Kirjoittaja Aihe: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.  (Luettu 8326 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21671
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« : 27.09.2013 23:45:43 »
Viides ja viimeinen ääni ratkaisee -jakso nelosella sunnuntaina kello 19.00.

Sinänsä aikaa jännää, kun yleisölle avoin finaali on järjestetty jo 2.7. mutta tässä sitä ohjelmaa seurataan ikään kuin kaikki tapahtuisi juuri nyt.  ;D

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #1 : 29.09.2013 18:54:14 »
Ellen nyt ihan väärin muista nimeä, niin tuo Erika on mun luokkalaisen tyttären kaveri. Ja tämän luokkalaisen tytär on mukana
kannustamassa kaveriaan. :') No sunnuntaina se sitten selviää, kun saa tietää sen kannustajakaverin nimen. :D Eli oon käytännössä julkkis. ;D

Tai sitten hän ei ole vielä tässä jaksossa mukana. En nyt tosiaan ole siitä nimestä ihan varma, mut kannustajan nimen kyllä tiedän, niin siitä sitten tunnistan.

Ovatkin vasta tässä vikassa jaksossa. :)






Kelly – Olipa upea ääni. Äänessä oli sellasta pientä ”käheyttä”. Tosi vahva ääni.

Iyobor – Mun mielestä lausui jotkut sanat jotenkin laiskalla tavalla. Ääni myös tuntui särkyvän joissain kohtia tai se heitteli oudosti.
Elastinen puhui äänenväristä ja kyllä omalla tavallani ymmärrän miksi hän kääntyi. En itse kuitenkaan olisi jatkoon ottanut.

Helmi – Kertosäkeen aikana alko vakuuttaa mut. Tää on kyl hankala laulu.

Maila – Ihmettelin, et ainoastaan Krista kääntyi. Mun mielestä laulo hurjan hyvin Madonnaa, ei ehkä ihan helpoimmasta päästä tämäkään biisi.

Roosa – Tämän tytön voisin kuvitella laulavan countrya, ääni tuntuu sopivan hyvin sen tyylin musiikkiin. Ei missään vaiheessa esitystä kuitenkaan innostanut mua kovin paljon. Kukaan tuomareistakaan ei kääntyny.

Simona – Olipas hauska reaktio hänellä, kun pääsi jatkoon. Oli ihan pakahtumaisillaan. Puhdasta ja kaunista laulua.

Mila – Mun mielestä tää biisi ei sopinut lainkaan hänelle. Muutenkin tulee korvista ulos Alician Keysin No One.

Jasmin – Suloinen tyttö ja puhui mun mielestä kameroille tosi hyvin ja luontevasti. Verrattuna moneen häntä vanhempaan kilpailijaan, jotka ovat hokeneet niinku-sanaa joka väliin. ;D Nätti ääni.

Ida – En nyt halua olla ilkeä, mut mun oli pakko pistää volymea pari pykälää alemmas, otti korviin.

Emma – Aika hento ääni. Johanna Kurkelakin tulee niin korvista ulos. :D Ei huono ollut, mut en itse innostunut.

Yasmin - Tekniikka tuntui olevan hyvin hallussa. Käytti lahjakkaasti ääntään.

Nadja – Kaunis ääni. Ja miellyttävää kuunnella noin hyvää lausumista, kun englanti on äidinkielenä.

Viktorio – Hyvä tuuri kävi Miralla. Hieno tulkinta Beatlesin kappaleesta.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2013 21:05:52 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #2 : 29.09.2013 22:02:35 »
Onneksi kilpailun tämä vaihe on ohi. Aiheutti välillä paljon myötähäpeää katsella, kun valmentajat kerjäävät kilpailijoita joukkueeseensa, Krista pahimpana.

Tällä kertaa ei tullut laulutaitojen puolesta mitään wow-fiiliksiä, mutta mielenkiintoisia lauluääniä oli kyllä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21671
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #3 : 29.09.2013 22:14:06 »
Onneksi kilpailun tämä vaihe on ohi. Aiheutti välillä paljon myötähäpeää katsella, kun valmentajat kerjäävät kilpailijoita joukkueeseensa, Krista pahimpana.

