Kirjoittaja Aihe: 1. Karsinta 7.2.  (Luettu 4967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
1. Karsinta 7.2.
« : 07.02.2015 20:45:08 »
Kello 21.00 alkaa kakkosella!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #1 : 07.02.2015 21:21:11 »
Satin Circus oli yllättäen itse asiassa aika hyvä. Luulin että  sen esitys olisi vain tylsää rokkihuutoa mutta bändihän  onkin enempi popbändi!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #2 : 07.02.2015 21:26:53 »
Hans on the Bassin kappale oli kaunis laulelma ja laulaja lauloi kauniisti. Mutta kun kappaleessa ei ollut tarpeeksi iskevyyttä! Se jäisi armotta Euroviisujen karsintaan,

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #3 : 07.02.2015 21:32:45 »
Vilikasper Kanth lauloi hyvin. Hieno esitys! Mutta kappale on liian Yle Suomi - tai Nova -linjaa. Suomeksi ja suomalaisille. Ei mitään saumaa Euroviisuissa.  Ei riittävää melodiaa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #4 : 07.02.2015 21:42:09 »
Pihka ja myrsky on kakkonen tässä vaiheessa Satin Circuksen jälkeen! Kiva kappale ja iloinen esitys! 

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #5 : 07.02.2015 21:49:09 »
Norlan El Misionarion esitys oli tosi hyvä, iloinen ja menevä! Kappalekin oli korviin tarttuva!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #6 : 07.02.2015 22:01:12 »
Pertti Kurikan nimipäivät on ilman muuta sympaattinen yhtye ja ihan mukava esitys. Mutta kappale ei kuitenkaan ole ollenkaan riittävän hyvä Euroviisuja ajatellen.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #7 : 07.02.2015 22:03:33 »
Jatkoon pitäisi päästää nämä:

Satin Circus
Pihka ja myrsky
Norlan El Misionario

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #8 : 07.02.2015 22:21:02 »
Oli tietysti selvää, että Hyvät Ihmiset äänestävät Pertti Kurikan nimipäivät jatkoon.

Kaksi muuta jatkoon mennyttä:

Satin Circus
Norlan El Misionario

Surullista että Pertti Kurikan nimipäivät vei paikan Pihka ja myrskyltä. :(
« Viimeksi muokattu: 07.02.2015 23:15:28 kirjoittanut Etsku-Etana »

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #9 : 07.02.2015 22:53:51 »
Olen sitä mieltä, että oikeat menivät jatkoon. Hieman jäi harmittamaan kuitenkin Pihkan ja myrskyn puolesta, mutta kaikki eivät voi päästä. :(

Itse asiassa minulla on vähän hämmentynyt olo, jotenkin olin aika pettynyt noihin livevetoihin. Norlan ja PKN toimivat minusta livenä parhaiten. Pihkalle ja Myrskylle lisäpisteitä yritteliäästä koreografiasta. Varsinkin Satin Circus oli minusta jotenkin jalkoihinjäävän oloinen. (Toisaalta minua ihmetytti, että oliko käyttämissäni kuulokkeissa jotenkin huonot soundit. Voishan noi kuunnella uudestaan mutta myöhäistä se on sitten äänestämisen kannalta. Ehkä olen esikuunnellut biisejä liikaa tai jotain. ;D)

Vilikasperi veti aika hyvin odotuksiin nähden, ja vaikka olen sanonut että biisi on mitäänsanomaton, niin on siinä oikeastaan ihan hyviäkin kohtia, sitä "äänenkantamattomiin" vaan ei jaksa kuunnella niin montaa kertaa. Mutta hänellä on parempiakin biisejä, ja uskon Vilikasperin vielä menestyvän ihan hyvin.

Oltiin otettu vähän Ruotsista mallia, ja ihan ok muuten, mutta ne artistiesittelyt olivat kyllä tajuttoman pitkiä. Kai siihen sitten tarvitaan se aika kamojen vaihtoon ja noin. Tuloksien antoa ei onneksi liikaa veneytetty, siitä plussaa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #10 : 07.02.2015 23:13:12 »
Olen sitä mieltä, että oikeat menivät jatkoon.

