Kirjoittaja Aihe: Suomen karsinta 2012!  (Luettu 15082 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #50 : 24.02.2012 21:48:33 »
Huomisessa finaalissa esiintyvät seuraavat kuusi artistia Pernilla Karlsson, Ville Eetvartti, Mica Ikonen, Stig, Iconcrash & Kaisa Vala. Freeman & Uusi Fantasia putosivat viime metreillä.

Näistä kuudesta joku nähdään sit toukokuun 22.päivä ensimmäisessä semifinaalissa Suomen edustajana. Itse toivon, että Ville, Kaisa tai Iconcrash voittaisi. Stig kuitenkin vie potin huomenna :/. Pernilla tulee olemaan varmasti aika korkealla ruotsinsuomalaisten äänillä.

Tän päivän lähetys oli aikas huono.. Juontajat on edelleen ihan perseestä & tästä formaatista en pidä edelleenkään. Mä haluan ne perinteiset Suomen euroviisukarsinnat takaisin!! UMK saisi painua hevonkuuseen!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #51 : 24.02.2012 22:22:36 »
UMK on ihan kauhea. Jos tämä jatkuu, niin toivottavasti jatkossa raati vois valita edelleen ne 40 jatkoon pääsijää, joista vaikka yleisöt nettiäänestyksellä valkkaa 10 mieleisintään ja raati 5, jolloin suurin osa sitten olisi todennäköisesti enemmän kunnon EUROVIISU-kamaa, eikä mitään taidehulinaa.

Parasta olisi, jos palattaisiin vanhaan systeemiin. Tämä UMK ei toimi ollenkaan. Ei tästä ole melodifestivalen haastajaksi todellakaan.

kaisa Valaa kannatan. Pakko muistaa huomenna avata telkkari ja lähettää sille ääni. Stig ei saa voittaa :(
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #52 : 25.02.2012 00:05:40 »
todennäköisesti enemmän kunnon EUROVIISU-kamaa, eikä mitään taidehulinaa.

Niin juuri!

Tänään kuuntelin viikon takaisen klubikeikkajakson. Yhdeksästä parhaasta ei kyllä yksikään innostanut. Nyt pitää sitten vain jännittää, jääkö Suomi semifinaalissa jumboksi nollalla pisteellä. Ei ole toivoa, että edes Virosta saataisiin säälipisteitä. Tai Norjasta.


Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #53 : 25.02.2012 00:17:40 »
Viro & Norja eivät edes ole Suomen semissä, joten niiltä ei ole luvassa ääniä. Islannilta & Tanskalta voipi muutama piste.

Saapi nähdä kuinka paljon katsojia finaali mahtaa tänään kerätä! Itse luulen, että aika alhaiseksi se tulee jäämään.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #54 : 25.02.2012 00:22:25 »
Todennäköisesti kansa sunnuntai-aamuna karjaisee "MITÄ örinäheviÄ?!?" kun tajuavat, että kuka Suomea Euroviisuja edustaa ja valintakin on käyty heidän selän takanaan ;D

Euroviisu-karsinnat eivät ole edes lehdissä esillä, niin varmasti katsojamäärä jää todella alhaiseksi myös tänään. Etenkin jos se on yhtään päällekkäin Putouksen finaalin kanssa.

//Ah, hyvä. Viisut alkaa heti Putouksen jälkeen. Täytyypi muistaa kääntää kanava silloin ja tuntea syvää myötähäpeää ;D
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012 00:23:56 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #55 : 25.02.2012 11:52:18 »
Tää koko UMK juttu on ollu nii typerä että kannatan ihan pottuillakseni Stigiä. 8) Tykkään biisistä muutenkin, mutten ikinä laittais sitä euroviisuihin.
Vois vaikka äänestää. >=)

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #56 : 25.02.2012 12:08:57 »
^Kieltämättä "Vote for the worst" -ideologia alkaa kiinnostaa minuakin kohta!  ;D

Hartaasti jo odotan sitä hetkeä, kun paljastetaan, että Suomi sai semifinaalissa 0 pistettä.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #57 : 25.02.2012 23:12:13 »
Wallu Valpio ollut selvästikin asialla! >:( Eihän tossa koko finaalikuusikossa ollut yhtään kuuntelemisen arvoista kappaletta. (sorry oon vähän myöhässä näissä asioissa, en oo aikaisemmin kauheasti katsonut UMK:ta)
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012 23:33:05 kirjoittanut Anteater »

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #58 : 26.02.2012 00:16:01 »
Katon tätä tässä nytten ja noi kaikki oli oikeesti aika huonoja........

