Kirjoittaja Aihe: Live 3, 7.4.  (Luettu 3486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Live 3, 7.4.
« : 07.04.2017 20:12:29 »
Tänään nelosella klo 20.00. Mutta itse kommentoin vasta joskus myöhemmin vasta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #1 : 07.04.2017 23:53:24 »
Oli tosi hienoa olla paikan päällä katsomassa. Yritän kirjoittaa kommenttia mahdollisimman pian. Nyt mulla on sunnuntai-iltaan asti käytössä vain puhelin ja tabletti, koska olen vanhemmilla...on vähän rasittavaa pitkiä viestejä niillä kirjoittaa, mut olisi hyvä kuitenkin tuoreeltaan kirjoitella. :D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #2 : 08.04.2017 01:06:42 »
Olipas kiva olla paikan päällä! Nyt sattui kyllä erityisen hyvä semifinaali. Tykkäsin melkein kaikista esityksistä.

Andre Brosion esitys kärsi livenä vähän siitä, että äänenvoimakkuus ei ollut tarpeeksi kovalla. Tuli vähän fiilis, että esitys oli liian "pieni". Loppupään esiintyjien kohdalla äänenvoimakkuus oli selvästi kovempi. Nyt netistä katsottuna ja kuunneltuna ihan timanttia kyllä. Andre on ihan mieletön laulaja!

En odottanut Sara Kurkolalta paljon, mutta nyt tuli kyllä napakymppiesitys oikeaan paikkaan. Ihan käsittämätön tasonnosto. Ei tietysti riittänyt jatkoon.

A-J oli oikein hyvä, mutta tässä häiritsi vähän se, että mä tykkään Anssi Kelasta, enkä oikein osannut suhtautua siihen, että joku muu laulaa hänen kappaleitaan.

Tiina Nyyssönen yllätti positiivisesti. Kuulosti tosi hyvältä. Olisin kyllä silti toivonut A-J:n menevän mieluummin jatkoon.

Aksel Kankaanranta oli kyllä livenä mun mielestäni ehkä porukan paras. Tässä menee live kyllä ruutu.fi-esityksen edelle. Laulu oli ehkä livenä hiukan uskottavampaa. Näköjään kuului lähetyksessäkin, kun yleisö innostui, kun Aksel rupesi tanssimaan.  :P

Anna Ijäksellä oli vähän tylsä kappalevalinta. Kuulosti aika tyhjänpäiväiseltä, vaikka sinänsä hyvin esitetty. Ehkä ruutu.fi:ssä vähän koskettavampi kuin livenä.

Tykkäsin Juuson esityksestä kovasti. Tuntuu siltä, että Juuso pystyy laulamaan ihan mitä tahansa, ja aina kuulostaa hyvältä. Silti vähän yllätyin siitä, että Redrama meni esityksestä ihan palasiksi. Esityksen jälkeen Anna halasi Redramaa pitkään.

Saija Saarnisto oli mulle lievä pettymys. Minusta hän on koskettavampi laulaessaan englanniksi. Tosin nyt kun kuuntelen esitystä ruutu.fi:stä, niin ääni kuulostaa samettisemmalta kuin livenä.

Michael Monroen bändin esitys muuten nauhoitettiin ennen liven alkua, koska muuten ei olisi ollut tarpeeksi aikaa roudata bändin kamoja.

Tämä taisi olla mulle nyt neljäs vuosi, jolloin olin yhdessä livelähetyksessä mukana. Nyt taisi tulla kyllä paras show. Suosittelen lämpimästi nimenomaan semifinaalia, jos harkitsee livelähetykseen menemistä.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #3 : 08.04.2017 10:58:38 »
Olipas asiaa noi Michaelin nettikiusaus-kommentit ton Saran vedon jälkeen. Oisin melkein toivonut että Sara ois menny finaaliin (niin makea biisikin) mutta eihän Andreata pysty helpolla voittamaan; tosin Miken äänet toisinpäin ja tulos ois ollut toinen.

Hyi että inhoan tota Nummela-biisiä joten sikäli ei nyt AJ innostanut oikein, muuten hänessä on mukavaa ja varmaa äijyyttä. Tiina on mun suosikkeja ollut alusta asti mutta siinä ja siinä kumpi finaalipaikan ois ansainnut? Olli valitsi nuoren naisenergian (kuten yleensä).

