Puhuttiin eilen äidin kanssa kuinka kurjaa on, että tää kisa on nykyään lähinnä solistikisa. Ei se laulu oo enää kuorolaulua kun kuoro vaan ulisee taustalla.
Ekalla kaudella solistit ei ollu näin isossa osassa mikä oli hyvä, kakkoskaudella suunta oli alas (kun kuoron johtajatkin laulu IHAN LIIKAA sooloja!) ja koreografiatkin on jotenkin tylsemmät.
Kaikenkaikkiaan ykköskausi vaan vie.
Tää on ihan totta. 2.kaudella oli musta tosi tyhmää, et kuoron johtajat saatto ottaa niin suuret roolit. Siks toivonki, et nyt ku tällä kaudella on jo johtajat päässy esille yhessä biisissä, ku ne laulo omaa tuotantoaan, ni ne jäis sitte sivummalle, niinku johtajien kuuluiski. Mut pahaa pelkään.
Monessa biisissä kuorot on kuulostanu vähä aneemisilta, koska solisteille on annettu enemmän tilaa.

Tykkäsin esim. paljon Asteen kuoron viime kertaisesta biisistä, Love The Way You Lie. Ne räppäävät miehet oli hyvii, mut sit se kuoro taustalla oli vähän laimee...
Pääkaupunkiseudun kuorot ei kyl pärjää. Meijun kuoroki onnistu tällä kertaa, mut jotenki mulle oli vaan jääny mieleen se ekan jakson veto, ni olin jo mielessäni pudottamassa niitä. Tosiaan laadullisesti parhaimmat putos nyt tokassa jaksossa. Harmi sinänsä. Vaikka oonki tyytyväinen, et omat suosikkikuoroni jäivät vielä... tosin olin pettyny vähän Ollin eli Kuopion kuoroon, ku jotenki se solisti ei oikeen toiminu. Ja oli päässy "suhteilla" solistiksi.