Kirjoittaja Aihe: Teatterin kolmas päivä  (Luettu 12455 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vesqdaa

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
    • Profiili
Vs: Teatterin kolmas päivä
« Vastaus #25 : 03.03.2011 10:11:35 »
Epäonnekseni katsoin juuri ennen idolsia pari jaksoa American Idolia ja jäljelle jääneet laulajat kuulostivat entistä huonommilta. Anna Paatero on viimeinen toivoni. Valtonenkin lähti, argh!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #26 : 03.03.2011 10:12:30 »
Onneksi tuomarit eivät langettaneet X-Factor-karmaa Idolsiin laittamalla 3-4 kolmikymppistä miestä semifinaaleihin! Vain Martti selvisi tästä ryhmästä ja ansaitusti.

Vaan kyllä se Jerkkakin siellä on, ainakin Ilta-Sanomien mukaan.

Ei kai vaan Jerkkaa ole valittu Lassin tilalle?
« Viimeksi muokattu: 05.12.2017 20:24:11 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #27 : 03.03.2011 10:15:46 »
^ Eikun Jerkkahan OLIKIN semistien joukossa jo ennen Lassin lähtöäkin.

Iltalehdessä luetellaan vain 11 nimeä, 5 miestä ja 6 naista:

http://www.iltalehti.fi/idols/2011030313294581_id.shtml

leena

• *
    • Profiili
« Vastaus #28 : 03.03.2011 10:19:55 »
Kiva vaan kun äijät pääs (no tietysti oon sitä mieltä, tällanen mummofani kun olen ;) ). Ilpon "päättyy" hätkäytti oikeesti vähän, muuten ei valtavia jännityksiä. Annan puolesta olin ilonen kun sinnikkyys palkittiin ja on sillä tytöistä ehkä parhaimpia ääniäkin. Stinan esitys varmaan oli hienoin, mut tyyppinä ei vaan kolahda (liian "Jenni Vartiainen" mulle kun alkuperäistäkin vähempi riittäis ;) ). Ja Lotta on piristävä tapaus. Pitää nyt YRITTÄÄ muistaa tyttöjäkin välillä ;)

Olihan se sääli, että Lassi teki niinkuin teki - olis hänestä viihdearvoa ainakin saanut, ja taatusti olis pärjännytkin. Toisaalta, ehkä nyt kisasta saadaan jännempi kun herra 60000 fania on pelistä pois. Kieltämättä tässä kohtaa kävi mielessä, että meniskö Eliaksellakin nyt paremmin jos ois vaan jatkanut Gustonsa ja katulaulunsa kanssa (mut näin itsekkäästi oon silti tyytyväinen, että kävi X factor-prässin läpi, koska ite tuskin oisin häntä muuten ikinä löytänyt...)

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #29 : 03.03.2011 10:39:27 »
^Hienoa Leena, anna naisille edes vähän huomiota!  :D

Semifinalistit

Miehet
Martti Saarinen
Jusu Wirekoski
Jerkka Virtanen
Ali Elkharam
Ilpo Kaikkonen

Naiset
Stina Gris
Lotta Sandholm
Laura Itkonen
Hennariikka Syvänne
Fatima Koroma
Anna Paatero

Luvia

• Koelaulaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 03.03.2011 11:08:08 »
Semifinalisteista mun suosikkimies on Ali ja naisista Hennariikka. Ali varsinkin on mahtava, musikaalinen. Hennariikka on muuten vaan jäänyt positiivisesti mieleen, muista löytyy vähän enemmän ärsytyksiä.

I-Dolly

• Rivilauluissa säteillyt
  • Boop-boop-de-boop!
    • Profiili
« Vastaus #31 : 03.03.2011 11:26:13 »
Mulla jäi tämä vika teatterijakso täysin katsomatta ja nyt kun semifinalistitkin on valittu kannattaako edes katsoa sunnuntain uusinta? Oliko suurta draamaa tai muuta must see -jutskaa? Torstaina sitten alkaakin semifinaalit, jess  ;D

Amerikan Idolsseja olen katsonut noin 1,5 jaksoa ja jo nähdyn perusteella tasoero Suomeen nähden on huikea, mutta onkos tuo nyt ihme lapsimissien ja idolsfarmien luvatussa maassa ja niinkuin joku totesikin, onhan siellä tuo väkilukukin vähän korkeampi kuin Suomessa :)

Sex is not the answer. Sex is the question. "Yes" is the answer.

Ellu87

• *
    • Profiili
« Vastaus #32 : 03.03.2011 11:29:20 »
^Kyllä kannattaa katsoa. Pari tulevaa semifinalistia pääsee näyttämään parhaat puolensa. :)

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #33 : 03.03.2011 11:30:20 »
mutta onkos tuo nyt ihme lapsimissien ja idolsfarmien luvatussa maassa ja niinkuin joku totesikin, onhan siellä tuo väkilukukin vähän korkeampi kuin Suomessa :)

Väkiluku tietysti vaikuttaa asiaan, mutta vaikuttaa asiaan myös lauluharrastuksen tavaton suosio. Siellä poikienkaan ainoa musiikkiharrastus ei ole raaka rokki vaan lauletaan poppia. Tytöt ja pojatkin oppivat laulamaan kirkoissa ja kouluissa. Laulun arvostus on ihan toista kuin täällä. Suomessa yhteiskunta käyttää järjettömät summat pianon pimputtamisen opettamiseen, mutta pop-musiikin laulamista väheksytään. Ainoa sallittu tapa musisoida on olla bändissä.

