Kirjoittaja Aihe: Idols LIVE 2, ryhmä Lande, 24.10.  (Luettu 31700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 2, ryhmä Lande, 24.10.
« Vastaus #50 : 26.10.2013 00:00:44 »
Katsoin naisten esitykset uudestaan.

On pakko sanoa, että Saran esitys ei lämmittänyt vieläkään, Se ei ollut sellaista Saraa mitä Saralta kaipaan.

Mitra oli illan paras mutta hänessä hämää eräänlainen etäisyys. Se on vähän klishee mutta en saa häneen kontaktia. Asia näkyi myös haastatteluosuuksissa. Laulaa hän kyllä osaa!

Erika lauloi hyvin, mutta hänen laulustaan puuttuu toistaiseksi lämpö, pehmeys.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2013 00:31:22 kirjoittanut Etsku-Etana »

Syyslintu

• Koelaulaja
    • Profiili
Vs: Idols LIVE, ryhmä Lande, 24.10.
« Vastaus #51 : 26.10.2013 00:08:31 »
Niko = Hyvännäköinen kaveri hyvällä asenteella, ja hyvällä äänellä. Top 3:ssani.
Joseph = Erityinen kaveri, melekoisen itsevarma mutta jotenkin tuntuu että se kuuluu hänen tulevaan imagoonsa. "Olen stara jo nyt"-asenne veks ja nöyrästi lavalle, niin tämä mies saattaa jopa voittaa koko kisan.
Erika = Aika tylsä ja ponneton, ei erotu taustalta. Ääni on ihan ok, mutta laulu ei niinkään. Silloin pitää turvautua vilautuksiin  ;) ;D Se teatraalisuus ja yliponnistelu vähän pännii. Hyvä petraus kuitenkin edellisiin esityksiin verrattuna.
Ville = Herttainen tapaus mutta lavaliikkuminen oli melko ontuvaa. Oikea putosi.
Mitra = Kaunis nainen ja hyvä ääni, oikein mainio tulkitsija.
Sara = Hirmuisen ujo ja yrittää kovasti, suloinen ääni mutta kappale ei kyllä osunut nyt yhtään maaliin. Luultavasti pärjää tosi hyvin kilpailussa, myös facebook-tykkääjien määrästä päätellen

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #52 : 26.10.2013 00:18:06 »
Silloin pitää turvautua vilautuksiin  ;) ;D

Se oli Joseph, joka sen teki!  ;D

Ellei sitten Erika ollut komentanut Josephia tekemään tuon tempun.  8)

Ja tervetuloa vaan! :)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #53 : 26.10.2013 11:41:46 »
Syyslinnulla näköjään omakuva profiilissa! :D

Ville Niskasesta päästiin sitten vihdoin. Hänen esityksessään kiinnitti huomiota äänialan kapeus. Hän ei käyttänyt ääntään oikein monipuolisesti. Uskomatonta roskaa hänen puheensa siitä, kuinka hän kokee Idolsin ennemminkin kouluna kuin kilpailuna. Sen tarkoituksena oli ilmeisesti katsojien manipuloiminen myötätuntoon. Tuskin kukaan Idols-kisaaja kuvittelee olevansa ensisijaisesti koulussa. Eiköhän jokaisella ole mielessä kilpakumppanien päihittäminen ja levytyssopimuksen saaminen.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #54 : 26.10.2013 15:30:59 »
Eikö Suomessa enää nykyisin osata tehdä kertauspätkiä, joissa ei tule puhetta laulun päälle?