Paras show oli Anna Abreulla laitetaan se suoraan tolla esityksellä sinne Euroviisuihin!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #59 : 26.02.2012 01:38:32 »
Jos jotain hyvää pitää löytää, niin onneksi sentään Stig ei päässyt edustamaan.

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #60 : 26.02.2012 11:02:29 »
Mä tykkään biisinä tosta Pernilla Karlssonin biisistä! Mut en kyl usko että se viisuissa pärjää. Mut kiva melodia, musta finaalikuusikosta paras! Vaik oisinki halunnu että enkunkielinen biisi olis päässy edutamaan suomea.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #61 : 26.02.2012 13:34:46 »
Ainakin se on varmaa, että Eurovision Song Contest 2013 ei järjestetä Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2012 13:36:54 kirjoittanut Anteater »

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #62 : 26.02.2012 22:03:27 »
Mä katsoin eilen hieman sivusilmältä tota finaalia & eikä oikein mikään niistä esityksistä vakuuttanut. Pitää sanoa, että se lava oli tosi upea. Juontajat oli aika pohjanoteeraus varsinkin Joona Kortesmäki oli sairaan jäykkä tapaus..

Onneksi Stig ei sentään voittanut! Mä olisin hävennyt silmät päästäni, jos Stig olis päässyt Bakuun. Ville Eetvartti tai Kaisa Vala olis saanut mieluummin voittaa, kun heidän kappaleistaan sentään pidän aika tavalla. Mun suuni hieman loksahti auki, kun voittaja julistettiin mä oikeasti luulin Stigin vievän tän.

Annan & The Rasmuksen esityksiä en nähty. Paradise Oskar oli aivan ihana <3 <3 <3 <3. Se räppäri vai mikä lie nyt olikaan niin oli ihan turha tapaus!

Mielenkiinnolla odotellessa finaalin katsojalukuja! Viime vuonna finaalia katsoi 750 000 & tänä vuonna tuohon ei tulla yltämään sitten millään.

Tämä on muuten toinen kerta Suomen viisuhistoriassa, kun ruotsinkielinen kappale on Suomen edustusviisu. Vuonna 1990 Beat kappaleella Fri? edusti Suomea Zagrebissa jääden finaalin viimeiseksi kahdeksalla pisteellä. Itse Pernillan kappaleesta sen verran, että ei se kauhean paha ole. Mä itse pidän sitä vain ihan ok:na kolmen tähden kappaleena. Viime vuosien Suomen loistavien viisujen putki katkesi.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2012 22:06:45 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

-Rosaline-

  • ihquraksupoksu
  • i
  • *
  • Viestejä: 7281
  • Karma: +101/-90
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #63 : 27.02.2012 01:12:48 »
Herranjestas, eka kerta ku kuulin Suomen tän vuoden euroviisukarsinnoista oli se ku luin kuka edustajaks on valittu :D..

Must on huippuu ku meijän biisi on kerranki ruotsinkielinen! harmi vaan et se on muuten niiin tylsä ettei kyllä mitään toivoa menestyä :|

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #64 : 27.02.2012 15:36:46 »
UMK:n finaalia lauantaina katsoi parhaimmillaan noin 550 000 suomalaista.. Aika yllättävän paljon.

Pernilla Karlsson oli selvä yleisönsuosikki molemmilla kierroksilla! Ensimmäisellä kierroksella Pernilla sai 29,8 prosenttia äänistä & toisella peräti 53,4 prosenttia. Ville Eetvartti sai toisella kierroksella 28,7 prosenttia äänistä & Stig 17,8 prosenttia.

