Kirjoittaja Aihe: Katoaako X-Factorinkin jälkeen unholaan omia suosikkejaan kannattaneet ihmiset?  (Luettu 84265 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
TUKSU! ;D

Mielestäni tämä "Ana" on tuossa videolla parhaimmillaan. Hänen äänensä kuulostaa siinä yllättävän hyvältä, eikä tuo kappalekaan mikään erityisen huono ole. Itse asiassa mielestäni Tuiskun parhaimpia.

menni

• Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
    • Profiili
Ei ihan riitä Antin ääni kertsin lopun korkeisiin biisin loppupuolella =(
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"

leena

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
    • Profiili
Tykkäsin Antin Atlantista, ja olin todella positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin Antti sen lauloi. Viime kesäinen Pitkä kuuma kesä-esitys oli muistaakseni epävireinen katastrofi (ja ehkä just siksi uudesta biisistä jäi niin hyvä fiilis - yllättävän hyvä säväyttää tehokkaammin kuin yhtä hyvä odotetunlainen suoritus ;) ). Ja se Matkustaja-cover oli todella onnistunut, sopi Antin äänelle täydellisesti. Kertakaikkiaan loistava homma, että edes yksi noista "erittäin vanhoista" Idols-tähdistä on vielä voimissaan (tai no, Janilla lienee keikkaa myös ja Hannakin lupailee jatkoa... toivottavasti tulee!)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Tuota Hanna Pakarisen katoamista olen ihmetellyt. Ilman mitään tarkempaa tietoa hän on vain jättäytynyt pois julkisuudesta.
Ja vielä päivitetään tuota omaa tilannetta. Olin X Factorin jälkeen ja olen ollut pitkään ohjelman jälkeen Samulin kannattaja. Nyt olen kuitenkin alkanut liukua vähitellen pois kannatusjoukoista. Syy on yksinkertainen: tämä käsittämättömän pitkä odotus. Olen todella harmissani Samuli puolesta, että tässä kävi näin, mutta kahden ja puolen kuukauden odottelu on mielestäni kohtuuttoman pitkä. Olen ollut tähän hitauteen suunnattoman pettynyt, enkä halua pettyä enää. Siksi on aika hyvästellä Samuli ja jatkaa eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2010 19:44:11 kirjoittanut Luottamusmies »

vviima

• Ylin supersarkka
  • i
  • *
    • Profiili
Mitä mieltä olette muuten Tuiskun uudesta sinkusta?
http://www.youtube.com/watch?v=yXMv0qQo2rk

Uiii, tuollahan on tuttuja taustalla tanssimassa! (:
Annamari, Tiina, Hanna ja Lotta. HEHEHE vähä hupsua. Omat opet siellä. :'D
« Viimeksi muokattu: 03.08.2010 23:01:26 kirjoittanut vviima »

leena

• *
    • Profiili
Luottiksen "luovuttamisesta": onhan 2 1/2 kuukautta pitkä aika odottaa henkeä pidätellen jos ei mitään tunnu tapahtuvan. Se odotus ja kannatus/fanitus jäänee automaattisesti taka-alalle, ehkä unohtuu lähes kokonaan... mut sit jos jotain alkaakin tapahtua, niin siihen voi palata, eikö? :)

Itellä on tätä odotusperspektiiviä, kun suurin suosikki kautta aikain, Zero Nine ( http://www.myspace.com/zeronineix ), odotutti pariakin levyä peräti 8 vuotta, ja niistä seuraavaa "vain" 5 vuotta. Ei siinä todellakaan aktiivisesti voinut odottaa, mut joka kerta on ollut mahtava yllätys, kun uutta matskua on tullut. Ja jos mennään lähemmäs tätä teemaa, niin kyllähän Pete Seppälän levytyssopparia odotettiin reiska neljä kuukautta, ja uusien idoleiden metsästys oli jo alkamassa kun levy vihdoin ilmesty (...minkä takia siitä ei juuri kukaan sit enää kiinnostunutkaan, mut se on ihan toinen tarina... :( ). Onhan näitä ollut muitakin, pitkällä viiveellä levyttäneitä idoleita (ei kovin menestyksellisesti, tosin - Peten lisäksi tulee ainakin Panu Larnos mieleen...)

