Aika omituista väittää, että en muka pysty keskustelemaan asiasta, vaikka juuri sitähän on tässä koko ajan tehty.............
Ei ole mielestäni keskustelua vaan jankkaamista se, että kiistää faktat vaikka ne lyödään eteen, ja palaa sitten taas lähtöruutuun. Nyt tosin lopulta myönsit Jonen toimineen väärin Anna Sukhinan tapauksessa. Olisit heti myöntänyt, niin olisi säästetty aikaa.
Siksi se ei romuta juuri häntä maailman paskimmaksi tuomariksi, eikä yksi tapaus muutenkaan.
Kukaan ei ole sanonut Jonea "maailman paskimmaksi tuomariksi".
Sellaisia mielipiteitä on kuitenkin esitetty, että Jone ei ole erityisen hyvä tuomari ja että hän ei ansaitse paikkaa vakiotuomarina. Ei Jonea voi verrata yhden kauden tuomareihin, jotka on valittu ohjelman suosion pitämiseksi ylhäällä.
Yksi tapaus ei välttämättä romuta vielä mitään, mutta virheitä voidaan käsitellä vain yksi kerrallaan. Jokaisen kohdalla voit tietysti sanoa, ettei yksi "tapaus", "kaksi tapausta", "kolme tapausta" jne merkitse mitään. Montako tapausta sitten riittäisi?
On kuitenkin niin, että pätevä ihminen ei tee yhtäkään sellaista järjettömyyttä kuin mitä Jone teki Annan tapauksessa eikä käyttäydy niin kuin tuomarit käyttäytyivät Elena Seppästä kohtaan tuossa alempana. Jone muiden mukana. Eikä väitä Anna Abreun tapauksessa että pitää Fallinia ihan karseena kappaleeena mutta valehtelee Janika Lehkoselle, että on aina kritisoinut vain Fallinin esittäjien laulusuorituksia.
Tuo sinun popprinsessa juttukin nyt on aika mielipidejuttu taas. Ei ole mitenkään lukkoon lyötyä, että joku on ehdottoman faktasti potentiaalisempi menestyjä kuin toinen. Kun kerran noiden faktojen perään niin kovasti kuulutat.
Tuolla perusteella tuomareita ei saisi arvostella vaikka he pudottaisivat Diandran ja päästäisivät jatkoon surkeimmat hupilaulajat. Eihän "olisi lukkoonlyötyä" että Diandra olisi potentiaalisempi menestyjä kuin hupilaulajat (onhan meillä esim. Stig). Aivan, mitään tulevaisuudessa tapahtuvaa ei voi todistaa oikeaksi, joten mitään ei saa arvostella.
Faktaa ei ole myöskään väittämäsi, että Jone muistuttaa ääni ratkaisee jutustaan, koska haluaa egoilla. Sinä itse vain päättelet niin. Se että sanoo asian muistutuksena ääneen ei ole mitenkään tapauksen suurentelua.
Tieternkään se ei ole faktaa. Vaikka Jone itse myöntäisi tekevänsä sen egoilun vuoksi, siltikään se ei olisi faktaa. Sittenkään ei tiedettäisi, mitä Jonen aivoissa oikeasti tapahtuu. Ihmisiä kuitenkin arvostellaan heidän tekojensa vuoksi ja esimerkiksi sillä perusteella, mitä he tekevät ja mitä muut eivät tee. Sinä saat vapaasti pitää Jonen suurieleistä muistutusta vain tärkeänä sääntöjen kertaamisena. Minulle se on itsensä korostamista erityisesti siksi, että siihen liitttyy erittäin mahtipontinen asenne yhdistettynä usein sekavaan puheenvuoroon.
Jos lopussa vielä yrität vihjailla jotain (?) niin olen kyllä katsonut joka ikisen kauden, enkä erityisesti ihkuta Jonea, mutta mielestäni hän on pätevä tuomari ja täällä monesti turhaan haukuttu.
Ihqutuksesi on aika selvää
(ihqutus tässä: Jonen kannattaminen ulko-idolsmaisin syin). Muussa tapauksesa Anna Sukhina -tapaus olisi käsitelty varsin nopeasti. Minä näen joka tapauksessa niin. että kun Jonea on "haukuttu" (ihquttelu-termi
), se on tehty aina aiheesta. Jonen puolustajilla ei ole ollut muuta sanottavaa kuin "Jone on niin hyvä".
American Idol muuttui mielestäni paremmaksi, kun Simon Cowell poistui ohjelmasta. Koko show pyöri ihan liikaa hänen ympärillään. Samalla lailla Idols pyörii liikaa Jonen ympärillä vaikka hänellä ei edes ole siihen vaadittavaa kompetenssia. Simon Cowell sentään pyörittää pop-musiikkiin perustuvaa levyfirmaa ja todella tuntee alan. Siksi minä olen nauttinut paljon enemmän tällä kaudella kolmen muun tuomarin kommenteista. Mukana ei ole yhtään sellaista ääliötä, jotka olivat joukolla pilkkaamassa Elena Seppästä ja nauramassa hänelle:
Elena Seppänen Tampereen koelauluissa (Idols 2011)Myös Jone oli ääliö, koska lähti mukaan esim. yhteen pahimmista ikälänkytyksistä ikinä (Heikki Paasonenkin peesasi) ja Elenan puheille nauramiseen (sävelkorva).