Kirjoittaja Aihe: Paljastus: kilpailijat eivät saa itse päättää kappaleitaan  (Luettu 2164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Uusimmassa Poppipoliisit-jaksossa esitetään väite siitä, että todellisuudessa valinnan esitettävistä kappaleista tekevät tuotantoyhtiö ja Leri Leskinen, vaikka katsojien annetaan ymmärtää kappalevalintojen olevan laulajien omia. En tiedä, mistä Poppipoliisit ovat tietonsa saaneet, mutta en missään tapauksessa kiistä näiden huhujen osuvuutta.

Kyseinen Poppipoliisit-jakso http://www.iltasanomat.fi/poppipoliisit/poppipoliisit-idols-kisaajat-aiheettoman-loanheiton-uhreja--kanna-vastuusi-leri/art-1288459803433.html

madhat

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 86
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
En nyt katsonut tuota (hidas kone), mutta olen ajatellut että kilpailijoilla on muutamia itse päätettyjä ja kenties sovittuja vaihtoehtoja, joista sitten yhdessä tiimin kanssa päätetään mikä lauletaan. Eli ei miltään sen hurjemmalta paljastukselta tunnu.  ;D
A crown is merely a hat that lets the rain in.
Frederick The Great

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
^Näin mäkin muistelen jopa lukeneeni jostain. Päässä kummittelee, että laulaja ehdottaisi kolmea kappaletta ja näistä sitten valittaisiin yksi esitettäväksi, mutta en löytänyt googlaamalla "todistusaineistoa" tuolle.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Nojaa maikkarin sivulla on nytten "vastaus":
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/idols/uutiset_finaalit?1523607

Muistelen ainakin, että Arttu avoimesti kritisoi tuotannon jyräämää Milla biisiä. Ei ollut tyytyväinen "valintaan".
Tämäkin oli siis maikkarin sivulla.

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Selvähän se on, että lopulta tuotanto on kaikkien päätösten takana. En tiedä, onko se Leri vai joku muu, mutta jokuhan siellä ne lopulliset ratkaisut tekee, eikä se joku ole taatusti kilpailija itse.

Ihan yleisestikin puhuttuna tuotannon taso on tullut viime vuosina roimasti alaspäin. Meno on väsynyttä, ja sama koskee myös Idolsin bändiä. Ja katsojalukujen perusteella en ole yksin ajatusteni kanssa.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

madhat

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 86
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Joo-o, ihan turha skandaali taas. Eiköhän se nyt ihan selvää ole ettei se laulaja ykskaks vain sinne satojentuhansien kotikatsojien ja liveyleisön eteen mene jotain satunnaista päähän pälkähtänyttä suosikkibiisiään laulamaan?  ::) Todellakin siitä päätetään yhdessä koko tiimin kanssa. Idols-sivulla oli hyvin kerrottu asiasta.
A crown is merely a hat that lets the rain in.
Frederick The Great

superitoli

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Joo-o, ihan turha skandaali taas. Eiköhän se nyt ihan selvää ole ettei se laulaja ykskaks vain sinne satojentuhansien kotikatsojien ja liveyleisön eteen mene jotain satunnaista päähän pälkähtänyttä suosikkibiisiään laulamaan?  ::) Todellakin siitä päätetään yhdessä koko tiimin kanssa. Idols-sivulla oli hyvin kerrottu asiasta.

Turha ja turha. Kulpailijat siis valitsevat 3 biisiä jotka voisivat esittää, joista Leri sitten valitsee omastamielestä sopivimman kappaleen esitettäväksi. Minun mielestä tuomariston "Idols tyypit ovat itsekkäitä" tyyppiset lausunnot pitäisi jättää pois koska tietävät sen, että kilpailijoille ei anneta sitä viimeistä sanaa. Turha kilpailijoita on syyttää siitä etteivät laula suomeksi tai kappale oli väärä, jos he eivät itse siihen lopulliseen valintaan pysty vaikuttamaan.