En kyllä ymmärrä termiä "myötähäpeä" tässä(kään) yhteydessä. Valmentajien kerjääminen oli humoristista shpwta. Koska laulajat itse pitivät siitä, saatan uskoa, että myös ohjelmaa katsoneet lapset siitä pitivät - vaikka eihän tämä mikään pelkkä lastenohjelma ollut. On hyvä juttu, että Suomessakin uskalletaan joskus olla riehakkaita ainaisen harmaan ankeuden sijaan.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #4 : 29.09.2013 22:56:04 »
Sinänsä aikaa jännää, kun yleisölle avoin finaali on järjestetty jo 2.7. mutta tässä sitä ohjelmaa seurataan ikään kuin kaikki tapahtuisi juuri nyt.  ;D

Siis oikeesti? Mites homma sitten toimii - pääseekö yleisö äänestämään ollenkaan? Ilmeisesti korkeintaan vihoviimeisessä finaalissa? Vai eikö siinäkään? (nehän joutus sitten tulososuuden ainakin kuvaamaan suorana/"suorempana").

Tästä jaksosta ei mitään muuta sanottavaa kuin että tykkäsin ehkä eniten siitä Taylor Swift-fanista, joka ei päässy edes jatkoon :o . Ja kun tavallaan odotti jonkunsortin loppuhuipennusta, "sokeria pohjalla", niin jo KidSingistä tuttu Viktorio oli vähän plääh... (siis ei tyypissä sinänsä vikaa, mut yllätysmomentti puuttui kun "vanha" naama ;) )

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21671
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #5 : 29.09.2013 22:59:32 »
Sinänsä aikaa jännää, kun yleisölle avoin finaali on järjestetty jo 2.7. mutta tässä sitä ohjelmaa seurataan ikään kuin kaikki tapahtuisi juuri nyt.  ;D

Siis oikeesti? Mites homma sitten toimii - pääseekö yleisö äänestämään ollenkaan? Ilmeisesti korkeintaan vihoviimeisessä finaalissa? Vai eikö siinäkään? (nehän joutus sitten tulososuuden ainakin kuvaamaan suorana/"suorempana").

Ei se varmaan sitten ole mahdollista, että yleisö äänestää!

Täällä esimerkiksi on markkinoitu lippuja finaaliin:

http://www.logomo.fi/fi/tapahtumat/tapahtumat/voice-kids-finaali/

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #6 : 30.09.2013 08:14:43 »
Onneksi kilpailun tämä vaihe on ohi. Aiheutti välillä paljon myötähäpeää katsella, kun valmentajat kerjäävät kilpailijoita joukkueeseensa, Krista pahimpana.
En kyllä ymmärrä termiä "myötähäpeä" tässä(kään) yhteydessä. Valmentajien kerjääminen oli humoristista shpwta. Koska laulajat itse pitivät siitä, saatan uskoa, että myös ohjelmaa katsoneet lapset siitä pitivät - vaikka eihän tämä mikään pelkkä lastenohjelma ollut. On hyvä juttu, että Suomessakin uskalletaan joskus olla riehakkaita ainaisen harmaan ankeuden sijaan.
Jaa, mun mielestä kyllä laulajat ovat välillä olleet aika hämillään tuosta kerjäämisestä. Joidenkin ilmeistä toki näkee, että tilanne on heille ihan hauska.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21671
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #7 : 30.09.2013 08:46:53 »
Onneksi kilpailun tämä vaihe on ohi. Aiheutti välillä paljon myötähäpeää katsella, kun valmentajat kerjäävät kilpailijoita joukkueeseensa, Krista pahimpana.
En kyllä ymmärrä termiä "myötähäpeä" tässä(kään) yhteydessä. Valmentajien kerjääminen oli humoristista shpwta. Koska laulajat itse pitivät siitä, saatan uskoa, että myös ohjelmaa katsoneet lapset siitä pitivät - vaikka eihän tämä mikään pelkkä lastenohjelma ollut. On hyvä juttu, että Suomessakin uskalletaan joskus olla riehakkaita ainaisen harmaan ankeuden sijaan.
Jaa, mun mielestä kyllä laulajat ovat välillä olleet aika hämillään tuosta kerjäämisestä. Joidenkin ilmeistä toki näkee, että tilanne on heille ihan hauska.

