Kirjoittaja Aihe: Yleinen musahölinäpölinä  (Luettu 226517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #925 : 09.11.2013 14:32:01 »
Itse en olen niinkään sitä mieltä, että Spotify on hieno palvelu, mutta se on tietysti tosiasia että se on nykyaikana lähes välttämätön. Ihmiset eivät vain osta levyjä enää niin paljon, mikä on valitettava totuus internetin "kulta-aikana". Musiikkia lataillaan ilmaiseksi netistä, ainoa tapa estää musiikin piratoiminen on Spotifyn kaltaiset palvelut. Spotify on tottakai tuhat kertaa parempi vaihtoehto kuin musiikin laitoin lataaminen.

Mutta eihän artisti pelkillä Spotify-kuunteluilla elä. Artistin ura on jo nyt epävakaata ja tulee tulevaisuudessa olemaan entistä epävakaampaa. Eihän kukaan kohta enää pysty tekemään levyjä, kun niitä kuunnellaan vain Spotifyn kautta! Ja jokainen varmasti tajuaa mitä Spotifylle sitten tapahtuu kun kukaan ei julkaise enää levyjä.

Itsekin käytän kyllä Spotifyta, mutta ostan myös levyjä. Olen kuitenkin musiikinahne ja en vain suoraan sanottuna jaksa odottaa siihen asti, että saan rahaa ostaakseni suosikkiartistieni levyt kaupasta. Niinpä kuuntelen niitä Spotifyn kautta ja ostan albumit myöhemmin. Joskus kun päätän opiskeluni ja pääsen töihin, toivon ettei minun enää tarvitsisi käyttää Spotifyn kaltaista palvelua. Haluan kuitenkin kaikin mahdollisin tavoin kannattaa sitä taiteen alaa jota itse kulutan ja auttaa sitä kasvamaan! Sen takia ostan paljon leffojakin.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2013 14:33:43 kirjoittanut Iita »
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #926 : 09.11.2013 14:50:00 »
Mä en oo vuosikausiin ostanu levyjä, syystä että en kuitenkaan tykkää sen artistin jokaisesta kappaleesta ja Spotifyssä voin koota vaan ne parhaat soittolistaks. Mutta tietysti mielipiteitä on monia, itellä helpottaa asumistakin kun ei kämppä oo täynnä cd-levyjä :-D (jota se nyt jo meinaa olla, vaikka ne levyt on ehkä 7 vuoden takaa). Mutta leffoja ostan kyllä dvd:llä edelleen.

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #927 : 09.11.2013 14:56:20 »
Kukin tietysti tavallaan enkä tahdo moralisoida ihmisiä jotka ei osta levyjä, vaikka tietysti toivoisin että kaikki ostaisi :D Voihan niitä ostaa vaikka itunesin kautta jos ei konkreettisen lätyn omistaminen miellytä ;)

En itsekään tykkää jokaisesta biisistä artistien levyllä. Mutta haluan silti kannattaa lempiartistejani ostamalla niiden levyn. Ajattelen sen jotenkin niin, että jos itse tuottaisin jotain palvelua niin toivon tietysti saavani elannon siitä. Harva artisti kuitenkaan nykysuomessa enää pystyy elättämään itseään pelkän musiikin avulla.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2013 15:04:17 kirjoittanut Iita »

vviima

• Ylin supersarkka
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #928 : 09.11.2013 15:43:45 »
Mää ostaisin mielelläni kasapäin levyjä, kirjoja ja leffoja, mutta totuus on etten voi tuhlata niihin satoja euroja joka kuukausi. Ja siksi saan yleensä ostettua vaan murto-osan niistä levyistä (tai kirjoista tai leffoista) jotka haluaisin itelleni. Onneksi on sentään olemassa niitä superalelaareja, joista voi tehdä huippulöytöjä! Ja ulkomailta ostan myös monesti levyjä, koska sieltä saa niitä paljon halvemmalla.

Mutta niin pointti oli kuitenkin se, että menisin vararikkoon viidessä minuutissa jos ostaisin kaikki levyt joita haluaisin kuunnella. Siksi spotify on mun hengenpelastaja.

