Kirjoittaja Aihe: Onko Jone hyvä tuomari?  (Luettu 5856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Onko Jone hyvä tuomari?
« : 01.11.2013 16:54:40 »
^ Jonellahan on yleensä ihan oikeasti asiaakin jutuissaan, en ymmärrä miksi kaikki aina täällä parjaa sitä :P
On se niin kauan tuomaristossa vaikuttanut, että oikeasti tietääkin asioista jotain.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 10:17:54 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #1 : 02.11.2013 19:05:11 »
^ Jonellahan on yleensä ihan oikeasti asiaakin jutuissaan, en ymmärrä miksi kaikki aina täällä parjaa sitä :P
On se niin kauan tuomaristossa vaikuttanut, että oikeasti tietääkin asioista jotain.

Jonea parjataan, koska hän epäonnistunut aiempina kausina aika raskaasti kykyjen etsijän "ammatissa". Jos minulla olisi levyfirma ja Jonen tehtävä olisi etsiä firmalle levyttäviä pop-tähtösiä, antaisin Jonelle potkut, jos hän toimisi oheisen kuvakertomuksen mukaisella tavalla:

http://www.idolslandia.fi/index.php?topic=2456.0

Jone ei ole pystynyt nousemaan aiemmin oman rokkihenkisen genrensä yläpuolelle vaan on arvioinut laulajia omien mieltymystensä mukaan. Se on taas tuottanut huonoa jälkeä siinä mielessä, keitä on päästetty yleisön äänestettäväksi. Jonen unelma on ollut saada lava täyteen marttisaarisia ja jerkkavirtasia. Vähäsen kärjistäen.  ;D

Tänä vuonna Jone on parantanut otettaan selvästi. Mutta se johtuu selvästikin osaltaan tuotannon antamista ohjeista, joista yksi on ollut "ei enää ikälänkytystä teineille".


Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #2 : 02.11.2013 19:26:18 »
No en kyllä nyt sanoisi ihan noinkaan mitä tuossa tylytit. Varsinkaan noista marttisaarisista ja jenkoist. En muista, että hän olisi koskaan nimenomaan sen tyyppisistä ollut mitenkään erityisen innoisaan : DD   Sanoit sen kärjistäen, mutta kun mielestäni se ei osunut edes lähelle totuutta.

Olipas kyllä analysoiva kuvatarina, ehkä liiaksikin (kukaan tuskin pääsee oikeasti toisen pään sisään) Ja joo, tuo homma meni tuossa ehkä kaikkien osalta vähän liiallisuuksiin. Tosin uskon, että tuota juttua haluttiin dramatisoida televisioon ihan tahallaan. Varmasti tuomarit ovat usean muunkin kanssa jutelleet ja kyselleet kysymyksiä, mutta niitä ei vain ole näytetty televisiossa vaan on pätkäisty pois. Mutta eihän Jone nyt ollut ainoa tuossa joka sanoi ei, niin sanoi myös Tommi (josta myönnän, että en fanita yhtään) Ja tuosta "egoilusta", Jonehan nimenomaan melkein aina on ollut se joka sanoo kyllä, kun on tällaisissa tilanteissa saanut päättää. Sitä ei kyllä mitenkään poista se, että hän on kerran sanonut ei tyypille, jota ei nähnyt jatkoon laitettavan arvoiseksi (syystä tai toisesta) Makukysymyksethän tuossa loppujen lopuksi tulevat väkisin useinkin vastaan, miksi ihmeessä tuomarit silloin edes äänestäisivät jatkoon menijöitä? Itse olisin kyllä päästänyt Sukhinan jatkoon, mutta en tiedä oliko hänessä sitten mitään erityisen erityistä. Sen olisi varmaan nähnyt vasta vähän myöhemmin.

Tuota en myöskään usko, että hän ei ole osannut nousta omasta genrestään, vaan päästää jatkoon ainoastaan sellaisia joista itse musiikillisesti tykkäisi. Rokki ihmisiä Idolsissa on yleensä tosi vähän, eikä Jone heitäkään ole mitenkään erityisesti suosinut. Eikä Jone tosiaan ole ollut ainoa siinäkään, joka erityisesti olisi käyttänyt "liian nuori" korttia, vaan siihen on sortunut ihan kaikki tuomaristossa.

