Kirjoittaja Aihe: TOP 24: Mike ja Lauri (9.3.)  (Luettu 20916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #75 : 13.03.2012 20:26:38 »
Sinä nyt saat sanoa mitä haluat ja luulla mitä oletat.

Aivan, Alek Hautanen on selvästi parempi laulaja ja esiintyjä kuin yksikään VoF:n livelähetyksiin selvinnyt laulaja.

Näitähän on mukava heitellä.

Mutta miksi sellainen on joillekin niin tärkeää?


Sinullehan se tuntuu olevan tärkeää. Itsehän sanoit, että kaikki Idolsin TOP15-naiset olivat parempia kuin Valerie. :)

Mikä taas on ihan höpöhöpöä, minun mielestäni. Mirella, Ina, Emel, Johanna ja Sini olivat korkeintaan samalla viivalla TOP15-lähetyksessä mitä Valerie VoF:ssa.

Kyllä meistä ihan jokainen saa olla täällä omaa mieltään. Sinä kehuit Inan TOP15-suoritusta loistavaksi, kun taas minä näin siinä paljon virheitä. Ne kohdat, joiden minä sanoin kuulostaneen kauheilta (harhanuotteja), sinä taas sanoit niiden kuulostaneen "todella hyvältä". Ja minä en sitä näkökantaa sinulta yritä ottaa pois, vaikka itse olen aivan eri mieltä. Jokainen katsoo näitä kilpailuita omilla silmillään ja omien mieltymystensä kautta, ja tämä foorumi on käsittääkseni sitä varten, että jokainen saa oman mielipiteensä tuoda esille. Eikä kenelläkään ole oikeutta toisen mielipidettä vähätellä. Eri mieltä saa tietenkin olla (kuten me kaksi ainakin tunnumme miltei joka asiasta olevan ;)).

Turhahan näitä Idolsin ja VoFin laulajia on keskenään vertailla, koska he eivät kilpaile edes samassa kilpailussa. Eikä nyt mollata enää sitä Alekiakaan, kun hän omasta mielestään osaa laulaa niin hienosti. :)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #76 : 13.03.2012 20:30:17 »
^ Ja Alekhan on välillä myös laulanut oikein mallikkaasti ;D

Ja älä välitä ddrukki. Etsku nyt on aina niiden kanssa kaikesta eri mieltä, jotka eivät suostu mielipiteitään hänen mielikseen muuttamaan 8)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #77 : 13.03.2012 20:40:51 »
Sinullehan se tuntuu olevan tärkeää. Itsehän sanoit, että kaikki Idolsin TOP15-naiset olivat parempia kuin Valerie. :)

Minä en ole kertaakaan ottanut vertailua puheeksi.  8)
Ei tulisi mieleenikään. Mutta kommentoin niitä kirjoituksia, joissa vertaillaan esimerkiksi bändin säestyksellä laulettuja esityksiä a cappella koelauluihin. Tai kommentoin kun joku muu vertailee. Tottahan vertailla saa jos niin haluaa, mutta pitää sitten kestää myös vastakommentit.

Eli kun kehun Idolssin TOP 15-esityksiä, se EI tarkoita VoF:n esitysten väheksymistä. Jostain syystä VoF:sta enemmän pitävät tuntuvat olevan kovin epävarmoja valintansa hyvyydestä ja eivät siten pysty kehumaan VoF:n esityksiä laskettelematta samalla suorastaan luikuria Idolssista.

Et muuten löytänyt YHTÄKÄÄN harhanuottia Inan esityksestä, joten yritäpä pysyä totuudessa. Inan esityksessä oli vain kohtia, joista et pitänyt mutta eihän se tee niitä "harhanuoteiksi".  Myöskään välkehtivät valot eivät ole minulle tärkeitä laulukilpailussa

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #78 : 13.03.2012 20:49:38 »
Ja älä välitä ddrukki. Etsku nyt on aina niiden kanssa kaikesta eri mieltä, jotka eivät suostu mielipiteitään hänen mielikseen muuttamaan 8)

Se että tuo oman kantansa esiin, ei tarkoita sitä, että ei sallisi toisten olevan eri mieltä. Vasta henkilökohtaiset hyökkäykset kertovat siitä ja sellaiseen olet sitten sinä sortunut.

Joka tapauksessa kerron vaikka sata kertaa, että minusta on täysin virheellistä verrata bändin kanssa laulettua kokopitkää esitystä a cappella -koelaulupätkään. Jos joku pahastuu sellaisesta, siitä sitten vaan mutta silti sellaisen sanominen ei ole henkilökohtaisuuksiin menemistä.



ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #79 : 13.03.2012 21:00:39 »
Sinullehan se tuntuu olevan tärkeää. Itsehän sanoit, että kaikki Idolsin TOP15-naiset olivat parempia kuin Valerie. :)

Minä en ole kertaakaan ottanut vertailua puheeksi.  8)
Ei tulisi mieleenikään. Mutta kommentoin niitä kirjoituksia, joissa vertaillaan esimerkiksi bändin säestyksellä laulettuja esityksiä a cappella koelauluihin. Tai kommentoin kun joku muu vertailee. Tottahan vertailla saa jos niin haluaa, mutta pitää sitten kestää myös vastakommentit.

Sinähän sanoit, ettei Valerie olisi kuulunut edes Idolsin TOP15-osioon, koska ei olisi onnistunut pudottamaan naisista ketään. :)

Et muuten löytänyt YHTÄKÄÄN harhanuottia Inan esityksestä, joten yritäpä pysyä totuudessa. Inan esityksessä oli vain kohtia, joista et pitänyt mutta eihän se tee niitä "harhanuoteiksi".

Itse varmaan tiedän parhaiten, mitä löydän ja mitä en. Inan TOP15-vedosta mm. noin puolen minuutin kohdalla kuuluu erittäin räikeää harhanuotteilua. 

