Kirjoittaja Aihe: 7.Finaali (22.04.2012)  (Luettu 13976 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #50 : 23.04.2012 00:08:56 »
Onko todella noin? :o Mitähän järkeä siinäkin oikein sitten on?

Niin se todellakin on. Sama juttu myös American Idolissa. Sitä emme voi tietenkään tietää varmasti, että miksi näin on, koska se lienee liikesalaisuus. Mutta ehkäpä sillä tavalla saadaan ohjelmalle sponsoreita, kun laitetaan lipuista kiinnostuneet vierailemaan sponsorien nettisivuilla tai kauppaliikkeissä.

VoF:n suora lähetykset järjestettiin valtavassa Logomossa, joskin käsitin, että Nelonen pääsi sinne aika edullisesti. Ja sinnehän myytiin lippuja, eli nekin taatusti korvasivat kuluja huomattavasti. Ja toisaalta lipunmyynti oli fanien kannalta parempi ratkaisu; nyt jokainen hardcore-fani sai mahdollisuuden päästä seuraamaan lähetystä, myös huonotuuriset. :)

Turun kaupunki taisi antaa Logomon puoli-ilmaiseksi ellei sitten ilmaiseksi, koska halusi mainostaa tätä uutta paikkaa ja Turkua yleensä. Lipunmyynnistä olen samaa mieltä, mutta formaatti on se mikä on.


Mutta onko Idolsia pakko järjestää Helsingissä? VoF:kin meni Turkuun asti kuvaamaan.

Ja tyylikäs studio voidaan aina lavastaa, vaikka ei olisikaan ennalta olemassaolevaa tilaa.

Ei tietenkään ole pakko olla Helsingissä muuten kuin siksi, että maikkarin väki työskentelee normaalisti Helsingissä. Olisi taatusti melkoinen kustannus siirtää tuotanto pois Helsingistä. Nelonen onnistui sen tekemään, koska Turku tuli varmasti mukavasti vastaan. Plus mainitsemasi lipputulot.


madhat

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 86
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #51 : 23.04.2012 00:12:09 »
Kiitos infosta etsku-etana ja ddrukki!
A crown is merely a hat that lets the rain in.
Frederick The Great

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #52 : 23.04.2012 08:04:27 »
Minä itse en koe tätä näyttävyys-aspektia tärkeänä. Peacock on hyvä paikka ja siellä on hyvä tunnelma paikan päällälkin!

Mitähän hyviä vaihtoehtoja Helsingissä muuten olisi?
Peacockissa on näköjään noin 900 istumapaikkaa. Ei taida Helsingistä oikein löytyä saman kokoluokan paikkoja. Musiikkitaloon mahtuisi 1700 henkeä.  ;) Viime vuosinahan on kovasti puhuttu siitä, että Helsinkiin pitäisi saada noin 3000 hengen sali, kun se kokoluokka puuttuu. Pari sen kokoluokan salia on suunnitteilla, toinen niistä Linnanmäelle.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #53 : 23.04.2012 10:51:01 »
Ruotsalainen tuomari oli uskomattoman törkeä: sanoi Diandran näyttävän kakulta. Ei tytöille puhuta niin. >:(

Mä oon valmis unohtamaan tuon, koska Ruotsin tuomari oli tosiaan aivan mahtava.  ;D

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #54 : 23.04.2012 10:54:19 »
Ruotsalainen tuomari oli uskomattoman törkeä: sanoi Diandran näyttävän kakulta. Ei tytöille puhuta niin. >:(
Mä oon valmis unohtamaan tuon, koska Ruotsin tuomari oli tosiaan aivan mahtava.  ;D
Joo. Nyt ymmärrän kyllä sen "Ruotsin Simon Cowell"-vertauksen.  ;)

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #55 : 23.04.2012 11:03:50 »
Ja toiseksi; miksi tässäkin vaiheessa kisaa pitää vielä esittää lyhennettyjä versioita kappaleista? Sitten kaikkea Laura Voutilaista on sinne tungettu lisäksi.