Kaikenkaikkiaan minusta Jonella on ollut aika hyvä silmä, mutta ehkä se sitten on vain minun makuni :P
« Viimeksi muokattu: 02.11.2013 19:28:40 kirjoittanut Guzaak »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #3 : 02.11.2013 20:14:12 »
Jone on suhtautunut aiemmin tosi kriittisesti ns. pop-prinsessoihin siinä missä tavalliset tattiaiset ovat päässeet teatteriin näyttämään kykyjään paljon helpommin - ja epäonnistumaan. Teatterissa on sitten käynyt kauhea kato viimeistään.  Siihen viittasin näillä marttisaarisilla ja jerkkavirtasilla. Näitä voisi kaivaa esiin aiempien kausien kertomuksista.

Ei kyseessä ollut dramatisointi sen suhteen mitä Jone ihan oikeasti sanoi. Hänhän asian ratkaisi pilipalituomari Liimataisen kanssa. Jone ihan oikeasti sanoi sen mitä kuvakertomuksessa oli. Anna lisäksi kertoi siitä koelauluhuoneesta poistuttuaan. Äärimmäisen typerää käyttäytymistä Jonelta ja hän aivan selvästi pönkitti omaa egoaan. Koko Idols 2012:n ajan hän hoki "minun ääneni ratkaisee" ja oli asiasta selvästi ylpeä. Annan tapauksessa tuntui, että Jonea ärsytti Annan tapainen vahva persoona ja hän halusi näpäyttää Annaa (Sukhinaa).

Tässä ei ollut niinkään olennaista se, päästettiinkö Anna jatkoon vai ei vaan MIKSI ei päästetty! Minustakin Annan paikka olisi ollut ehdottomasti teatterissa mutta enemmän on mahdotonta sanoa suuntaan tai toiseen pelkän koelaulun perusteella.

Jone on totta kai viihdyttävä tuomari kun ei siihen löydy helpolla parempiakaan ja sanavalmiimpiakaan. Laurissa ja Jussi 69:ssä sekä Sinissä on kuitenkin ollut erinomaista se, että he kertovat rehellisesti oman mielipiteensä tuomatta liikaa omaa persoonaansa esiin. Jone tuo ensin oman persoonansa esiin ja sittten kertoo oman mielipiteensä monisanaisesti.

Jonea ei voi puolustella sillä, että myös kertakäyttötuomarit typerehtivät. Jonenhan pitäisi nimenomaan olla parempi kuin he!

Mutta ei tämä nyt niin vakavaa ole. Edelleenkin kyseessä on viihdeohjelma ja sillä on vain merkitystä, mistä katselijat pitävät. Minä kuitenkin kritisoin Jonea vain sillä perusteella, mitä hän on tehnyt. Tarkkaa tilastoa en tietenkään ole pitänyt! Sellaista en kuitenkaan ole havainnut, että hän tietäisi pop-musiikista riittävästi pystyäkseen toimimaan hyvänä kykyjen etsijänä sillä alueella. Hän on kuitenkin taustaltaan 100-prosenttinen rock-mies.

Anna Sukhinan kohtelu kuitenkin suretti suunnattomasti, koska hän oli vaan aika karismaattinen tyttö ja osasi laulaakin!

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #4 : 03.11.2013 01:01:25 »
En nyt sitten tiedä mikä lasketaan tavikseksi, enkä muista millaisia poppiprinsessoja olisi syrjitty? Minusta on ihan hyvä, että niin sanotut "taviksetkin" saavat mahdollisuuden näyttää mihin pystyvät, mutta niin tietysti pitäisi olla kaikkien kohdalla, ainakin ensimmäisissä karsinnoissa. Ja eihän siitäkään mitään takeita ole, että nämä poppiprinsessatkaan sen paremmin olisivat onnistuneet.

