Itse en käytä purkkapop jne. termejä koskaan, koska eivät kerro yhtään mitään mielestäni musiikista ko. termit. Voisin kuvitella, että ko. termillä tarkoitetaan musiikkia, joka on ns. tehty vähän vitsimielessä, vaikka on joskus jopa ihan hyviä biisejä sellaiset, useimmiten ne on kuitenkin sellaisia, joita ei kuitenkaan jaksa koko ajan kuunnella. Tai on ne kai voitu tehdä tosissaankin, mutta ovat lähinnä sellaista musiikkia, joissa on hyvin yksinkertainen kertsi ja rytmi. Toisinsanoen aika "helppoja" kappaleita. Raptorin tosi tarttuva täytebiisi on mielestäni tällainen, mutta ei se tee siitä sen huonompaa biisiä

Ulkomaisissa popbiiseissä on paljonkin tällaisia minulle merkityksettömiä popkappaleita, mutta vaikka en itse pidä niistä, niin voi ne jonkun mielestä olla ihan ok biisejä.
En muutenkaan lähtisi popmusiikkia kategorisoimaan niin valtavasti, koska ko. genressä tehdään valtavasti musiikkia ja joukkoon mahtuu paljon helmiä ja sitten paljon ok-tason kappaleita ja sitten paljon sontaakin. Kuten kaikkiin muihinkin genreihin. Itse henk. koht. en jaksa kuunnella paljon sellaista musiikkia, jossa on hirveän paljon soitolla kikkailua (Tool), mutta tiedän ihan lähipiiristäni ihmisen, jonka mielestä se on parasta mahdollista musiikkia.
Itselleni kappaleissa kaikkein tärkeintä on hyvä melodia, koska siihen (hyvä) musiikki pitkälti perustuu. Pidän valtavasti runoilusta, lyriikoista ja hyvistä sanoista, mutta ei niitä sitä musiikkia kuunnellessa juurikaan aina kuuntele. Sitten jos tietää biisin sanat, ja ne on tosi hyvät ja musiikkikin kolahtaa, niin se kappale voi saada vielä valtavasti merkityksellisemmän tarkoituksen ja vasta sitten siitä mahdollisesti tulee mulle tosi tärkeä kappale, mutta useimmiten monet tällaiset biisit, joiden sanat on mulle merkitykselliset jne. ovat kolahtaneet jo ennen kuin olen tarkemmin keskittynyt niiden sanoihin. Toinen mikä kappaleissa merkitsee on kappaleen rytmitys ja se, että nauttiiko ihminen sen kuuntelusta ylipäätään.
Syystä tai toisesta monet mollaa just radiomusiikkia ja esimerkiksi iskelmää, vaikka iskelmä on myydyintä musiikkia myös Suomessa. Olen sitä mieltä, että TOSI hyviä kappaleita ei synny tuosta noin vaan, mutta hyviä kappaleita voi olla paljonkin. Ja jos jokin kappale ärsyttää, niin mitä sitten, maailma on täynnä muita kappaleita.