Kirjoittaja Aihe: Videoraati  (Luettu 4453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Videoraati
« : 20.03.2009 23:47:10 »
Mielestäni tämä ei ole spammiosastolle kuuluva threadi, moderaattori voi toista mieltä ollessaan tämän sinne siirtää, ajattelin vain että tämän löytää kätsymmin täältä kun en tota listaushuonetta jaksa käydä lueskelemassa ;D.

Eli ideana on se, että arvostellaan edellisen käyttäjän video ja lisätään sitten yksi oma video seuraavan kirjoittajan arvosteltavaksi. Eli ei niinkuin hittihuti aiheessa, ettei edes tiedä biisiä ja sanoo yhden sanan siitä. Vaan vähänkuin "Viikon videoni" aiheessa wanhalandiassa oli meininki, perusteltu sanallinen arvio biisistä (ja mahdollisesti videosta) ja sitten vaikka antaa 1-5 tähtiä oman makunsa mukaan. Eli älkää kuitatko toisen videota kahdella lauseella ja sitten selittäkö omasta videostanne kolmea kappaletta. Eli jollet jaksa arvostella edellistä biisiä kunnolla, älä kirjoita threadiin. Muistakaa että saa rohkeasti olla tykkäämättä toisten biiseistä. Älkää kuitenkaan lytätkö/haukkuko vaan ilmaiskaa mielipiteenne perustellusti ja harkitusti. Musiikkimaku on joillekin henkilökohtainen asia. Ja ennenkaikkea, arvostelkaa biisiä ei sen tekijöiden/esittäjien henkilökohtaista elämää. Lookista voi tietenkin valittaa/kehua jos se on keskeisenä asiana videolla.

Avaan threadin Franz Ferdinandin uuden levyn avausbiisillä
Franz Ferdinand - Ulysses
« Viimeksi muokattu: 20.03.2009 23:49:03 kirjoittanut Federico »

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Re: Videoraati
« Vastaus #1 : 21.03.2009 10:47:41 »
Federicon ensimmäinen video oli sanotaanko yhdellä sanalla mielenkiintoinen. Pidin videosta, se oli jotenkin mukaansatempaava tai siis sellainen, jota jaksoi seurata. Tyypin kengät oli übermakeet. Pidin biisin rytmistä, kitara oli makee, mutta laulu ei ollut ihan mun makuun.
Laulajan ääni oli jotenkin "naisellinen" tai en yleensäkään tykkää, kun mies laulaa vähän liian korkeelta. Välillä laulussa oli toki kivoja kohtia, mutta jotenkin lauluosuudet oli mun makuun liian vaihtelevia. Biisi oli kuitenkin hyvä, vaikka laulajan ääntämisen takia, en saanut ihan selvää kaikista sanoista (ja mulle sanat on tärkeitä). Eli mä en oikein tiedä, mitä mä tästä nyt sit lopulta olin mieltä. Jotenkin loppuakohti biisi parani, ja pääsin paremmin mukaan. Vaatis ehkä lisäkuunteluita, ni voisin alkaa digata viäkin enemmän.
Ekalla kuuntelukerralla antaisin ***+ (plussaa hienosta videosta).

Mun eka videoni on Apocalyptica (feat. Corey Taylor) I'm Not Jesus http://www.youtube.com/watch?v=OCqUR_iActA
« Viimeksi muokattu: 21.03.2009 10:49:49 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Re: Videoraati
« Vastaus #2 : 25.03.2009 13:20:40 »
Okei elikkä Apocalyptica (feat. Corey Taylor) - I'm Not Jesus
Apocalyptica on todella taitavaa soittamista josta yleensä tykkään, mutta tää biisi oli ehkä vähän enemmän Corey Taylorin kuin Apocalyptican näkönen. Ei tää kuitenkaan mitenkään huono ollut. Jotenkin ehkä vähän perusmätön oloinen. Selloista tykkäsin, mutta kuten sanoin ne ei kuulunu tarpeeks. Laulajalla on ihan tommonen uskottava ääni vähän kovempaan laulamiseen ja se kuulosti kyllä hyvältä. Kertosäkeestä tykkäsin se oli ihan mukaansatempaava.
Video nyt oli aika peruskamaa siitä en mitään uutta ja erikoista saanu irti.
3-/5