Tiedän, että Jone ja muutkin tuomarit sanoivat nuo lainauksissa olleet asiat, jotka olit tuohon sarjakuvaan laittanut. Tarkoitin tuolla dramatisoinnilla sitä, että koko se tilanne näytettiin meille oikein yksityiskohtaisesti ja pitkän kaavan mukaan ja pitkittämällä ratkaisevia hetkiä. Eli tähän väliin nyt oltiin haluttu sitä viihdettä. Ja eiköhän Jone painota tuota "minun ääneni ratkaisee" juttua ihan vain selkeyden vuoksi, että laulaja tosiaan ymmärtää mistä on kysymys, niinkään minkään egoilun takia. Ovat muutkin siitä aina maininneet.

Suoraa vastaustahan emme siihen saaneet miksi Annaa ei jatkoon päästetty. Hänen kohdallaan kyllä minustakin toimittiin yllättävästi ja typerästikin, mutta on minusta muulloinkin tehty kummallisia valintoja ja tiputettu ihan vääriä tyyppejä ennenaikaisesti.

Ei ehkä puolustella, mutta ei erikseen myöskään haukkua. Joka vuosi kaikki ovat samasta asiasta känisseet.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #5 : 03.11.2013 01:42:48 »
En ala keskustella kanssasi yksittäisistä vääristä päätöksistä sen enempää, koska kaikki esimerkit olisivat kuitenkin mielestäsi vääriä. Ethän pysty keskustelemaan faktojen varassa edes Anna Sukhina-tapauksesta.  Millaiset faktat siis sinulle riittäisivät jos nämäkään eivät riitä?

Tällä kaudella tosin Nino Vasquezin päästäminen finaaliin oli katastrofaalista kun rannalle jäi monia paljon taitavampia naisia. Mitä ihmettä tuomareiden tai tuotannon päässä liikkui?

On kuitenkin todettava, että ammattimainen kykyjen etsijä ei valitse karismatonta tavista, jolla ei missään oloissa ole mahdollisuuksia jos valittavissa on selvästikin karismaattinen "pop-prinsessa", jolla on ainakin potentiaalinen mahdollisuus menestyä.

Me saimme täysin selvän vastauksen siihen, miksi Anna pudotettiin. Sinun on turha jankata asiasta enempää. Anna Sukhina pudotettiin, koska hän oli päättänyt Idolsiin osallistumisesta vasta vähän aikaa aiemmin. Kaikki on videolla.  Jos syyksi olisi sanottu jotain muuta TV:ssä näyttämätöntä, Anna ei olisi selittänyt, että tuomarit sanoivat syyksi juuri sen.

Erityisesti minusta sellainen tuomari on ääliö, joka ladeltuaan seuraavan kaltaista puutaheinää 16-vuotiaalle tytölle todella tylyllä ja ikävällä äänellä pudottaa tytön jatkosta:

Lainaus
Kun katsoo tätä paperista paljonko sulla on ikää, ...
miettii kuinka laajalla ja fiksua onkin olla laajasti kiinnostunut populaarimusiikin eri ulottuvuuksista,
musiikista ylipäätään ja elämästä ja maailmankaikkeudesta
ja sen sellaisestakin ylipäätään laajasti
niin tota mä kyllä sanon että

Tuossahan ei ollut mitään järkeä!

Jone sanoi "minun ääneni ratkaisee" yhä uudelleen ja uudelleen vaikka laulajille ei tarvitse yksinkertaista sääntöä kertoa.  Se oli selvästi Jonelle itsekohotuksen paikka. Varsinkin kun hän joka kerta teki asiasta suuren tapauksen sen sijaan että olisi vain yksinkertaisesti kertonut mielipiteensä.

Eikä Jonen typeryyttä Annan tapauksessa muuksi muuta se, että hän on ollut typerä aiemminkin.

