Kirjoittaja Aihe: 2. Finaali (18.3.2012)  (Luettu 43506 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #150 : 19.03.2012 01:37:50 »
^mun käsityksen mukaan Arttu saattaisi olla hyvä voittaja, ei ollenkaan huonoin mahdollinen.

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #151 : 19.03.2012 08:28:46 »
^Hyvä huomio. Inalla oli todellinen kuolemanpaikka. Äänestäjät unohtivat hänet täysin. Hän sai enempi ääniä vain niiltä, jotka olivat äänestäneet ennakkoon tai heti Inan esityksen jälkeen. Eli siis hard core -faneilta.
Täytyy kyllä sanoa, että mäkin olin jo lähetyksen lopulla unohtanut, että millainen Inan esitys oli. Toisaalta ehkä se olisi jäänyt mieleen, jos se olisi ollut tajunnanräjäyttävän hyvä.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #152 : 19.03.2012 09:44:59 »
^mun käsityksen mukaan Arttu saattaisi olla hyvä voittaja, ei ollenkaan huonoin mahdollinen.

Minä hylkäsin Artun siinä vaiheessa, kun tuomarit saivat häner huijatuksi laulamaan suomen kielellä. Odotettavissa on enää vain suomirokkia Eppu Normaaleista alkaen Uniklubiin.

leena

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #153 : 19.03.2012 10:30:45 »
En kerenny eilen idolslandian analyysejä seurata - enkä oikein voinutkaan, kun piti kirjotella ihan aidot omat, mut jotenkuten objektiiviset mielipiteet: http://suosikki.fi/blogit/chaostube/idols-2012-raportti-2-idols-finaalista-mita-mielta-inan-putoamisesta

Hämmästyttää Torstenin tylytys, kun ite aloin taas tykätä, parin viikon pettymysten jälkeen. Eihän vauhti ja riehuminen oo ainoa tapa aloittaa hyvää keikkaa - tai ainakin itse olen kokenut jokusen loistavan, missä eka biisi on ollut vaikka akustinen sooloveto ("nuotiopiiriä" sanois idolslandian kriitikot ;) ), ja sitten meno on yltynyt loppua kohden. Ensin keskitytään kuuntelemaan ja sitten biletetään - vaihtelu parempi kuin yrittää väkisin pitää bilevaihdetta päällä koko ajan (keikasta riippuen... Torstenin keikoilla tuskin tanssittas pöydillä, mut vois ne silti olla hienoja ;) ).

Arttukin oli positiivinen yllätys (biisivalinta hirvitti etukäteen), Niina paransi edelleen, Inakin oli minusta tosi hyvä (kyllä mie Sinin oisin tiputtanut, vaikka hänen äänestään tosi paljon tykkäänkin). Susannan jäykkyyttä muutkin valitteli - taitaa tulla noutaja hänellekin yllättävän pian, jos ei rentoudu. Heikki parantaa asemiaan koko ajan, Tiina tasaisen hyvä (vaikkei henk. koht. minua liiemmin säväytä). Diandra on Diandra - entistä vahvemmin suosittelisin mokaamaan yhden finaalin jossain välissä, että ois varaa nousta ja yllättää ;) ;)

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #154 : 19.03.2012 10:52:27 »
Mulla on Torstenista sellainen fiilis, että hän on hyvä tyyppi ja esiintyjä, mutta aika kapealla sektorilla. Varsinkin dynamiikkaa puuttuu, eli jos yrittää vauhdikkaampaa kuin nuotiopiirimeininkiä, niin ei kuulosta hyvältä. Käytännössä hänestä tulee varmaan aikanaan ihan hyvä artisti, mutta uskon että Idolsissa tuohon suht kapeaan genreen jumittaminen tulee pudottamaan hänet ihan kärjestä.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #155 : 19.03.2012 11:42:24 »
Heikin esitys oli illan ristiriitaisin. Esitys oli täynnä energiaa ja latausta, aivan loistavaa keikanaloitusmeininkiä. Mutta: laulu oli aivan sietämätöntä jollotusta. Hyi kamala.
Mä ihmettelin Heikin esityksestään saamaa suitsutusta, koska minustakin hän lauloi huonosti.
Samat ajatukset täälläkin

Mä muuten katselin uudestaan Heikin esityksen. Uudestaan katsottuna hänen "loistava" esiintymisensä oli päälle liimattua. Ei tuntunut lainkaan luontevalta.

