^Näen asian täysin päinvastaisella tavalla

Esa on ollu oma ittensä talossa niinku muutki. Hänelle talossa olo ei oo mitään herkkua jatkuvien bileiden takia, mutta ei oo mikään luovuttajakaan. Testi oli Esan omaa hupia itselleen, eikä mun mielestä mitenkään ylimielistä. Esahan tuona päivänä puunas lattioita monta tuntia putkeen. En ollenkaan näe sitä tylsyystestiä minään katsojille tarkoitettuna "en ole tylsä, tämä on vain testi" -juttuna, koska Esa ei omasta mielestään ole mikään viihdyttävä tapaus muutenkaan.
Kirjakieli on Esan tyyli puhua, siinä ei oo mun mielestä mitään ihmeellistä.
Tässä viä tämä keskustelun aiheuttanut PK-pätkä litteroituna:
BB: "Tuleeko Kätlinin jutut jo korvista ulos?"
Esa: "No siinä vaiheessa jos samoja juttuja ruvetaan toistamaan useaan kertaan niin kyllä. Mutta niin kauan kuin riittää uutta materiaalia jaettavaksi niin mikä ettei."
BB: "Toistaako Kätlin mielestäsi paljon itseään?"
Esa: *vaivautuu* "Kyllä vai ei? Hmmm... Nohh... sanotaan kyllä"
BB: "Voitko demonstroida miten Kätlin kertoo tarinoitaan."
Esa: *pitkä hiljaisuus ja hymy* "...Ilmeillä ja eleillä..." *demonstraatiot kommentteineen* *studioyleisö nauraa ja taputtaa*
BB: "Olet ollut kovin vaisu tänään talossa, onks tähän jokin erityinen syy?"
Esa: "Olen ollut hiljainen jo pidemmän aikaa. Olen pohtinut että jos olen tylsempipätkäisesti tässä vaiheessa ja jos lähtöä ei tule, niin se varmaan tarkoittaisi sitä että potentiaalia loppuun asti olemiselle ja sen finaalin kokemiselle on suurempi. Jos lähtö tulee nyt, niin sitten sekään ei harmittaisi, että sitten ei tarvitse kärvistellä täällä. Siinä mielessä olen ottanut vaisumman pätkän tässä ettei sellaista mielenkiintoista esitysmateriaalia olisi."
BB: "Onko tämä siis niin sanottu peliliike? Tai taktinen testi?"
Esa: "Ehkä se on sit tällanen taktinen testi."
//Mutta siis Esa(kaan) ei ole täydellinen, mutta
mua ei häiritse Esassa oikeastaan mikään. Hauskaa onki, että Kätlin on myös mun toinen suosikkini - ja aivan eri äärilaidasta. Kätlinissäkin on huonoja piirteitä, mutta nekään ei mua häiritse. Mulle on täs vaihees oikeastaan aivan sama kumpi näistä voittaa, mutta toivon vain, että molemmat ovat finaalissa. Molemmat on ollut aitoja ja hyväsydämisiä, ja reiluja. Mulle ne on tärkeimmät piirteet.
///Oli muuten hauska huomata, ku äijäkolmikko on siirtynyt slummiin nukkumaan keskenään, jotta on helpompi spekuloida pelistä. Ei siinä pelin spekuloinnissa mun mielestä nyt niin paljon oo pahaa, mutta onhan toi vähän typerää, että sen takia pitää eristäytyä muista, ilman sen suurempaa syytä. Esakin joskus nukkui slummissa, mutta käsittääkseni sillä oli siihen joku syy - ei mahtunut sänkyyn tms.

No äijäkolmikkohan tätä BB:tä ny pyörittää, ja ne on jo jakanu finaalipaikatki, joten katsotaan vastaavatko katsojat huutoon.