Eliaksen levyä odottelen, mut eipä asia joka päivä mielessä todellakaan pyöri (ja muutenkin oon "kahtoo nyt millanen tulee"-fiiliksellä enkä läheskään niin intopinkeenä kuin Koopin levyä odotellessa ;) ). Eri tilanne toki, kun Eliaksesta sentään tiedetään, että jonkunlainen levy tulee, Samulista ei...

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
No niinpä! En tajua, miksi samat virheet pitää toistaa uudelleen ja uudelleen. Noiden mainitsemiesi Larnoksen ja Seppälän levyt eivät nousseet edes Suomen albumilistalle. Itse asiassa ainoa, mikä on pitänyt jonkinlaista toivoa yllä, on Meteli.net-sivuston myyntilistat. Niistä on nähtävissä 500 tuolta sivustolta eniten ostettua kappaletta ja levyä viikon ajalta. Aivan kärkeen X Factor -finalistien esitykset eivät ole yltäneet, mutta yllättäen Samulin esityksiä on myyty muihin finalisteihin nähden ihan mukavasti.

leena

• *
    • Profiili
No niinpä! En tajua, miksi samat virheet pitää toistaa uudelleen ja uudelleen. Noiden mainitsemiesi Larnoksen ja Seppälän levyt eivät nousseet edes Suomen albumilistalle.

Ihan vaan pitääkseni X factor-keskustelua edes kitumassa ;) pitää kommentoida, että en kyllä suostu pitämään Seppälän levyn viivettä virheenä, vaikka se ehkä myyntimenestyksen tuhosikin. Nopealla aikataululla ei ois ehtiny tulla Peten omia sanotuksia, joihin ite nimenomaan ihastuin. Virhe oli siinä, ettei levyyn panostettu julkaisun jälkeen enää mitenkään (ei mainoksen mainosta, ei musiikkivideota...), ei siinä, että itse levy tehtiin ajan kanssa ja huolella.

Parempi Samulinkin tehdä hyvä levy joskus myöhemmin kuin pikainen "X factor"-pläjäys heti. Ei varmaan ihan triviaalia ole löytää Samulille oikeaa tyyliä ja sopivia biisejä, sen verran erikoinen tapaus (hyvällä tavalla :) ). Toki TV-julkisuuden unohtuminen vie levyltä yhden erittäin tärkeän markkinointivaltin, mutta kunnon panostuksella ja hyvällä tuurilla (yhdellä kunnon radiohitillä tms) se vois silti menestyä. Kyllähän näitä muusikoita edelleen joskus harvoin tulee näiden kykykisojen ulkopuoleltakin, eli kai se täysin mahdotonta voi lähes unohtuneelle kisaajallekaan olla...

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
Nopealla aikataululla ei ois ehtiny tulla Peten omia sanotuksia, joihin ite nimenomaan ihastuin. Virhe oli siinä, ettei levyyn panostettu julkaisun jälkeen enää mitenkään (ei mainoksen mainosta, ei musiikkivideota...), ei siinä, että itse levy tehtiin ajan kanssa ja huolella.

Minua kiinnostaa edelleen se, oliko levyllä hyviä ja iskeviä sävellyksiä. Sehän on kuitenkin tärkein juttu, kun yritetään nousta esiin. Mitään promootiota ei tosiaan ollut nähtävissä.

Parempi Samulinkin tehdä hyvä levy joskus myöhemmin kuin pikainen "X factor"-pläjäys heti. Ei varmaan ihan triviaalia ole löytää Samulille oikeaa tyyliä ja sopivia biisejä, sen verran erikoinen tapaus (hyvällä tavalla :) ).