Millä ihmeen perusteella Pertti Kurikan nimipäivät oli parempi kuin Pihka ja myrsky, jonka kappale ja esitys oli todellista musiikkia?

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #11 : 07.02.2015 23:34:11 »
Ei tullut katsottua, mutta eipä yllätä, että PKN eteni finaaliin  ::). Siis Yle oikein kovasti puffaa bändiä ihan liikaa, mistä en pidä laisinkaan. Jos bändi kolme viikon päästä finaalin voittaa niin silloin Suomi saa kaikkien aikojen huonoimman viisun.

Onneksi Satin Circus eteni finaaliin :). Esitys ei lukemani perusteella tainnut mennä ihan nappiin. Norlanin finaaliin pääsy on positiivinen yllätys :).
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #12 : 07.02.2015 23:42:04 »
Olen sitä mieltä, että oikeat menivät jatkoon.

Millä ihmeen perusteella Pertti Kurikan nimipäivät oli parempi kuin Pihka ja myrsky, jonka kappale ja esitys oli todellista musiikkia?

Ei millään. :)

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #13 : 07.02.2015 23:46:31 »
Millä ihmeen perusteella Pertti Kurikan nimipäivät oli parempi kuin Pihka ja myrsky, jonka kappale ja esitys oli todellista musiikkia?

Sillä perusteella, että pidin siitä (pikkaisen verran) enemmän. Ja nähtävästi moni muukin. En väitä, että se on millään objektiivisilla perusteilla parempi, mutta subjektiiviset perustelut riittävät. ;) Samaistun laulun sanomaan, siinä ei ole liikaa (vaan sopivasti) toistoa kun se on niin lyhyt ja esitys toimi. Pidän siitä kun asiat ilmaistaan suoraan ja selkeästi, ja kuuntelen kyllä punkkia muutenkin silloin tällöin pienehköinä annoksina. Minusta PKN lunasti paikkansa Suomen finaaliin, kun monet muut livevedot olivat vähän pettymyksiä ja se ei. Tähän tulokseen tulin nähtyäni ekan semin koko tarjonnan.

Toivon näkeväni jatkossa kuitenkin vielä parempia viisuehdokkaita Suomelta. Vaikka pidän ihan aidosti PKN:n biisistä, ei se mielestäni ole kauhean hyvä ehdokas Itävaltaan lähetettäväksi. Ja joo, en kyllä minäkään pidä siitä, jos (kun) YLE niitä ylimääräisesti puffaa. Minulla ei ole mitään ihmemissiota lähettää juuri PKN:ää Viisufinaaleihin.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #14 : 07.02.2015 23:51:42 »
Muuten en osaa kommentoida mutta Satin Circuksen laulaja on pirun kuuma. Ah siinä on mies mun makuun! Voisin ripustaa seinälle ja katsella päivät pitkät. <333333 Bändin musasta en sit taas niin hirveenä välitä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #15 : 08.02.2015 00:16:21 »
Millä ihmeen perusteella Pertti Kurikan nimipäivät oli parempi kuin Pihka ja myrsky, jonka kappale ja esitys oli todellista musiikkia?

Sillä perusteella, että pidin siitä (pikkaisen verran) enemmän. Ja nähtävästi moni muukin. En väitä, että se on millään objektiivisilla perusteilla parempi, mutta subjektiiviset perustelut riittävät. ;)

Minun mielipiteeni on, että "minä tykkään" ei riitä, jos kirjoittaa "Olen sitä mieltä, että oikeat menivät jatkoon" sen sijaan että kirjoittaisi "ne menivät jatkoon, joista eniten pidin" :) Nimittäin minusta "oikeat" tarkoittaa sitä, että arvioi näiden kolmen menestyvän parhaiten itse Euroviisuissa. Veikkaisin ettet sinäkään olisi tykännyt, jos vaikka Johanna Kurkela olisi esittänyt PKN:n laulun samalla melodialla ja sanoilla.  8)

Mutta en intä asiasta sen enempää!  :D On vain sääli että kolme parasta ei mennyt jatkoon.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #16 : 08.02.2015 13:49:00 »
"Oikeat" tarkoittaa tässä myös, että sellaiset, mitkä tuntuvat oikeudenmukaisilta nähtyjen esitysten perusteella. Laskukaavassa yhdistyy omaan musamakuun myös esityksen menestyspotentiaali (sekä kotimaassa että Euroviisuissa) + toteutunut onnistumistaso. Esimerkiksi pelkällä kuuluisalla nimellä, ulkonäöllä tai sympatiapisteillä jatkoon meno ei tunnu ihan oikeudenmukaiselta.