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #929 : 09.11.2013 15:56:41 »
Raha on tietenkin OIKEASTI hyvä syy olla ostamatta levyjä. Ei mullakaan ole ollut ikinä rahaa ostaa kaikkia lempiartistieni levyjä ja siksi itsekin käytän Spotifytä. Itse kun vielä tykkään niin monenlaisesta musiikista, että pitäisi oikeasti tuhlata varmaan se 200e kuukaudessa levyihin että sais kaikki haluamansa.

En "meuhkaa" tästä asiasta siksi että haluaisin tai vaatisin että kaikki tuhlaisivat kaikki rahansa levyihin. En tietenkään, miten pystyisin vaatimaan ihmisiltä asiaa, johon en itsekään pysty. Meuhkaan tästä siksi, että haluaisin ihmisten ymmärtävän artistien näkökulman tähän asiaan (ja siksi että teen cd-levyjen ostosta puhe-esityksen kouluun ja kaikkia tietoja etsiessäni tajusin kuinka tärkeää artistien kannattaminen oikeasti on).

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #930 : 09.11.2013 17:14:48 »
Hahaaa no ei mulla valitettavasti oo rahaa ostaa itunesista mitään :-D Jos oisin varoissani, niin voisin ostaaki. Tosin sittenkin ostaisin mieluummin kirjoja ja leffoja!

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #931 : 29.12.2013 02:07:59 »
Christina Perriltä on tulossa ensi vuonna uusi levy! Mahtavaa :). Onpahan siitä hieman aikaakin, kun debyyttialbumi ilmestyi.

Levyn eka single on nimeltään Human

Kuulostaapa varsin hyvältä tämä Human! Taattua Christinaa :).
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #932 : 13.03.2014 19:42:05 »
Ronya - Flame

Ootteko kuullu tän :O Mä en tienny että Ronyalta on tullu uutta musaa, mutta täähän on ihan mieletön! Mieletön fiilis, nään jo oikeen itteni baarissa tanssimassa onnellisesti tän biisin tahtiin!!! Oon jotenki ihan sanaton, koska täähän on ihan huikee!

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #933 : 13.03.2014 20:38:20 »
Ronya - Flame

Ootteko kuullu tän :O Mä en tienny että Ronyalta on tullu uutta musaa, mutta täähän on ihan mieletön! Mieletön fiilis, nään jo oikeen itteni baarissa tanssimassa onnellisesti tän biisin tahtiin!!! Oon jotenki ihan sanaton, koska täähän on ihan huikee!

Oho, täähän on tosi hyvä. Maailmanluokan meininkii. Ronya ei vakuuttanu mua debyyttialbuminsa sinkuilla, mut tää biisi on kyl timanttinen.

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #934 : 13.03.2014 22:01:03 »
Ronya - Flame

Oho, täähän on tosi hyvä. Maailmanluokan meininkii. Ronya ei vakuuttanu mua debyyttialbuminsa sinkuilla, mut tää biisi on kyl timanttinen.

Itse asiassa Ronyan ensimmäinen albumi oli todella hyvä. Ihan jokainen kappale. Mutta eihän hänen kannata tehdä samaa uudelleen.

vviima

• Ylin supersarkka
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #935 : 13.03.2014 23:07:39 »
Mun mielestä toi biisi oli äänimaailmoiltaan tosi kiva, mutta siitä puuttu ehkä joku semmonen loppusilaus/tarttuvuus jotta oisin syttyny kunnolla. :D Ehkä vähän voimakkaampi kertosäe ois ollu jees!

Iita

• Tittelintuura
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #936 : 14.03.2014 08:04:03 »
Ronya - Flame

Itse asiassa Ronyan ensimmäinen albumi oli todella hyvä. Ihan jokainen kappale. Mutta eihän hänen kannata tehdä samaa uudelleen.

Mä tykkäsin myös Ronyan ekasta albumista :) Mut täs on vaa jotai viel enemmän :D kuten Negsu sanoi, tää on ihsn maailmanluokan meininkii mun mielestä myös:)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #937 : 19.03.2014 16:36:19 »
Happoradio on tehnyt upean paluun. Onkin ollut ikävä.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #938 : 30.03.2014 17:21:16 »
Robinilla on muuten hallussa nyt albumilistan sijat 1 ja 2. Taisi olla Antti Tuisku ensimmäinen, jolla Suomessa kaksi kärkipaikkaa samanaikaisesti.