Myöskään välkehtivät valot eivät ole minulle tärkeitä laulukilpailussa

Välkehtivät valot eivät minullekaan tee laulajasta hyvää tai huonoa. Diandra esiintyi vaisulla ja säkkipimeällä Idolsin lavalla, mutta on silti upeaääninen tuleva artisti. Sitä ei onnistunut Idolsin muuten aneeminen ulkoasu pilaamaan.

Mutta jos vertaillaan koko Idolsia ja VoFia keskenään, niin minä ihailen sitä panostusta, jonka Nelonen on selkeästi ohjelmaan laittanut. Yksikään MTV3:n ohjelma ei ole koskaan ollut visuaalisesti yhtä näyttävällä tasolla. Ja mieluummin minä valitsen ohjelman, jossa on sekä loistavat laulajat että komeat puitteet. :)

Ja siitä olen tietenkin ihan samaa mieltä, ettei Idolsin koelaulujen ja VoF:n Ääni ratkaisee -jaksojen keskinäinen vertailu ole reilua. Mutta nyt ollaan jo samassa vaiheessa, suorissa lähetyksissä, joten sillä perusteella näitä voidaan vertailla.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #80 : 13.03.2012 21:19:18 »
Sinähän sanoit, ettei Valerie olisi kuulunut edes Idolsin TOP15-osioon, koska ei olisi onnistunut pudottamaan naisista ketään. :)

Seuraa keskustelua tarkemmin, jos tulet kesken kaiken mukaan!
Sehän oli nimittäin vain vastakommentointia tähän jenskyn kommenttiin:

Valerien veto olisi todella hyvä Idolsissa. Nyt kontrasti muihin on aika iso, enkä ihmettelisi jos hän tippuisi.

Eli en minä aloittanut tätä vertailua. Ei sellainen olisi tullut mieleenikään. En minä vertaa eri laulukilpailujen suorituksia keskenään, koska olosuhteet ovat aina erilaiset. Mutta siltikään en näe, että Valerien olisi pitänyt ohittaa yhtäkään TOP 15-naista. Siitä olisi voitu sanoa jotakin enemmän vasta jos Valerie olisi ollut TOP 15-lavalla.


Et muuten löytänyt YHTÄKÄÄN harhanuottia Inan esityksestä, joten yritäpä pysyä totuudessa. Inan esityksessä oli vain kohtia, joista et pitänyt mutta eihän se tee niitä "harhanuoteiksi".

Itse varmaan tiedän parhaiten, mitä löydän ja mitä en. Inan TOP15-vedosta mm. noin puolen minuutin kohdalla kuuluu erittäin räikeää harhanuotteilua. 

Mutta sinähän kritisoit minua siitä, että minä olen kehunut niitä kohtia, joita sinä olet nimittänyt harhanuoteiksi. Kuinkas se on mahdollista, jos tänne aiemmin kirjoittamissasi viesteissä et ole osoittanut ainoatakaan harhanuottia?  Sinähän osoitit vain kohtia, joista et pitänyt! Eli ei se niin ole että "sinä parhaiten tiedät". Asian ratkaisee se, mitä olet tänne kirjoittanut.

Minusta ei puolen minuutin kohdallakaan ole mitään "harhanuotteilua". Se ei ole väärin laulamista, että laulaa sillä tavalla, että sinä et siitä pidä.  Mutta toistan tässä joka kerta faktan: jokainen laulaja laulaa jokaisen nuotin aina väärin. Niinhän se tietenkin on. Siksi voit poimia mistä esityksestä tahansa minkä tahansa kohdan ja sanoa: "harhanuotti!" - ja olet oikeassa.

Myöskään välkehtivät valot eivät ole minulle tärkeitä laulukilpailussa

Välkehtivät valot eivät minullekaan tee laulajasta hyvää tai huonoa. Diandra esiintyi vaisulla ja säkkipimeällä Idolsin lavalla, mutta on silti upeaääninen tuleva artisti. Sitä ei onnistunut Idolsin muuten aneeminen ulkoasu pilaamaan.

Mutta jos vertaillaan koko Idolsia ja VoFia keskenään, niin minä ihailen sitä panostusta, jonka Nelonen on selkeästi ohjelmaan laittanut. Yksikään MTV3:n ohjelma ei ole koskaan ollut visuaalisesti yhtä näyttävällä tasolla. Ja mieluummin minä valitsen ohjelman, jossa on sekä loistavat laulajat että komeat puitteet. :)

Siitä vaan jos välkehtivät valot ja visuaalisuus muutenkin on tärkeää! Kyllähän minäkin niistä pidän noin yleisesti. Minua kiinnostaa kuitenkin Idolsissa vain laulaminen ja erityisesti uusien kykyjen laulaminen siten, että laulu tulee mahdollisimman aitona.

Totta kai nelonen on joutunut panostamaan visuaalisuuteen ja show-meininkiin, koska VoF on uusi formaatti ja se kilpailee vanhan mahtitekijän eli Idolssin kanssa. Siitä huolimatta minä en kaipaa Idolssiin yhtään enempää visuaalisuutta. Jos joku muu kaipaa, siitä sitten vaan. Mutta sitten muissa konserteissa saa olla visuaalisuutta vaikka kuinka paljon. Kilpailussa se vain hämärtää itse asiaa.

Mutta hyvä jos olemme samaa mieltä siitä, että bändi/a cappella -esityksiä ei pidä vertailla!

« Viimeksi muokattu: 13.03.2012 21:20:51 kirjoittanut Etsku-Etana »

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #81 : 13.03.2012 21:45:41 »
Mutta sinähän kritisoit minua siitä, että minä olen kehunut niitä kohtia, joita sinä olet nimittänyt harhanuoteiksi. Kuinkas se on mahdollista, jos tänne aiemmin kirjoittamissasi viesteissä et ole osoittanut ainoatakaan harhanuottia?  Sinähän osoitit vain kohtia, joista et pitänyt! Eli ei se niin ole että "sinä parhaiten tiedät". Asian ratkaisee se, mitä olet tänne kirjoittanut.