jensky

• i
  • *
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
« Vastaus #156 : 19.03.2012 12:01:18 »
Torsten ON hyvä. Hän on musikaallinen, hänellä on miellyttävä ääni ja hän vaikuttaa kivalta persoonalta. Itseeni ei vaan nuotiopiirimeiningit kyllä sytytä lainkaan ja villen tavoin kaipaan häneen jotain dynamiikkaa. Kuitenkin Idolsissa usein penätään kilpailijoilta monipuolisuutta ja muuntautumiskykyä VAIKKAKIN myös sen oman tyylin löytäminen on tärkeää. Torsten on turhan yksiulotteinen. Koelaulussa ja teatteriviikonlopussa hän vaikutti vahvalta, mutta nyt tuo samantoisto tekee sen, että hän jää kovaa vauhtia muiden miesten ja etenkin naisten jalkoihin ja kauas jälkeen.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

superitoli

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #157 : 19.03.2012 12:27:14 »
^ Veikkaan, että Niina tippuu reilusti ennen TOP3-vaihetta. Sijoittuu korkeintaan viidenneksi.

Arttu saattaa mennä kisassa pitkällekin, jos pohjoiskarjalaiset oikein yltyvät äänestämään. :D

Diandranhan ei pitäisi oikeastaan missään nimessä voittaa Idolsia vaan sijoittua toiseksi, jolloin hän saisi työstää levyä pidempään kuin voittaja, jonka levy tungetaan jo kesällä ulos.

Jännittävää on ollut havaita täällä aikamoista Niina vastaisuutta, kummiskin hän on ainoa porukasta jolla jo nyt löytyy kokemusta musikaaleista lähtien ja onhan hän Lady Summertime finalistikin.

Tyyli mitä uskon Diandran levyttävän kisanjälkeen vaatii sen, että levy tulee myyntiin mahdollisimman nopeasti ja hän pääsee keikkailemaan jo kesän festareille. Muuten hänelle on vaarassa käydä kuten aika monelle idols kilpailijalle, että hän jään unohduksiin. Pitää muistaa myöls se, että ihan niinkuin äänistäkin niin myös levymyynnistä tänä vuonna tulee kilpailemaan aika monta tv:n kautta pinnalle pompannutta artistia.

Minä en henkilö kohtaisesti Diandrassa näe muuta kuin tytön joka laulaa ihan kivasti kappaleita, jotka sopivat hänen lujaa ja korkealta meininkiin, kuten eilen pystyi jokainen huomaamaan ja kuulemaan sen, että hän oli aika hukassa kappaleen alun himmailussa. Monipuolisuudesta ei ole näkynyt vielä mitään merkkejä Diandran suhteen.

Ainoa mikä Artun voi pitää kisassa matkassa on kotiseuturakkaat äänestäjät, mutta idoli ainesta hänessä ei ole noita "suomirokkareita" on jo ylitarjontaan asti.

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #158 : 19.03.2012 13:04:00 »
Jännittävää on ollut havaita täällä aikamoista Niina vastaisuutta, kummiskin hän on ainoa porukasta jolla jo nyt löytyy kokemusta musikaaleista lähtien ja onhan hän Lady Summertime finalistikin.
Onhan Diandrakin ollut musikaaleissa.

Minä en henkilö kohtaisesti Diandrassa näe muuta kuin tytön joka laulaa ihan kivasti kappaleita, jotka sopivat hänen lujaa ja korkealta meininkiin, kuten eilen pystyi jokainen huomaamaan ja kuulemaan sen, että hän oli aika hukassa kappaleen alun himmailussa. Monipuolisuudesta ei ole näkynyt vielä mitään merkkejä Diandran suhteen.
Tällä kertaa meni hiljainen osuus pieleen, mutta kyllähän edellisellä viikolla homma sujui paljon paremmin. I have nothing -biisissä on niitä rauhallisempiakin kohtia, ja ne menivät ihan puhtaasti. En menisi lyttäämään yhden osittaisen epäonnistumisen myötä.