He ovat hämillään siksi, että eivät haluaisi pahoittaa yhdenkään valmentajan mieltä valitessaan vain yhden. Sellainen valinta on vaikea iästä riippumatta vaikka leikistä onkin kysymys.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21671
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #8 : 01.10.2013 23:09:02 »
Kelly Draffan, 10, Lieto
Kelly lauloi Bruno Marsin "Grenade" ällistyttävän hyvin. Siinä auttoi osaltaan se, että englannin ääntäminen on hänelle helppo, koska hän on kaksikielinen. Aivan mahtava kranaatti todellakin. Koreografia, äänen käyttö. Kaikki ihan huikeaa! Lopussa taisi ääni vähän särkyä, kun Kelly alkoi bailata tosissaan, kun kaikki valmentajat olivat jo kääntyneet. Kellykin kuului totta kai niihin laulajiin, joiden vuoksi kaikki valmentajat käänvtyivät. Kelly valitsi Kristan ja Krista hänelle varmasti hyvin sopiikin. Oli hauska huomata, että Kellyyn suhtautui ikään kuin artistina vaan ja hänen ikänsä täysin unohtaen. Se, että hän on vain 10-vuotias nuori neiti, jäi täysin taka-alalle. Aika kypsän oloinen 10-vuotias hän muutenkin oli. Vaikka en olekaan muotitoimittaja, olen samaa mieltä Elastisen kanssa siitä, että Kellyn asusteet olivat hyvät, ehdottoman staramaiset.

Iyobor Imudia, 12, Helsinki
Iuobor lauloi Whitney Houstonin "How Will I Know" aika ainutlaatuisen herkällä ja letkeällä äänellä. Ääni tuli luontevasti ja pakottamatta. Tosi mukavaa kuultavaa ja menihän laulu muutenkin tavattoman hyvin. Iuoborin puheäänikin oli jännän rauhallinen. Kaikki valmentajat olisivat halunneet Iyoborin tiimiinsä, mutta hänhän oli päättänyt jo etukäteen, että hän haluaa Elastisen tiimiin. Elastisen hän myös valitsi.

Helmi Kuusisto, 12, Seinäjoki
Helmin kappale oli Taylor Swiftin "I Knew You Were Trouble". Tästä on ennenkin tullut mainittua valmentajien tavoin, että aika vaikea kappale  laulaa. Hyvin Helmi suoriutui siitä vaikka kappale alkaakin jo kyllästyttää minua vaikka Helmi ei kuulemma kyllästy siihen koskaan. Kunnioitan kyllä sitä, että pystyy laulamaan tämän kappaleeen vaikeat kohdat sellaisella äänen käytöllä, mihin Helmi pystyi. Mira kääntyi, joten Helmi pääsi Miran tiimiin.

Maila Ikävalko, 11, Turku
Mailan valinta oli mielenkiintoinen 11-vuotiaalle eli Madonnan "Express Yourself". Tämä on ihan mahdotonta, kun tulee toinen toisensa jälkeen hyviä laulajia! Maila lauloi hyvin aikuismaisella ja jopa madonnamaisella äänellä. Onneksi Krista kääntyi viime hetkellä! Maila todellakin kuului jatkoon.

Roosa Korhonen, 11, Espanja
Roosakin oli Taylor Swift -fani. Onneksi hän lauloi sen "oikean" Taylorin laulun "Love Story". Ja oikeat Taylor-saappaat jalassa! Hyvin Taylor Roosa lauloi mutta ymmärrän kyllä, että tässä loistavien laulajien tulituksessa yksikään valmentaja ei kääntynyt. Roosa tarvitsee vielä hieman voimaa lauluunsa. Roosa oli tullut Madridista asti yrittämään ja puhui kohtuullisen hyvää suomea vaikka kotikielenä onkin selvästi espanja.

Simona Leier, 12, Espoo
Simonan lauluvalinta oli ehkä hieman yllättävä eli Jesse Kaikurannan "Vie mut kotiin". Se on siinä mielessä haastava, että se perustuu enemmän tunnelman luomiseen eikä lauluäänen esittelyyn. Jesse Kaikurannan kanssa on paha kilpailla. Mutta hyvin Simona sai eloa esitykseensä ja hänen laulunsa oli miellyttävää kuultavaa. Mutta mitähän vauhdikkaampaa Mira laittaa hänet laulamaan? Mirahan kääntyi ja sai Simonan joukkueeseensa.

Mila Hyvönen, 13, Oulu
Mila lauloi Alicia Keysin "No One". Mila oli muuten se tyttö, joka oli erehdyksessä leikattu jo viime jakson lopun kertaukseen. Tärkeintä Milassa oli ehdottomasti älytttömän pehmeä ja miellyttävä äänen väri. Täydellinen radiosoittoääni! Siihen Elastinenkin taisi ihastua, kun käänsi tuolin heti. Kristakin kääntyi mutta tottahan Mila valitsi Elastisen. Krista kävi kyllä vähän ylikierroksilla.

