Idolslandia

Euroviisut => Euroviisu arkisto => 2017 => Aiheen aloitti: Kaitsu - 31.03.2017 15:35:19

Otsikko: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Kaitsu - 31.03.2017 15:35:19
Esiintymisjärjestys:

1. Serbia
2. Itävalta
3. Venäjä
4. Makedonia
5. Malta
6. Romania
7. Alankomaat
8. Unkari
9. Tanska
10. Irlanti
11. San Marino
12. Kroatia
13. Norja
14. Sveitsi
15. Valko-Venäjä
16. Bulgaria
17. Liettua
18. Viro
19. Israel

Edellä mainittujen lisäksi semissä äänestävät Ukraina, Saksa & Ranska.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 08.05.2017 16:26:07
Lainaus
Viimeiset finaalipaikat ratkeavat tänään. Kommentaattorina Kiovassa Mikko Silvennoinen.

Torstaina 11.5. klo 22.00 kakkosella.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 10.05.2017 00:42:28
YYYHHH. Yritän niellä mun pettymyksen Suomen tippumisesta sillä verukkeella, että tässä toisessa semifinaalissa on sentään vielä Valko-Venäjä, joka on Portugalin lisäksi mun toinen suosikki. Jos se ei mee finaaliin niin sit alan jo kapinoimaan!
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:14:57
Serbia ei kiinnosta. Ruotsalaista kiljulaulua ja ruotsalainen tuulikone.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:15:06
Serbia, ei mitään ihmeellistä. Jäin kaipaamaan sitä melankolista slaavilaisuutta, jota Serbialla yleensä on viisuissaan.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:18:53
Serbia, ei mitään ihmeellistä. Jäin kaipaamaan sitä melankolista slaavilaisuutta, jota Serbialla yleensä on viisuissaan.

No sitähän ei voi odottaa ruotsalaiselta ostokappaleelta. :(
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:19:28
Itävalta, sellanen feel-good rallatus. Kiva mutta ei jää erityisemmin mieleen.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:20:00
Itävalta oli umpitylsä. Unohdin heti.

Makedonia menee ruotsalaisella ostokappaleella. Ei kiinnosta.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:22:12
Makedonia - parempi ostokappale ku Serbian.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:23:17
Muutama kappale vasta tullut ja mua väsyttää jo kauheesti. xDD
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 22:26:16
Näistä neljästä ensimmäisestä Serbialla musta paras kappale. Mutta ei sillä että sekään olis ollu hyvä. XD Itävallan pojalle söpöyspisteet mutta en syttyny muuten.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:26:45
Maltalla oli tylsä balladi.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:27:07
Maltan voimaballadi ei oikein kolahtanut.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 22:28:38
Naurattaa tää jodlaus XDDDDDDDDD ihan kämänen kappale noin muuten.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:29:09
Muutama kappale vasta tullut ja mua väsyttää jo kauheesti. xDD

TAISTELE! (http://www.idolslandia.fi/vanhaforkka/icon_mad.gif)
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:29:32
Muutama kappale vasta tullut ja mua väsyttää jo kauheesti. xDD

TAISTELE! (http://www.idolslandia.fi/vanhaforkka/icon_mad.gif)

Yritän kovasti!!
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:30:34
Tykkään Romanian jodlaavasta naisesta, mutta ton miehen ja sen osuudet ois voinut heivata veke. Ois jättäneet jäljelle vaan jodlausta.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:32:36
Tykkään Romanian jodlaavasta naisesta, mutta ton miehen ja sen osuudet ois voinut heivata veke. Ois jättäneet jäljelle vaan jodlausta.

Juuri näin!

Romanian jodlaavan naisen vuoksi Romania menee ykköseksi tässä vaiheessa joka tapauksessa. Naisesta tuli mieleen Sara Kurkola.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:33:57
Hollannin esitys on piristävän erilainen. Kaunista stemmalaulua (eikös se sitä ollut), mutta olisipa kappale ollut vähän iskevämpi.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 22:34:32
Juttelin hollantilaisten kanssa pari kertaa euroviisuista, ja niillä tuntu olevan kyllä aika samanlainen suhtautuminen ku suomalaisilla, että vaikka mitä lähettäisivät nii menestystä ei vaan tuu. :D Suurin ero kuitenkin se, että niillä on kuulemma tapana lähettää viisuihin yleensä niitä koko maan isoimpia tähtiä. Suomessahan viisuedustajina ainakin viime vuosina on harvoin ollu kovin tunnettuja artisteja.