Muse - Bliss
« Viimeksi muokattu: 25.03.2009 16:02:04 kirjoittanut Federico »

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Re: Videoraati
« Vastaus #3 : 25.03.2009 14:56:19 »
Huomattavasti parempi ku Federicon ensimmäinen. Ensinnäkin laulaja komee! :D Ja ihanat punaiset hiukset. Ja video on jotenkin
hypnotisoiva ja upee. Kappaleesta: Paljon kivempi ääni laulajalla, eikä juuri yhtään sellaista ylimääräistä kiekunaa (ihan paikoittain, mutta ei häiritsevästi). Tää on just semmosta hyvänmielen musaa, jota voisin kuunnella, vaikka kuinka pitkään. Nuo jotkut efektit soitossa oli
ehkä mun makuun vähän liian ufoja, mutta kaikinpuolin kiva. Loppua kohti laulajan kiekuna vähän lisääntyi, ja biisin olis voinut lopettaa jo neljän minuutin kohdalla, ei tarjonnut enää paljon uutta sen jälkeen, vaikka rauhallinen pätkä olikin kiva.

Antaisin tälle 4-/5 Varsinkin kun video oli upee!

Ja koska me täs vaan Federicon kaa arvostellaan, ni otapas seuraavaks kuunteluun: Bonnie Tyleria (Juuh vanha biisi, mutta whocares)
http://www.youtube.com/watch?v=840B27zYfOk

Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Jennu

  • Phoeben sanoittaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 2895
  • Karma: +0/-1
    • Profiili
Re: Videoraati
« Vastaus #4 : 25.03.2009 15:22:54 »
Tää on kyl niin kasaria :D Musta tässä videossa on jotain kauheen pelottavaa! En tiiä miks. Biisihän on klassikko. Ja onhan tää kyllä hyvä, Bonnie Tyler on huikee laulaja, tykkään sen pienestä raspista äänessä. Onhan tää video kivan persoonallinen. Toisaalta vähän liian pitkä mut silti kivan spektaakkelimainen.
Mua nauratti toi videon loppu, ku toi mies vetää kauheella nasaaliäänellä jotain :D mutta, kaunis biisi. 3/5

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=23053780
Volbeat - The Garden's tale
We've all been sorry, we've all been hurt
But how we survive, is what makes us who we are.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Re: Videoraati
« Vastaus #5 : 26.03.2009 11:34:41 »
En tiedä, johtuiko mun tänhetkisestä mielentilasta, mutta en pitänyt yhtään tosta Jennun videosta. Se oli liian vilkas. Mun silmiä alko särkeä. Lisäksi se mies siinä oli niin ruma. En jaksa katsoa tollaisia videoita ollenkaan. Lopetin siis videon katsomisen puoleenväliin, mutta en usko, että se kehittyi siitä yhtään paremmaksi. Keskityin siis kuunteluun. Biisikään ei oikein iskenyt täysillä. Alku oli jotenkin ihan erilainen, ja sitten siitä tuli hirveen nopeetempoinen. Pidin alusta ehkä enemmän, vaikka yleensä nopeatempoisuus iskee muhun, mutta tää oli välillä vähän liiankin nopee, tuli joku Offspring jostain syystä mieleen niistä pienistä pätkistä. Enkä sit tiä, onko se hyvä vai huono. Kappaleena tää oli mulle liian sekava. Liikaa variaatiota, ei selkeää melodiaa, laulaja ei ollut mikään järin hyvä. Me not like. Alun ja lopun rauhalliset kohdat ei jotenkin ollut samasta kappaleesta. Ehkä just ja just voisin antaa kaksi tähtee, mutta video sai mun pään kipeeksi, joten 1/5. Toivottavasti en ollut liian kriittinen. :)

