Kirjoittaja Aihe: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)  (Luettu 34125 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #25 : 20.02.2012 00:04:59 »
Inassa tapahtunut melkoinen muutos sitten koelaulujen, joista on jo puoli vuotta:



« Viimeksi muokattu: 08.11.2017 10:46:06 kirjoittanut Etsku-Etana »

Vesqdaa

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 301
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #26 : 20.02.2012 12:07:52 »

Mutta Ina. Se esitys oli muistaakseni alusta loppuun väärässä sävellajissa vedettyä. Ei yhtä ainoaa oikeeta nuottia.

Tämä jää sitten huhupuheiden varaan.


Esitys löytyi kokonaisuudessaan Katsomosta, ja kävin vielä kuuntelemassa. Alusta loppuun väärässä sävellajissa. Ne ihan ekat nuotit sattuivat sopimaan siihen oikeaankin sävellajiin, mutta olivat silti vääriä. Ei jää siis huhupuheiden varaan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2012 12:10:56 kirjoittanut Etsku-Etana »

phale

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 23
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #27 : 20.02.2012 13:39:37 »
Esitys löytyi kokonaisuudessaan Katsomosta, ja kävin vielä kuuntelemassa. Alusta loppuun väärässä sävellajissa. Ne ihan ekat nuotit sattuivat sopimaan siihen oikeaankin sävellajiin, mutta olivat silti vääriä. Ei jää siis huhupuheiden varaan.

En ole esitystä itse kuunnellut, mutta kuulostaisi kyllä erittäin uskottavalta selitykseltä. Joskus sen aloitussävelen löytäminen vähän kokemattomammalla laulajalla tuottaa hankaluuksia, ja sitten jos se osuu väärään (luultavasti johonkin sopivaan harmoniaan oikeaan säveleen verrattuna) niin tilannetta voi olla tosi vaikea korjata siinä vaiheessa kun huomaa ettei homma toimikaan.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #28 : 20.02.2012 22:25:32 »
Pakko laittaa tähän Ina-aiheeseenkin, että Inan TOP 15 Show -esitys on yksi kaikkien aikojen parhaita Idols-esityksiä! Ainakin minun mielestäni. Huikeaa, huikeaa! Tykkäsin myös kaikista pikku asioista laulun aikana mitä Ina teki.

Vaikka Ina puhui musiikin kaupallisuudesta, Ina oli erittäin kaupallinen tässä esityksessä! Ei mikään pienen piirin juttu!

nettanen777

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 18
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #29 : 21.02.2012 19:39:58 »
Täällä puhuttiin Inan suorituksesta ennen top15. En tiedä mistä johtui, mutta hän kyllä lauloi koko kappaleen toisessa sävellajissa bändiin verrattuna. Melkoinen suoritus kyllä, että sävellaji pysyi. Esitys ei varmastikaan ollut kovin kaunista korville, mutta kyllä Ina on taitava laulaja.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #30 : 21.02.2012 19:54:53 »
Viimein kuuntelin uudelleen Inan teatteriesityksen ja olen samaa mieltä kuin menni, Vesqdaa, nettanen ja 134242446454 muuta kirjoittajaa siitä, että Ina lauloi koko laulun väärässä sävellajissa! Pahaltahan se kuulosti ja alkoi melkein ahdistaa.

En ollut keskittynyt kunnolla, kun kuuntelin esityksen ensimmäisen kerran. Hämäännyin myös, kun luulin että Inan koko esitys olisi ollut samassa määrin fiasko kuin sen kaamea alku.






menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #31 : 21.02.2012 19:59:40 »
Kiitos etsku, viimein!
Kyllä meidän puheissa etsku on perää yleensä näissä asioissa (;
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #32 : 21.02.2012 22:03:42 »
^Olepa hyvä!  :D

Siitä perästä puheissa sitten tiedä.....