Minusta ei puolen minuutin kohdallakaan ole mitään "harhanuotteilua". Se ei ole väärin laulamista, että laulaa sillä tavalla, että sinä et siitä pidä.  Mutta toistan tässä joka kerta faktan: jokainen laulaja laulaa jokaisen nuotin aina väärin. Niinhän se tietenkin on. Siksi voit poimia mistä esityksestä tahansa minkä tahansa kohdan ja sanoa: "harhanuotti!" - ja olet oikeassa.

Minulle harhanuotti on sellainen nuotti, joka on liian korkea tai matala siihen nähden, mitä sen pitäisi olla. Ja Inan vedossa ylärekisteri oli hakusessa ihan siitä syystä, ettei hän oikein päässyt kiinni korkeimpiin säveliin. Matalampi sävellaji olisikin ehkä siis voinut olla paikallaan.

Mutta totta on sekin, etten pitänyt tuosta Inan vedosta siitäkään syystä, että ääni oli välillä nasaalimainen, mutta se ei liity mitenkään harhanuotteihin.

Toki voidaan puhua siitä, oliko siinä vaan käytetty artistin vapautta tehdä kappaleesta oma sovituksensa. Minun mielestäni ei ollut, koska minulle jäi olo, että Ina yritti osua oikeaan nuottiin, mutta meni vähän harhaan.

Ja kyllähän se vaan on niin, että "minä parhaiten tiedän", mitä kuulen ja mitä en kuule. ;)

Mutta edelleenkään en suostu sitä hyväksymään, että pidät Idolsin suorituksia "aidompina". Sitten sen hyväksyn, kun annat siihen jonkin todisteen, että osa artistin laulusta todella tulee VoF:ssa nauhalta eikä livenä, kuten annetaan ymmärtää. Kaiun lisääminen ei ole mitenkään fuskaamista, sitä on käytetty Idolsissakin. Ja Idolsin bändi on minusta aika onneton, joten en oikein pysty näkemään VoF:ssa syntikan käyttöä mitenkään syntinä. :)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #82 : 13.03.2012 22:18:29 »
Sinä itse kysyit minulta, että kenet TOP15-Idols-naisista Valerie olisi mielestäni esityksellään päihittänyt ja minä vastasin. Itse nostin Idolsin esille vain siksi, että Valerien VOF-esitys olisi ollut ihan kelpo kamaa Idolsissa, mutta VOF:ssa hän jää selkeästi noiden konkareiden jalkoihin, vaikka missään nimessä huonoksi häntä ei voinut sanoakaan enkä myöskään väittänyt, että hän Idolsissa olisi ollut ylivoimainen. Alunperin en olisi alkanut kisaajia vertaamaan keskenään, mutta kun sellaista pyysit niin sitten vastasin, joka (kappas kummaa) ei sitten miellyttänytkään.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #83 : 13.03.2012 22:28:56 »
Minulle hatrhanuotti on sellainen nuotti, joka on liian korkea tai matala siihen nähden, mitä sen pitäisi olla. Ja Inan vedossa ylärekisteri oli hakusessa ihan siitä syystä, ettei hän oikein päässyt kiinni korkeimpiin säveliin. Matalampi sävellaji olisikin ehkä siis voinut olla paikallaan.

Totta kai harhanuotti on sellainen, joka ei ainakaan osu kohdalleen. Et vain ollut tätä ennen edes yrittänyt osoittaa harhanuottikohtaa tätä ennen vaikka sitä erikseen pyysin. Näinhän vastasit:

Lainaus
Kohta 0:28 kuulosti korvaani pahalta. Kohdassa 1:07-1:09 mikki on tosi oudossa asennossa --> ääni ei kuulu kunnolla. Ja "tired"-kohta heti siihen perään ei minusta kuulostanut hyvältä. Ja kohdasta 1:11 alkaen, kun mennään korkeisiin nuotteihin, niin ei, ei, ei, ei. Tosin siinä kohtaa ei ole kyseessä harhanuotti, vaan pahalta kuulostava nasaalisoundi.

Ei tuossa löydy mainintoja harhanuoteista!

koska minulle jäi olo, että Ina yritti osua oikeaan nuottiin, mutta meni vähän harhaan.

Niin, näinhän taitaa olla jokaisen laulajan jokaisen esityksen kohdalla. Mutta se otetaan esille vain, jos ei pidä jostain laulajasta muista syistä.

Ja kyllähän se vaan on niin, että "minä parhaiten tiedän", mitä kuulen ja mitä en kuule. ;)

Juu, en minä siitä välitä, mitä päässäsi tapahtuu. Minä puutuin vain siihen, että kritisoit minua virheellisesti:

Lainaus
Ne kohdat, joiden minä sanoin kuulostaneen kauheilta (harhanuotteja), sinä taas sanoit niiden kuulostaneen "todella hyvältä". Ja minä en sitä näkökantaa sinulta yritä ottaa pois, vaikka itse olen aivan eri mieltä.

Kuten tuolta ylempää selviää, et sinä mitään "harhanuotteja" ollut löytänyt,

Etkä tainnut löytää nytkään.

Mutta edelleenkään en suostu sitä hyväksymään, että pidät Idolsin suorituksia "aidompina". Sitten sen hyväksyn, kun annat siihen jonkin todisteen, että osa artistin laulusta todella tulee VoF:ssa nauhalta eikä livenä, kuten annetaan ymmärtää. Kaiun lisääminen ei ole mitenkään fuskaamista, sitä on käytetty Idolsissakin. Ja Idolsin bändi on minusta aika onneton, joten en oikein pysty näkemään VoF:ssa syntikan käyttöä mitenkään syntinä. :)

Tätä asiaa olen käsitellyt jo aiemmin ÄR-keskusteluissa. Todisteita en tietenkään pysty kertomaan. Tuottaja Petteri Ahomaa vastasi autotune-kysymykseen lehdessä "en tiedä tekniikasta mitään mutta tottahan me pyritään tekemään niin hyvä show kuin mahdollista" tms. Lisäksi oli erittäin epäilyttävää, ettei laulajia näytetty läheltä sekunnin murto-osia pitempään. Vahvin todiste on epäsuora todiste eli se, että toinen Idolsin kanssa kilpaileva formaatti eli X-Factor käyttää playbackia.  Sekin on mielenkiintoista, että laulajien taso putosi kaksintaistelu-jaksoihin aika lailla. Esimerkiksi mandoliinityttö oli kuin varjo ÄR-jaksoihin verrattuna. Myös livelähetyksessä. Idolsin bändi ei ole ORKESTERI-bändi. Sen tarkoitus on ennemminkin vain säestää laulajaa. VoF:ssa bändi toimii kuin orkesteribändi, jota ei tarvita laulukilpailussa. Tottahan syntikkaa saa käyttää mutta silloin ei pidä verrata bändiä livebändiin!