That being said, ei oo mun makuun tää Hollannin biisi. :D
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:35:05
Hollannin esitys oli musta vähän vanhanaikainen kaikkine tätikampauksineen.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:41:19
Unkari oli vähäsen liian eksoottinen ja etno. Ei oikein...
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:41:27
Unkari on eka tässä semissä, josta oon kunnolla tykännyt. Kansanmusiikkijutut toimii aina.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:46:18
On kyllä masentavaa, että jopa Irlanti ostaa nykyään kappaleensa Ruotsista. Aiemmin Irlanti oli aina kiinnostava maa.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:48:10
Tanska oli ok.

Jännä lapsiääni tuolla Irlannin pojalla. Paremman kappaleen kyllä oisivat voineet ostaa.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:52:02
Juu, Tanska oli OK mutta odotin enemmän.

San Marinosta en oikein saa selvää.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:52:11
San Marino on roudannut Muhammed Alin kaksoisolennon lavalle. xD
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:54:17
San Marino on roudannut Muhammed Alin kaksoisolennon lavalle. xD

:D

Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 22:55:43
Nää ei nyt vaan iske sit yhtään. :D Irlannin laulajalla erikoinen ääni mutta muuten ei kiinnosta. Unkarista ihan tykkäsin, tarttuva se JALAMALAMMAAA hoilotus. XD Kroatia on myös erikoinen.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 22:56:28
Kroatian viisu on musiikillinen versio Dr Jekyllistä ja Mr Hydesta. Ainakin huvittava jos ei muuta. xD
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 22:57:37
tarttuva se JALAMALAMMAAA hoilotus.

Osaat unkariakin! (http://www.idolslandia.fi/vanhaforkka/icon_eek.gif)

Kroatia oli oikea sekametelisoppa.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 23:00:42
Norja oli hyvä.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 23:01:14
No eipä Norja ollut kummoinen vaikka kaikkea härpäkettä olikin mukana.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 23:04:02
Norja oli ihan jees. Mutta vaan ihan jees. :D Silti tän illan parhaimmistoa selvästi.

Sveitsistä ei mitään sanottavaa mutta seuraavaksi onneksi vuorossa tän illan pelastaja eli IHANA VALKO-VENÄJÄ. <333 JEEEEE VIIMEIN.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 23:04:59
Sveitsi ei sentään mikään ihmeellinen ollut mutta illan kärkeä tässä vaiheessa kuitenkin.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 23:05:47
Sveitsi ihan ok, mutta niin paljon huonoja on ollut että pesee ne.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 23:13:50
Valko-Venäjä oli aika hyvä kyllä!

Bulgaria on taas ruotsalaista tylsyyttä. Sääli koska Bulgariakin on aina ollut suosikkejani ihan omana itsenään.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 23:14:54
Valko-Venäjä oli ainakin erilainen, mutta en osaa päättää oliks se hyvä vai ei.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 23:16:33
Jes ei pettäny mun korkeita odotuksia Valko-Venäjä, vaikka pakko myöntää että mieslaulajalla ei ollu vire aina ihan kohillaan. Mutta silti mun ykkönen tähän mennessä ehdottomasti.

Pakko myöntää että tosi komea ääni tällä Bulgarian pojalla. Biisikin oli ihan hyvä, mutta kieltämättä ruotsalaisuus paistaa läpi. :D
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 23:18:06
Liettua on outo.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 23:20:03
Liettua on outo.

On! Mutta siitä pisteet Liettualle. Kuuluu finaaliin! Vaikka olikin outo.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 23:23:37
Virolla on sentään melodiaa laulussa! Finaaliin ilman muuta!
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 23:24:40
Virolla oli sellaista perinteistä mies-nais-duo viisua, mutta ihan hyvä.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 23:27:02
Mää tykkäsin Liettuasta!! :D Varmaan toisiksi paras tänään.

Viro meni multa vähän ohi. Ja Israel ihan whatevernättimuskelipojujollotus.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 23:28:00
Israel ihan whatevernättimuskelipojujollotus.

Jep! Ei lisättävää!
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 23:28:43
Israel ihan whatevernättimuskelipojujollotus.

Jep! Ei lisättävää!

Tää oli aika tyhjentävästi sanottu. :D
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: ilppez - 11.05.2017 23:29:40
Noni nyt voi mennä nukkumaan. Jesss! 8)
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 23:36:34
En oikeen ees osaa sanoa montaa maata joiden ehdottomasti toivoisin pääsevän finaaliin. :D Valko-Venäjä, Liettua, Unkari, ehkä Norja ja Bulgaria. Helpompi ois sanoa keitä en ainakaan halua!
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 11.05.2017 23:40:14
Verka from Finland XDDDDDDDDDDDDDDD
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Kaitsu - 11.05.2017 23:49:33
Tänään oli tasokkaampi semi & itse pidin monesta esityksestä, mitä nyt pari pettymystäkin mahtui.