Tässä Inan TOP 15 Show -esitys juutuubissa:

http://www.youtube.com/watch?v=rd1DFr7mefg

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #33 : 21.02.2012 22:06:47 »
Inassa tapahtunut melkoinen muutos sitten koelaulujen, joista on jo puoli vuotta:





Onks noi hiukset peruukki? Ina ei varmasti ilahdu tosta kommentista. Mutta vähän oudolta näyttää noi hiukset.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2017 10:45:28 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #34 : 21.02.2012 22:13:57 »
^Tuo vitsi on täällä jo kertaalleen kerrottu.

Laitan uudelleen seuraavan linkin aiheen viimeiseksi ettei heti katoa floodauksen alle.

Tässä Inan TOP 15 Show -esitys juutuubissa:

http://www.youtube.com/watch?v=rd1DFr7mefg


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #35 : 21.02.2012 22:16:38 »
^no kertauksen vuoksi toiseen kertaan. ;D En ollut lukenut aiempaa kertaa, mutta jollain ajatus juokseen samoin kuin mulla. Joo, pitäis lukea tarkasti ennen kuin mitään menee sanomaan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #36 : 04.03.2012 20:12:00 »
Kesken Kohti finaalia -jakson, Inan haastattelun jälkeen tänne tuli 60 vierasta lukemaan tätä topicia.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #37 : 04.03.2012 20:12:41 »
Huomasin saman.  :D

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #38 : 04.03.2012 20:20:22 »
http://enoughismore.blogspot.com/

Bongasin Inan blogin!

Ina oli laittanut vanhat blogitekstit piiloon!

Joten eipä sieltä enää löydy mitän muuta kuin selitysteksti.

Ymmärrettävää kylläkin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #39 : 05.03.2012 15:55:51 »
Ina torstaina verkkovieraana, nyt tilaisuus lähettää kysymys http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/idols/uutiset_finaalit?1506117

sepe

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 160
  • Karma: +4/-1
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #40 : 05.03.2012 16:11:03 »
^ Tosi paljo paremman näkösesti laitettu nuo hiukset noissa uusissa kuvissa kyllä verrattuna tuohon top15-esitykseen. Ina on kyllä todella kaunis kunhan ei stailata rumasti!

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #41 : 05.03.2012 16:17:21 »
Pakko laittaa tähän Ina-aiheeseenkin, että Inan TOP 15 Show -esitys on yksi kaikkien aikojen parhaita Idols-esityksiä! Ainakin minun mielestäni. Huikeaa, huikeaa! Tykkäsin myös kaikista pikku asioista laulun aikana mitä Ina teki.


Öh... En voi kyllä olla kuin eri mieltä. Harhanuotteja oli tuossakin esityksessä jonkin verran (ylemmät nuotit) ja mikrofoniakin hän käytti Martina-tyyliin eli välillä se oli tosi kaukana suusta.

Inalla on vielä aika paljon petrattavaa, että pääsisi minun suosikikseni. Mutta lupaan antaa kehuja heti, kun hän ne on ansainnut, koska onhan kyseessä oikein popparin oloinen kaunotar. ;)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #42 : 05.03.2012 20:29:23 »
Pakko laittaa tähän Ina-aiheeseenkin, että Inan TOP 15 Show -esitys on yksi kaikkien aikojen parhaita Idols-esityksiä! Ainakin minun mielestäni. Huikeaa, huikeaa! Tykkäsin myös kaikista pikku asioista laulun aikana mitä Ina teki.


Öh... En voi kyllä olla kuin eri mieltä. Harhanuotteja oli tuossakin esityksessä jonkin verran (ylemmät nuotit) ja mikrofoniakin hän käytti Martina-tyyliin eli välillä se oli tosi kaukana suusta.)

Harhanuottikommentit muuttuvat minulle kiinnostaviksi aina vasta, kun kerrotaan tarkka paikka (paikka sekunneissa YouTube-videolla).