Yllättävän ylivoimainen Pernilla lopulta oli :o. En olisi uskonut.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #65 : 28.02.2012 01:00:29 »
Olipas muuten harvinaisen pitkäveteinen lähetys. Esitysten jälkeiset haastattelut olivat täysin yhdentekeviä. Ottaisivat oppia Melodifestivalenin lähetysten toteutuksesta.

rosanna

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 38
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #66 : 28.02.2012 01:01:55 »
Meinasin kuolla nauruun katsellessani UMK:n finaalia. Kun Stig alkoi laulaa, tipuin sohvalta. Se olisi pitäny lähettää sinne edustamaan! Minkälainen kuva Suomesta olisikaan saanut! Ihan loistavaa!

Pernilla oli ainut kohtuullisen normaali noista finalisteista. Sen takia se kai voitti noin ylivoimaisesti. Itseäni harmitti, kun finaalissa ei oikeastaan ollut yhtäkään joka olisi osannut laulaa. Tai edes esiintyä vakuuttavasti.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #67 : 28.02.2012 12:49:27 »
Ehdin vähän perehtyä tuomarityöskentelyyn Uuden Musiikin kilpailussa. Herttainen aika sentään! Jopa mä olisin parempi tuomari kuin nuo. Tuntuu, että tuomarien ammattitaito oli sitä tasoa, että Sami Hokkanen olisi pääsyt Euroviisu-edustajaksi jos olisi hakenut.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012 12:55:47 kirjoittanut Anteater »

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #68 : 04.03.2012 01:21:54 »
Mainitaan nyt täällä, että esikatselut tulee tänä vuonna lähes kahden & puolen tunnin kestävänä maratonina! Eli kaikki 43 viisua tullaan kuulemaan tuossa lähetyksessä. Tämä esikatselumaraton nähdään toukokuussa Yle tv2:lla.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #69 : 04.03.2012 01:41:40 »
Ohhoh...itse kyllä tykkäsin siitä, et tuli kahdessa osassa.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #70 : 08.03.2012 15:26:00 »
Itse tykkäsin kyllä Pernillan kappaleesta eniten, joten ihan tyytyväinen olen. Mutta tämä idea UMK-kisasta on kyllä naurettava. Meinataankohan näin jatkaa ensi vuonnakin? Mitä järkeä on "teeskennellä" ettei tässä nyt valita euroviisua kun kuitenkin niin ollaan tekemässä.

Niitä lauluja näytettiin ihan liian vähän alkujaksoissa, ja yleisölle olisi pitänyt järjestää enemmän äänestettävää jo aikaisemmin. Siinä yhdessä vaiheessakin karsittiin muistaakseni vain yksi kappale pois mikä oli aika naurettavaa. Myös kun ollaan "ihan oikeesti" valitsemassa viisuedustajaa, niin on melko se ja sama kuinka hyvin ne esiintyy jollain rokkiklubilla.

Niitä tuomareita en kyllä inhonnut, ja olin Valpion kanssa samaa mieltäkin aika usein. Ennakkoluuloista huolimatta jaksot olivat katsottavia. Toivon kuitenkin että ensi vuonna kaikki on taas toisin.  :) Avoin kilpailu on kuitenkin hyvä, sitä en muuttaisi.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Suomen karsinta 2012!
« Vastaus #71 : 12.05.2012 17:05:50 »
Mainitaan nyt sit vaikka tässä ketjussa, että Suomen selostajina niin semifinaaleissa kuin myös finaalissa kuullaan Tarja Närhi & Tobias Larsson. Tarjahan oli myös viime vuonna selostajana & eikä hän kyllä siinä kauhean hyvin onnistunut.. Joten en oikein nyt kauhean paljoa häneltä tänä vuonna odota & varmaan hän lyttää taas melkein kaikkien maiden viisut paitsi ei Suomea... Radion puolella selostajina taas kuullaan Sanna Kojo & Jorma Hietamäki.

Muuten Asko Murtomäki ei ole enää Ylen viisutiimissä mukana :( :(.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors