Kirjoittaja Aihe: Parks and Recreation  (Luettu 4606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Parks and Recreation
« : 03.03.2012 02:08:51 »

Tääkin sarja ansaitsee ehdottomasti oman aiheensa tänne, vaikka kukaan ei kattoiskaan. ;D Ainakin oon sitten mainostanu tätä täällä. Suomessa sarjaa on esitetty tällä hetkellä valitettavasti vain maksukanavilla canal+ ja maikkarin komedia (suomennettuna sarjan nimi on niinkin houkutteleva kuin Puisto-osasto, mut ilmeisesti maikkari on esittänyt tätä tällä nimellä ja canal+ ihan alkuperäsellä). Toivottavasti joskus tulisi myös maikkarin tai subin puolelle.

Sarja on Konttorin (The Office) jenkkiversion tekijöiltä. Tässä siis samaan tyyliin hahmot juttelee ja kommentoi välillä kameralle, niin kuin oltaisiin dokumenttia kuvaamassa (myös Modern Familyssä on sama mockumentary ajatus).

Parks and Recreation sijoittuu Pawneen pikkukaupunkiin ja siinä seurataan Amy Poehlerin (Saturday Night Live, Arrested Development) esittämän virkamiehen Leslie Knopen touhuja puisto-osastossa. Leslie on määrätietoinen ja periksiantamaton, ehkä vähän hönö ja monen mielestä rasittava ihminen. Ei välttämättä ajatukseltaan kuulosta kovin erikoiselta, mut on hauska kuin mikä. Mikä tästä komediasarjasta tekee niin erottuvan ja hauskan on ehdottomasti sarjan hyväntahtoinen ja hölmö huumori, hahmojen luonteet ja toilailut. Tää on mun mielestä raikkaimpia komediasarjoja mitä on viime aikoina tehty ja jenkeissä mennään tällä hetkellä nyt 4.kaudessa, eikä tää ole mun silmissä osoittanut väsymisen merkkejä. Uusin jakso (s04e17) nauratti taas monta kertaa.
Sarjassa on ollut myös hauskoja vierailijoita mm. Amyn kollega Saturday Night Live ajoilta (Andy Samberg), Paul Rudd (Frendit, Knocked Up), Nick Offermanin vaimo Megan Mullally (Will & Grace, Party Down) ja Amy Poehlerin aviomies Will Artnett (Arrested Development, Up All Night).

Lempparihenkilöitä on vaikee edes alkaa listaamaan, kun jokainen on niin huippu. Ehkä sarkastinen ja aina rahan perässä oleva Tom (Aziz Ansari), juro ja äijämäinen Ron Swanson sekä Ronin erikoinen ja kyyninen assistentti April (Aubrey Plaza) on sellasia mainitsemisen arvoisia.

Parks & Recreation: Season 1 on DVD
Everybody's wasted
Tom Haverford Twilight
Ron Swanson Introduces Himself to a Little Girl
Ron Swanson on birthdays

Hups....innostuin. :'''D
« Viimeksi muokattu: 03.03.2012 02:22:17 kirjoittanut Negativ »

~It feels good. Is that reason enough for you.~

Rico

• Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
    • Profiili
Vs: Parks and Recreation
« Vastaus #1 : 03.03.2012 02:43:57 »
Joo onhan tätä tullu ("yllätys") katottua... Onhan tää ihan metkaa katsottavaa ja paikoitellen pääsee ihan emäsarjansa Officen tasolle.
Sarja starttaa vähän hitaasti, mutta jenkkiOfficen tyyliin huumori on sellaista, että karikatyyriset hahmot tutustutetaan hiljaa katsojille ja lopulta hahmot alkaa tavallaan itse luomaan sitä komiikkaa. Eli vaatii kyllä ehdottomasti sen, että katsoo sarjaa alusta asti, eikä sattumanvaraisia jaksoja keskeltä kautta.

Hahmokaartin ehdottomat starbat on Ron Swanson ja Tom Haverford, mutta eipä hahmoista ja näyttelijöistä yhtään heikkoakaan lenkkiä löydy.

poppari

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.03.2012 19:14:57 »

Tähän mennessä kattonu jonkun nelisen jaksoa ja vielä ainakaan ei ole iskenyt. Pitää silti jatkaa, kun potentiaali kyllä on. Vielä vaan ei oikein ole päässyt makuun. Ensimmäinen huomio on se, että tässä ei oikein ole miellyttävää hahmoa. Leslie tosiaankin on rasittava. Tosin oon huomannu, että tää tuntuu olevan jonkinasteinen trendi nyky-komedioissa. Eli päähenkilö on jotenkin epämiellyttävä tai aivan pihalla, ja muut tuntuvat pitävän pilkkanaan. Palkittu Laura Dern sarja Enlightened, Increasingly Poor Decissions of Todd Margaret, HBO:n Comeback, jne. Jotenkin minua ei vaan naurata se, että päähenkilö on ääliö, jonka kustannuksella sitten naureskellaan.

Anyway, koitan vielä tsekkailla tätä parksia, josko homma alkaa iskemään kun pääsee syvemmälle hahmoihin.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #3 : 24.03.2012 19:39:20 »
En mäkään tainnut ihan heti päästä sisälle, mut kyl mä 1.kauden loppuun mennessä olin jo ihan messissä (tosin eihän 1.kaudella tainnutkaan olla kuin 6 jaksoa). Ja Leslie varmaan aluks tuntuu pelkästään tosi rasittavalta, mut kyl se mun mielestä loppujen lopuks on symppis ja hyväntahtoinen. :D

Hyvä kuitenkin, et ees joku kokeilee tätä sarjaa! Olin niin iloinen kun yks kaveri jäi koukkuun, kun harva seuraa samoja sarjoja mun kanssa.

poppari

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 27.03.2012 20:25:34 »
Jooh alkanut jo maistumaan aika hyvältä tämä sarja. Tokalta kaudelta kolme jaksoa katottuna. Tää ei tosiaankaa oo semmonen, joka heti koukuttaa, mutta pikkuhiljaa alkaa huomaamaan, että homma toimii! Jee!

Irina

• Überhienojen juhlaviestien supergirl
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.03.2012 19:45:24 »
AAAAAAAAAH Parks ja Recks, mun rakkaus!! <3333333 Kaikki jaksot oon kattonu jenkkitahtiin, nyt oon iha masis ku tauolla :( Mutta onneksi ei oo montaa viikkoa enää nii jatkuu :)!
Ann Perkins on ihana, oon rakastunu siihen. Ja Rashida Jones itessäänki on mahtava. :)

Rico

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.03.2012 12:43:42 »
Ann Perkins on ihana, oon rakastunu siihen. Ja Rashida Jones itessäänki on mahtava. :)
Seconded. Esitti The Officessa vähän samankaltaista roolia. Rashida Jones on kyllä <3

poppari

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #7 : 02.04.2012 21:27:05 »
April ja Ron on mun suokkarit. Ja myöskin Tom. Onhan tää aivan loistava sarja  ;D
Ann jokseenkin jäänyt minusta vähän vaisuksi hahmoksi. Tosin, ehkä tarvii yhen "normaalin" hahmon, jotta muitten hahmojen outous korostuu?

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #8 : 02.04.2012 21:28:42 »
Joo, Ann on ehdottomasti sellanen vähän tavanomaisempi henkilö. :D Samoin myöhemmin mukaan tuleva Ben Wyatt (Adam Scott).