Bottom line on se, että koska formaatin pitää erota Idolsista ihan juridisten syiden vuoksi, muut formaatit joutuvat keksimään kaikenlaista sälää kuten kaksintaistelut. Ihan kiva show totta kai mutta rekrytointitilaisuudessa kukaan ei sellaista käyttäisi.

Huomautan edelleen, että minulla ei olisi missään vaiheessa ollut halua alkaa verrata näitä kahta formaattia toisiinsa tai etsiä epäkohtia VoF:sta, ellei joillakin kirjoittajilla olisi ollut niin palava halua loukata Idolssin laulajia tai kritisoida virheellisesti itse formaattia.



Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #84 : 13.03.2012 22:30:51 »
Sinä itse kysyit minulta, että kenet TOP15-Idols-naisista Valerie olisi mielestäni esityksellään päihittänyt ja minä vastasin.

Kysyin VASTA sitten kun olit tuossa lainaamassani viestissä sanonut Valeriesta, että "huono VoF:ssa mutta hyvä Idolsissa". Kohtuullisen loukkaavaa Idols-laulajia kohtaan varsinkin, kun tähän arvioon ei ollut mitään perusteita.


jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #85 : 13.03.2012 22:41:15 »
En nyt usko, että Idols-laulajat tuosta loukkaantuisivat. Varmasti huomaavat itsekin, että VOF:in semiammattilaiskisaajat ovat taidoiltaan heitä edellä ja ihan ymmärrettävästi. :) Mikä ei edelleenkään tarkoita sitä, että Idolslaiset olisivat pjaskoja laulamaan ja surkeita esiintyjiä,joita en kuuntelisi kuin kirvesmurhaajan käskystä ja silloinkin saattaisin valita toisin.

Valerie lauloi vaikean biisin hyvin. Mukana oli epäpuhtauksia, mutta hän esiintyi varmasti ja karismaattiseksi, mikä antoi sen anteeksi. Kuitenkin tuossa seurassa erottui niin hyvin se, ettei Valerien ääni yksinkertaisesti ollut läheskään niin vahva ja treenattu kuin suurimmalla osalla muista kisaajista, jolloin hän kuulosti huonommalta kuin mitä olisi ollut, jos oisi esiintynyt vaikkapa nyt Idolsissa, jossa vastaavia karismaattisia ja hyvin laulavia naisia on muitakin, mutta joilla ei ole takanaan vielä jäätävää määrää äänen kouluttamista ja keikkailua. Ja kuten jo sanoin: ei hän olisi Idolsissakaan ylivoimainen. Laulun osalta Diandra, Susanna ja Niina päihittävät hänet mennen tullen ja Ina ja Tiinakin onnistuessaan. Toisaalta kaksi jälkimmäistä Valerie saattaisi nappisuorituksella päihittää.

Ja tää on edelleen henkilökohtainen mielipiteeni, ei Tieteenkuvalehden julkaisemaa tutkittua faktaa.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #86 : 13.03.2012 22:46:59 »
^Annan sinulle viimeisen sanan asiassa!  :D

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #87 : 13.03.2012 22:50:23 »
Minulle hatrhanuotti on sellainen nuotti, joka on liian korkea tai matala siihen nähden, mitä sen pitäisi olla. Ja Inan vedossa ylärekisteri oli hakusessa ihan siitä syystä, ettei hän oikein päässyt kiinni korkeimpiin säveliin. Matalampi sävellaji olisikin ehkä siis voinut olla paikallaan.

Totta kai harhanuotti on sellainen, joka ei ainakaan osu kohdalleen. Et vain ollut tätä ennen edes yrittänyt osoittaa harhanuottikohtaa tätä ennen vaikka sitä erikseen pyysin. Näinhän vastasit:

Lainaus
Kohta 0:28 kuulosti korvaani pahalta. Kohdassa 1:07-1:09 mikki on tosi oudossa asennossa --> ääni ei kuulu kunnolla. Ja "tired"-kohta heti siihen perään ei minusta kuulostanut hyvältä. Ja kohdasta 1:11 alkaen, kun mennään korkeisiin nuotteihin, niin ei, ei, ei, ei. Tosin siinä kohtaa ei ole kyseessä harhanuotti, vaan pahalta kuulostava nasaalisoundi.

Ei tuossa löydy mainintoja harhanuoteista!

Pahoittelen, jos olin epäselvä. Siinä kyllä oli maininta harhanuotista; tuo ensimmäinen kohta nimittäin. Siinä puolen minuutin kohdalla Ina yrittää kiivetä korkeisiin nuotteihin, mutta ei niihin pääse. Kyseessä siis harhanuotti.

koska minulle jäi olo, että Ina yritti osua oikeaan nuottiin, mutta meni vähän harhaan.

Niin, näinhän taitaa olla jokaisen laulajan jokaisen esityksen kohdalla. Mutta se otetaan esille vain, jos ei pidä jostain laulajasta muista syistä.

Voin kyllä jokaisesta esityksestä, tai ainakin melkein jokaisesta, bongata myös noita harhanuotteja, mutta se nyt ei liity tähän mitenkään. Nythän ei esimerkkinä ollut vaikkapa Sini, Arttu tai Torsten, vaan Ina.