Joseph ei mun mielestä ollut illan bottom 2:ssa. En kauheasti pitänyt hänen esityksestään, mutta minusta illan kaksi huonointa olivat Mitra ja Ville. No, kansalaiset varmaan äänestävät sen mukaan, kenen levyjä ostavat.

sepe

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #55 : 26.10.2013 16:30:11 »
Mun mielestä esitysten paremmuusjärjestys (kokonaisuutta ajatellen, ja sitä ajatellen, että jos ko. esitys olisi vaikkapa baarissa lavalla sattumalta menossa kun eksyn paikalle, niin kuinka suuri kiinnostus mulla olisi lähteä änkemään itseäni lavan läheisyyteen):

1. Mitra
2. Joseph
3. Erika
4. Niko
5. Sara
6. Ville

Sitten taas levyn ostamisen kannalta...jos nuo samaiset biisit olisi levytetty samojen tyyppien laulamina, niin järjestys voisi olla toinen. Sitä järjestystä on oikeastaan aika turha miettiäkään, koska oma musiikkimaku vaikuttaa siihen niin paljon. Ei voi vielä yhden livekerran jälkeen sanoa. Todennäköisesti näistä biiseistä näillä esittäjillä ajautuisin vapaaehtoisesti kuuntelemaan levyltä tai Spotifystä tms. Erikaa (koska pidän tuosta Juicen biisistä ja kuuntelen sen tyyppistä musaa), Josephia (luultavasti lähinnä bilemeiningeissä tai ennen baariin lähtöä aloitellessa) ja joskus Mitraa. Muut jäis varmaan näillä biisivalinnoilla mun mielenkiinnon ulkopuolelle.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #56 : 28.10.2013 16:28:26 »
Kovinpa olen yksin Mitra-mielipiteeni kanssa. :P Mun mielestä hän on todellakin taustalaulaja. Aika mahdotonta saada hänestä suurta tähteä. Vakaasti tätä mieltä, ehkä olen väärässä!

Juhkunautti

• Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
« Vastaus #57 : 28.10.2013 19:30:54 »
Mitra vakuutti ainakin viime esityksellään oikein hyvin, oli valinnu itselleen (äänelleen) siis sopivan laulunkin.
"Taylor, you'll be fine...""

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #58 : 28.10.2013 19:47:52 »
Mikä oli Cheekin esiintymisen funktio? Eikö hänen kappaleitaan jonkun mielestä soiteta tarpeeksi radiossa?

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #59 : 28.10.2013 20:20:18 »
Cheekin esiintymisen funktio oli varmaankin saada halli täyteen yleisöä ja siinähän myös onnistuttiin. Cheekillä riittää faneja.

menni

• Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #60 : 28.10.2013 20:58:57 »
Cheekin esiintymisen funktio oli varmaankin saada halli täyteen yleisöä ja siinähän myös onnistuttiin. Cheekillä riittää faneja.

Näin varmasti oli. Kuulin nimittäin livelähetyspäivänä bussissa erään nuoren pojan hehkuttavan sitä, kuinka hän on menossa katsomaan Idols-lähetystä livenä. Ei kuulostanut poika tosin olevan lainkaan kiinnostunut itse kilpailijoista, Cheekistä sitäkin enemmän.
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #61 : 29.10.2013 15:09:12 »
^Kertonee jotain tän kauden finalistien kiinnostavuudesta!

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #62 : 29.10.2013 19:31:11 »
Kovinpa olen yksin Mitra-mielipiteeni kanssa. :P Mun mielestä hän on todellakin taustalaulaja. Aika mahdotonta saada hänestä suurta tähteä. Vakaasti tätä mieltä, ehkä olen väärässä!
Mä olen menneinäkin kausina huomannut, että sinun mielipidettäsi voi käyttää ns. kontraindikaattorina, eli jos joku kilpailija on sinusta huono, niin oma mielipiteeni on suurella todennäköisyydellä juuri päinvastainen.  :P

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #63 : 29.10.2013 19:43:53 »
Mä olen menneinäkin kausina huomannut, että sinun mielipidettäsi voi käyttää ns. kontraindikaattorina, eli jos joku kilpailija on sinusta huono, niin oma mielipiteeni on suurella todennäköisyydellä juuri päinvastainen.  :P

Olen kovin otettu tästä kunnianosoituksesta!

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #64 : 29.10.2013 19:51:25 »

Olen kovin otettu tästä kunnianosoituksesta!

Tässä asiassa olen ehdottomasti Villen kanssa samaa mieltä!  ;D

Mitra siis voittanee Idolsin tänä vuonna.  8)

Musiikkikorva

• Koelaulaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 29.10.2013 20:37:27 »
Erika ilman muuta paras ainakin Team Landessa tähän asti. Hieno esitys! Vähän  olin eri mieltä Erika kanssa kun hän perusteli kappalevalintaa sanoituksen perusteella. Tämähän on laulukilpailu eikä runonlausuntaa! Onneksi kappaleessa on riittävästi melodiaa, jotta sitä pystyy laulamaankin.

Erika veti mustakin hyvin ja ja aika riskibiisin oli valinnut. Mutta hienosti tulkitsi sen ja tykkäsin hänen saundistaan, koska siinä oli sopivaa särmää, joka sopi biisiin.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2017 23:01:06 kirjoittanut Etsku-Etana »

Musiikkikorva

• Koelaulaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 29.10.2013 21:03:40 »
Sara Kurkola on kiva tyttö ja laulaa nätisti, mutta vaikutti live-esityksessä totiselta ja aika jännittyneeltä. Tuntui, että oli opetellut joka kohdan laulusta etukäteen ilmeineen ja eleineen. Saisi kasvaa ja kypsyä vielä pari kolme vuotta ja kasvattaa rentoutta ja huumorintajua lisää :).

Erika Vikman nousi suosikikseni puskista. Häntä ei ole näytetty telkkarissa aikaisemmin niin paljon kuin muita kilpailijoita.Lauloi ja tulkitsi upeasti, persoonallisesti ja sopivalla särmällä Juicen biisin ja sai kyyneleet silmiini. Nätti kuin mikä ja esiintymisestä näkee, että ei ole varmasti ekaa kertaa lavalla.

Niko Brotkin on komeaääninen poika. Lauloi itsevarmasti, joskin vähän epävireisesti, mutta lavakarisma peitti sen alleen. Nikolla on varmaan paljon esiintymiskokemusta, koska ei näyttänyt jännittävän ollenkaan.

Ville Niskanen vaikuttaa studiolaulajalta.Lauloi nätisti, mutta ääni ei ole kovin voimakas.Esiintymisessä olisi vielä petraamista.Biisivalinta ei oikein istunut.

Mitra Kaislaranta lauloi upeasti ja oikeaoppisesti ja hän on ollut tuomareiden suosikki alkumetreistä lähtien. En tiedä sitten, onko hänessä särmää tarpeeksi? Haastattelussa hän oli jotenkin tylsä ja etäinen.

Joseph Miettinen oli mukava piristysruiske esitysten joukossa. Esitys oli huikea, vaikkakin laulu ei ihan parhaimmalta kuulostanutkaan, mutta ei sinänsä ihme, koska lavaliikkuminen ja tulkinta veivät osansa siitä. Mieletön rytmitaju tällä sällillä.

Tiivistettynä: Karsimaattisimmat esiintyjät  olivat Erika ja Joseph ja Josephin riehaantuminen ja Erikan syliin kaappaaminen vain kruunasivat sen. Yleisö tarvitsee mielenkiintoisia, iloisia ja huumorintajuisia esiintyjiä!!!!! :D :D ;D ;D ;D

Musiikkikorva

• Koelaulaja
    • Profiili
Vs: Ryhmä 2
« Vastaus #67 : 29.10.2013 21:06:39 »
Näistä etukäteen suosikkejani on: Sara, Niko B. ja Mitra.

Sehän on paras...sääli vaan että tyttöä on pidetty piilossa ja ei ole päässyt vetämään mitään biisiä kunnolla telkkarissa enne LIVE-esitystä. Ihan puskista tuli mun suosikiksi! ;D :D

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #68 : 29.10.2013 21:11:39 »
Haastattelussa hän oli jotenkin tylsä ja etäinen.