Mutta olen sanonut ennenkin sen, että minulle lauluesitykset eivät ole Singstar-kilpailu, vaan elämys ratkaisee. "Harhanuotin" on oltava erittäin selvä, jotta sillä olisi minkään valtakunnan merkitystä. Minulle siis.

En ole myöskään missään nähnyt sellaista sääntöä tai lakia, että laulajan pitäisi pitää mikrofonia lähellä suuta. Vain se ratkaisee, kuuluuko laulajan ääni ja minä kyllä kuulin Inan äänen koko ajan vallan erinomaisesti!

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #43 : 05.03.2012 21:09:01 »
Pakko laittaa tähän Ina-aiheeseenkin, että Inan TOP 15 Show -esitys on yksi kaikkien aikojen parhaita Idols-esityksiä! Ainakin minun mielestäni. Huikeaa, huikeaa! Tykkäsin myös kaikista pikku asioista laulun aikana mitä Ina teki.


Öh... En voi kyllä olla kuin eri mieltä. Harhanuotteja oli tuossakin esityksessä jonkin verran (ylemmät nuotit) ja mikrofoniakin hän käytti Martina-tyyliin eli välillä se oli tosi kaukana suusta.)

Harhanuottikommentit muuttuvat minulle kiinnostaviksi aina vasta, kun kerrotaan tarkka paikka (paikka sekunneissa YouTube-videolla).

Mutta olen sanonut ennenkin sen, että minulle lauluesitykset eivät ole Singstar-kilpailu, vaan elämys ratkaisee. "Harhanuotin" on oltava erittäin selvä, jotta sillä olisi minkään valtakunnan merkitystä. Minulle siis.

En ole myöskään missään nähnyt sellaista sääntöä tai lakia, että laulajan pitäisi pitää mikrofonia lähellä suuta. Vain se ratkaisee, kuuluuko laulajan ääni ja minä kyllä kuulin Inan äänen koko ajan vallan erinomaisesti!


No joo, mikrofonin ei tarvitse olla edes lähellä suuta, mutta hyvä olisi, jos se edes osoittaisi suuta kohti. Ja jos tahdot tehdä harhanuotti- ja mikrofonikommentit kiinnostaviksi, niin täältä pesee.

http://www.youtube.com/watch?v=rd1DFr7mefg

Pari poimintaa:
Kohta 0:28 kuulosti korvaani pahalta. Kohdassa 1:07-1:09 mikki on tosi oudossa asennossa --> ääni ei kuulu kunnolla. Ja "tired"-kohta heti siihen perään ei minusta kuulostanut hyvältä. Ja kohdasta 1:11 alkaen, kun mennään korkeisiin nuotteihin, niin ei, ei, ei, ei. Tosin siinä kohtaa ei ole kyseessä harhanuotti, vaan pahalta kuulostava nasaalisoundi. Ja nämä maininnat näin lyhyesti poimittuna.

Ina huomasi esittäessä välillä itsekin, että mikki lipsui vähän minne sattui. Mutta tuollainen ongelmahan nyt on helposti korjattavissa, joten ei siitä nyt enää sen enempää.

Minulle nämä Idols-esitykset ovat enemmänkin mainitsemasi "Singstar-kilpailu". Minulle esitys on hyvä, jos se kuulostaa hyvältä, vaikka pitäisin silmiä kiinni. Minulle siis ulkoisella habituksella ei ole juurikaan väliä, vaan "ääni ratkaisee" (köhköh VoF on parempi ohjelma köhköh).

Ei Inan esitys näin muutaman kuuntelu-/katselukerran jälkeen niin pahalta kuulostanut kuin ekalla kerralla, mutta ei se minun mieleeni mitenkään erityisesti jää.

