Kirjoittaja Aihe: Vanhoja vai uusia biisejä? (Vs: Semifinaali 1 - 1.11.)  (Luettu 7932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
No olihan Roosa Karinkin laulu vuodelta 2004.  ;D

Eli pappabiisitilastointini meni vähän pieleen senkin suhteen. Pisteen olin kait lokeroinut siihen lokeroon kappaleen uskomattoman koelaulukulahtaneisuuden vuoksi.

Tästä keskustelusta tuli mieleen, olisi tosi kätevää jos myös Suomen Voice Kidsistä olisi Wikipedia-artikkeli ...vaikka jonkinverran työtähän siinä olisi kun pitäisi olla taulukot tähtivalmentajien tiimeistä ja kappalevalinnoista jne. *vinkki* ;D

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
*vinkki* ;D

 ;D

Mutta oikeassa olet! Ehdottomasti Voice Kids ansaitsisi Wikipedia-artikkelin.

Erityisesti jos sinne voisi lähdeluetteloon laittaa linkin Idolslandiaan.  8)

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Ohjelman fb-sivulla oli kilpailijan vanhempi (nimestä päätellen) myös kritisoinut vähän näitä kappalevalintoja, miten jollekin valitaan "sopivampi" biisi jne. mutta nyt näköjään viesti on häipynyt.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Olisi hauska kuulla tuollaisia sisäpiirin kommentteja asiasta! Se on selvä, että virallisilta sivuilta sellaiset kommentit poistetaan nopsaan kuten kaikki muukin kritiikki. Siellä pitäisikin käydä kurkkimassa säännöllisesti ja ottaa kommentit talteen.

Totta kai hyväksyn sen, että tuotanto yhdessä valmentajien kanssa yrittää etsiä kilpailijoille sopivia kappaleita. Muussa tapauksessahan olisi jopa mahdollista, että kaksi kilpailijaa haluaisivat laulaa saman nykyhitin! Kaikkien laulajien musiikin tuntemuskaan ei voi olla kauhean laaja, joten kappaleet tulisivat valituiksi hyvinkin pienestä joukosta. Viihdeohjelmastahan on kysymys, joten se ei olisi hyvä asia TV-katsojan kannalta.

Kilpailijoille pitäisi kuitenkin antaa vähintään useamman kappaleen lista, josta he sitten valitsisivat omasta mielestään parhaan. Jos taas kilpailijalla olisi oma hyvä ehdotus, sitä voitaisiin käyttää.

Jos kilpailijalle määrätään tasan yksi kappale, on suuri riski, että hänen kohtalonsa ratkeaa jo siinä. Mitään ei ole tehtävissä.


Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Kun nyt muistelen: kyllä viime vuonna laulajat valitsivat biisinsä itse semeissä. Esim. Viivi valitsi rohkeasti I will always love you:n. Sitten oli Bella, joka muistaakseni sanoi kuulleensa radiosta biisin, jonka sitten valitsi (joka oli vähän huono valinta, tuntematon kappale kun oli).

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Kun nyt muistelen: kyllä viime vuonna laulajat valitsivat biisinsä itse semeissä. Esim. Viivi valitsi rohkeasti I will always love you:n. Sitten oli Bella, joka muistaakseni sanoi kuulleensa radiosta biisin, jonka sitten valitsi (joka oli vähän huono valinta, tuntematon kappale kun oli).

Oliko kappale 'Dream a little Dream'? Koska se oli minusta tosi hieno esitys ja olin aikeissa tarjota sitä esimerkkinä ~toimivasta vanhasta klassikkokappaleesta  ;D
Robin Williams teki siitä coverin Lily Allenin kanssa 2013, olisiko Bella ehkä kuullut tuon version? (jos siis oli kyseinen kappale)

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Se juuri. Minäkin pidän kappaleesta mutta tiesi jo etukäteen ettei sillä mennä finaaliin, ei tarpeeksi revittelykohtia vaan suurin osa sellaista hidasta tunnelmointia ja enemmistölle ehkä vieras kappale. Kyllä itse silti esityksestä tykkäsin.

Sitten oli se tumma tyttö, oliko se Sara, joka myös valitsi itse kappaleensa ja muutti sanoitustakin hiukan. Se oli ihan huippuveto se.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Kun nyt muistelen: kyllä viime vuonna laulajat valitsivat biisinsä itse semeissä. Esim. Viivi valitsi rohkeasti I will always love you:n. Sitten oli Bella, joka muistaakseni sanoi kuulleensa radiosta biisin, jonka sitten valitsi (joka oli vähän huono valinta, tuntematon kappale kun oli).

Oliko kappale 'Dream a little Dream'? Koska se oli minusta tosi hieno esitys ja olin aikeissa tarjota sitä esimerkkinä ~toimivasta vanhasta klassikkokappaleesta  ;D
Robin Williams teki siitä coverin Lily Allenin kanssa 2013, olisiko Bella ehkä kuullut tuon version? (jos siis oli kyseinen kappale)

Tosiaan. Bella lauloi tuon kappaleen vuodelta 1931 ja se toimi upeasti! Ainakin minä pidin vaikka oli varmaan liian fiiniä yleisölle. Eli ehdottomasti vanhoja kappaleita saa laulaa ja niitä laulajille tarjota, kunhan kappaleet eivät ole kulahtaneita ja kunhan ne antavat laulajalle mahdollisuuden menestymiseen kilpailussa!

Tässä linkki Bellan semifinaaliesitysarviooni:

http://www.idolslandia.fi/index.php?topic=3370.msg235258#msg235258


Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Kiitos linkeistä, ihan kiva kuunnella esitys uudestaan, oli niin hyvä kuin muistinkin  :)

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Pidin kolmesta 1. semifinaalin kappaleesta ja en pitänyt kuudesta. Siis 3-6. Tarkoitan sitä, miten hyvä kappale oli kilpailukappaleena enkä sitä, pidänkö kappaleesta sinänsä.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Kaivoin tuossa noiden vilautettujen finaalibiisien ilmestymisvuodet, tässä ne uusimmasta vanhimpaan:

2014 2013 1994 1990 1979 1972 - aika erikoinen jakauma, kolmen vuosikymmenen kipaleita.

Tosin esitetäänhän finaalissa muitakin biisejä kuin nämä.