Tämä oli Mitran kohdalla pieni yllätys. Hän tuntui suorastaan olevan närkästynyt, että häneltä kyseltiin. Hän menetti tärkeitä sekunteja sympatioiden luomisessa äänestäjien keskuudessa.

Musiikkikorva

• Koelaulaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 29.10.2013 21:19:36 »
Joo tuollainen hetki pitää osata hyödyntää oikein. Pilkettä siläkulmaan ja huumoria huuleen vaikka kyseltäis omasta mielestä tyhmiä tai hassujakin kysymyksiä! Anna Puu on jäänyt mieleen jo kilpailuajoilta iloisuudestaan ja hymyilevistä kasvoistaan  ;D.

Syyslintu

• Koelaulaja
    • Profiili
« Vastaus #70 : 29.10.2013 22:27:57 »
Lainaus
Erika Vikman nousi suosikikseni puskista. Häntä ei ole näytetty telkkarissa aikaisemmin niin paljon kuin muita kilpailijoita.Lauloi ja tulkitsi upeasti, persoonallisesti ja sopivalla särmällä Juicen biisin ja sai kyyneleet silmiini. Nätti kuin mikä ja esiintymisestä näkee, että ei ole varmasti ekaa kertaa lavalla.

Itse en henk.koht. tykkää, kun tunnen tapauksen ja, no, hän on kaksinaamainen.  Ensin halaa ja hymyilee, sitten kun selkänsä kääntää, valehtelee ja jauhaa pas... kakkaa muille. Sai minut  lopettamaan pari vuotta sitten eräässä näytelmässä koska en enää jaksanut hänen jatkuvaa ilkeilyään ja kiusantekoaan, sekä itsensä tuomista esille joka hemmetin tilanteessa. Tietysti tässä on nämä fiilikset taustalla, mutta Idolsia katsoessani olen jättänyt nämä kokemukset taakse ja keskittynyt häneen kuin keneen tahansa kokelaaseen, enkä häntä suosikikseni joka tapauksessa laittaisikaan. Hän on aika etäinen ja viileä ihmisenä, mikä ei tietysti välttämättä ole huono juttu ajatellen arkea mutta tv-ohjelmaa ajatellen se luultavasti on.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013 00:19:27 kirjoittanut Syyslintu »

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #71 : 30.10.2013 12:59:58 »
^Syyslintu siis tuntee Erikan Idolsin ulkopuolelta?

Syyslintu

• Koelaulaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : 30.10.2013 15:35:04 »
^ Jep. Olen tuntenut hänet monta vuotta, olimme samassa alakoulussa ja näyttelimme kahdessa  näytelmässä, vuosina 2011 ja 2010.

Guzaak

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
« Vastaus #73 : 31.10.2013 14:11:57 »
Miksi minusta tuntuu, että kaikki miehet ovat tällä kertaa jotenkin harvinaisen huonoja? Ylimielisiä tai muuten vaan huuhaata? Jotenkin melkein kaikkien esitysten kohdalla on alkanut ärsyttää jokin, eikä tosiaan hyvällä tavalla.

Monien muiden esitykset olivat ihan ok, mutta jostain syystä mikään ei kunnolla kauheasti säväyttänyt. Erika oli ehkä paras, vaikka muuten hän ei kamalan mielenkiintoiselta ole vaikuttanut. Mitra taas..oli ihan ok, mutta ei sinänsä sytyttänyt ja herättänyt mitään erityistä. Hetkittäin tuli melkein ylitunteellisuuden esittämisen olo. Samoiten henkilönä hänestä ei oikein ole saanut otetta. Haastattelussa tosiaan jotenkin etäisen, "kiukkuisen" ja pelkästään teknisen oloinen. Jostain syystä en usko hänen voittavat tätä kisaa. Laittaisin veikkaukseni enemmänkin Almalle.

