Kirjoittaja Aihe: Live 1, 24.3.  (Luettu 2219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Live 1, 24.3.
« : 24.03.2017 20:45:05 »
Ensimmäinen livelähetys

Ollin ja Annan tiimit.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 1, 24.3.
« Vastaus #1 : 24.03.2017 20:48:15 »
Jopas on  vaikea katsoa ruudusta, kun mainoksia tulee koko ajan .

Emmi Bogdanoff, 24 (Rakas)
Emmillä on voimakas ääni ja hän lauloi todella hyvin. Pidin! Voisin kuvitella häntä radiosoitossa ja konserttilavalla.

A-J Keskinen, 30 (Sinä olet minun)
A-J Keskinen yllätti iloisesti. Pidin hänen laulustaan ja äänenväristään. Ehkäpä hänestäkin olisi artistiksi?

Seungjae Kim, 27 (Love Me Now)
 Minä en tästä kovasti pitänyt. Jotenkin vetelää laulua ehkä englannin ääntämisestä johtuen. Äänessä toki on potentiaalia pop-laulajan uraa ajatellen.

Tiina Nyyssönen, 19 (Intiaanit)
Tiina lauloi minulle umpioudon kappaleen. Toivottavasti kappale on tutumpi äänestäjille. Kauniisti Tiina lauloi.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2017 01:29:14 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 1, 24.3.
« Vastaus #2 : 24.03.2017 21:00:30 »
Yleisö valitsi A-J Keskisen. Voi järkky -  kuuntelematta hänen esitystään. :)

Olli valitsi Tiinan!
Niinpä Ollinkin tiimissä jatkaa yksi teini.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 1, 24.3.
« Vastaus #3 : 24.03.2017 22:00:13 »
Annan tiimi

Jessica Timgren-Forss, 28 (Runnin' (Lose It All))
Todella erinomainen esitys! Hyvin ammattitaitoista. En muistanutkaan, että hän on näin hyvä.

Aksel Kankaanranta, 19 (Sinuun  minä jään)
Eihän tällaista mieslaulajaa ole ennen ollutkaan. Erottuisi kyllä artistina muista! Hyvin kaunis esitys! Akselkin on vielä teini-ikäinen, joten hän vetoaisi laajaan kuuntelijajoukkoon.

Viola Pöyhönen, 20 (Scars to Your Beautiful)
Jälleen valtavan hyvä esitys vaikka Violan laulu tuntuikin välillä hukkuvan taustalauluun. Viola oli iloinen yllätys! Anna viittasi Violan ääneen ja olen samaa mieltä. Hänellä on erinomainen radiosoittoääni!

Anna Ijäs, 18 (Hakuammuntaa)
Herranen aika sentään kuin upeaa! Annalla on nin täyteläisen syvä ääni, että sitä on suuri ilo kuunnella. Aivan mahtavaa! Annan suhteen tilanne on vähän sama kuin Akselin suhteen. Olen korostanut teini-ikäisyyttä, koska mielestäni VoF:in brändin kannalta on tärkeää, että myös nuoria laulajia on mukana. Kumpikin on kuitenkin niin aikuisen oloisia, että teini-ikäisyyden tuominen esiin tuntuu hieman hassulta. :)


Yleisö valitsee varmaan Akselin. No niin valitskin!

Annan tehtävä ei ollut kadehdittava! Ihan kauheaa! Kaikki olivat hyviä mutta kaipa Anna. No niinpä Anna valitsi Annan!
« Viimeksi muokattu: 26.03.2017 11:36:41 kirjoittanut Etsku-Etana »

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Live 1, 24.3.
« Vastaus #4 : 24.03.2017 22:43:58 »
Ollin tiimi:
Muistan aiemmin miettineeni, että Ollilla on kova tiimi kasassa, mutta jotenkin tämä eka live oli pettymys.

Emmi Bogdanoff: Tykkäsin kyllä Emmin esityksestä, mutta vähän tuli iskelmäfiilis. Hieno ääni kuitenkin. Ei nyt ihan täysillä kolahtanut joka tapauksessa.

A-J Keskinen: A-J Oli etukäteen ajateltuna Ollin tiimin kovin laulaja. Olihan tämä ihan hieno esitys, mutta ehkä kappalevalinta ei kuitenkaan ollut sellainen, jossa A-J on kaikkein parhaimmillaan. Yleisö näköjään tykkäsi siitä päätellen, että A-J pääsi yleisöäänillä suoraan jatkoon.

Seungjae Kim: Kimmo oli ihan ok, mutta ei nyt oikein toiminut mulle. En ole kyllä missään vaiheessa pitänyt Kimmoa ihan kärkinimenä.

Tiina Nyyssönen: En ihan ymmärtänyt Ollin hehkutusta. Olihan tämä ihan hyvä, mutta itse olisin ehkä 60% painoarvolla laittanut Emmin jatkoon.

Annan joukkue:
Jessica Timgren-Forss: Tykkäsin Jessicasta kyllä kovasti. Jessicalla on yllättävän hieno ääni (vaikka hän jäikin aika varjoon kaksintaistelussa), ja harmitti, ettei hänellä ollut näin kovassa seurassa mahdollisuuksia jatkoon. Olisi niin hienoa, jos hänelle löytyisi mahdollisuus levyttää, mutta VoF:n aiempien artistien onnistumisten perusteella todennäköisyys tälle on aika heikko.

Aksel Kankaanranta: Tämä Akselin esitys oli kyllä aika hämmentävä. Akselin ääni on ihan poikkeuksellinen, ja mielestäni se kuulosti tässä kappaleessa välillä kummalliselta, mutta hän on selkeästi erinomainen tulkitsija. Jotenkin toivon, että hänelle löytyy jokin kappale, joka räjäyttää jackpotin. Aiemmin hän kyllä lauloi Bruno Marsia käsittämättömän upeasti, mutta onnistuisiko samanlainen täysosuma suomeksi?