Kaitsu

• i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #939 : 25.04.2014 22:13:07 »
Christina Perrin uusi levy Head Or Heart on aivan ihana <3. Levyllä on monta todella mahtavaa kappaletta & pidän kovasti Christinan äänestä :P. Levyn parhaimpia kappaleita ovat Human, Burning Gold, Sea Of Lovers, The Words & Trust.

Tuli levy ennakolta kuunneltua Youtuben kautta & enkä todellakaan kadu sen hankintaa :).
from broken mirrors

Kaitsu

• i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #940 : 23.08.2014 22:25:42 »
Haloo Helsinkin uusin kappale Beibi on ihan törkeän loistava!! On tullut viime päivinä kuunneltua tätä tykkibiisiä paljon & pidän siitä melkoisesti. Haloo Helsingillä on kyllä erittäin monta hyvää biisiä & ehdottomasti Beibi kuuluu tähän joukkoon.

Haloo Helsinkiltä ilmestyy tässä syksyllä viides studioalbumi nimeltään Kiitos ei ole kirosana.

Jannan albumi tuli tuossa hankittua reilu viikko sitten & on se pirun loistava!!! <3
from broken mirrors

leena

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #941 : 29.08.2014 16:25:30 »
^tuo HH:n Beibi on kyllä melkonen järkäle. Melkein pitää vältellä kun jää pätkänkin kuulemisesta armottomaks korvamadoks ;). Ilmeisen upea biisi siis. Tuli vähän vahingossa ostettua lippu levyjulkkarikiertueen lähikonserttiikin :)

Juhkunautti

• Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
« Vastaus #942 : 29.08.2014 17:23:23 »
Musta se biisi ei oo taasen lainkaan niin mieleenjäävä, kuin mitä aiemmat.

Jenni Vartiainen - Eden
"Taylor, you'll be fine...""

Katza

• Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #943 : 05.09.2014 22:15:31 »
Seuraava radiorenkutus! Calvin Harris feat. John Newman - Blame

tykkäilen jopa 8) John Newmanin ääni on kyl tosi kiehtova! Livenä vaan harvemmin toimii mut studioversiot kuulostaa aina hyviltä.

Juhkunautti

• Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #944 : 26.09.2014 17:20:01 »
Diandran uusi single "Onni On" on kyllä tosi hyvän kuuloinen. "Paha poika" lauluunkiin on jo tottunut, niin että kuulostaa sekin jo paremmalta.

Kaitsu

• i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #945 : 03.10.2014 22:42:56 »
Tämän vuoden viisuedustajamme Softenginen debyyttialbumi julkaistaan parin viikon päästä & heidän uusin kappale The Sirens on ihan törkeän loistava. Pidän todella paljon muutaman kuuntelun perusteella kappaleesta :). Ehdottomasti bändin paras kuulemistani kappaleista. Yellow House & Something Better tulevat sitten perässä.

Toivon bändille menestystä Suomen markkinoilla :).
from broken mirrors

Juhkunautti

• Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #946 : 06.10.2014 17:21:31 »
Odotan kyllä mielenkiinnolla minkä kuuloinen tulee olemaan tuo Arttu Wiskarin kolmas albumi joka tänä perjantaina ilmestyy. Eka sinkku kuulosti kyllä hyvältä.

Katza

• Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #947 : 01.03.2015 17:37:07 »

Kaitsu

• i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #948 : 21.04.2015 21:04:07 »
Rihannalta ilmestyy tänä vuonna jo kaikkiaan kahdeksas albumi & siltä on julkaistu kolme singleä!

Ensimmäinen näistä oli FourFiveSeconds

Toinen on Bitch Better Have My Money

Kolmas taas American Oxygen

Näistä omaan makuuni paras on ehdottomasti American Oxygen! Heti ensimmäisellä kuuntelulla se vakuutti & videokin on mielenkiintoisella tavalla jännä. Bitch Better Have My Money ei muutaman kuuntelun perusteella tahdo miellytää mua. FourFiveSeconds taas on vain ihan ok.
from broken mirrors

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #949 : 21.04.2015 23:00:01 »
FourFiveSeconds on mukavan hyväntuulinen biisi, joskin olisin jättänyt itse Kanye Westin pois. :D Bitch Better Have My Money taas oli aika mitäänsanomaton. Oon samaa mieltä siitä, et American Oxygen oli ekalla kuuntelulla jo hyvä ja se on myös mun lemppari näistä julkaisuista.

~It feels good. Is that reason enough for you.~