Yhtään täydellistä esitystä ei TOP15-lähetyksessä nähty, joten vastaavanlaisia poimintoja löytyisi taatusti muidenkin esityksistä. Mutta Ina ei tällä hetkellä kuulu suosikkeihini, ja hän saa kyllä vetää ihan pirun hyvin, että minä unohdan sen teatteriviikonlopun katastrofin. ;)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #44 : 05.03.2012 21:23:13 »
Ja jos tahdot tehdä harhanuotti- ja mikrofonikommentit kiinnostaviksi, niin täältä pesee.

Sinulle kunniamaininta tästä!!!!   :D

Aiempien kausien vastaavissa keskusteluissa on yleensä alkanut kauhea pulputus ja sen jälkeen solvausten heittely, jos on pyytänyt esimerkkejä sekunnin tarkkuudella - eikä niitä esimerkkejä ole tullut.   ;D Paria poikkeusta lukuunottamatta.

Kohta 0:28 kuulosti korvaani pahalta.

Minun korvaani kuulostaa todella hyvältä! Lisää sellaista!

Kohdassa 1:07-1:09 mikki on tosi oudossa asennossa --> ääni ei kuulu kunnolla.

Tämä pitää paikkansa! Siinä ääni hieman katoaa! Se oli tekninen virhe. Joka ei kuitenkaan LAINKAAN vähennä Inan esityksen tuottamaa nautintoa.

Ja "tired"-kohta heti siihen perään ei minusta kuulostanut hyvältä.

Tämä on tietysti makuasia mutta tuo kohtahan oli humoristisuudessa koko esityksen huippukohtia. Pidin siitä ihan älyttömästi!  :D

  Ja kohdasta 1:11 alkaen, kun mennään korkeisiin nuotteihin, niin ei, ei, ei, ei. Tosin siinä kohtaa ei ole kyseessä harhanuotti, vaan pahalta kuulostava nasaalisoundi.

Minun korvaani aivan loistavaa. Sellaista kaipaan Inalta jatkossakin!

Minulle nämä Idols-esitykset ovat enemmänkin mainitsemasi "Singstar-kilpailu". Minulle esitys on hyvä, jos se kuulostaa hyvältä, vaikka pitäisin silmiä kiinni. Minulle siis ulkoisella habituksella ei ole juurikaan väliä, vaan "ääni ratkaisee" (köhköh VoF on parempi ohjelma köhköh).

Tietenkään habitus ei ratkaise asiaa vaikka onhan sitä mukavampi seurata esitystä, jossa artisti on iloinen ja tekee viihdyttävän esityksen. Erikseen sitten Sibelius Akatemian ikävän musiikin osaston radioidut koelaulutilaisuudet. Mutta ääni ratkaisee kuitenkin. Laulaja ei kuitenkaan muutu huonoksi tai taitamattomaksi sillä, että joku ei pidä hänen äänestään. Miksihän muuten VoF:n kaksintaisteluissa arvaan voittajan aina (tai melkein) ennen kuin ovat edes laulaneet?  ;D


ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #45 : 05.03.2012 21:34:22 »

Tietenkään habitus ei ratkaise asiaa vaikka onhan sitä mukavampi seurata esitystä, jossa artisti on iloinen ja tekee viihdyttävän esityksen. Erikseen sitten Sibelius Akatemian ikävän musiikin osaston radioidut koelaulutilaisuudet. Mutta ääni ratkaisee kuitenkin. Laulaja ei kuitenkaan muutu huonoksi tai taitamattomaksi sillä, että joku ei pidä hänen äänestään.

Kyllähän viihdyttävä esitys on usein eduksi, varsinkin jos tuntuu, ettei laulajan tekninen taso ole niin korkea kuin toivoisi. Kyllähän Inan esityksen pelasti tuo popparimainen esitys, koska minä en varsinaisesti hänen soundistaan selkeästikään nauti/ole toistaiseksi nauttinut. Inan soundi kun on aika päinvastainen siihen nähden, mistä normaalisti pidän (esim. Adele).

Esimerkiksi Diandran esitys oli hyvin simppeli, mutta se oli musiikillisesti todella korkeatasoinen. Diandra on teknisesti todella taitava, ja se hänen falsettinsa on oikeasti jumalainen.

