Heh, joo Citizen Kane on mun toisessaki leffakirjassa. Ja voin kertoo, et oon ihan sekasin ku joudun aina kattoo molemmista kirjoista, et mitä niissä on ja sit kyttään silmä kovana mitä telkusta tulee. Muutaman kerran oon missannu jotain. :'< Ja hermothan siinä menee.
Ja sit viel seki toi 1001 leffakirja on suomeks ja en meinaa tunnistaa niitä leffoja ku muistan paremmin alkuperäisnimet. Kuudelta alko Täältä ikuisuuteen joka löytyy kirjasta, menee boxille.
No henk.koht. tykkään esimerkiksi Auringonlaskun kadusta, joka kuitenki siltä alkuperäisnimeltään tunnetumpi eli Sunset Boulevard, sitten on tietysti Piukat Paikat (Some like it hot), Tuulen viemää,Cherbourgin sateenvarjot, West Side Story, Vaarallinen suhde (Hithcockin leffa),...ne on ihan kattomisen arvosii.
Tanssii susien kanssa ja Taksikuski ei oo mitään älyttömän vanhoi, mut ne on kans hyvii.
Ja sit noista uudemmista ehdottomasti Pianisti, Little Miss Sunshine, Unelmien sielunmessu ja Menetetty Maa.
Onhan tohon toki listattu sellasetki helmet, jotka mun mielestä kuuluu yleissivistykseen; Terminator ja Terminator 2, Pulp Fiction, Reservoir Dogs ja Natural Born Killers, Texasin Moottorisahamurhat (1974).

(Huom.
mun mielestä).
Voi luoja kuulostanko ees fanaattiselta.
Katoin tänään Vääpeli Körmy ja Marsalkan sauva, ku se tuli kakkoselta. 8D Ne on just hauskoi.