylsä & eipä hänen äänensä oikein ole mieleeni. Kappalevalinta oli suoraan sanottuna todella mitäänsanomaton!

Camilla pääsi jatkoon! Mahtavaa :)
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #7 : 14.03.2014 21:08:34 »
Camilla Bäckman vs. Laura Tuhkala

Camilla onnistui heti kappaleen alussa saamaan kuuntelemaan laulun sanomaa, mikä on ansiokasta. Tämä muistutti minusta enemmän taide- kuin popmusiikkia. Sitten kun Laura lauloi, niin huomasi ettei siinäkään kovin keveissä poptunnelmissa oltu, kaunista ja haurasta. Camillalla on varmasti enemmän taitoa, mutta olisi ehkä hieman mielenkiintoisempaa seurata Lauran taipaletta tässä kisassa. En osaisi näistä oikein valita, mutta Camilla meni jatkoon.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #8 : 14.03.2014 21:26:20 »
Aivan ihana oli Juhon kappalevalinta! Todella hyvin Juho veti Irinan biisin. Hän on joka kerta ollut todella hyvä :). Netta oli suht hyvä, vaikka omaan korvaani hieman tuntui hällä olevan epävireisyyttä. Hieman oudoksuin hänen kappalevalintaansa.

Anne odotetusti valitsi Juhon jatkoon. Olisin yllättynyt, jos Juho ei olisi jatkoon päässyt.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #9 : 14.03.2014 21:35:15 »
Netta Pietilä vs. Juho Schroderus

No joo, vähän epäyhteismitalliset kilpailijat tällä kertaa. Feeling Good on hieno biisi, mutta turhan kulunut ja siitä on kuultu monta onnistunutta versiota, joten vähän vaarallinen valinta. Netan tyyli oli makuuni liian jazzahtava ja kikkaileva. Vähän tuli sellainen tunne kanssa, että kyvyt eivät ihan (vielä) riittäneet yrityksen tasolle (mutta voin olla tässä pielessäkin).

Juho onnistui paremmin ja ansaitsi jatkopaikkansa. Hiljaisuus taasen on (sekin aika kuultu muttei kovin erilaisina versioina) aika suoraviivainen ja niin hieno kappale, että itselleni tulee tunne, että sen kanssa on varsin helppo onnistua ilman a-luokan laulutaitojakin (mutta todennäköisesti olen ainakin tässä pielessä ;)).

Juho mielestäni ihan ansaitusti jatkoon.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #10 : 14.03.2014 21:49:18 »
Sini oli kohtuullisen hyvä. Hieman ihmettelin hänen biisivalintaansa, kun jotenkin esityksen aikana tuntui siltä että biisi ei oikein hänen äänelleen sopinut. Emma veti Zeddin aivan mahtavan biisin hienosti akustisena. Tykkäsin kovasti Emman tulkinnasta :). Clarityn hän veti todella hyvin. Emman äänestä pidän kovasti & toivon hänen etenevän kisassa vielä pitkälle.

Elastinen valitsi Emman jatkoon! Jes jes :)

i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #11 : 14.03.2014 22:04:02 »
Sini Tuominen vs. Emma Schnitt

Nämä laulut olivat itselleni outoja, mutta kummatkin tytöt näkisin mielelläni jatkossa. Valitettavasti se on mahdotonta. Sini kompastui varmaan vähän lauluvalintaan, ehkä hänen äänelleen ihan sopivakin kipale, mutta ei tähän kohtaan sovi tuollainen melko tyhjänpäiväinen vonkausbiisi, varsinkin siksi että Sini vaikutti yrityksestä huolimatta hieman epävarmalta ja laulu vaati enemmän röyhkeyttä ja svengiä.