"Haukkuminen" on paikallaan silloin, kun se perustuu faktoihin. Jonen tapauksessa se perustuu, jos on seurannut aiempia kausia eikä ihquta Jonea.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 02:03:08 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #6 : 03.11.2013 02:09:39 »
Tämäkin kuuluu asiaan (Janika Lehkonen-aiheesta):

Tässä vielä tutkielma aiheesta "Fallin ja Jone Nikulan mielipiteet vuosien saatossa":

http://www.youtube.com/watch?v=QcQUsS7seTo&feature=youtu.be

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #7 : 03.11.2013 02:25:51 »
Jes oma aihe.

Aika omituista väittää, että en muka pysty keskustelemaan asiasta, vaikka juuri sitähän on tässä koko ajan tehty.............
Olen myös ollut sitä mieltä, että mielestäni Annan tapauksessa toimittiin väärin. Yhden laulajan tapauksessa se, että ei ole harkinnut juuri Idolsiin osallistumista kauaa ei tunnu järkevältä. Jone ei kuitenkaan ollut ainoa joka asiasta jauhoi, eikä ainoa joka sen takia sanoi ei. Siksi se ei romuta juuri häntä maailman paskimmaksi tuomariksi, eikä yksi tapaus muutenkaan.

Tuo sinun popprinsessa juttukin nyt on aika mielipidejuttu taas. Ei ole mitenkään lukkoon lyötyä, että joku on ehdottoman faktasti potentiaalisempi menestyjä kuin toinen. Kun kerran noiden faktojen perään niin kovasti kuulutat. Faktaa ei ole myöskään väittämäsi, että Jone muistuttaa ääni ratkaisee jutustaan, koska haluaa egoilla. Sinä itse vain päättelet niin. Se että sanoo asian muistutuksena ääneen ei ole mitenkään tapauksen suurentelua.

Jos lopussa vielä yrität vihjailla jotain (?) niin olen kyllä katsonut joka ikisen kauden, enkä erityisesti ihkuta Jonea, mutta mielestäni hän on pätevä tuomari ja täällä monesti turhaan haukuttu.



Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #8 : 03.11.2013 09:47:03 »
Aika omituista väittää, että en muka pysty keskustelemaan asiasta, vaikka juuri sitähän on tässä koko ajan tehty.............

Ei ole mielestäni keskustelua vaan jankkaamista se, että kiistää faktat vaikka ne lyödään eteen, ja palaa sitten taas lähtöruutuun. Nyt tosin lopulta myönsit Jonen toimineen väärin Anna Sukhinan tapauksessa. Olisit heti myöntänyt, niin olisi säästetty aikaa.

Siksi se ei romuta juuri häntä maailman paskimmaksi tuomariksi, eikä yksi tapaus muutenkaan.

Kukaan ei ole sanonut Jonea "maailman paskimmaksi tuomariksi".

Sellaisia mielipiteitä on kuitenkin esitetty, että Jone ei ole erityisen hyvä tuomari ja että hän ei ansaitse paikkaa vakiotuomarina. Ei Jonea voi verrata yhden kauden tuomareihin, jotka on valittu ohjelman suosion pitämiseksi ylhäällä.

Yksi tapaus ei välttämättä romuta vielä mitään, mutta virheitä voidaan käsitellä vain yksi kerrallaan. Jokaisen kohdalla voit tietysti sanoa, ettei yksi "tapaus", "kaksi tapausta", "kolme tapausta" jne merkitse mitään. Montako tapausta sitten riittäisi?

On kuitenkin niin, että pätevä ihminen ei tee yhtäkään sellaista järjettömyyttä kuin mitä Jone teki Annan tapauksessa eikä käyttäydy niin kuin tuomarit käyttäytyivät Elena Seppästä kohtaan tuossa alempana. Jone muiden mukana. Eikä väitä Anna Abreun tapauksessa että pitää Fallinia ihan karseena kappaleeena mutta valehtelee Janika Lehkoselle, että on aina kritisoinut vain Fallinin esittäjien laulusuorituksia.

Tuo sinun popprinsessa juttukin nyt on aika mielipidejuttu taas. Ei ole mitenkään lukkoon lyötyä, että joku on ehdottoman faktasti potentiaalisempi menestyjä kuin toinen. Kun kerran noiden faktojen perään niin kovasti kuulutat.

