Nyt on tullu jonkun verran taas katsottuu leffoi, ei ihan putkessa mut melkeen. :’D Tän jälkeen saattaa katselu nyt hiipuu. :’< Viel ois 3 Star Wars leffaa digiboxilla, mut mua ärsyttää kun Kloonien sota jäi siitä välistä boxin sekoilun takia. Tässä on vain murto-osa katsotuista leffoista ei jaksa selostaa kaikista.
Frozen River
Pienellä budjetilla tehty leffa joka sai huomiota viimeistään Oscareissa sillä pääosaa näytellyt Melissa Leo oli ehdokkaana,
Rayn mies on uhkapeluri joka on lähtenyt reissuun perheen säästöjen kanssa. Ray painaa töitä lähikaupassa toivoen että pääsisi täysipäiväiseksi työntekijäksi, sillä hänellä on kaksi poikaa elätettävänään. Myös perheen talopaketin maksu pitäisi saada hoidetuksi. Ray kohtaa Mohawk naisen joka tekee bisnestä miesten kanssa jotka kuljettavat rajan yli pakolaisia. Tämä raja ylitetään jäätyneen joen kautta, se on silti laitonta vaikka Mohawk nainen Lila sanookin laittomuuden olevan häilyvä jos he ylittävän rajan joen kautta.
Koskettava ja tehokas indieleffa.
3+/5Burn After Reading
Coenin veljesten viihteellisempi pläjäys NCFO:n jälkeen. John Malkovich esittää kireää ja juopottelevaa CIA-virkailijaa joka on päättänyt kirjoittaa muistelmat. Levy päätyy vahingossa tohelolle kuntosaliohjaajalle Chadille (Brad Pitt) ja Lindalle (Frances McDormand). He päättävät kiristää agentilta rahaa. Lindan uusi poikaystävä (George Clooney) on CIA-virkailijan vaimon (Tilda Swinton) rakastaja joten sattumuksilta ei voida välttyä.
Tää oli sopivan lyhyt leffa koska mä aloin jo melkein puutua loppua kohden. Brad Pitt oli kyllä mahtava junttimaisessa roolissaan. Samoin John Malkovichin hahmon kiroilu nauratti. :’DTuntuu siltä, että Coenit ei osaa tehdä normaaleja leffoja vaan pitää tehtä tällasia kikkailuja puolin ja toisin, mikä ei aina toimi. Tääkin oli vähän sekava, mut loppu oli niin läppä, et pisteet nousi. : D
3/5Seven Pounds
Will Smith esittää verovirkailija Thomasia joka haluaa mullistaa seitsemän ihmisen elämän auttamalla heitä. Alun takaumista käy ilmi miksi. Sen takia tää olikin mun mielestä niin yllätyksetön, jutun idea paljastui heti ilman sen suurempia hämääviä temppuja. Elokuvan alussa Thomas on jo tekemässä itsemurhaa, mutta miksi? Se paljastuu luonnollisesti elokuvan edetessä. Hän ei halua sekoittaa liian suuria tunteita suunnitelmiinsa mutta kuinkas käykään, Thomas rakastuu Emilyyn (Rosario Dawson) jolla on sydänsairaus. Ilman Smithiä ja Dawsonin välistä suhdetta olisin luultavasti kyllästynyt. Koskettava loppu kai tässäkin oli olevinaan, mutta eipä itkettänyt!
3/5How to lose friends & alienate people 
Brittiläinen Sidney (Simon Pegg) palkataan yllättäen amerikkalaiseen lehteen jonka seurauksena hän muuttaa New Yorkiin. Jalansijan saaminen lehden toimituksessa ei ole helppoa, oma mielipide ei saa tulla esiin jutuissa joissa nuoleskellaan tämän hetken trendikkäimpiä tähtösiä. Toimituksessa on sentään yksi järkevän oloinen nainen Alison (Kirsten Dunst) joka vaikean alun jälkeen tutustuu Sidneyhyn.
Megan Fox esittää selkeästi itseään, bimboa juuri pinnalle noussutta näyttelijää jolla on tasan kaksi ilmettä, ja Sidney luonnollisesti ihastuu häneen.
Muistaakseni imdb:n sivuilla joku oli kirjoittanut tämän juonen muistuttavan aihepiiriltään Paholainen Pukeutuu Pradaan kirjaa/leffaa ja kyllä tässä samankaltaisuutta olikin. Aika loppuun kulutettu ja kliseinen. :<
2,5/3The Boy in the Striped Pyjamas

John Boynen romaanista tehty valkokangasversio itketti mua läpi elokuvan. Juutalaispojan suuret silmät ja surullinen musiikki oli mulle ihan liikaa. :< Ehdottomasti täytyy lukea kirja joskus!
Brunon (Asa Butterfield) perhe muuttaa kaupungista maalle sillä hänen isänsä (David Thewlis) on natsikomentaja joka on saanut uuden tehtävän. Perheen talo sijaitsee keskitysleirin lähellä jota Bruno luulee suureksi maatilaksi, eikä hänen väärää käsitystä tietenkään korjata karmivan totuuden takia.
Bruno ei saa poistua talon pihalta mutta seikkailuja janoava 8-vuotias poika keksii keinon karata niitylle. Hän näkee raitapukuiset ihmiset aitauksessa ja tutustuu samanikäiseen Schmueliin (Jack Scanlon) jonka kanssa he ystävystyvät. Elokuvassa on suuri painostava jännite koska katsojat tietävät mitä keskitysleiri ja juutalaisvainot merkitsivät, pienet lapset eivät sitä kuitenkaan ymmärrä. Schmuel tajuaa sen verran asioista, että kertoo Brunolle, etteivät raidalliset puvut ole pyjamia tai että ne eivät ole osa leikkiä.
Dramaattinen loppu, en ehkä ihan näin dramaattista loppua osannutkaan odottaa. Varmaankin paras leffa tän vuoden puolella mitä oon nähny.
En kauhean helposti hehkuta lapsinäyttelijöitä, mutta tässä on toivottavasti kaksi hyvin suurta tulevaisuuden tähteä!
4/5Hot Fuzz
Simon Peggin ja Nick Frostin tähdittämä poliisisekoilu joka meni niin överiksi, et loppuvaiheessa aloin jo hieman kyllästyä.
Lontoon huippupoliisi Nicholas Angel paiskataan pikkukaupunkiin jonka käytännöissä hänellä on totuttelemista. Yllättäen kaupungissa tapahtuukin paljon ”onnettomuuksia” jotka pitävät Angelin kiireisenä. Ei tästä oikeesti osaa sanoa mitään, täys läppä. : DD
3/5Medusan Sinetti 
Hohhoijaa, en oikeen ymmärrä näiden Jason Bourne leffojen hehkutusta ja suosiota. Eka osa oli ihan toimiva, kakkonen kauhee pettymys eikä tää kolmonenkaan mikään unelmien täyttymys ollut. Jatkuvaa juonittelua ja piileskelyä. Viattomat taas kärsii ja kamera heiluu koko ajan vaikka ei olisikaan kyse tappelukohdista. Mä en myöskään pysty pitämään Matt Damonia uskottavana tällaisissa rooleissa.
No ainakin tässä nyt selvii hitusen enemmän Bournen menneisyydestä asioita, kaipa se ny sai sit tasattuu tilinsä or something.
2,5