Itse en olen niinkään sitä mieltä, että Spotify on hieno palvelu, mutta se on tietysti tosiasia että se on nykyaikana lähes välttämätön. Ihmiset eivät vain osta levyjä enää niin paljon, mikä on valitettava totuus internetin "kulta-aikana". Musiikkia lataillaan ilmaiseksi netistä, ainoa tapa estää musiikin piratoiminen on Spotifyn kaltaiset palvelut. Spotify on tottakai tuhat kertaa parempi vaihtoehto kuin musiikin laitoin lataaminen.
Mutta eihän artisti pelkillä Spotify-kuunteluilla elä. Artistin ura on jo nyt epävakaata ja tulee tulevaisuudessa olemaan entistä epävakaampaa. Eihän kukaan kohta enää pysty tekemään levyjä, kun niitä kuunnellaan vain Spotifyn kautta! Ja jokainen varmasti tajuaa mitä Spotifylle sitten tapahtuu kun kukaan ei julkaise enää levyjä.
Itsekin käytän kyllä Spotifyta, mutta ostan myös levyjä. Olen kuitenkin musiikinahne ja en vain suoraan sanottuna jaksa odottaa siihen asti, että saan rahaa ostaakseni suosikkiartistieni levyt kaupasta. Niinpä kuuntelen niitä Spotifyn kautta ja ostan albumit myöhemmin. Joskus kun päätän opiskeluni ja pääsen töihin, toivon ettei minun enää tarvitsisi käyttää Spotifyn kaltaista palvelua. Haluan kuitenkin kaikin mahdollisin tavoin kannattaa sitä taiteen alaa jota itse kulutan ja auttaa sitä kasvamaan! Sen takia ostan paljon leffojakin.