Kirjoittaja Aihe: Pimeimmät paljastukset.  (Luettu 17301 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #25 : 15.04.2010 21:42:32 »
Joku toinenkin siis kuuntelee Hansoneita :D

No ehkä mun kuuntelua ei voi varsinaisesti kutsua kuunteluksi :P Toisaalta mä kuuntelen musiikkia niin vähän muutenkin, että silloin tällöin ei todellakaan ole kovin usein mulle.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #26 : 16.04.2010 18:48:17 »
aika moni pitää britney spearsia nolona. aina kun on puheeks tullu.
"Taylor, you'll be fine...""

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #27 : 16.04.2010 18:49:07 »
aika moni pitää britney spearsia nolona. aina kun on puheeks tullu.

Varmaan jotain örinähevityyppei  8)
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #28 : 16.04.2010 18:53:10 »
aika moni pitää britney spearsia nolona. aina kun on puheeks tullu.

Varmaan jotain örinähevityyppei  8)

aika moni joo :D Luulee, että se on ainoaa oikeeta. Aina kun ne kännykällään kuuntelee, niin ei siitä saa edes sanoista selvää ;'D
"Taylor, you'll be fine...""

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #29 : 16.04.2010 19:47:33 »
Olen joskus pitänyt Anna Abreuta nolona. Pahoittelut ;D

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #30 : 17.04.2010 15:18:04 »
aika moni pitää britney spearsia nolona. aina kun on puheeks tullu.

Se on kyl outoa. Yks kaveriki pitää, vaikkei se oo mikää hevityyppi. :o

Lady GaGahan on vähän niin ja näin. ite en häpeä, että kuuntelen, mutta jotkut voi pitää ihan täysin pimahtaneena.  :-X

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #31 : 17.04.2010 17:00:04 »
Oon nyt huomannu, et jotku pitää tanssimusan kuuntelemista nolona, siis kaikkii sellasii jotka on kovassa suosiossa kuten David Guetta. Ite just oon innostunu niistä tällä hetkellä, enkä näe mitään pahaa siinä. :'D Ne on tehtyki tanssittavaksi, eikä lyriikoil oo merkitystä.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #32 : 17.02.2012 11:01:13 »
Varmaan Eppu Normaali. ;D Mä tykkään hirmuisesti Epuista, mutta häpeen sitä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #33 : 18.02.2012 10:28:58 »
Varmaan Eppu Normaali. ;D Mä tykkään hirmuisesti Epuista, mutta häpeen sitä.

Siinä säästyy aikaakin. Kun on kuunnellut yhden eppujen kappaleen, on kuullut kaikki. Ei tarvitse tuhlata aikaa muiden kappaleiden kuuntelemiseen.

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #34 : 18.02.2012 14:25:36 »
Eput <3 Äiti ja iskä kuunteli KOKO ajan ku olin lapsi, on siirtyny sama vähän itelle :-))

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #35 : 18.02.2012 14:47:56 »
^ SAMA! Tai siis lähinnä iskä, se on vieläki hirvee fani :'D
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #36 : 18.02.2012 15:17:12 »
Ehkä mää uskallan nyt Iitan ja Sugarin avulla tulla kaapista Eppu-fanitukseni kanssa. ;D

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #37 : 18.02.2012 20:33:51 »
Varmaan Eppu Normaali. ;D Mä tykkään hirmuisesti Epuista, mutta häpeen sitä.

Siinä säästyy aikaakin. Kun on kuunnellut yhden eppujen kappaleen, on kuullut kaikki. Ei tarvitse tuhlata aikaa muiden kappaleiden kuuntelemiseen.

Huvittaa tällainen kommentti niinkin vannoutuneelta purkkapopin kuuntelijalta  ;D.

No mutta joo, onhan epuilla aika ominainen soundi mistä biisit tunnistaa välittömästi kyseisen poppoon tuotannoksi. Enpä itsekään lähtisi levyjä kuuntelemaan alusta loppuun juuri toistuvuuden vuoksi, mutta onhan niillä pari ihan menevää hittibiisiä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #38 : 19.02.2012 02:08:46 »
Varmaan Eppu Normaali. ;D Mä tykkään hirmuisesti Epuista, mutta häpeen sitä.

Siinä säästyy aikaakin. Kun on kuunnellut yhden eppujen kappaleen, on kuullut kaikki. Ei tarvitse tuhlata aikaa muiden kappaleiden kuuntelemiseen.

Huvittaa tällainen kommentti niinkin vannoutuneelta purkkapopin kuuntelijalta  ;D.

En sinänsä ymmärrä että kukaan mieltää olevansa cool ja tosi katu-uskottava käyttäessään edes vitsimielessä sanaa "purkkapoppi", joka ei tarkoita yhtään mitään. Popissa kappaleet ovat nimenomaan erottuvia ja erilaisia sävellyksiä. Ns. coolissa musiikissa jota harrastetaan, jotta saataisiin rispektiä muiden coolien ihmisten silmissä, kappaleiden erottuvuus on sitten aika heikko.  8)

Epuilla on pari kolme hittiä mutta muuten kappaleet toistavat itseään. Sanoituksen rytmityksestä alkaen (kuten Anssi Kelalla).l Sävellyksistä ei ole tietoakaan.

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #39 : 19.02.2012 02:21:56 »
Popissa kappaleet ovat nimenomaan erottuvia ja erilaisia sävellyksiä
Olen täysin sanaton.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #40 : 19.02.2012 10:45:05 »
Popissa kappaleet ovat nimenomaan erottuvia ja erilaisia sävellyksiä
Olen täysin sanaton.

Annapa esimerkkejä sellaisista pop-kappaleista, jotka eivät ole erottuvia. Juu tiedän, et vastaa. Tottahan kaikessa musiikissa on huonoja kappaleita, joiden huonous on siinä, etteivät ne erotu toisista. Mutta nyt pitää tarkastella niitä kappaleita, jotka ovat saaneet yleisön suosiota.

Minä itse haluan nähdä maailman sellaisena kuin se on, en sellaisena kuin "coolit kaverit" edellyttävät näkevän sen.


« Viimeksi muokattu: 19.02.2012 11:36:21 kirjoittanut Etsku-Etana »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #41 : 19.02.2012 16:49:27 »
Etsku ei selvästikään ole päässyt vielä kaapista oman Eppu-fanituksensa kanssa. 8)

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #42 : 19.02.2012 17:14:52 »
Enemmän kiinnostaisi kuulla Etskun perustelut sille, miksi on automaattisesti cooliuden tavoittelua tai elitististä vaatia musiikilta muutakin kun studiossa nappulasta väännetty biitti ja viiden pennin melodia. Itseä ei kiinnosta pätkääkään onko kuuntelemani musiiikki 'katu-uskottavaa' tai ei, mutta tuollaisilla olkinukkepuheilla saat aina väännettyä asian niin että suosin itsesoitettua/sävellettyä musiikkia liukuhihnapopin edelle vain jostain uskottavuussyistä. Tosin ehkä vähän provosointimielessä on itsekin tullut luotua jotain rock/pop vastakkainasettelua, kun todellisuudessa yhtäpaljon on rock-musiikissakin sitä kolmen soinnun kuraa mitä en itse jaksa arvostaa tippaakaan.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #43 : 19.02.2012 17:31:18 »
Cooliuden tavoittelua on sellaisten tyhjien pilkkailmaisujen käyttö kuin "purkkapoppi" ja asiasta vielä jatkaminen. Ilman että pystyisit asiaasi perustelemaan ollenkaan.

Cooliuden tavoittelua on myös kirjoittaa "vaatia musiikilta muutakin kun studiossa nappulasta väännetty biitti ja viiden pennin melodia". Jos nimittäin myyvien kappaleiden tekeminen olisi noin helppoa, kyllä kaikki pop-laulajat tekisivät kappaleensa ihan itse. Mutta kun se ei ole helppoa. Coolin musiikin kuuntelijat luulevat, että säveltäminen on helppoa, koska coolissa musiikissa ei etsitä erottuvia kappaleita. Mutta niin se ei ole.

Ja jatkat cooleilla termeillä:

"liukuhihnapoppi"
"kolmen soinnin kuraa"

On myös coolia olla sitä mieltä, että "itsetehty ja itsesoitettu" musiikki olisi jotenkin hyvää sinällään. Mutta eihän se niin ole. Ei mikä tahansa kitaralla rämpytetty "biisi" muutu hyväksi sillä, että se on itse rämpytetty ja rämpytykset ihan itse keksitty.

Nauti ihmeessä coolista musiikistasi jossa ei ole hyviä sävellyksiä mutta sitä "syvämietteisemmät" sekavat sanoitukset.  Mutta älä ihmeessä nosta sitä musiikkia jotenkin jalustalle, koska musiikilla ei ole muuta tehtävää kuin viihdyttää.

Ja kyllä kyseessä ovat uskottavuussyyt. Ethän muuten niin halukkaasti toisi esille omaa musiikkiasi niin, että aina samalla kerrot kuinka huonoa musiikkia sitten muu on. Ja veikkaanpa että käytät kavereidesi kanssa juuri noita edellä lainaamiani cooleja ilmauksia. Koska se on niin coolia.




Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #44 : 19.02.2012 19:25:55 »
No jos taas tiedät paremmin oman musiikkimakuni kuin minä itse niin pahahan tässä on taas ruveta mitään perustelemaan ;D. Mutta voin kertoa että minun "coolit" kaverit kyllä useasti aukovat päätä minulle monista "cooleista" suosikkibändeistäni 8).

Mutta niin se vaan on, että parempi musiikki on parempaa musiikkia, vaikka ei musiikin hyvyyttä mitenkään suoraan voikaan mitata. Oma musiikkimakuni ei ole absoluuttinen, kuuntelen myös paljon musiikkia joka on puolueettomilla mittapuilla huonoa. Harmi että kaikki eivät pysty myöntämään samaa itsestään.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #45 : 19.02.2012 19:30:58 »
Mitähän minun pitäisi myöntää itsestäni?