Otetaan mun tänhetkiseen mielentilaan sopivampi rauhallinen melodinen biisi, jossa selkeästi ymmärrettävät kauniit sanat. (Video on kyl aikas kliseinen, mut olkoot)
Eli Carrie Underwood ja Just a dream

« Viimeksi muokattu: 26.03.2009 11:36:45 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Jennu

  • Phoeben sanoittaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 2895
  • Karma: +0/-1
    • Profiili
Re: Videoraati
« Vastaus #6 : 26.03.2009 21:40:12 »
En tiedä, johtuiko mun tänhetkisestä mielentilasta, mutta en pitänyt yhtään tosta Jennun videosta. Se oli liian vilkas. Mun silmiä alko särkeä. Lisäksi se mies siinä oli niin ruma. En jaksa katsoa tollaisia videoita ollenkaan. Lopetin siis videon katsomisen puoleenväliin, mutta en usko, että se kehittyi siitä yhtään paremmaksi. Keskityin siis kuunteluun. Biisikään ei oikein iskenyt täysillä. Alku oli jotenkin ihan erilainen, ja sitten siitä tuli hirveen nopeetempoinen. Pidin alusta ehkä enemmän, vaikka yleensä nopeatempoisuus iskee muhun, mutta tää oli välillä vähän liiankin nopee, tuli joku Offspring jostain syystä mieleen niistä pienistä pätkistä. Enkä sit tiä, onko se hyvä vai huono. Kappaleena tää oli mulle liian sekava. Liikaa variaatiota, ei selkeää melodiaa, laulaja ei ollut mikään järin hyvä. Me not like. Alun ja lopun rauhalliset kohdat ei jotenkin ollut samasta kappaleesta. Ehkä just ja just voisin antaa kaksi tähtee, mutta video sai mun pään kipeeksi, joten 1/5. Toivottavasti en ollut liian kriittinen. :)

Oon sun kanssa oikeastaan samaa mieltä miten biisi muttuu keskikohdassa, mutta biisin loppu taas tasapainottaa ja kokonaisuus tuntuu yhtenäisemmältä. :)
We've all been sorry, we've all been hurt
But how we survive, is what makes us who we are.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Re: Videoraati
« Vastaus #7 : 26.03.2009 21:47:01 »
Oon sun kanssa oikeastaan samaa mieltä miten biisi muttuu keskikohdassa, mutta biisin loppu taas tasapainottaa ja kokonaisuus tuntuu yhtenäisemmältä. :)

Totta tuokin. Ja voi olla, että en olisi ihan noin kriittinen tässä nykyisessä mielentilassani, joka on paljon säyseämpi kuin aamulla :)
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Videoraati
« Vastaus #8 : 04.04.2009 19:52:24 »

Otetaan mun tänhetkiseen mielentilaan sopivampi rauhallinen melodinen biisi, jossa selkeästi ymmärrettävät kauniit sanat. (Video on kyl aikas kliseinen, mut olkoot)
Eli Carrie Underwood ja Just a dream

Etyin uuden videon kun tuo ei enää toiminut mutta eikös tämä (http://www.youtube.com/watch?v=RmG3l3jLdIY) ole sama..
Tää video oli kyllä todella kaunis. Hyvin toteutettu ja ne kaikki vaatteet oli ihania. Ainoo asia mikä ulkoasussa käiritsi oli Carrien mun mielestä ylikorostetut ripset.
Biisi oli kaunis ja hyvin rakennettu. Ihanan herkkä.
Jännä että tää on lyhyen ajan sisällä toinen tämäntyyppinen video minkä nään. Katy Perryllähän on se Thinking of you -biisi jonka videossa on sama teema. Huomaa että se on pinnalla tällä hetkellä.

Mun videovalinta ei oo varsinaisesti musavideo vaan jotain sen ja livevedon väliltä. Musta tää biisi on hyvä ja videon idea hauska. Enjoy.
Osmo Ikonen - All by myself
http://www.youtube.com/watch?v=p4t4ppk9pWw
« Viimeksi muokattu: 12.05.2009 20:22:10 kirjoittanut menni »
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Videoraati
« Vastaus #9 : 12.05.2009 20:22:42 »
Tää on ollu jäissä jo tosi pitkään..
Haluaako joku toimia raatina? ;)
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Videoraati
« Vastaus #10 : 12.05.2009 23:08:20 »
Olinkin jo unohtanut koko triidin. Elikkäs meikäläinen raateloi..
Eli kuuntelussa/katselussa Osmo Ikonen "All By Myself " feat. Petteri Sariola LIVE!

Okei, nimen perusteella olin valmistautunut kuuntelemaan epäonnistunutta Celine Dion- coveria, mutta ennakkoluulon karisemiseen meni musiikin alettua noin kolme sekuntia. Kitaristi kyllä tappaili (en ole varma miten te kitaristit tuota soittotekniikkaa kun kieliä lyödään otelautaa vasten kutsutte, mutta me basistit kutsumme tuota soittotyyliä tappaamiseksi/täppäilyksi tms.) varsin mehevästi, tuli ihan mieleen August Rush- leffan mahtavat kitaramusat. Todella taitavaa soittoa ja ihan kelpo laulua. Kertosäe tuntui jopa vähän simppeliltä tällaiseen musaan, mutta toisella kuuntelukerralla (joo piti kuunnella kahesti %D ja muuten parani vaan toisella kerralla) sekin aukesi vähän paremmin. Kivoja pikku yksityiskohtia, tykkäsin esimerkiks paljon tosta kohdasta missä C-osasta mennään takas kertsiin :D.
Todella menevää musiikkia, voisin jopa tutustua hieman tarkemmin tähän. Jos biisistä pitäisi äkkiseltään keksiä jotain negatiivista sanottavaa, niin laulusta en ihan viittä tähteä antaisi ja lopun kosketinsoitinosuus oli hieman päälleliimatun oloinen ja tuntui lipsahtavan jo vähän tekotaiteen puolelle.
Video oli hienon simppeli ja tyylikäs yksinkertaisuudessaan, eikä vienyt pois huomiota musiikilta.
4½/5
Hitti!

Jatketaan suurinpiirtein yhtä persoonallisella linjalla Iiro Rantala New Trio - Shit Catapult

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Videoraati
« Vastaus #11 : 27.09.2009 14:39:35 »
Ensinnäkin täytyy sanoa, että oli kyllä mielenkiintoinen yhdistelmä tämä piano, kitara, beatboxaus, mutta se toimi.
Instrumentaalimusa ei oo mun juttu, eikä se tässäkään mitenkään sävyttänyt. Muutenkin koko biisi oli vähän liian ekspressionistinen mun makuun.
Taitavia soittajia olivat kaikki, ja biisi vaikutti paikoittain jopa improvisoidulta. 
Jännää on se, että olen nyt lyhyen ajan sisällä jatkuvasti törmäillyt tuohon beatboxaaja Felixiin (Don Johnson Big Bandin keikalla jne.)
Lisäksi puolessa välissä videota alkoi tuntua siltä, että tämä on jo nähty. Pitkät biisit ei vaan ikinä jaksa kiinnostaa mua.
Video oli simppeli soittovideo, jossa oli kuitenkin kivan paljon eri kuvakulmia joka toi mukavasti vaihtelua.



Uus video on Mikan uus sinkku We are golden, varoitan, videosta saattaa jädä traumoja.. ;P
http://www.youtube.com/watch?v=p2Gh1U14RZA&feature=fvst
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"