Tuolla perusteella tuomareita ei saisi arvostella vaikka he pudottaisivat Diandran ja päästäisivät jatkoon surkeimmat hupilaulajat. Eihän "olisi lukkoonlyötyä" että Diandra olisi potentiaalisempi menestyjä kuin hupilaulajat (onhan meillä esim. Stig). Aivan, mitään tulevaisuudessa tapahtuvaa ei voi todistaa oikeaksi, joten mitään ei saa arvostella.

Faktaa ei ole myöskään väittämäsi, että Jone muistuttaa ääni ratkaisee jutustaan, koska haluaa egoilla. Sinä itse vain päättelet niin. Se että sanoo asian muistutuksena ääneen ei ole mitenkään tapauksen suurentelua.

Tieternkään se ei ole faktaa. Vaikka Jone itse myöntäisi tekevänsä sen egoilun vuoksi, siltikään se ei olisi faktaa. Sittenkään ei tiedettäisi, mitä Jonen aivoissa oikeasti tapahtuu. Ihmisiä kuitenkin arvostellaan heidän tekojensa vuoksi ja esimerkiksi sillä perusteella, mitä he tekevät ja mitä muut eivät tee. Sinä saat vapaasti pitää Jonen suurieleistä muistutusta vain tärkeänä sääntöjen kertaamisena. Minulle se on itsensä korostamista erityisesti siksi, että siihen liitttyy erittäin mahtipontinen asenne yhdistettynä usein  sekavaan puheenvuoroon.

Jos lopussa vielä yrität vihjailla jotain (?) niin olen kyllä katsonut joka ikisen kauden, enkä erityisesti ihkuta Jonea, mutta mielestäni hän on pätevä tuomari ja täällä monesti turhaan haukuttu.

Ihqutuksesi on aika selvää :) (ihqutus tässä: Jonen kannattaminen ulko-idolsmaisin syin).  Muussa tapauksesa Anna Sukhina -tapaus olisi käsitelty varsin nopeasti. Minä näen joka tapauksessa niin. että kun Jonea on "haukuttu" (ihquttelu-termi :) ), se on tehty aina aiheesta.  Jonen puolustajilla ei ole ollut muuta sanottavaa kuin "Jone on niin hyvä".

American Idol muuttui mielestäni paremmaksi, kun Simon Cowell poistui ohjelmasta. Koko show pyöri ihan liikaa hänen ympärillään. Samalla lailla Idols pyörii liikaa Jonen ympärillä vaikka hänellä ei edes ole siihen vaadittavaa kompetenssia. Simon Cowell sentään pyörittää pop-musiikkiin perustuvaa levyfirmaa ja todella tuntee alan. Siksi minä olen nauttinut paljon enemmän tällä kaudella kolmen muun tuomarin kommenteista.  Mukana ei ole yhtään sellaista ääliötä, jotka olivat joukolla pilkkaamassa Elena Seppästä ja nauramassa hänelle:

Elena Seppänen Tampereen koelauluissa (Idols 2011)

Myös Jone oli ääliö, koska lähti mukaan esim. yhteen pahimmista ikälänkytyksistä ikinä (Heikki Paasonenkin peesasi) ja Elenan puheille nauramiseen (sävelkorva).
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 10:21:08 kirjoittanut Etsku-Etana »

Lapua1

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 14
  • Karma: +5/-1
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #9 : 03.11.2013 12:58:54 »
Hmmm... Mä olen uusi tällä palstalla ja täytyy sanoa että oot välillä vähän pelottava, Etsku. Hirveetä kasvojen ilmeiden ja äänensävyjen arvoimista, varsinkin toi Elena-ketju oli aika erikoista luettavaa. En sano tätä millään pahalla, mutta taidat olla vähän turhan tiiviisti seurannut Idolsia  :D


Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #10 : 03.11.2013 13:46:00 »
^ Juuri tuota itsekin olen tässä useamman kerran pohdiskellut. Muutenkin tällä foorumilla on aika negatiivinen ilmapiiri noin yleensä. En jaksa kommentoida tässä nyt muuta, kuin tuota "olet Jone ihquttelija daa". Joka mielestäni on hyvinkin epäasiallista tässä nyt. Koska mielestäsi ihqutan Jonea ilmeisesti ulkonäöllisistä tms syistä, mielipiteeni ei ole minkään arvoinen. Ja ihan vain siksi, koska en ole kanssasi samaa mieltä. Huhhuh sanoisinko.