En oikein usko, että yksikään semiesityksistä olisi menestynyt varsinaisissa viisuissa, joten siinä mielessä se ja sama. ;) Ja on sitä paitsi kohtuullisen vaikeasti ennustettavissa.

Olisin saattanutkin pitää tuosta Johanna Kurkelan versiosta PKN:n biisistä. Musiikkimakuni on laaja ja asiantuntematon.  8)

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #17 : 08.02.2015 14:56:40 »
"oikeudenmukaisuus" selittää tietysti paljon PKN:n saamasta äänimäärästä. :)

Ei, se ei ole yksi ja sama kuka menee jatkoon siitä riippumatta onko mukana tulevaa Euroviisu-menestyjää vai ei. Siksi minusta jatkoon pitää mennä parhaimmat esitykset ja nimenomaan parhaimmat kappaleet sen sijaan, että jatkopaikat jaetaan "oikeudenmukaisuuden" nimissä. Sama määrä miehille ja naisille, sama määrä nuorille ja vanhoille, sama määrä henkisesti vammaisille ja vammattomille, sama määrä ruumiilisesti vammaisille ja vammattomille, sama määrä suomensuomalaisille ja suomenruotsalaisille, sama määrä syntyperäisille suomalaisille ja maahanmuuttajille, sama määrä heteroille ja homoille jne jne.

Olisin saattanutkin pitää tuosta Johanna Kurkelan versiosta PKN:n biisistä. Musiikkimakuni on laaja ja asiantuntematon.  8)

Ei, en usko että olisit pitänyt :( Silloin kun olisi selvinnyt totuus laulun melodiasta ja sanoituksesta. PKN:n menestys perustuu valitettavasti suurelta osin heidän taustaansa ja siihen, että musiikkityyli on huutopunkkia. Siksi örinähevistä pitävätkin kannattavat heitä genresyistä.  Ei niin etteikö PKN esitys ollut viihdyttävä ja soittokin hyvää!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #18 : 08.02.2015 16:11:48 »
Pentti Kurikan nimipäivät taisi saada osakseen positiivista syrjintää.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #19 : 13.02.2015 15:59:59 »
Pentti Kurikan nimipäivät taisi saada osakseen positiivista syrjintää.

Kehitysvammaisiin on ilmeisesti vaikea suhtautua tasavertaisina ihmisinä. Roopen takahuonejuonnossakin olin aistivinani lässyttävän sävyn. >:(

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21659
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #20 : 14.02.2015 00:15:46 »
Pentti Kurikan nimipäivät taisi saada osakseen positiivista syrjintää.

Kuten City-lehti kirjoittaa:

"Kiva, että UMK:hon osallistui varteenotettavia artisteja, vaikka Euroviisupaikasta ei ollut epäselvyyttä sen jälkeen, kun Pertti Kurikan Nimipäivät ilmoittautui kisaan."

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #21 : 14.02.2015 17:58:47 »
Ihan naurettavaa, että ne yrittää tunkea tota sinne edustamaan, biisi on aivan järkyttävä. Ei mitään järkevää syytä laittaa noita sinne edustamaan.
"Taylor, you'll be fine...""

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #22 : 14.02.2015 18:13:33 »
Täytyy toivoa että järki tässä jotenkin vielä voittaisi.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. Karsinta 7.2.
« Vastaus #23 : 22.02.2015 18:46:47 »
Sinänsä olen iloinen, että Kurikan nimipäivät on esillä, ja kannustan heitä jatkamaan harrastuksensa parissa. Musiikkikilpailussa kuitenkin musiikillisten asioiden pitäisi ratkaista.