Toisaalta Emma oli niin häikäisevä (ainakin minusta illan paras), että ei mikään olisi Siniä pelastanut. Vau! Enpä osaa muuta sanoa, muut kipailijat varokoon! Olisipa ollut shokeeraavaa, jos Emma ei olisi päässyt jatkoon tästä.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #12 : 15.03.2014 10:07:24 »
Siis oliko Erikin pakko päästä jatkoon... HUOH! Taas kerran hänen laulantansa ei säväyttänyt millään lailla & hänen olemuksensa ärsyttää. Alexis oli paljon parempi & olisi ehdottomasti ansainnut päästä jatkoon.
Täysin eri mieltä tästä.  :P Alexis oli aika tavanomainen. Erikiltä hieno tulkinta, vaikka biisi oli mulle ennalta tuntematon.

Camilla veti varsin hyvin Emeli Sanden biisin. Tykkäsin hänen tulkinnastaan kovasti :). Laura oli melkoisen tylsä & eipä hänen äänensä oikein ole mieleeni. Kappalevalinta oli suoraan sanottuna todella mitäänsanomaton!

Camilla pääsi jatkoon! Mahtavaa :)
Tästäkin eri mieltä. :P Tykkäsin Laurasta kovasti. En ihmettelisi, vaikka hänestä kuultaisiin kisan jälkeenkin jossain yhteydessä. Camillakin oli sinänsä hyvä, mutta jokin siinä häiritsi. En tiedä, oliko ehkä englannin ääntäminen vai mikä.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #13 : 15.03.2014 10:11:12 »
Sini kompastui varmaan vähän lauluvalintaan, ehkä hänen äänelleen ihan sopivakin kipale, mutta ei tähän kohtaan sovi tuollainen melko tyhjänpäiväinen vonkausbiisi, varsinkin siksi että Sini vaikutti yrityksestä huolimatta hieman epävarmalta ja laulu vaati enemmän röyhkeyttä ja svengiä.
Mä en ole koskaan Sinistä tykännyt, mutta tämä oli ehkä hänen vähiten huono esityksensä, mitä olen nähnyt. Elastinen tuntui jostain syystä fanittavan häntä, mutta onneksi kilpakumppani Emma oli sen verran kovatasoinen, että Sini oli helppo pudottaa.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #14 : 15.03.2014 14:12:53 »
Suurin osa pareista oli jotenkin selkeitä ja arvattavia, ja tällä kertaa olin useimmista jopa samaa mieltä. Lauran erikoinen biisivalinta oli aika pysäyttävä, minusta illan paras, ja tuomarien valtavien kehujen jälkeen oletinkin menevän jatkoon (jotenkin vähän julmaa dramatiikkaa ohjelmaan siinä kohtaa, pedata niin selkeesti yhden jatkopaikkaa ja sit valita kuitenkin toinen). Mut hienohan Camillan vetokin oli, eli ei voi väärää valintaa huudella.


Betty

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 13
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #15 : 15.03.2014 14:41:16 »
On se tuomareillakin vaikea tehtävä, VAIKKA kyllä ohjelma on jo selkeesti tuonut ilmi liveihin menijät. Jos osaa vähänkin lukea rivien välistä. Ketä on eniten paukutettu julkaisten videoo ja silleen? Laura lauloi kauniisti mutta…Sini nyt mokasi mutta ei hän ollutkaan menossa finaaliin asti taidoillaan. Tänään lisää ja ensi perjantaina viimenen knockoutti. Taso on kova ja aina ei mene jatkoon omat suosikit eikä aina mene jatkoon edes se parempi. ::)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #16 : 15.03.2014 18:04:23 »
Kyllästyin kolikon heittämiseen kahdessa sekunnissa! >:( Muutenkaan tämä uusi takahuonejuontaja ei ollut mun makuuni. Tulis Tea Khalifa takas.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #17 : 15.03.2014 20:10:02 »
Kyllästyin kolikon heittämiseen kahdessa sekunnissa! >:( Muutenkaan tämä uusi takahuonejuontaja ei ollut mun makuuni. Tulis Tea Khalifa takas.
Olen aina pitänyt Teasta, mut Voicessa hän oli aika huono juontaja. Ei ole ikävä. Olen tyytyväinen uuteen takahuonejuontajaan.