Tuosta Elena ehkä voisin kuitenkin sanasen vielä sanoa. En näe, että tuomarit olisivat mitenkään ilkeilleet hänelle tuossa. Kommentointi ja nauraminen hassulle jutulle oli enemmänkin hyväntahtoista. Ja jos joku tulee koelauluihin ihan vain sillä mielellä, että "koska mä nyt vaan tahon olla julkkis ja silleen ja koska mä haluuu-uun päästä jatkoon"  ei ole yhtään epäasiallista olla päästämättä jatkoon, koska kannattaisi nyt mennä kotiin vielä vähäksi aikaa kasvamaan, koska noh, kannattaisi. Tuohan nyt on kovasti ihan tapauskohtaista, ja tässä tapauksessa ihan perusteltuakin. Samalla tavalla voisi sanoa vaikka 25 vuotiaalle, jolla on samat syyt, että menepäs kotiin vielä miettimään.

/Elena ei Elina : P/
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 14:14:58 kirjoittanut Guzaak »

Lapua1

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 14
  • Karma: +5/-1
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #11 : 03.11.2013 14:05:43 »
^ Ja onhan Idolsissa päästetty monia 16-vuotiaita jatkoon, mutta Elenan kohdalla tuomarit huomasivat hänen keskenkasvuutensa ja passittivat kotiin kasvamaan mikä oli ihan oikein. Ääni oli mielestäni aivan kamala, heikko nasaali ja luonne juuri tuollainen "olen saanut kaiken mitä haluan ja nyt haluan jatkoon joten mä pääsen jatkoon koska tahdon julkkikseksi" mikä ei missään tapauksessa ole minun mielestäni Idolsin asenne.

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #12 : 03.11.2013 14:12:47 »
^ Juuri tuota tarkoitin myös. Tietysti jos 16-vuotias vaikuttaa asialliselta ja siltä, että hän pärjää, en näe mitään syytä miksi häntä ei tulisi päästää jatkoon, mutta tämän Elenan tapauksessa oli aika selvää että näin ei kannattanut toimia. Tuomaristo ei myöskään tyrmännyt häntä täysin, eikä ainoa syy jatkoon pääsemättömyydelle ollut ikä, vaan myös äänen pienuus, jota kannattaa treenata, koska siinä oli kuitenkin jotain potentiaalia.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 14:15:53 kirjoittanut Guzaak »

narinarinari

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 7
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #13 : 08.11.2013 03:03:51 »
Jone on paras tuomareista. Kylmän looginen, harvoin väärässä. Ja osaa esittää asiansa järjellisesti.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #14 : 08.11.2013 08:57:35 »
En näe, että tuomarit olisivat mitenkään ilkeilleet hänelle tuossa. Kommentointi ja nauraminen hassulle jutulle oli enemmänkin hyväntahtoista.

Tuossa on koulukiusaamisen henki. Enemmistön mielestähän kiusaaminen on usein vain "hyväntahtoista läppää". Todellisuudessa tuomarit toimivat erittäin ilkeästi ja epäkypsästi Elenaa kohtaan. Hämmästelen niitä, jotka eivät asiaa videolta näe. Sen lisäksi heillä tuskin oli antaa tieteellistä tutkimustietoa siitä, että sävelkorva parantuisi iän myötä.