Oma TOP10:ni semin parhaista!

Sveitsi ❤
Romania ❤
Kroatia ❤
Norja ❤
San Marino ❤
Tanska
Viro
Israel
Alankomaat
Makedonia

Illan hirvein esitys oli ehdottomasti Liettualla! :D. Yliarvostettu Bulgaria taas oli pelottavan vahva..
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 11.05.2017 23:55:58
Noni nyt voi mennä nukkumaan. Jesss! 8)

HETKONEN! (http://www.idolslandia.fi/vanhaforkka/icon_mad.gif)
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 12.05.2017 00:06:11
Tänään oli tasokkaampi semi

Ehdottomasti näin!
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 12.05.2017 00:08:50
tarttuva se JALAMALAMMAAA hoilotus.

Osaat unkariakin! (http://www.idolslandia.fi/vanhaforkka/icon_eek.gif)

Eikun se olikin romanikieltä!
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: vviima - 12.05.2017 00:10:41
JEEEE Valko-Venäjä finaalissa. :) Nyt oon happyhappy ja voin innolla kannustaa finaalissa sitten Portugalia ja Valko-Venäjää. Muutenkin oon ihan tyytyväinen finalisteihin, moni niistä kaikista huonoimmista jäi ulkopuolelle.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Etsku-Etana - 12.05.2017 00:12:48
Hienoa että jodlaajanainen ja se toinen pääsi finaaliin.
Ikävä ettei Viro päässyt finaaliin.
Kurjaa että Bulgaria pääsi finaaliin.
Hienoa ettei Irlanti päässyt finaaliin.
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Kaitsu - 12.05.2017 00:32:02
Finaaliin siis etenivät Bulgaria, Valko-Venäjä, Kroatia, Unkari, Tanska, Israel, Romania, Norja, Alankomaat & Itävalta.

Sveitsin kohdalla surettaa, että taas kerran maa karsiutui! :(. Viron kohdalla arvasin, että semiin jää vaikka itse tykkään tosi paljon siitä biisistä.

Olen onnellinen Kroatian, Romanian, Norjan, Tanskan, Israelin & Alankomaiden puolesta! :)
Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Kaitsu - 12.05.2017 00:42:58
Sitten tilastoja!

Romania on semifinaalien aikakaudella päässyt joka kerta finaaliin! Viime vuonna maa ei ollut mukana. Israelille finaalipaikka on kolmas peräkkäinen, kun taas Kroatialle, Alankomaille & Bulgarialle toinen. Unkarin finaaliputki kasvoi seitsemään! Itävallalla neljään. Norja on viimeksi ollut finaalissa 2015, Tanska & Valko-Venäjä 2014.

Makedonian murheellinen saldo sai jatkoa! Nimittäin 2010 -luvulla maa on ollut finaalissa vain kerran vuonna 2012. Sveitsille & San Marinolle karsiutuminen oli kolmas peräkkäinen & Irlannillekin neljäs peräkkäinen. Kauas on tultu niistä ajoista, jolloin Irlanti menestyi. Viro on jäänyt kahtena vuonna putkeen finaalin ulkopuolelle. Malta on edellisen kerran jäänyt finaalin ulkopuolelle 2015 & Serbia 2013. Liettualle karsiutuminen finaalista oli vasta toinen viimeisen seitsemän vuoden ajalta!

Otsikko: Vs: ESC 2017 2.semifinal
Kirjoitti: Kaitsu - 16.05.2017 22:45:47
Semin tulokset:

Bulgaria 403p
Unkari 231p
Israel 207p
Alankomaat 200p
Norja 189p
Romania 174p
Itävalta 147p
Kroatia 141p
Valko-Venäjä 110p
Tanska 101p
-------
Serbia 98p
Sveitsi 97p
Irlanti 86p
Viro 85p
Makedonia 69p
Malta 55p
Liettua 42p
San Marino 1p

Bulgaria ollut ylivoimainen tässä semissä! Voihan huoh sentään! Tanska olisi karsiutunut finaalista, jos pelkät puhelinäänet olisivat olleet kyseessä!

Viron & Sveitsin kohtaloksi koituivat raadit! :(. San Marino jäi viimeiseksi yhdellä pisteellä! :(. Maltan kohdalla puhelinäänet olivat puhdas nolla! :o