Ja en minä muuten ainakaan katso/äänestä (siis jos äänestäisin) tässä ketään sen perusteella, että kenen levyn mahdollisesti ostaisin. Sellaista kun on ylipäätään koko kisan aikana ihan mahdotonta tietää alkaako kukaan tekemään edes siedettävää musiikkia. Muutenkaan en kannata ketään sen perusteella, että kenen kautta voisin laittaa rahaa levy-yhtiön taskuun. Kannatan sitä joka mielestäni onnistuu, on mielenkiintoinen ja ansaitsee päästä eteen päin. 

/ Minua muuten ärsytti ihan mielettömästi, että Josephin kappaleen sanat oli käännetty naisellisista sanoista miehisiin muotoihin. Mikä  järki ylipäätään on siinä, että naiset laulaa miesten lauluja ja miehet naisten lauluja, jos kerran kappaletta ei voi tulkita sellaisenaan, vaan se täytyy muokata "sopivampaan" muotoon? Luulin, että puolien kääntäminen oli siinä nimenomaan se idea.  Mikä ongelma ylipäätään on eläytyä toiseen sukupuoleenkin? Eihän lauluissa koskaan välttämättä lauleta suoraan ITSESTÄÄN. Voihan sitä eläytä niin lapseen kuin eläimeenkin, tai vaikkapa mereen, joten miksi ihmeessä sukupuoli olisi sen kummoisempi ongelma? Minä olen aina ihmetellyt tätä ja mielestäni se vain osoittaa huonoja eläytymiskykyjä jos kappaleen sanoja täytyy lähteä muokkaamaan. Sama on silloin valita jokin toinen kappale. Sitä paitsi Josephin esitys olisi toiminut paremmin ja hauskemmin jos olisi laulanut itsestään mimminä./
« Viimeksi muokattu: 31.10.2013 14:32:29 kirjoittanut Guzaak »

vviima

• Ylin supersarkka
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #74 : 31.10.2013 15:03:26 »
Just siitä syystä että miehet on tänä vuonna niin surkeita, mua harmittaa erityisen paljon että Samuli pudotettiin jatkosta. : ( Se on kyllä totta, että Samulilla on vielä tosi paljon petrattavaa esiintymisessä ja rohkeutta pitäis saada lisää, mutta noiden keskinkertaisuuksien rinnalla olisin kuunnellu enemmän ku mielelläni Samulin erottuvaa ääntä. Ja uskon vakaasti että siltä oltais nähty kisassa vielä monta huippuvetoa.

Aluksi luotin, että edes Niko Brotkinilta vois odottaa hyviä esityksiä, mutta viimekertainen veto oli kyllä iso pettymys. En oo aiemmin tiedotastanu että Nikolla ois vireen kanssa niin isoja ongelmia. Eikä se veto kyllä muutenkaan oikeen toiminu. Noh, annan kuitenkin Nikolle vielä mahdollisuuden korjata mun käsitys tulevilla kerroilla.

Josephin eka veto taas yllätti positiivisesti. Mun odotukset oli ihan nollassa, mutta yllättäen tykkäsin Josephin vedosta ja esiintyminenkin oli ihan hauskaa. Mutta sitten se toinen veto palautti mut taas maan pinnalle... Eih.

Naisissa onneksi on mukana muutama ihan varteenotettava idoliehdokas. Musta on hauskaa, miten ihmiset on kommentoineet täällä Mitran kylmyyttä, mutta mää en oo huomannu mitään. : D Musta ku se on vaikuttanu just tosi aidolta ja samanhenkiseltä tyypiltä mun itteni kanssa, mutta tähän saattaa kyllä vaikuttaa sama kotipaikkakunta jolloin puhetapa kuulostaa kotoisalta. Ja koko Mitran olemuskin on tosi oululainen jos näin voi yleistää. 8D