Jasmin Sieppi, 13, Rovaniemi
Jasmin lauloi varmasti kappaleen, joka sopi hänen persoonallisuudelleen eli Jenni Vartiaisen "Missä muruseni on". Kauniisti hän lauloi mutta ilman että esitys olisi noussut aivan korkeampiin sfääreihin. Oli hieman liian totista menoa. Aika jännää että hän halusi tulla mukaan Voiceen vaikka hän näytti jännittävän niin kovasti yleisön edessä oloa ja koko hommaa. Jasmin taitaa siis vaan tykätä laulamisesta kovasti. Krista kääntyi ja sai Jasminin tiimiinsä. Jasminin reaktio siihen oli varmaan kaikkien aikojen coolius-ennätys.

Ida Ilmoniemi, 12, Helsinki
Idan laulu oli Demi Lovaton "Give Your Heart a Break". Mukavaa vaihtelua lauluvalintoihin! Pieniä epävarmuuksia lukuunottamatta Ida lauloi kappaleen hyvin ja pääsi lopussa  oikein hyvään vauhtiin. Jos peräkkäisiä laulajia vertaa, olisin valinnut Idan Jasminin sijaan. Yksikään valmentaja ei siis kääntänyt tuoliaan.

Emma Anttalainen, 14, Lahti
Emma ei ollut ensimmäinen, joka lauloi tässä kilpailussa Johanna Kurkelan "Sun särkyä anna mä en". Kauniin herkästi Emma sen lauloikin. Hänen äänensä ei kuitenkaan ollut kovin erottuva, joten välttämättä en itse olisi kääntynyt. Mira kuitenkin kääntyi ja onnellinen Emma pääsi jatkoon!

Yasmin De Souza, 11, Ylöjärvi
Yasminin kappale oli Diandran "Outta My Head". Sekään ei ole ihan helppo kappale laulaa ja pieniä vaikeuksia Yasminilla olikin mutta lopulta hän ylsi kelpo suoritukseen ja sai kappaleen lentoon. Mira kääntyi ja sai Yasminin tiimiinsä.

Nadja Forcythe-Reid, 13, Vantaa
Nadjan laulama kappale kuului jälleen vähän yllättävämpiin valintoihin eli The Banglesin "Eternal Flame". Varsin hyvä Nadja sen lauloi teknisesti eri taisi mennä ihan nuotilleen. Mutta mitään ihan erityistä vaikutelmaa ei tästä syntynyt. Elastinen ja Mira olivat molemmat vailla yhtä laulajaa, joten molemmat myös kääntyivät. Ja totta kai puoli-englantilainen Nadja valitsi Elastisen.

Viktorio Angelov, 13, Turku
Viktorio tuli kokeilemaan onneaan myös Voice Kidsiin KidSingin jälkeen. Mikäs siinä, hauskasta kilpailustahan on vain kyse. Ehkä jotkut muutkin olivat olleet mukana mutta eivät sitten päässeet valmentajien eteen. Viktorio lauloi Beatlesin "Let It Be". Ensin ajattelin että voi ei. Liian kulunut kappale. Mutta hyvin Viktorio laittoi lauluun tunnetta ja esitti sen tosi hyvin. Sai laulun elämään hieman uudella tavalla. Ja Elastisen vai kenen kehuma loppuhuipennus oli hieno. Miran tiimiin hän meni, koska vain Miralta puuttui laulaja.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2013 20:47:47 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21671
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. Ääni ratkaisee - 29.9.
« Vastaus #9 : 02.10.2013 21:04:21 »
Tässä kuvat jakson esiintyjistä:


Kelly Draffan, 10, Lieto




Iyobor Imudia, 12, Helsinki




Helmi Kuusisto, 12, Seinäjoki




Maila Ikävalko, 11, Turku




Roosa Korhonen, 11, Espanja




Simona Leier, 12, Espoo




Mila Hyvönen, 13, Oulu




Jasmin Sieppi, 13, Rovaniemi




Ida Ilmoniemi, 12, Helsinki




Emma Anttalainen, 14, Lahti




Yasmin De Souza, 11, Ylöjärvi




Nadja Forcythe-Reid, 13, Vantaa




Viktorio Angelov, 13, Turku




Laitetaan vielä ekstrakuva Kellyn kehutusta esiintymisasusta:




Roosa oli päässyt Espanjassa konsertin yhteydessä Taylor Swiftin viereen. Onkohan Roosa oikeanpuoleinen tyttö?



« Viimeksi muokattu: 21.09.2017 21:30:26 kirjoittanut Etsku-Etana »