Juu, en minä siitä välitä, mitä päässäsi tapahtuu. Minä puutuin vain siihen, että kritisoit minua virheellisesti:

Minä en ole missään vaiheessa kritisoinut sinua, vaan olen vain todennut sinun pitävän selkeästi eri asioista kuin minä. Ja taisin todetakin, tai ainakin yritin todeta, että sinä saat olla sitä mieltä. :)

Bottom line on se, että koska formaatin pitää erota Idolsista ihan juridisten syiden vuoksi, muut formaatit joutuvat keksimään kaikenlaista sälää kuten kaksintaistelut. Ihan kiva show totta kai mutta rekrytointitilaisuudessa kukaan ei sellaista käyttäisi.

Niinhän se on, että Idols on idealtaan simppelein. Mutta näissä viihdeohjelmissa ei kuitenkaan pelkästään etsitä uutta "suosikkiartistia" vaan tehdään myös viihdettä katsojille. Joten ei se Idolskaan ihan rekrytointitilaisuudesta vielä käy.

Kuten tuolta ylempää selviää, et sinä mitään "harhanuotteja" ollut löytänyt,
Etkä tainnut löytää nytkään.

Jos nyt jotakin pyydän, niin voitko lopettaa tuon arvailun siitä, mitä muut ovat tai eivät ole tehneet. Ne harhanuotit sieltä esityksestä löytyvät, enää en niitä aio kolmatta kertaa ruveta sinulle todistamaan, koska niin paljoa tämä ei kiinnosta. :)

Sitä en tiedä, millainen musiikkitausta sinulla esimerkiksi on, koska se vaikuttaa aika paljon siihen, millä korvalla tällaisia kuuntelemme. Minä olen soittanut klassista pianoa vuosikausia, mikä on jättänyt minuun jälkensä sillä tavalla, että kiinnitän aika paljon huomiota nuoteista poikkeamiin. Se voi olla huonokin asia välillä, kun tosiaan meillä klassisen puolen ihmisillä on välillä se ongelma, ettemme osaa käydä paskallakaan, jos sitä ei ole kirjoitettu partituuriin. ;)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #88 : 13.03.2012 23:00:32 »
Tuohon ddrukin sanomaan asiaan haluan sanoa, että kyllä Inan tuossa esityksessä oli selkeää epävireyttä useammassakin kohtaa = harhanuotteja. :) On sitten ihan kuulijasta kiinni kuinka paljon ne häiritsee ja kuinka helposti ne huomaa.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #89 : 13.03.2012 23:07:09 »
Jos nyt jotakin pyydän, niin voitko lopettaa tuon arvailun siitä, mitä muut ovat tai eivät ole tehneet. Ne harhanuotit sieltä esityksestä löytyvät, enää en niitä aio kolmatta kertaa ruveta sinulle todistamaan, koska niin paljoa tämä ei kiinnosta. :)

Minusta siinä ei ole harhanuotti. Ja jos on, samassa määrin kuin jokaisen laulajan laulamassa jokaisessa nuotissa.  Etkä sinä ole siis kahta kertaa asiaa todistanut. Et ehkä kertaakaan. Siinä ensimmäisessäkin arviossa et pysty sanomaan, mikä siinä on väärin.

Eli vähän samaa kuin arvostelisi toista ihmistä, koska tämä on joskus sotkeutunut sanoissa vaikka JOKAINEN sotkeutuu joskus sanoissaan.

Sitä en tiedä, millainen musiikkitausta sinulla esimerkiksi on, koska se vaikuttaa aika paljon siihen, millä korvalla tällaisia kuuntelemme. Minä olen soittanut klassista pianoa vuosikausia, mikä on jättänyt minuun jälkensä sillä tavalla, että kiinnitän aika paljon huomiota nuoteista poikkeamiin. Se voi olla huonokin asia välillä, kun tosiaan meillä klassisen puolen ihmisillä on välillä se ongelma, ettemme osaa käydä paskallakaan, jos sitä ei ole kirjoitettu partituuriin. ;)

Olen pahoillani puolestasi, jos et pysty nauttimaan laulamisesta ellei sitä ole korjattu autotunella virheettömäksi sadanteen desimaaliin asti. Minulle laulaminen ei todellakaan ole Singstar-peli. Tässä taas esimerkki siitä kuinka pahaa klassisen musiikin opettaminen saa aikaiseksi. Samalla lailla kuin maalausten konservoinnin opettaminen saa ihmisen näkemään maalauksissa vain virheet.

Mutta sinun valintasi. Itse en olisi tehnyt sitä valintaa ja siksi laulun kuunteleminen tuottaakin helposti niin suuren ilon.

Muuten: en suhtaudu näissä keskusteluissa koskaan täysin vakavasti ns. klassisen musiikin harrastajien arvioihin vireestä ja "harhanuoteista". Yleensä ne ovat samaa sarjaa "en tykkää"-arvioiden kanssa. Asia olisi hivenen mielenkiintoisempi, jos mittalaitteella mitattaisiin arvioijan todellista kykyä havaita virheitä. Idols-keskusteluissahan on käynyt niin, että kaksi klassisen musiikin eksperttiä ovat antaneet vastakkaisen todistuksen laulajan vireestä. Toinen on väittänyt alavireiseksi ja toinen ylävireiseksi.

On muuten AIVAN eri asia ihan aistibiologisesti arvioida pianon koskettimesta tulevan puhtaan äänen korkeutta kuin arvioida ihmisäänen korkeutta. Se kun ei ole puhdas ääni lainkaan.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #90 : 13.03.2012 23:08:01 »
Tuohon ddrukin sanomaan asiaan haluan sanoa, että kyllä Inan tuossa esityksessä oli selkeää epävireyttä useammassakin kohtaa = harhanuotteja. :) On sitten ihan kuulijasta kiinni kuinka paljon ne häiritsee ja kuinka helposti ne huomaa.

Aivan. Kuten jokaisen laulajan jokaisessa esityksessä.