Annan tiimiläisille en oikein lämmennyt suuremmin; Saijan ääni on komea, himpun verran läsnäolevampi hänen toivoisi olevan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #4 : 08.04.2017 17:41:07 »
Tässä taidettiin nyt mennä vanhojen kannatusten perusteella. Esimerkiksi Sara Kurkola olisi mielestäni ansainnut finaalipaikan ennemminkin kuin Andrea.

Team Ollista en oikeastaan olisi ottanut kumpaakaan finaaliin.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #5 : 10.04.2017 17:54:34 »
Ensinnäkin täytyy sanoa, että jokainen laulaja kuulosti livenä hyvältä. Ehkä äänentoisto tai se miksaus Andrean esityksen kohdalla oli vähän hakusessa, mutta tottahan toki hänkin oli aivan mieletön livenä. Oltiin äidin kanssa ihan fiiliksissä. Oli myös kiva nähdä Jenni Vartiainen livenä pitkästä aikaa.

Oli kyllä oikeesti kädet hellinä siitä kaikesta taputtamisesta, johon ohjelman ohjaaja katsojia yllytti joka välissä (ja tietty esitysten jälkeisiin ei tarvitse edes yllyttää). Se mua ehkä vähän otti päähän ja mietitytti, että kun tää ohjaaja siinä alussa vähän selosti ohjeistuksia suoraan lähetykseen, niin pariin otteeseen hän mainitsi, että tyyliin paras kunnianosoitus laulajille on seisomaan nouseminen. Ja sitten loppujen lopuks jokaisen esityksen jälkeen suurin osa nousi ylös antamaan aplodeja. Itselle tuli siinä kohtaa sellainen olo, ettei kaikki tehnyt sitä oman mielipiteensä mukaan, vaan meni massan mukana. Itse en sitten edes noussut kaikkien kohdalla, vaan niiden kohdalla, jotka omasta mielestäni oikeasti sen ansaitsivat. Eli meni vähän siis ylihehkuttamisen puolelle siinä mielessä.

Niin kuin ville tuossa jo kertoikin, niin se Miken bändin veto nauhoitettiin etukäteen. Lähetyksen jälkeen kuvattiin kolme mainosspottia. Lähetyksen jälkeen oli myös mahdollisuus hakea nimmareita ainakin tuomareilta, mutta oltiin äidin kanssa sen verran väsyneitä, ettei jaksettu jäädä odottelemaan, piti kuitenkin ajaa sen jälkeen vanhemmille, joiden luona kyläilin viikonlopun. Kaiken kaikkiaan mahtava kokemus ja uudestaankin menisin!





Andrea meni onneksi (ja odotetusti) jatkoon. Yllätyin kovasti biisivalinnasta, mutta se olikin oikeasti aika toimiva.

Ekan kerran taisin ihan aidosti pitää Saran esityksestä, vaikkakin mua edelleen häiritse kasvojen ilmeet, tulee vähän Gleen Rachel Berry mieleen. Toisaalta Saran biisivalinta taisi myös olla melkoisen laskelmoitu, mutta olkoonkin niin, oli silti parempi kuin koskaan. Siitä huolimatta ei tässä kohtaa enää jatkoon.

A-J:n biisivalinta oli ehkä hieman lattea, mutta mielestäni hän oli Ollin porukasta parempi. Ei kuitenkaan mennyt finaalin.

No jos Sara yllätti mut, niin teki Tiina sitten samanlaisen tempun. Vaikka paransi huimasti, ei silti mielestäni ollut niiiiiiiiiin hyvä, että olisin finaaliin päästänyt. Ekaa kertaa Tiina onnistui olemaan kiinnostava.

Anna on ollut musta tosi herttainen ja olen kyllä pitänyt hänestä läpi kisan. Biisi tosin ei tällä kertaa ollut mielestäni ehkä paras mahdollinen. Jossain määrin jäi kans latteaksi, vaikka ei missään nimessä ollut huono.