Ekassa Knock Out - jaksosta meni mielestäni aika lailla oikeat tyypit jatkoon. Sinin putoaminen vähän harmitti, mut se biisivalinta oli kyl huono.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014 20:12:04 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Freckles

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 83
  • Karma: +2/-0
  • Life without music and theater is fake!
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #18 : 15.03.2014 23:27:06 »
Perjantain 14.3. knockout:

Alexis Hjelt  - ei erikoista mainittavaa. ihan ok. mutta ei sytytä enempää. ihan hyvin veti. paremmin kuin Erik.

Erik Niemi - en tajua Elastista. ärsyttää mua. en tykkää. positiivisuus ei sama kuin jaksaisi kuunnella laulua. (ja en jaksaisi katsoa kauaa). mutta en halua latistaa, joku syy, miksi Elastinen tykkää. minä en.

Emma Schnitt - hyvä ääni, parhaimpia. en pidä tästä pikkutyttö-käytöksestä, on melkein parikymppinen. en usko, että oikeasti luonteeltaan tuollainen, varsinkin jos on Sinin best friend (näin olin kuulevinani). henkilönä ei miellytä, mutta loistoääni.

Sini Tuominen  - uskon, että oma asenne vei häneltä paikan. sen, mitä olen nähnyt ja kuullut hänen puhuvan tv:ssä, antaa hieman nokkavan kuvan itsestään. väärä biisivalinta, ei sopinut habitukseen. kuitenkin lupaava ääni.

Camilla Bäckman - ehkä paras koko perjantaista. hieman menee klassisen puolelle ääni, mutta kaunista ja herkkää. ja osasi myös jarrutella, niin, ettei mennyt liian tekniseksi esittämiseksi. tulkinta oli puhdas.

Laura Tuhkala - sai pisteitä paljon, koska niin kaunis ja hauras. ääni ihan ookoo ja varmaan tulee saamaan jotain keikkaa. vielä liian raakile ja liian epävarma. varmaan tulevaisuudessa mahdollisuus edetä.

Elina Hjelt  - huono. liikaa yrittämistä ja revittelyä, joka meni jopa härskiksi. kauhea maukuminen ja sisäänpäin ääntäminen. joku pieni puhevika tms. en tiedä, vai oliko vain laulussa. mutta häiritsi. hirveä biisivalinta. mutta siis taas eräs ammattilainen, jota en artistina hirveästi jaksaisi kuunnella.

Siru Airistola - kaikki se, minkä sai aikaan battleissa meni nyt kertavedolla alas. huono esitys. huono biisivalinta. huono habitus. mutta silti yksi parhaimpia ääniä. näillä eväillä ei pärjää liveissä. taitaa olla ihan ammattilainen, joten ehkä tajunnee tämän ajoissa.
loistoääni kuitenkin.
 
Juho Schroderus - kauniisti lauloi, mutta karismaa puuttuu, siis isompiin esityksiin.

Netta Pietilä - ei tarpeeksi ääntä eikä harjoitusta. ja biisi oli liian vaativa. mutta hyvä alku.

SIIS: voittaja tästä perjantain skabasta oli Camilla.

Oho, loppu jäi pois, joten siis lisään tänne...
VAIKKA arvostellaan rajustikin ja ainakin musan parissa olevat saattavat niin tehdä, silti sanoisin, että nostan joka ainoalle
kilpailijalle hattua! Ja JOKAINEN onnistui omalla tavallaan. Täytyy muistaa, että moni heistä on saattanut olla lavalla vain kerran tai ei koskaan. Ja Voice on aika iso spektaakkeli (kerran yleisössä istuneena itsekin koki sen jännityksen). Kaikki se show ja ihmiset + yleisö sekä siihen päälle tv ja muu hässäkkä - niin se ei ole helppo paikka, ei edes kokeneemmalle.
Ja arvosteluja ei heidän kannata lukea liikaa, jokaisella oma mielipide. Se, että on käynyt tuon läpi, siitä saa jo pisteitä.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014 23:42:58 kirjoittanut Freckles »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #19 : 16.03.2014 18:14:07 »
Kyllästyin kolikon heittämiseen kahdessa sekunnissa! >:( Muutenkaan tämä uusi takahuonejuontaja ei ollut mun makuuni. Tulis Tea Khalifa takas.
Olen aina pitänyt Teasta, mut Voicessa hän oli aika huono juontaja. Ei ole ikävä. Olen tyytyväinen uuteen takahuonejuontajaan.