Olemme siis samaa mieltä!  :D

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #91 : 13.03.2012 23:22:25 »
Jos nyt jotakin pyydän, niin voitko lopettaa tuon arvailun siitä, mitä muut ovat tai eivät ole tehneet. Ne harhanuotit sieltä esityksestä löytyvät, enää en niitä aio kolmatta kertaa ruveta sinulle todistamaan, koska niin paljoa tämä ei kiinnosta. :)

Minusta siinä ei ole harhanuotti. Ja jos on, samassa määrin kuin jokaisen laulajan laulamassa jokaisessa nuotissa.  Etkä sinä ole siis kahta kertaa asiaa todistanut. Et ehkä kertaakaan. Siinä ensimmäisessäkin arviossa et pysty sanomaan, mikä siinä on väärin.

Tämä keskustelu kiertää rataa, koska ilmeisesti sinun mielestäsi harhanuottia ei ole olemassa. Koska jokainen nuotti voi olla "väärä". Ina laulaa ulkona vireestä jos verrataan alkuperäiseen, eli siihen, mihin todennäköisesti laulaja on suorituksessaan tähdännyt.

Vai mikä on sinun määritelmäsi harhanuotille?

Sitä en tiedä, millainen musiikkitausta sinulla esimerkiksi on, koska se vaikuttaa aika paljon siihen, millä korvalla tällaisia kuuntelemme. Minä olen soittanut klassista pianoa vuosikausia, mikä on jättänyt minuun jälkensä sillä tavalla, että kiinnitän aika paljon huomiota nuoteista poikkeamiin. Se voi olla huonokin asia välillä, kun tosiaan meillä klassisen puolen ihmisillä on välillä se ongelma, ettemme osaa käydä paskallakaan, jos sitä ei ole kirjoitettu partituuriin. ;)

Olen pahoillani puolestasi, jos et pysty nauttimaan laulamisesta ellei sitä ole korjattu autotunella virheettömäksi sadanteen desimaaliin asti. Minulle laulaminen ei todellakaan ole Singstar-peli. Tässä taas esimerkki siitä kuinka pahaa klassisen musiikin opettaminen saa aikaiseksi. Samalla lailla kuin maalausten konservoinnin opettaminen saa ihmisen näkemään maalauksissa vain virheet.

Mutta sinun valintasi. Itse en olisi tehnyt sitä valintaa ja siksi laulun kuunteleminen tuottaakin helposti niin suuren ilon.

En ole maininnut sanallakaan autotunesta tai siitä, etten kykenisi nauttimaan laulusta. Klassinen musiikki ei saa aikaan yhtään sen enempää pahaa kuin mikään muukaan musiikin laji. Se vaan opettaa tulkitsemaan musiikkia tietyllä tapaa. Minulle se on tuonut hieman pedagogisemman lähestymistavan musiikkiin, ja sama "vika" vaivaa muuten myös Idols-tuomari Laura Voutilaista.

Eikä sinun tarvitse olla pahoillasi, koska musiikki tuottaa minulle mitä suurinta nautintoa. :) Ja en kai minä Idolsia seuraisi, jos tämä ei minua kiinnostaisi tai aiheuttaisi nautintoa. :)

Idols-tuomarina minä olisin taatusti se motkottava virepoliisi, joksi Nina Tapiota hänen aikanaan syytettiin. Ja miksei sellainen saisi ollakin. Toki poptähden pitää olla muutakin kuin hyvä laulaja, mutta sen verran perinteitä kannattava olen, että minusta muusikon pitää olla myös ammattitaitoinen musiikin saralla.

Muuten: en suhtaudu näissä keskusteluissa koskaan täysin vakavasti ns. klassisen musiikin harrastajien arvioihin vireestä ja "harhanuoteista". Yleensä ne ovat samaa sarjaa "en tykkää"-arvioiden kanssa. Asia olisi hivenen mielenkiintoisempi, jos mittalaitteella mitattaisiin arvioijan todellista kykyä havaita virheitä. Idols-keskusteluissahan on käynyt niin, että kaksi klassisen musiikin eksperttiä ovat antaneet vastakkaisen todistuksen laulajan vireestä. Toinen on väittänyt alavireiseksi ja toinen ylävireiseksi.

Jos et suhtaudu vakavasti musiikin harrastajien tuomioihin vireestä/harhanuoteista, kenen sanomana sitten voit ottaa ne vakavasti? Ainoastaan mittalaitteella mitattuna? Koska se mittalaite muuten olisi näyttänyt punaista noiden Inan nuottien kohdalla. En halua nostaa itseäni mitenkään jalustalle, enkä varsinkaan pidä itseäni hyvänä laulajana (muuten olisin varmaan Idolsiin hakenutkin), mutta väitän silti, että tämä on niitä harvoja asioita, joissa minä olen edes hieman hyvä.

Absoluuttista sävelkorvaahan minulla ei ole (luojan kiitos, koska se voisi tehdä monesta asiasta helvetillistä), joten kykenen kyllä tekemään virheitä ja nauttimaan myös epävireisestä laulusta. ;)
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #92 : 13.03.2012 23:22:37 »
Anteeksi kun tungen tähän väliin mukaan, mutta pakko vain todeta että tuossa Inan esityksessä juuri siinä vähän ennen 30s kohdalla on kyllä ihan selkeitä harhanuotteja, ja ne kuulee kyllä ihan tämmöinen tavallinen koskaan musiikkia harrastamaton ihminen. Muistan kuinka meidän kotisohvallakin kaikkien reaktio oli tyyliin: "auttss", kun Ina lauloi vähän pieleen.

Mutta muissa kohdissa en itse kyllä mitään suurempaa epävireisyyttä huomaa, eikä mua henkilökohtaisesti tuo pieni virhe häirinnyt esityksessä yhtään, vaan tykkäsin siitä kyllä kovasti.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #93 : 13.03.2012 23:53:07 »
TOIVOTTAVASTI ET MENETÄ MALTTIASI TÄMÄN KESKUSTELUN JOHDOSTA!  :D

Nämä asiat on käyty moneen kertaan aiempien Idolssien aikana (tai nythän ollaankin VoF-aiheessa). Mutta joka kertahan tämä nousee esille.

Perusongelma on se, että ihmiset löytävät vireongelmia yleensä vain niiltä laulajilta, joista he eivät muutenkaan pidä. Sitäpaitsi yleensä vireongelmia on vain naisilla. Jostain kumman syystä.