Aksel yllätti kyllä myös ja mahtavaa, että yleisön aidot reaktiot näkyivät myös kotikatsomoihin. Ihan mahtavaa heittäytymistä Akselilta ja kuulosti myös älyttömän hyvältä. Hiton kova biisivalinta ja aika riskialtiskin toisaalta. Esityksen aikana tajusin, että kyllä mä mieluummin näkisin Akselin finaalissa kuin Annan, niin ihana kuin Anna onkin. Ja näin kävi.

Juuso yllätti totaallisesti kappalevalinnallaan, mutta onnistui kyllä todella hyvin. Mikä tunne ja eläytyminen. Tosi sääli ettei mennyt finaaliin. Toivon hänelle kyllä uraa musiikin parissa. Tää oli oikeastaan illan ainut pettymys.

Saijalla oli tosi epäsopiva biisi. Ymmärrän, että haluaa näyttää itsestään erilaisia puolia ja sitä itsekin toivoin, mutta tämä ei toiminut kovin hyvin. Äänen eri värit katosivat ja kuulosti paikan päällä aika tasapaksulta, telkkarissa vähän paremmalta. Niin mystinen ja upean äänen omaava nainen, mutta toivoin enemmän Juuson pääsyä finaaliin. Toisin kuitenkin kävi. En voi silti sanoa paljon pettyneeni, mutta illan ainoaksi jäänyt pettymys. (Vaikka toki A-J:n kohdalla myös vähän petyin, mutta siitä pääsi nopeasti yli).
« Viimeksi muokattu: 13.04.2017 22:36:33 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #6 : 10.04.2017 23:31:26 »
Juuso lauloi mielestäni viihdyttävämmin kuin Saija. Tosin Saijalla todellakin oli huono kappalevalinta. Redrama taisi olla puolensa valinnut ennen kuin lähetys alkoi.

Ja taas Mike sanoi Juuson olevan yksi parhaita tässä skabassa. ;D
« Viimeksi muokattu: 10.04.2017 23:34:13 kirjoittanut Anteater »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #7 : 11.04.2017 01:04:19 »
Michaelin tiimi

Andrea Brosio, 29 (Janie's Got a Gun)
Vetihän Andrea todella hyvin! Ja täällä kuulemma taas seistiin. Komeasti laulettu!    Taitaa Andreas mennä yleisöäänillä finaaliin. Mutta mitä hän levyttäisi VoF-voittajana?

Sara Kurkola, 19 (Creep)
Saran paras esitys kilpailussa ilman muuta! Nyt tykkäsin Sarasta aivan täysillä. Itse laittaisin kyllä Saran finaaliin Andreaksen sijaan, koska minun on helpompi nähdä Sara levyttävänä artistina Suomessa kuin Andreas. Sara oli tosi kauniskin!

Michael antoi Andeakselle 60 ja Saralle 40. Andrea finaaliin!

Ollin tiimi

A-J Keskinen, 30 (Nummela)
Mielestäni tämä kappale ei ollut hyvä A-J:lle. Hän ei oikein päässyt näyttämään taitojaan. Pieni pettymys minulle.
   
Tiina Nyyssönen, 19 (Kaikki nuoret tyypit)
Tiiina oli tosi hyvä! Häneltäkin paras esitys tähän asti Ja olipa hänetkin laitettu kauniiksi, mikä ei ole ollenkaan paha asia äänestystä ajatellen.Tiina menköön finaaliin!

Olli antoi Tiinalle 60 ja A-J:lle 40. Oikein! Tiina meni finaaliin 151-149!
« Viimeksi muokattu: 11.04.2017 08:55:39 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #8 : 11.04.2017 01:06:41 »
Annan tiimi

Akseli Kankaanranta, 19 (Let Me Love You)
Akseli tanssi! Kyllä Akseli on Suomessa aika ainutlaatuinen miespoplaulaja ääneltään. Hieno esitys ja ainutlaatuisuutensa vuoksi Aleksille toivoisi finaalipaikkaa. Mutta katsotaan nyt ensin, mitä muuta on tulossa.

Anna Ijäs, 18 (Antaudun)
Kyllä Anna vaan kuulostaa hyvältä! Hyvä radioääni olisi. Annakin kuuluu finaaliin!
Kyllähän Anna antaa 60-40 Aleksille ja Aleksi menee finaaliin. Ja niinhän menikin ylivoimaisella erolla.