Ainoa mikä Artun voi pitää kisassa matkassa on kotiseuturakkaat äänestäjät, mutta idoli ainesta hänessä ei ole noita "suomirokkareita" on jo ylitarjontaan asti.
Suomirokkareita ei kuitenkaan ole Idols-kisassa ylitarjonnaksi asti, ei ainakaan tässä vaiheessa. Ura kisan jälkeen lienee heikko, mutta kisassa voi käydä hyvin, kun saman tyylilajin kilpailijaa ei ole. Heikki nyt periaatteessa voisi tulla samoille apajille, mutta hän taitaa laulaa mieluummin englanniksi ja Arttu taitaa vedota paremmin teinityttöihin.

jensky

• i
  • *
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
« Vastaus #159 : 19.03.2012 14:25:28 »
Minusta oli vaan sinänsä piristävää, että Diandralla oli alussa pientä häikkää löytää oikea sävel. Ei hänkään mikään kone sentään ole, ja on aiemmissa esityksissään osoittanut, että nuo on ihan satunnaisia tapauksia. Lieneekö jännitys syynä tai keskittymisen herpaantuminen? :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

unpajaro

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #160 : 19.03.2012 14:56:30 »
Eilisen taso oli kyllä niin surkea että vieläkin ihan ihmettelen. En tiedä, ehkä katson tota vähän liikaakin "kansainvälisin silmin", mutta minusta noista kenelläkäään ei oo potentiaalia oikein mihinkään. Englannin lausuminenkin aivan kauhean kuuloista. Diandrakin oli eilen huono, toki parani esitys loppua kohden. Vain Ina oli hyvä ja sitten tietysti tippui, suomalaiset äänestäjät tuntien.

Sini ja Diandra on nyt enää ainoita joiden äänestä pidän, mutta heissäkin on paljon puutteita. Sinin tietysti pitää saada se esiintyminen kuntoon niin hyvä tulee. JA englannin ääntämistä pitää parantaa vielä, vaikka se on paljon paremman kuuloista kuin esim. Artun tai Niinan englanti..:) Susanna on mulla vielä vähän semmonen arvoitus, sillä on vielä mahdollisuus vakuuttaa ja saattaa nousta vielä munki suosikiksi tän kisan aikana.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #161 : 19.03.2012 19:34:13 »
Minunkin mielestäni eilisen taso oli huono, suorastaan kehno!  >:( Miten tuntuu, että esitysten taso laskee kuin lehmän häntä? Oikeastaan Diandra on ainoa finalisti, johon jaksan enää oikeasti uskoa.

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
« Vastaus #162 : 19.03.2012 20:12:31 »
Oma mielipiteeni illan esityksistä on myös se, että oikein kellään ei ollut sellaista täydellisen hyvää esitystä, jossa biisi, esiintyminen ja laulu oli kohdannut sopusoinnussa. Niina ehkä lähimpänä.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #163 : 19.03.2012 20:31:56 »
Englannin lausuminenkin aivan kauhean kuuloista.

Ei kyllä pidä paikkaansa.  :)

Minusta Idols ei ole "englannin kielen lausuminen"-kurssin päättökoe vaan laulukilpailu amatööreille. Jos uraa sitten syntyy, lausumista voi kyllä parantaa. Oopperalaulajatkin laulavat vaikka  millä kielellä osaamatta kyseisiä kieliä oikeasti ollenkaan.

Usein ne jotka kiinnittävät tietyn laulajan ääntämiseen enemmälti huomiota, eivät yleensä ole kiinnostuneita ko. laulajasta muutenkaan.

superitoli

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #164 : 19.03.2012 21:03:18 »

Minusta Idols ei ole "englannin kielen lausuminen"-kurssin päättökoe vaan laulukilpailu amatööreille. Jos uraa sitten syntyy, lausumista voi kyllä parantaa. Oopperalaulajatkin laulavat vaikka  millä kielellä osaamatta kyseisiä kieliä oikeasti ollenkaan.

Usein ne jotka kiinnittävät tietyn laulajan ääntämiseen enemmälti huomiota, eivät yleensä ole kiinnostuneita ko. laulajasta muutenkaan.

Tuntuu olevan että ainoastaan suomalaiset kiinnittää huomiota englannin lausumiseen. Muualla maailmassa se ei ole niin tärkeää eikä edes kieliopillisesti oikein tehdyt kappaleen sanat. Kellään muilla kuin suomalaisilla ei kiinnosta miten joku kotimainen artisti englantia ääntää.

unpajaro

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #165 : 19.03.2012 21:13:45 »

Tuntuu olevan että ainoastaan suomalaiset kiinnittää huomiota englannin lausumiseen. Muualla maailmassa se ei ole niin tärkeää eikä edes kieliopillisesti oikein tehdyt kappaleen sanat. Kellään muilla kuin suomalaisilla ei kiinnosta miten joku kotimainen artisti englantia ääntää.

Oho, aika jännä väite:) Kyllä varmasti ihmiset muissakin maissa kiinnittää siihen yhtälailla huomiota. Ja joo, ei se nyt niin pahaa tosiaan se lausuminen ollut ja kyllä sitä sitte kehittyy. Se on totta että se kuuluu idolsin luonteeseen, että siellä ei oo mitään "valmiita" artisteja.. Siks mua aina ärsyttää se, että nyt on kauheesti ruvettu vertailemaan tätä idolsia ja voF:ia keskenään.
Mutta kyllä mulla silti tökki joidenki englanti tuolla eilen. Vaikka yleensä en siihen edes kiinnitä kauheesti huomiota.

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
« Vastaus #166 : 19.03.2012 21:16:18 »

Ei pidä paikkansa; jotkut meistä kiinnittävät aina lausumiseen huomiota, tykkäsivätpä laulajan äänestä tai eivät. Mulla se ehkä on ammattitauti, mutta tunnen kyllä muitakin, jotka tätä tekevät, vaikkeivat työssään englantia käytäkään. Täytyy sanoa, että jos laulajalla on upea aksentti, niin välillä se lausuminen nostaa jo ihon kananlihalle positiivisella tavalla, ja jos siihen aksenttiin vielä yhdistetään upea ääni, esiintymiskarisma ja hyvät biisit, niin aah. Esimerkkeinä tällaisesta vaikapa nyt Koop Arponen ja Elias Hämäläinen; olen sulaa vahaa molempien aksentteja kuunnellessani.

Etskulle pointsit siitä, ettei Idols tosiaankaan ole lausumiskurssin päättökoe. Yleensä ottaen mielestäni tällä kaudella kokelaat ovat - Arttua lukuun ottamatta - lausuneet englantia varsin mallikkaasti ja keskivertosuomalaistalleroa paremmin. Onhan heillä useimmilla pientä parannettavaa lausumisen suhteen, muttei mitään, joka pahemmin korvaan kävisi. Arttua lukuun ottamatta joka ainoa finalisti voisi vaivatta luoda kansainvälistä uraa, jos englannin lausuminen olisi ainoa kriteeri, jolla pinnalle päästään. Enemmän minua tämän vuoden finalistien kohdalla häiritsevät vire- kuin ääntämisongelmat.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

superitoli

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #167 : 19.03.2012 21:33:01 »

Oho, aika jännä väite:) Kyllä varmasti ihmiset muissakin maissa kiinnittää siihen yhtälailla huomiota. Ja joo, ei se nyt niin pahaa tosiaan se lausuminen ollut ja kyllä sitä sitte kehittyy. Se on totta että se kuuluu idolsin luonteeseen, että siellä ei oo mitään "valmiita" artisteja.. Siks mua aina ärsyttää se, että nyt on kauheesti ruvettu vertailemaan tätä idolsia ja voF:ia keskenään.
Mutta kyllä mulla silti tökki joidenki englanti tuolla eilen. Vaikka yleensä en siihen edes kiinnitä kauheesti huomiota.

No eipä tuolla muiden maiden musiikki kriitikot kiinnitä huomiota kenenkään ääntämiseen tai kieliopilliseen ulkoasuun. Musiikki ratkaisee ja se kuinka hyvältä laulajan tai bändin kappaleet kuullostaa. Suomessa on vaan ihmellinen meininki mollata ihmisiä jotka olevat jossain asiassa hyviä. Allekirjoitan täysin sen että Ina oli "mielenkiintoinen" persoona, mutta hänen esittämä musiikki ei sytyttänyt yhtään.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #168 : 19.03.2012 21:50:37 »
Ei pidä paikkansa; jotkut meistä kiinnittävät aina lausumiseen huomiota, tykkäsivätpä laulajan äänestä tai eivät.

Minä kirjoitin:

"Usein ne jotka kiinnittävät tietyn laulajan ääntämiseen enemmälti huomiota, eivät yleensä ole kiinnostuneita ko. laulajasta muutenkaan."

En siis kirjoittanut näin:

"Kukaan niistä jotka kiinnittävät tietyn laulajan ääntämiseen enemmälti huomiota, eivät ole kiinnostuneita ko. laulajasta muutenkaan."

Joten sinun "ei pidä paikkaansa" -todistelu ei liittynyt siihen, mitä olin kirjoittanut. Ei olisi tullut mieleenikään väittää tuolla jälkimmäisellä tavalla!

sepe

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #169 : 19.03.2012 22:33:53 »
Mielenkiintoselta vaikuttanut tää finaali. En ole vielä sitä katsonut, olin tuossa Helsingissä pyörimässä ja vasta äsken tulin pois. Pitänee tsiigailla huomenna katsomosta toi. Mä kun niin yritin välttää kuulemasta etukäteen kuka tippui, niin eiköhän sen jonku random eilen yöjunassa möläyttänyt korvilleni. Et sinne meni se epätieto siitä  ::)

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
« Vastaus #170 : 19.03.2012 22:35:34 »
Mihinkäs Etanan 'usein' perustuu? Haluaisin vaihtaa sen sanaan 'joskus' niiden kokemusten perusteella, joita olen saanut keskustellessani tuttujen ja tutuntuttujen kanssa musiikista ja artisteista.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #171 : 19.03.2012 22:46:33 »
^ Nettikeskusteluiden seuraamiseen perustuu.

Ihan yksinkertaista tämä.

Ja sinun tuttujesi ja tutuntuttujesi mielipiteillä on tässä asiassa merkitystä vasta, jos he osallistuvat asiassa nettikeskusteluihin, jossa heidän käyttäytymistään voi tarkkailla.

Mutta hyvä jos nyt luit oikein sen, mitä kirjoitin.  8) Kannattaa aina lukea ennen kuin kommentoi.

Kuten ennenkin olen sanonut, se menee tällä logiikalla:

1) Jos oman suosikkiartistin kappaleissa on huono melodia, kehutaan sanoituksia.
2) Jos oman suosikkiartistin kappaleissa on huonot sanoitukset, kehutaan melodiaa.
3) Jos oman inhokin kappaleissa on hyvä melodia, haukutaan sanoituksia.
4) Jos oman inhokin kappaleissa on hyvät sanoitukset, haukutaan melodiaa.
5) Jos pahus vieköön  >:( molemmat ovat inhokilla hyviä, haukutaan haastattelut, vaatetus, lausuminen jne jne

Tämä pätee muuhunkin elämään. Ei-pidetystä henkilöstä huomioidaan vain huonot asiat, pidetystä henkilöstä hyvät asiat. Sellainen on ihmisen luonto.

unpajaro

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #172 : 19.03.2012 23:06:35 »
^^ sellainen on joidenkin ihmisten luonto joo.

Superitoli, mitä tarkoitat, että muissa maissa? Ei esim. Ruotsissakaan tai Norjassa ym. ym.. ??:D

En nyt ihan allekirjoita tota juttua;)

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #173 : 19.03.2012 23:22:41 »
Superitoli, mitä tarkoitat, että muissa maissa? Ei esim. Ruotsissakaan tai Norjassa ym. ym.. ??:D

On kertakaikkiaan ihan mahdoton ajatus, että muissa Pohjoismaissa kiinnitettäisiin huomiota laulajan englannin kielen lausumiseen sillä lailla kuin Suomessa - jos lausuminen on edes suhtkoht OK. Asenneilmapiiri on kertakaikkiaan ihan toinen.  Ja asia ei siis liity siihen, että niissä maissa osaaminen olisi parempaa. Ero johtuu siitäkin, että muut Pohjoismaat ovat olleet paljon Suomea kansainvälisempiä jo pitkään. Siellä on oivallettu, että kielen ainoana tarkoituksena on kommunikointi siinä missä Suomessa on ajateltu, että vieraat kielet ovat vain opettajia  varten. Puhumattakaan sitten Keski-Euroopasta, missä ei nyt ainakaan panna painoa ääntämiselle vaan englantia lasketellaan huoletta menemään jos yleensä sitä edes osataan.

Tuskin siis löytyy muiden maiden Idols-keskusteluista esimerkkejä, joissa hurjan hyvin lauletun ja esitetyn numeron jälkeen arviot alkaisivat: "no joo, kyllä siinä yhdessä kohtaa painotus meni väärin ja blaa blaa..."

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #174 : 19.03.2012 23:31:37 »
Laitetaanpa omaksi viestiksi tämä:

En usko sitäkään, että muissa Pohjoismaassa voisi käydä niin, että tuomarit suosittelisivat kilpailijoille, että näiden pitää laulaa maan omalla kielellä:

- Laula enemmän ruotsiksi!
- Laula enemmän norjaksi!
- Laula enemmän tanskaksi!
- Laula enemmän islanniksi!