Tämä keskustelu kiertää rataa, koska ilmeisesti sinun mielestäsi harhanuottia ei ole olemassa. Koska jokainen nuotti voi olla "väärä". Ina laulaa ulkona vireestä jos verrataan alkuperäiseen, eli siihen, mihin todennäköisesti laulaja on suorituksessaan tähdännyt.

No nyt päästään vähän lähemmäksi asiaa. Virheen pitää olla niin selvä, että SUURI OSA kuuntelijoista sen huomaan. Sillä ei ole MITÄÄN väliä, jos virhe on niin pieni, että vain laulamista Singstar-pelinä pitävät karaoke-laulajat ja klassisen musiikin harrastajat huomaavat sen (tai ovat huomaavinaan). Huom. näihin ryhmiin kuuluu toki muunkinlaisia ihmisiä!  ;D

Koska jos näin ei määritellä, laulaja laulaa väärin, jos maailmasta löytyy YKSIKIN niin tarkkakorvainen ihminen, joka huomaa virheen. Erityisesti jos asia erikseen vahvistetaan mittalaitteella.

Tästä keskustellaan jokaisen Idolsin yhteydessä.

En ole maininnut sanallakaan autotunesta tai siitä, etten kykenisi nauttimaan laulusta. Klassinen musiikki ei saa aikaan yhtään sen enempää pahaa kuin mikään muukaan musiikin laji. Se vaan opettaa tulkitsemaan musiikkia tietyllä tapaa. Minulle se on tuonut hieman pedagogisemman lähestymistavan musiikkiin, ja sama "vika" vaivaa muuten myös Idols-tuomari Laura Voutilaista.

Klassinen musiikki tuottaa pahaa sitä kautta, että se opettaa musiikin kauneuden syntyvän virheiden välttämisen kautta. Vaikka niinhän asia ei ole ainakaan laulun suhteen. Pieleen ei saa laulaa, mutta yksittäiset pienen pienet virheet ovat merkityksettömiä. Ymmärrän sen, että pianokappaleessa tuntuu pahalta, kun soittaja iskee väärään koskettimeen mutta ihmisen ääni on ihan erilainen instrumentti!

Laura Voutilainen toimii taas laulunopettajan roolissa, ei tavallisena kuuntelijana! Hänen kuuluukin huomauttaa pienistäkin virheistä!

Eikä sinun tarvitse olla pahoillasi, koska musiikki tuottaa minulle mitä suurinta nautintoa. :) Ja en kai minä Idolsia seuraisi, jos tämä ei minua kiinnostaisi tai aiheuttaisi nautintoa. :)

No hyvä sitten!  :D

Mutta minusta pirteä mutta pieniä virheitä sisältävä lauluesitys on tsiljoona kertaa nautittavampi kuin tylsä mutta virheetön esitys.

Idols-tuomarina minä olisin taatusti se motkottava virepoliisi, joksi Nina Tapiota hänen aikanaan syytettiin. Ja miksei sellainen saisi ollakin. Toki poptähden pitää olla muutakin kuin hyvä laulaja, mutta sen verran perinteitä kannattava olen, että minusta muusikon pitää olla myös ammattitaitoinen musiikin saralla.

Idols-tuomarina saa olla virepoliisi! Mutta haluaisin toki, että virepoliisin kyvyt on mittalaitteella etukäteen todistettu.  8)

Jos et suhtaudu vakavasti musiikin harrastajien tuomioihin vireestä/harhanuoteista, kenen sanomana sitten voit ottaa ne vakavasti? Ainoastaan mittalaitteella mitattuna? Koska se mittalaite muuten olisi näyttänyt punaista noiden Inan nuottien kohdalla. En halua nostaa itseäni mitenkään jalustalle, enkä varsinkaan pidä itseäni hyvänä laulajana (muuten olisin varmaan Idolsiin hakenutkin), mutta väitän silti, että tämä on niitä harvoja asioita, joissa minä olen edes hieman hyvä.

Nettikeskusteluissa en ota kenenkään arvioita absoluuttisena totuutena, jos kyseessä on aistinvarainen havainto. Ja syystäkin olen tätä mieltä, kuten ylä/alavire-esimerkkini osoitti. Mutta asiaa auttaa kyllä aina se, jos virepoliisi suostuu ilman suurempaa suostuttelua kertomaan ne kohdat, joissa laulaja laulaa väärin ja samalla kertomaan sen, olisiko pitänyt laulaa matalammalta vai korkeammalta. Aniharva virepoliisi haluaa ottaa tällaisen haasteen vastaan vedoten esim. aikapulaan, mutta tämäntapaiseen keskusteluun riittää kaikki maailman aika. En viittaa sinuun, koska sinähän otit haasteen vastaan!! Tosin et ole vielä sanonut, olisiko pitänyt laulaa korkeammalta vai matalammalta.

Eräät muut kommenttisi saivat minut laskemaan esittämiesi arviontien luotettavuutta. Tällaisissa keskusteluissa toki aina tarkkailee mielessään mitä kukin kirjoittaa ja mihin tyyliin. Sen pohjalta syntyy sitten eräänlainen luotettavuuskerroin. Mitenkäs sitä muuten pitäisikään toimia, kun keskustelee tuntemattomien ja nimettömien ihmisten kanssa?

Absoluuttista sävelkorvaahan minulla ei ole (luojan kiitos, koska se voisi tehdä monesta asiasta helvetillistä), joten kykenen kyllä tekemään virheitä ja nauttimaan myös epävireisestä laulusta. ;)

Ole sitten onnellinen! Tosin en usko kenelläkään olevan ns. absoluuttista sävelkorvaa ellei sitä mittalaitteella todisteta. On helppo väittää sitä ja tätä siitä, mitä muka aistii.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #94 : 14.03.2012 00:09:13 »
Anteeksi kun tungen tähän väliin mukaan, mutta pakko vain todeta että tuossa Inan esityksessä juuri siinä vähän ennen 30s kohdalla on kyllä ihan selkeitä harhanuotteja, ja ne kuulee kyllä ihan tämmöinen tavallinen koskaan musiikkia harrastamaton ihminen. Muistan kuinka meidän kotisohvallakin kaikkien reaktio oli tyyliin: "auttss", kun Ina lauloi vähän pieleen.