Viola Pöyhönen: Oli nyt kyllä liian kovassa seurassa. Annan joukkueessa heikoin lenkki.

Anna Ijäs: Mulle henkilökohtaisesti tämä oli illan paras. Olin kuin sulaa vahaa. Nyt tuntui, että laulamassa on oikea artisti. Pelkäsin ihan hirveästi, ettei Anna pääse jatkoon, mutta onneksi pääsi!.  :-*

Oli jotenkin hämmentävää nähdä Suvi Åkerman ekassa livessä. Yleensähän edellisen kisan voittaja on finaalissa. Ei ole Suvilla oikein ura lähtenyt käyntiin, mutta hän näyttää kulkevan monien suomalaisten englanniksi laulaneiden voimakasäänisten laulajien tietä, eli on päätynyt laulamaan räppäreiden parina. Tuleekohan pian suomenkielinen soolosingle.  ::) Suvin lahjat menevät kyllä hukkaan suomeksi laulaessa, mutta kovin on vaikeaa tehdä läpimurtoa englanniksi.

Edit:
Facebook-tykkäysten perusteella A-J ja Aksel olivat näköjään täysin ylivoimaisia suosikkeja. Tykkäysten perusteella Annan joukkueesta olisi mennyt jatkoon Jessica Annan sijasta.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2017 23:16:51 kirjoittanut ville »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 1, 24.3.
« Vastaus #5 : 26.03.2017 17:34:06 »
Kirjoitin omat kommenttini tuonne ylemmäksi. Ainoa yllätys oli ehkä Ollin joukkueen Tiinan valitseminen. Hyviä aulajia jäi kuitenkin live-lähetysten ulkopuolelle!

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Live 1, 24.3.
« Vastaus #6 : 29.03.2017 12:53:29 »
Mun piti kommentoida tänne jo lauantaina, mutta en sitten ehtinytkään ja sen jälkeen unohdin koko asian. Varmaan jäi joitakin asioita kirjoittamatta, koska en tuoreeltaan tullut kommentoimaan, mutta tässä nyt jonkinlaista kommenttia.



Emmi Bogdanoff

Mulle ei jäänyt tästä esityksestä mitään mieleen. Koin tosi tylsänä.



A-J Keskinen

A-J on ollut tasaisen hyvä koko kisan. Jotenkin tätäkin esitystä katsoessa jäi jotakin kaipaamaan, vaikka hyvin lauloikin. Johtuiko kenties sitten biisistä, en tiedä.


Seungjae Kim

Tästä porukasta mun suosikki. Valitettavasti esitys ei ollut nyt niin hyvä ja vahva kuin esimerkiksi Kaksintaisteluissa tai Knock Outissa! Tosi sääli. Olen varma, että se oli osasyy putoamiseen. Olisi tarvittu vauhdikkaampaa kappaletta. Harmitti ihan vietävän paljon Seungjaen putoaminen, koska hänellä vaan oli niin ihanan erilainen ääni ja laulutyyli, erottui miesporukasta.

 
Tiina Nyyssönen

Valtava tylsyys vaivasi tätäkin esitystä. Mä olisin pudottanut Ollin porukasta kummatkin naiset ja laittanut miehet jatkoon. Ollilla tosin nyt ei olisi ollut ”ballseja” tämän tyyppiseen ratkaisuun, joten totta kai hän valitsi Tiinan.


Ollin porukasta siis A-J yleisöäänillä jatkoon ja Ollin päätöksellä Tiina.




Jessica Timgren-Forss

Olen jo moneen otteeseen hämmästellyt miten Jessica on parantanut esityksiään niin paljon, sillä se koe-esiintyminen oli mun mielestä kamala. Tämä live-esitys ei nyt kyllä vaan uponnut samalla tavalla kuin Kaksintaistelu tai Knock Out esitykset. Jäi vaisuksi, vaikka ei toki missään nimessä huonokaan ollut.


Aksel Kankaanranta

Akselista olen pitänyt läpi kisan, vaikkakin edelleen toivoisi enemmän varmuutta siihen äänenkäyttöön ja esiintymiseen. Todella persoonallinen ääni. Harmi vaan, että lauloi tällä kertaa Vesalaa, Paula Vesalan biisit ovat haastavia. Mun mielestä Akselin ääni ei sopinut kappaleeseen ollenkaan ja mulle tuli hetkittäin jopa vaivaantunut olo esitystä katsoessa. Ajattelin jo, että Aksel todennäköisesti putoaa.


Viola Pöyhönen

Viola on mun mielestä ollut vähän epätasainen kisamatkansa aikana, välillä olen tykännyt ja toisinaan taas en. No nyt oli siinä rajoilla. Jäi ehkä jollain lailla tylsäksi ja ääni tosiaan välillä hukkui kaiken muun alle.


Anna Ijäs

Annasta olen tykännyt ja nytkin oli ihan hyvä. Mutta jollain tavalla odotin häneltä ekassa livessä enemmän. Aika varma olin kuitenkin hänen jatkoonmenostaan.



Yllätyin tosi paljon, että yleisö äänesti Akselin jatkoon! Olin aivan varma, että jos hän pääsee semifinaaliin, tulee se päätös Annalta. Toivottavasti parantaa semeihin ja valitsee sopivamman biisin.

Anna valitsi kaimansa, onneksi. Vaikka toisaalta en olisi ollut pettynyt Violaankaan. Mutta oli Anna kuitenkin selkeästi tästä porukasta paras.



~It feels good. Is that reason enough for you.~