Ja mikä parasta: saamme vielä nauttia viisi kertaa kolikon heitosta! >:(

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #20 : 17.03.2014 23:30:52 »
Erik Niemi  - Aleksis Hjelt
Erik oli selvästi mielenkiintoisempi kuin Alexis. Se ei tosin ollut kovin vaikeaa, koska Alexis oli niin tylsä. Elastinen valitsi Erikin jatkoon. Oikea valinta!

Elina Hjelt  - Siru Airistola
Elinalla on vahva ja syvä ääni (Anne piti "saundista") mutta silti ei tullut ihan lopullista ihastuksen tunnetta.Siru oli valinnut valitettavasti ehkä vähän epä-sirumaisen kappaleen (Nobodyäs Wife). Odotin samanlaista herkkyyttä kuin kaksinkamppailuvaiheessa. Tällainen rajuus ei oikein ole parasta Sirulle. Siitähän Elastinen ja Mirakin huomauttivat. Ei kannata välttämättä laulaa samoja lauluja kuin oman bändin kanssa kapakoissa. Silti Siru oli valintani ja hänet mypös Michael valitsi.

Camilla Bäckman - Laura Tuhkala
Camilla lauloi todella kauniisti ja hyvin miellyttävällä äänenvärillä. Myös Laura lauloi erinomaisesti! Mutta Camillan esitys tuntui vaan niin lämpimältä, että hänet olisin valinnut. Mutta niinpä Mirakin hänet valitsi. Vahinko että Lauran piti pudota.

Netta Pietilä - Juho Schroderus
Netta ei saanut esitystään ihan lentoon. Ei tullut tunnetta, että tässä on uusi tähti Suomen artistitaivaalle. Juho osoitti hänen jälkeensä olevansa vakavasti otettava ehdokas koko kisan voittajaksi. Erinomainen esitys. Hänet Anne myös valitsi.

Sini Tuominen - Emma Schnitt
Sääli Siniä, koska hän lauloi ja esiintyi tosi hyvin. Mutta kun häntä vastassa oli juuri Emma, joka lauloi aivan mahdottoman upeasti ja on hänellä vaan upea ääni.

« Viimeksi muokattu: 18.03.2014 00:56:01 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #21 : 19.03.2014 23:09:35 »
Kyllästyin kolikon heittämiseen kahdessa sekunnissa! >:( Muutenkaan tämä uusi takahuonejuontaja ei ollut mun makuuni. Tulis Tea Khalifa takas.
Olen aina pitänyt Teasta, mut Voicessa hän oli aika huono juontaja. Ei ole ikävä. Olen tyytyväinen uuteen takahuonejuontajaan.

Ja mikä parasta: saamme vielä nauttia viisi kertaa kolikon heitosta! >:(

Minä pidän takahuonejuontajasta! On myös kiva saada uusia kasvoja ruutuun.


LISÄÄ KOLIKON HEITTOJA!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Knock Out 1 (14.3.)
« Vastaus #22 : 20.03.2014 09:41:58 »
Kyllästyin kolikon heittämiseen kahdessa sekunnissa! >:( Muutenkaan tämä uusi takahuonejuontaja ei ollut mun makuuni. Tulis Tea Khalifa takas.
Olen aina pitänyt Teasta, mut Voicessa hän oli aika huono juontaja. Ei ole ikävä. Olen tyytyväinen uuteen takahuonejuontajaan.

Ja mikä parasta: saamme vielä nauttia viisi kertaa kolikon heitosta! >:(

Minä pidän takahuonejuontajasta! On myös kiva saada uusia kasvoja ruutuun.


LISÄÄ KOLIKON HEITTOJA!

Valitaan kolikkoa heittämällä ohjelman voittajakin! 8)