Minä en usko enää ollenkaan Samuliin. Hän on suurta yleisöä ajatellen hieman liian "outo". Se hankaloittaa samastumista. Kenelle hän keikkailisi?

Ellei levy ilmesty ennen joulua, se on sitten good bye. Ellei Samuli omakustanteella lähde liikenteeseen.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
No, olihan Samulilla kuitenkin X Factorin aikaan kannatusjoukot. Miksi omituisilla ihmisillä ei voisi olla keikkoja? Etanat ovat vähän hitaita omaksumaan uudenlaisia ihmisiä. ;D En tiedä kuitenkaan, kuulunko itse enää kannatusjoukkoihin kovin aktiivisesti. Olen pettynyt ja jopa vihainen siitä, etten ole mielestäni saanut riittävän usein päivitystä Samulin asioista. Minusta olisi paljon reilumpaa kertoa, saako Samuli ollenkaan sopparia kuin pitää tällaisessa epätietoisuudessa. Pettymykseni on niin suunnaton, etten tiedä, hankinko edes Samulin mahdollista tulevaa levyäkään. Vika ei siis ole Samulissa vaan fanien surkeassa kohtelussa. Joo ja olen sen verran outo ihminen, että minulla oli jotain, missä samastua Samulin kanssa. Niin ja nyt Luottis tekee sen kauan luvatun katoamisen täältä. Poista vain minut Etsku! Kun Samuli on menetetty ei muillakaan asioilla ole enää kauheasti väliä.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2010 10:04:09 kirjoittanut Luottamusmies »

leena

• *
    • Profiili
Nopealla aikataululla ei ois ehtiny tulla Peten omia sanotuksia, joihin ite nimenomaan ihastuin. Virhe oli siinä, ettei levyyn panostettu julkaisun jälkeen enää mitenkään (ei mainoksen mainosta, ei musiikkivideota...), ei siinä, että itse levy tehtiin ajan kanssa ja huolella.

Minua kiinnostaa edelleen se, oliko levyllä hyviä ja iskeviä sävellyksiä. Sehän on kuitenkin tärkein juttu, kun yritetään nousta esiin. Mitään promootiota ei tosiaan ollut nähtävissä.

No jos kiinnostaa oikeasti, niin http://open.spotify.com/album/4gMWhcPiIqNbG7sKh17hn6 ;). No, iskevää vai ei, kuka sitä pystyy oikeasti objektiivisesti arvioimaan (en minä ainakaan ;) )? Tolla promootiolla ei vaan oikeastaan ollut väliä onko levy loistava vai kuraa, kun ei "kukaan" sitä kuullut.

En minäkään löis vetoa Samulin menestyksen puolesta (en kyllä itse asiassa Eliaksenkaan - ootellaan ja katellaan miten käy...), mut en toisaalta sitä vastaankaan. Jos joku joka uskoo Samuliin (esim Gugi), ryhtyis tekemään hänen kanssa töitä, niin vois syntyä jotain hyvääkin. Ehkä helpoin tapa olis tehdä "kristian meurmanit" eli mennä iskelmäpuolelle, jopa levyttää kauniita covereita. Ei välttämättä kovin pitkään kestävää menestystä tulis silleen mut joku sen levyn ostais. Mut se tosiaan pitäs tehdä pian - ennen joulua, kuten Etsku totes :)

Luottiksen turhautumisen ymmärrän, mut toisaalta vois kysyä, että minkä instanssin tässä nyt pitäs faneista pitää huolta? Tuotantoyhtiö tuskin välittää pätkän vertaa ex-kisaajista*, ja levy-yhtiötä ei ole (ainakaan vielä, kai). Jopa arvostan Samulia siitä, ettei hössötä turhaan julkisuudessa - tiedottaa faneille sitten jos on jotain tiedotettavaa. Elias sen sijaan olisi voinut tiedotella hieman ahkerammin, mutta... no, ei taida kaveri olla mikään mestari nettijutuissa noin muutenkaan, eli turha varmaan mitään aktiivista blogia tms odotella ;)