Tunge tunge! Mutta silloin joudut kertomaan lyriikan sanojen tarkkuudella, missä menee pieleen ja kumpaan suuntaan.  8)

Tässä Inan versio:
http://www.youtube.com/watch?v=rd1DFr7mefg

Tässä alkuperäisversio:
http://www.youtube.com/watch?v=qMxX-QOV9tI

Tässä lyriikka:
http://www.elyrics.net/read/j/jessie-j-lyrics/price-tag-lyrics.html


vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #95 : 14.03.2012 00:13:36 »
Anteeksi kun tungen tähän väliin mukaan, mutta pakko vain todeta että tuossa Inan esityksessä juuri siinä vähän ennen 30s kohdalla on kyllä ihan selkeitä harhanuotteja, ja ne kuulee kyllä ihan tämmöinen tavallinen koskaan musiikkia harrastamaton ihminen. Muistan kuinka meidän kotisohvallakin kaikkien reaktio oli tyyliin: "auttss", kun Ina lauloi vähän pieleen.

Tunge tunge! Mutta silloin joudut kertomaan lyriikan sanojen tarkkuudella, missä menee pieleen ja kumpaan suuntaan.  8)

No se ei ole vaikeaa. :D

Everybody look to their left
everybody look to their right


Kummatkin pitäis laulaa korkeammalta. Pientä, mutta kuitenkin.

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #96 : 14.03.2012 00:15:03 »
TOIVOTTAVASTI ET MENETÄ MALTTIASI TÄMÄN KESKUSTELUN JOHDOSTA!  :D

Enhän toki. ;D

Perusongelma on se, että ihmiset löytävät vireongelmia yleensä vain niiltä laulajilta, joista he eivät muutenkaan pidä.

No se on totta, tosin minä en ole muiden esityksiä väittänyt tyylipuhtaiksi. Diandra on miltei ainoa, jonka suorituksista ei liiemmin löydy minunkaan korvallani mitään kritisoitavaa. Mutta itse en ole jaksanut jokaisen laulajan topicissa erikseen käydä vikisemässä jokaisesta virheestä. Esimerkiksi Artusta ja Sinistä pidän, mutta en näe heissä kuitenkaan pidemmän päälle mitään potentiaalia tai riittävää särmää persoonassa. Inassa sitä taas on, sitähän en ole koskaan kiistänyt. :) Mutta sinä taisitkin puhua tässä ihan vain yleisellä tasolla.

Laura Voutilainen toimii taas laulunopettajan roolissa, ei tavallisena kuuntelijana! Hänen kuuluukin huomauttaa pienistäkin virheistä!

Mutta on kai meillä muillakin siihen oikeus? ;)

Mutta minusta pirteä mutta pieniä virheitä sisältävä lauluesitys on tsiljoona kertaa nautittavampi kuin tylsä mutta virheetön esitys.

Piano-opettajani opetti minulle aikoinaan, että ei riitä, että soittaa oikein ja virheettömästi. Pitää myös itse päästä siihen musiikkiin sisälle ja saada kiinni tunteesta. Sama koskee myös laulamista; pitää osata tulkita. Eli siinä olen samaa mieltä, että pelkkä virheetön suoritus ei tee esityksestä suoranaisesti onnistunutta, ellei sitten tarkoitus ole nimenomaan mitata nimenomaan kykyä tuottaa puhdasta laulua. Mutta sehän ei ole Idolsin tarkoitus.

Tosin et ole vielä sanonut, olisiko pitänyt laulaa korkeammalta vai matalammalta.

Itse asiassa olen sanonut. :) Sanoin, ettei Ina aivan yltänyt niihin nuotteihin, joihin pyrki, eli olisi pitänyt päästä korkeammalle. (Ja nyt luojan tähden toivon, että olin oikeassa, koska muuten en varmaan uskalla enää koskaan mainita kenenkään vireongelmista yhtään mitään. ;))

Tosin en usko kenelläkään olevan ns. absoluuttista sävelkorvaa ellei sitä mittalaitteella todisteta. On helppo väittää sitä ja tätä siitä, mitä muka aistii.

Minä kyllä uskon, tosin en tunne ketään, jolla olisi absoluuttinen sävelkorva. Absoluuttisen sävelkorvan omaavahan pystyy esimerkiksi nuoteista seuraamalla kuulemaan, laulaako laulaja samassa sävellajissa, mihin nuotit on kirjoitettu. Minä en sitä pysty tulkitsemaan.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #97 : 14.03.2012 00:18:59 »
No se ei ole vaikeaa. :D

Everybody look to their left
everybody look to their right


Kummatkin pitäis laulaa korkeammalta. Pientä, mutta kuitenkin.

Ei Jessie laula rightia kovinkaan korkealta!

Enkä usko että sohvaperunat huomaavat tuossa VIRHETTÄ, jos eivät osaa ulkoa alkuperäiskappaletta. Jos siis siinä oli virhe.  8) Ei siinä ole sellaista taustamusiikinkaan osuutta, joka auttaisi.

Mutta tässä tarvittaisiin sitä kuuluisaa mittalaitetta. Kun nimittäin veikkaan että 50 % virepoliiseista sanoo "matalammalta" ja 50 % "korkeammalta".  ;D

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #98 : 14.03.2012 00:21:38 »
No kyllä tuo musta pitäis ihan selkeästi laulaa korkeammalta.
Tuota kappaletta oon kuullu sen verran mitä sitä radiossa on soitettu (eli suht paljon) ja ihan sen perusteella tuon virheen ainakin huomas heti.

ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: TOP 24
« Vastaus #99 : 14.03.2012 00:24:49 »
Kyllä mä oon samaa mieltä, että pitäisi mennä korkeammalta. Tuossa mullakin ekalla kuuntelukerralla tuli se auts-fiilis.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.