Irina

• Überhienojen juhlaviestien supergirl
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #9 : 02.04.2012 22:56:31 »
Toi Ben Wyatt on musta iha kauheen ärsyttävä :D Se on hassu se Rob Lowen näyttelemä hahmo, mutta kyllä seki alkaa pitemmän päälle ottaa hermoille.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #10 : 19.05.2012 19:30:08 »
Kohta alan katsoa elämäni ensimmäistä Parks & Recreation -jaksoa. Eka kausi on niin lyhyt, että olen päättänyt ainakin sen katsoa loppuun ja katsoa, että onko tässä sarjassa ainesta uudeksi suosikikseni. ;D

Edit: Ensimmäinen jakso oli ihan kiva. Ei nyt vielä hirveästi naurattanut, mutta sai sentään hymähtämään ja hymyilemään! Leslien ilmalento oli hieno. 8) Oikeastaan kaikki hahmot vaan tuntuu hiukkasen ärsyttäviltä, enkä kauheasti tykkää mokumentti-muotoon tehdyistä sarjoista (se tökkii Modernissa perheessäkin), ja tässä tuo mokumenttius on ainakin pilotissa vähän liian suuressa roolissa minun makuuni. B-
« Viimeksi muokattu: 19.05.2012 20:13:53 kirjoittanut ddrukki »
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Rico

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #11 : 19.05.2012 23:52:42 »
Parks and Recin eka kausi on oikeasti aika heikko, mutta kakkoskaudella sarja pääsee käyntiin, kannattaa antaa mahdollisuus.

Voittaa ainakin ihan 100-0 kaikki viimesyksynä alkaneet komediat, vaikkei ihan omia ylimpiä suosikkejani olekaan.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : 20.05.2012 02:42:36 »
Parks and Recin eka kausi on oikeasti aika heikko, mutta kakkoskaudella sarja pääsee käyntiin, kannattaa antaa mahdollisuus.

Voittaa ainakin ihan 100-0 kaikki viimesyksynä alkaneet komediat, vaikkei ihan omia ylimpiä suosikkejani olekaan.

Muutaman jakson olen vasta nähnyt, ja katsomani perusteella tämä ei vielä ihan viime syksyn kaikkien komedioiden tasolle pääse. 2 Broke Girls, Whitney ja New Girl ovat viihdyttävämpiä kuin P and R tähän mennessä. Toki päihittää helposti sellaiset roskat kuin How to Be a Gentleman, Free Agents, Are You There, Chelsea?, Rob, Man Up, Work It ja Last Man Standing.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #13 : 20.05.2012 02:50:11 »
Herranen aika miten voi maut erota toisistaan. :D ;D Tää selättää todellakin 2 Broke Girlsin (siihen nyt ei paljon vaadita, ehkäpä yksi surkeimmista komedioista mihin oon törmänny. Oon kyllä tosi vähän nyt uutuuksia tsekkaillu.) ja New Girlkään ei naurata ääneen (huumori on muutenkin aika erilaista), niinkuin Parks and Rec kuitenkin muutamaan otteeseen on onnistunut.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : 20.05.2012 03:05:35 »
2 Broke Gilrs on oikein hauska! Vähän epätasainen sarja vaan, mutta tykkään molemmista päätähdistä! :D Jennifer Coolidgen hahmosta voisin luopua, mutta kauden päätösjaksossa jopa hän oli hauska. "Are you all right, Max? I got here as fast as I could. Caroline texted me to hurry over because you didn't know you were pregnant, and you were giving birth over toilet. So I grabbed my plunger and ran!" Pakko myöntää, että muhun vetoaa aika tuollainen yksinkertainen huumori! :D

New Girl ei ole niin hirveän hauska mitä alussa vaikutti, mutta kaikki Suomessa esitetyt jaksot tuli katsottua. Pitää jossain vaiheessa saada ykköskausi päätökseen.

Katsojalukujen valossa minä taidan kuulua mielipiteineni enemmistöön. Parks taitaa olla vähän enemmänkin sellainen kulttisarja kuin kassamagneetti, kun taas 2BG saa haukkuja, mutta katsojia on!

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #15 : 19.01.2013 13:40:05 »
Oli ihan loistava tauolta paluu jakso (s05e10). Huiput polttarit miehillä. :D Ja se baari, jonne Tom halus mennä oli niin läppä. xD