Ja jos joku tulee koelauluihin ihan vain sillä mielellä, että "koska mä nyt vaan tahon olla julkkis ja silleen ja koska mä haluuu-uun päästä jatkoon"  ei ole yhtään epäasiallista olla päästämättä jatkoon, koska kannattaisi nyt mennä kotiin vielä vähäksi aikaa kasvamaan, koska noh, kannattaisi. Tuohan nyt on kovasti ihan tapauskohtaista, ja tässä tapauksessa ihan perusteltuakin. Samalla tavalla voisi sanoa vaikka 25 vuotiaalle, jolla on samat syyt, että menepäs kotiin vielä miettimään.

Tuomareilla ei ole minkäänlaista pätevyytttä tehdä johtopäätöksiä jonkin ihmisen henkisistä kyvyistä muutaman minuutin jutustelun perusteella ellei sitten kyseessä ole selkeästi henkisesti kehitysvammainen. Ei tällaista pätevyyttä ole myöskään yhdelläkään psykologilla. Anna Sukhinan tapauksessa tuomarit epäonnistuivat huomaamaan erittäin motivoituneen Annan motivaatiota ja Elenan tapauksessa he eivät ymmärtäneet, että viimeistään teatteriviikonlopun on tarkoitus pudottaa ne, jotka eivät rääkkiä kestä. Tuomareiden tehtävä ei ole sitä tehdä. Vai milloin näemme sen, että tuomarit pudottavat alkoholiin taipuvaisen ja tupakoivan mieslaulajan vaikka tämä osaisikin laulaa?

Ihquttelun ja auktoriteettiuskon vuoksi useimmat tukevat aina sokeasti tuomareiden jokaista päätöstä. Suosittelen kuitenkin käyttämään omiakin aivoja!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #15 : 15.11.2013 00:49:37 »

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari
« Vastaus #16 : 16.11.2013 14:48:59 »
Jone sanoi "minun ääneni ratkaisee" yhä uudelleen ja uudelleen vaikka laulajille ei tarvitse yksinkertaista sääntöä kertoa.  Se oli selvästi Jonelle itsekohotuksen paikka. Varsinkin kun hän joka kerta teki asiasta suuren tapauksen sen sijaan että olisi vain yksinkertaisesti kertonut mielipiteensä.
Pitää muistaa, että tässä puhutaan myös tv-katsojille. Valintoihin pyritään luomaan mahdollisimman paljon dramatiikkaa erilaisin tehokeinoin, jotta tuloksena olisi hyvä show. Välillä menee ehkä överiksi.

"Yhä uudelleen ja uudelleen" puhumisesta kannattaa muistaa, että kilpailijat pääsevät koelauluissa tuomarien eteen vain yhden kerran, joten he kuulevat tuomarien jutut vain kerran.  :P En kyllä sulkisi pois sitäkään mahdollisuutta, että kaikki laulajat eivät välttämättä ole ihan täysin perillä sääntöjen yksityiskohdista, vaikka pitäisi olla.

jokerface

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 38
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #17 : 16.11.2013 15:44:33 »
Lainaus
Ihquttelun ja auktoriteettiuskon vuoksi useimmat tukevat aina sokeasti tuomareiden jokaista päätöstä. Suosittelen kuitenkin käyttämään omiakin aivoja!

Me käytämmekin. Siksi minusta tuon Elenan ei tosiaankaan olisi tarvinnut edes saada noin paljon teeveeaikaa saati sitten päästä jatkoon.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #18 : 16.11.2013 17:16:24 »
Elena oli ihan koulukiusaajan oloinen. Jos tuo vaikutelma oli yhtään oikea, Elena kyllä ansaitsi tylytyksensä.

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: Onko Jone hyvä tuomari?
« Vastaus #19 : 22.11.2013 23:49:04 »
Jone Nikula on Suomen Idols 2003-2013. Paljon liikasanoilla väritettyä jargonia, mutta monesti totaalista dominointia palautteiden suhteen. Joskus ei osuta maaliin, mutta toisinaan sitäkin enemmän. Miehen viihdearvo ei kuitenkaan kovin oleellisesti ole kadonnut. Hän on edelleen se hevifliiska joka monesti löytää järkevää sanottavaa, mutta sortuu jargoniin. Hän on siis Jone Nikula, alltime Idols-tuomarimme.