Redraman tiimi

Saija Saarnisto, 25 (Vielä täällä)
Ehkä turhan  pitkä matalalta laulettu intro mutta sittenhän kuulosti todella hyvältä. Saijalla on savuisen pehmeä äänenväri ja hänen lauluaan on mukava kuunnella.

Juuso Vuorinen, 28 (Me ei olla enää me)
Loistava kappalevalinta! :)  Ainakin shown kannalta. Mutta ehkä Juuso ei päässyt näyttämään kaikkea osaamistaan siinä? Nyt taisi sittenkin jääfä Saijan jalkoihin niin hyvin kuin Juuso lauloikin.

Redrama antanee pisteet 60-40 Saijalle ja Saija menee finaaliin yleisönkin mielestä. No Saijahan oli vallan ylivoimainen!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #9 : 11.04.2017 03:11:21 »
Itse laittaisin kyllä Saran finaaliin Andreaksen sijaan, koska minun on helompi nähdä Sara levyttävänä artistina Suomessa kuin Andreas. Sara oli tosi kauniskin!

Meillä näköjään toimii Etskun kanssa ajatus samalla tavalla. Tuollaista minäkin olisin kirjoittanut, jos en olisi ollut näin laiska. Mielestäni Sara oli näistä Monroen kisaajista ehdottomasti helpommin tuotettavissa artistiksi. Andrean äänikin vaikuttaa jotenkin persoonattomalta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #10 : 11.04.2017 08:53:33 »
niin pariin otteeseen hän mainitsi, että tyyliin paras kunnianosoitus laulajille on seisomaan nouseminen. Ja sitten loppujen lopuks jokaisen esityksen jälkeen suurin osa nousi ylös antamaan aplodeja.

Eipä ole tämä yllätys. :D

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #11 : 13.04.2017 07:52:45 »
niin pariin otteeseen hän mainitsi, että tyyliin paras kunnianosoitus laulajille on seisomaan nouseminen. Ja sitten loppujen lopuks jokaisen esityksen jälkeen suurin osa nousi ylös antamaan aplodeja.

Eipä ole tämä yllätys. :D
Mä luulen että tuossa vaikutti kyllä sekin, että koko ilta oli varsin tasokas. Yllättäen Saija oli se, jonka kohdalla yleisö ehkä nousi vähän laiskasti seisomaan.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #12 : 13.04.2017 08:47:29 »
niin pariin otteeseen hän mainitsi, että tyyliin paras kunnianosoitus laulajille on seisomaan nouseminen. Ja sitten loppujen lopuks jokaisen esityksen jälkeen suurin osa nousi ylös antamaan aplodeja.

Eipä ole tämä yllätys. :D
Mä luulen että tuossa vaikutti kyllä sekin, että koko ilta oli varsin tasokas. Yllättäen Saija oli se, jonka kohdalla yleisö ehkä nousi vähän laiskasti seisomaan.

Juu, kyllä ihmiset mielellään antoivat ne suosionosoitukset seisomaan nousten. Hienoja esityksiä nähtiin! Mutta tarkoitin sitä, että suomalainen yleisö ei kyllä hevillä käyttäydy näin ilman ohjeistusta. :)

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Live 3, 7.4.
« Vastaus #13 : 13.04.2017 15:51:31 »
niin pariin otteeseen hän mainitsi, että tyyliin paras kunnianosoitus laulajille on seisomaan nouseminen. Ja sitten loppujen lopuks jokaisen esityksen jälkeen suurin osa nousi ylös antamaan aplodeja.

Eipä ole tämä yllätys. :D
Mä luulen että tuossa vaikutti kyllä sekin, että koko ilta oli varsin tasokas. Yllättäen Saija oli se, jonka kohdalla yleisö ehkä nousi vähän laiskasti seisomaan.

Toki oli tasokas iltakin, mutta mietin myös aiempien lähetyksien kohdalla. Kyllähän niillä ohjeistuksilla on painoarvoa aika paljon.  :D



~It feels good. Is that reason enough for you.~