Tää minuakin eniten vaivas - KAKSI vierailevaa esiintyjää ja (ainakin osittain) sen takia tollaset hätä-pikaversiot biiseistä. Toivos, että kisaajat sais olla pääosassa omassa kisassaan. Tässä taas mun ja kaverin yksityiskohtasemmat arviot: http://suosikki.fi/blogit/chaos-tube/idols-2012-raportti-7-finaalista

Oli oletettavaa, ettei hienon Voice-finaalin jälkeen oikein jaksa innostua perus-Idols-jaksosta, jonka pudotuskin tuntui aika selvältä etukäteen. Harmi kun Heikin piti tippua, mut hänen tosiaankin PITI tippua tuolla suorituksella tuossa porukassa. Itteä ei innosta nää jäljelläolevatkaan, eli tulipa nyt koettua sellanenkin laulukisa, missä ei ole sit niin minkäänlaista suosikkia missään vaiheessa ;)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #56 : 23.04.2012 13:26:04 »
Ensimmäistä kertaa näissä finaaleissa Lauralla oli muuten inhimilliset hiukset.  :D

veepee

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 85
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #57 : 23.04.2012 13:34:12 »
Diandra muistutti hieman ulkonäöllisesti TV1:n puoli seitsemän juontaja Marja Hintikkaa,mikä ei todellakaan ollut huonompi juttu.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #58 : 23.04.2012 15:58:57 »
Miusta taas Diandra näytti duetossa todella paljon Sanna Säntiltä. Hiustyyli varmaan teki paljon.

Eilen just valittelin kotosalla tuosta kahden vierailijan taktiikasta. Paljon mielummin olisin näynyt joko kaksi laulua kaikilta kilpailijoilta tai sitten kunnon täyspitkät versiot niistä lauluista, mitä näytettiin. Tässä laulukisassa keskitytään aivan liian vähän itse asiaan, eli kisailijoiden laulamisen näyttämiseen, ja tämä alkaa tympiä toden teolla.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

I-Dolly

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 134
  • Karma: +1/-0
  • Boop-boop-de-boop!
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #59 : 23.04.2012 16:55:36 »
Ruotsalainen tuomari oli uskomattoman törkeä: sanoi Diandran näyttävän kakulta. Ei tytöille puhuta niin. >:(

Mä oon valmis unohtamaan tuon, koska Ruotsin tuomari oli tosiaan aivan mahtava.  ;D

Mun mielestä Ruotsin dumari oli kanssa suorapuheisuudessaan mainio eikä ollenkaan ilkeä eikä varsinkaan ylimielinen. Sikäli vertaus Cowelliin ontui. Olen myös joskus "villissä" nuoruudessani fanittanut Army of Loversia mutta sekoitan ko bändin usein toiseen 90-luvun ruotsalaishittibändiin Ace of Baseen  ;D


Sex is not the answer. Sex is the question. "Yes" is the answer.

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #60 : 24.04.2012 13:41:09 »
Minä itse en koe tätä näyttävyys-aspektia tärkeänä. Peacock on hyvä paikka ja siellä on hyvä tunnelma paikan päällälkin!

Mitähän hyviä vaihtoehtoja Helsingissä muuten olisi?
Peacockissa on näköjään noin 900 istumapaikkaa. Ei taida Helsingistä oikein löytyä saman kokoluokan paikkoja. Musiikkitaloon mahtuisi 1700 henkeä.  ;) Viime vuosinahan on kovasti puhuttu siitä, että Helsinkiin pitäisi saada noin 3000 hengen sali, kun se kokoluokka puuttuu. Pari sen kokoluokan salia on suunnitteilla, toinen niistä Linnanmäelle.

Eikös jollakin kaudella Idolsin suorat lähetykset muuten järjestetty Kansallisopperasta käsin?

No, ainakin finaalissa ollaan isolla lavalla. Tosin viime vuonna halli näytti kyllä jotenkin vähän väljältä ja halvasti "sisustetulta".
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #61 : 24.04.2012 14:51:03 »
Eikös jollakin kaudella Idolsin suorat lähetykset muuten järjestetty Kansallisopperasta käsin?

2008 - tuli ekan ja toistaseksi vikan kerran tutustuttua itekin "oopperaan" kun seurasin livenä Koopin, Annan ja Peten taistelua finaalipaikoista (finaalihan oli sitten jäähallissa, kuten tänäkin vuonna).

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #62 : 27.04.2012 13:04:32 »
Laittaisin illan esitykset seuraavaan järjestykseen:

1. Diandra

2. Susanna

3. Torsten

4. Heikki



....







5. Laura
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 7.Finaali (22.04.2012)
« Vastaus #63 : 27.04.2012 13:30:43 »
Laittaisin illan esitykset seuraavaan järjestykseen:

1. Diandra

2. Susanna

3. Torsten

4. Heikki



....







5. Laura

Samaa mieltä järjestyksestä. Lauran sijoitus erityisen osuva. :D