Kyllä minä jo tässä vaiheessa kisaa haluan keskittyä laulajien tekniseen tasoon, koska 99% todennäköisyydellä en tule kenenkään näistä keikalla koskaan käymään, mutta heidän tuotantoaan saatan vaikka kuunnellakin. Ja CD-levytyksessä ei paljoa viihdyttävä esitys auta, koska pelkkä ääni kuuluu.

Ina on siinä suhteessa hankalassa asetelmassa (minun näkökulmastani katsottuna), että en erityisemmin pidä hänen äänestään enkä ole yhtään vakuuttunut hänen musiikkillisesta osaamisestaan, jolloin hänen jokainen, mitättömän pienikin, virhe särähtää korvassani pahasti. Ja se on tietysti vain minun ongelmani. :D
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #46 : 05.03.2012 23:20:41 »
Mä muuten nyt vasta kuuntelin tuon VOF-palautteen. Lauri Tähkä siellä lateli jotain vuoden päästä uudestaan -höpötystä. No Inapa ajatteli, että vuosi on liian pitkä aika odottaa, ja sen seurauksena on nyt Idols-finaalissa. ;D

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #47 : 05.03.2012 23:28:08 »
Ina on siinä suhteessa hankalassa asetelmassa (minun näkökulmastani katsottuna), että en erityisemmin pidä hänen äänestään enkä ole yhtään vakuuttunut hänen musiikkillisesta osaamisestaan, jolloin hänen jokainen, mitättömän pienikin, virhe särähtää korvassani pahasti. Ja se on tietysti vain minun ongelmani. :D

Niin, minähän olen aina näissä keskusteluissa sanonut, että jokainen laulaja laulaa jokaisen äännähdyksen väärin - jos tarpeeksi tarkasti mitataan.  ;D Eli jokainen on sinällään aina oikeassa kun sanoo sellaisen laulajan tehneen virheitä, josta ei muista syistä oikein pidä.

Minä pidän hyvin monenlaisista laulutyyleistä, kunhan sieltä löytyy kauneuttakin. Diandra edustaa ns. puhdasta kauneutta mutta Inan laulu TOP 15 Show:ssa edusti sitten toisenlaista kauneutta. Kauneutta minun korvieni mukaan. Usein persoonallinen ääni tai laulutapa menee kuitenkin puhtaan kauneuden edelle.

unpajaro

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 148
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #48 : 06.03.2012 01:01:01 »
^mä oon Inasta ihan samaa mieltä ja toivon niin paljon, että Ina pääsee pitkälle. Hänen äänessään on jotain sen verran persoonallista, että me tarvitaan täällä Suomesta sellasta. tvoF:ssä oli hilkulla etteikö  päässy jatkoon, siinä oli kans jotain vireongelmaa, mutta kovasti sai kehuja. Top-15-showssa oli myös jossain kohtaa pieniä vireongelmia toki, mutta se ei haitannut pätkääkään. Nimenomaan sillä karismallaan Ina kompensoi sen.

Ina on sanonu, ettei koskaan oo käyny laulutunneilla ym. Ja hänen isänsäkin sanoi jossain haastattelussa, että EI ole tiennyt mitään Inan laulutaidosta, joten eipä sillä Inalla oo oikein sellasta kokemustakaan. On aika hienoa, että on päässy tuohon asti kuitenkin..

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ina Forsman murisi jatkoon (Helsinki)
« Vastaus #49 : 06.03.2012 01:04:03 »
Jos Ina saisi Idolsin kautta menestystä, hän varmaan muistaisi kiittää Lauri Tähkää vuoden päästä -länkytyksestä. ;D VOF:ssä hänen tiensä olisi saattanut katketa jo kaksintaisteluihin, joten oli hyvä, ettei hän siinä päässyt jatkoon, vaan pääsi keskittymään Idolsiin.