« Viimeksi muokattu: 03.03.2011 11:38:27 kirjoittanut Etsku-Etana »

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #34 : 03.03.2011 11:30:39 »
Semifinaalithan alkaa jo sunnuntaina. ;)

~It feels good. Is that reason enough for you.~

I-Dolly

• Rivilauluissa säteillyt
  • Boop-boop-de-boop!
    • Profiili
« Vastaus #35 : 03.03.2011 11:37:14 »
mutta onkos tuo nyt ihme lapsimissien ja idolsfarmien luvatussa maassa ja niinkuin joku totesikin, onhan siellä tuo väkilukukin vähän korkeampi kuin Suomessa :)

Väliluku tietysti vaikuttaa asiaan, mutta vaikuttaa asiaan myös lauluharrastuksen tavaton suosio. Siellä poikienkaan ainoa musiikkiharrastus ei ole raaka rokki vaan lauletaan poppia. Tytöt ja pojatkin oppivat laulamaan kirkoissa ja kouluissa. Laulun arvostus on ihan toista kuin täällä. Suomessa yhteiskunta käyttää järjettömät summat pianon pimputtamisen opettamiseen, mutta pop-musiikin laulamista väheksytään. Ainoa sallittu tapa musisoida on olla bändissä.

Tuossa olen niin samaa mieltä Etsku. Ihan kun olisi joku kirous olla poppari. Vaikka itse olenkin mukamas niin rokkimimmiä että lapsetkin nauraa ihan päin naamaa, arvostan hyviä miespoppareita tasan yhtä paljon kuin hyviä bändejäkin. Olen jopa ruvennut diggaamaan Antti Tuiskuakin, oikeesti :D. Antti on ihanan positiviivinen ja niin symppis, että tekisi mieli halia ja rutistaa oikein kovasti, mutta enhän sitä tee ettei luulla sellaiseksi puumaksi  8)

"Semifinaalithan alkaa jo sunnuntaina. Wink"

Kiitsos Negsu, saanhan sanoa Negsuksi?;) korjauksesta, jostain syystä olin siinä luulossa, että vasta torstaina, olenpas minäkin varsinainen i-dolly :D
« Viimeksi muokattu: 03.03.2011 11:40:00 kirjoittanut I-Dolly »

Sex is not the answer. Sex is the question. "Yes" is the answer.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #36 : 03.03.2011 11:40:40 »
Totta kai saa sanoa! Negsuksi tai Nekuksi mua yleensä sanotaan. :)

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Memek

• *
    • Profiili
« Vastaus #37 : 03.03.2011 12:01:04 »
Miehistä pidin Ilpon ja Jerkan Rakkauden haudalla -tulkinnoista, ne jopa hieman yllättivät. Martti oli vakuuttava ja Alin odotinkin onnistuvan. Jusu ei jäänyt mieleen ollenkaan tällä kierroksella.

Rakkauden haudalla näyttäisi siinä mielessä olevan mielenkiintoinen kappale, että parhaimmat saavat siitä jotain irti, huonoimmat joko vetävät yli tai ovat vain tylsiä.

Naisista paras oli Stina; Anna, Fatima ja Hennariikka myös hyviä. Lotalta ja Lauralta olisin odottanut parempaakin. Emma Hilander epäonnistui tällä kertaa, mutta onnea tulevaisuuteen!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #38 : 03.03.2011 12:15:00 »
^Sekä Emma että Lotta lauloivat englanniksi suunnattoman paljon vaikeamman laulun kuin Fatiman melko monotonisen suomenkielisen ja helpon laulun. Kyllä minä arvostan sitä, että laulukilpailun kilpailusuorituksessa joutuu edes käyttämään ääntään. Emman ääni oli hieman painoksissa mutta hyvin hän muuten lauloi (alussa taisi olla epävarma sanoissa). Mutta niin oli Fatimankin ääni huonossa jamassa, kuten olenkin jo todennut. Ei ollenkaan kirkas.

On helppoa tehdä ns. "virheetön" suoritus, kun laulaa suomeksi ja ns. suomalaiskansallisen laulun. Siksi arvostan englanniksi laulavia.

T-Bucket

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
« Vastaus #39 : 03.03.2011 12:27:49 »
Mutta niin oli Fatimankin ääni huonossa jamassa, kuten olenkin jo todennut. Ei ollenkaan kirkas.

Ei kaikkien äänen tarvitse olla kirkas. Joillakin on luonnostaan käheä ääni ja monen kohdalla se pieni käheys toimii laulussa todella hyvin. Käheys äänessä ei tarkoita sitä että ääni olisi huonossa jamassa.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #40 : 03.03.2011 12:30:06 »
^ En tarkoita käheyttä vaan sellaista ikään kuin korisevaa ääntä (en millään keksi oikeaa sanaa). Eli ääni ikäänkuin särkyy koko ajan. Ainakaan minun korvaani sellainen ei kuulosta kauniilta tai hyvältä.

Mutta juu, makuasioita!