Sen tiedän kuitenkin, että sinulle on jostain syystä tärkeää hakea arvostusta muiden ihmisten silmissä musiikin avulla. Siitähän se lähtee, että sinulle on tärkeää käyttää tällaisia termejä:

purkkapoppi"
"liukuhihnapoppi"
"kolmen soinnin kuraa"
"parempi musiikki"

Miksi joku musiikki muuttuu sillä paremmaksi, että juuri kukaan ei halua maksaa siitä?
Onko sellainen ruoka-annos hyvä, jota asiakkaat eivät halua?

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #46 : 19.02.2012 19:45:16 »
Mitähän minun pitäisi myöntää itsestäni?
Ihan alkajaisiksi vaikka se, että keksit omassa päässäsi jotain ihan täysin järjettömiä asioita, mitkä esität vedenpitävinä faktoina.
Kuten esimerkiksi tämä:
Lainaus
Sen tiedän kuitenkin, että sinulle on jostain syystä tärkeää hakea arvostusta muiden ihmisten silmissä musiikin avulla.
Et tunne minua. Minua kiinnostaa mitä ihmiset ajattelevat minusta, mutta minä en ikimaailmassa muokkaisi musiikkimakuani miellyttääkseni muita ihmisiä.
En hae arvostusta muiden ihmisten silmissä musiikkimakuni avulla, ja jos tekisin, olisin aika epäonnistunut koska täälläkin minun musiikkimieltymyksiäni lytätään jatkuvasti ;D. Se, että soitan bassoa ja rumpuja/olen musikaalinen ihminen aiheuttaa tietyntasoista arvostusta kavereissani jotka ovat kiinnostuneita musiikista, mutta onko se väärin? Ilmeisesti soittajat eivät saa olla ylpeitä omasta osaamistasostaan siinä missä esim. urheilijatkin.

Miksi joku musiikki muuttuu sillä paremmaksi, että juuri kukaan ei halua maksaa siitä?
Ei muutukaan, enkä näin ole väittänytkään. Taas laitat sanoja suuhuni. Mutta myöskään suosio ei tee musiikista parempaa.

Hauska anekdootti: Itse tykkään erittäin paljon Coldplaysta, joka on tällähetkellä käsittääkseni universumin kuunnelluin bändi.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #47 : 19.02.2012 19:58:07 »
Mitähän minun pitäisi myöntää itsestäni?
Ihan alkajaisiksi vaikka se, että keksit omassa päässäsi jotain ihan täysin järjettömiä asioita, mitkä esität vedenpitävinä faktoina.
Kuten esimerkiksi tämä:
Lainaus
Sen tiedän kuitenkin, että sinulle on jostain syystä tärkeää hakea arvostusta muiden ihmisten silmissä musiikin avulla.
Et tunne minua. Minua kiinnostaa mitä ihmiset ajattelevat minusta, mutta minä en ikimaailmassa muokkaisi musiikkimakuani miellyttääkseni muita ihmisiä.

Olen pahoilani mutta tällaisia löysyyksiä kirjoittaa vain henkilö, joka on tottunut käyttämään niitä samanmielisten coolien kavereiden kanssa:

purkkapoppi"
"liukuhihnapoppi"
"kolmen soinnin kuraa"
"parempi musiikki"

Eihän kukaan tällaista omasta päästään keksisi. Ne ovatkin tuttuja tyypillisesti ns. rokkipiirien keskusteluissa mutta myös muualla.

Jos et välitä muiden mielipiteestä, et koe tarpeelliseksi nostaa itseäsi painamalla muita moisilla - anteeksi - typeryyksillä?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #48 : 19.02.2012 20:09:01 »
Ilmeisesti soittajat eivät saa olla ylpeitä omasta osaamistasostaan siinä missä esim. urheilijatkin.

Totta kai saa olla ylpeä ja minä arvostan suuresti niitä, jotka osaavat laulaa ja soittaa. Siksihän minä esimerkiksi Idolsista pidän, kun saa seurata lahjakkaiden laulajien taivalta.

Mutta se ei merkitse sitä, että laulamista tai soittamista osaavien mielipiteillä olisi jotain erityisempää merkitystä, kun päätetään, onko jokin kappale hyvä/huono tai oliko joku lauluesitys nautittava.

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Pimeimmät paljastukset.
« Vastaus #49 : 19.02.2012 20:18:07 »
Eihän kukaan tällaista omasta päästään keksisi. Ne ovatkin tuttuja tyypillisesti ns. rokkipiirien keskusteluissa mutta myös muualla.

Jos et välitä muiden mielipiteestä, et koe tarpeelliseksi nostaa itseäsi painamalla muita moisilla - anteeksi - typeryyksillä?

No en minä noita olekaan itse keksinyt, mutta koen ne erittäin osuvaksi termeiksi ja siksi käytän niitä.