* hmh, tuli tuotantoyhtiöstä mieleen, että tavallaan vois kyllä toivoa, että Fremantle (olihan se sama pulju kai Idolsin ja X factorin takana?) hieman tukis ja promotois noita kisaajia myös finaalin jälkeen. Syöhän se seuraavankin kisan menestystä, jos edelliset kisaajat jää täysin unholaan (kuka oikeasti hyvä viittii sellaseen "floppikisaan" enää osallistua?).

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
tavallaan vois kyllä toivoa, että Fremantle (olihan se sama pulju kai Idolsin ja X factorin takana?) hieman tukis ja promotois noita kisaajia myös finaalin jälkeen. Syöhän se seuraavankin kisan menestystä, jos edelliset kisaajat jää täysin unholaan (kuka oikeasti hyvä viittii sellaseen "floppikisaan" enää osallistua?).

Hyvä huomio. Fremantle ei siis tietenkään tekisi sitä hyvän hyvyyttään vaan omia bisneksiään ajatellen. Niinhän se tosiaan on, että jos voittajat eivät menesty, koko formaatin suosio tipahtaa. Toki aina tietty määrä katsojia löytyy, mutta varsinaista isompaa huumaa ei synny.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Tuohon otsikon kysymykseen vastaisin, että X Factorin jälkeen ne olivat kyllä nämä suosikit, jotka tekivät katoamistempun. Milloin olette viimeksi nähneet jonkun finalistin isossa valtakunnallisessa tiedotusvälineessä? Ilmeisesti media ei ollut kiinnostunut heistä.

menni

• i
  • *
    • Profiili
Eliaksesta oli just juttua jossain lehdessä!
Tais olla uusin Suosikki.
Oli ihan sivun kokonen juttu, ennakoi selkeesti jonkun julkasun tuloa..
"Anyone who says that

leena

• *
    • Profiili
^mahtoiko kyseessä olla tää juttu: http://suosikki.fi/uutiset/hanelle-x-factor-elias-omistaa-esikoislevynsa tai siis laajempi versio siitä? Sen mukaan pitäisi levyn tulla lokakuussa, mutta hieman epäilyttää, kun ei mitään muuta ole aiheesta kuulunut. Tai no, nyt on sentään Elias mukana SonyBMG:n artistilistauksessa merkinnällä "bio tulossa" (muistan joku aika sitten ihmetelleeni, kun ei levy-yhtiön sivuilla tunnettu koko kaveria). Luulis vähitellen pukkaavan edes sinkkua. Kyllä tässä ajassa alkaa jo suosikki monelta unohtua kun ei juuri mitään kuulu (ite jaksan vielä seurailla tilannetta, mut "kahtoo nyt" mielellä edelleen. Levyn piti olla varmasti ostettavien listalla, mut nyt se riippuu jo siitä sinkustakin - tarttis olla ainakin suht hyvä, pelkkä ääni ei enää riitä ;) )

menni

• i
  • *
    • Profiili
En mä sitä juttua niin tarkasti kattonu, mutta oli se todellakin paljon laajempi kuin tuo..
"Anyone who says that

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Täytyy myöntää, etten ole ennättänyt uusinta Suosikkia vielä lukea, kun on ollut niin paljon muuta. Aika usein yleensä Suosikki tulee luettua, mutta nyt vielä uusin numero uupuu. Siitä voinemme olla yhtä mieltä, että X Factorin jälkeinen uutisointi on ollut todella niukkaa Idolsista alkaneeseen hehkutukseen verrattuna. Voimme todellakin ihmetellä, kuka hakee tähän ohjelmaan mahdollisella toisella tuotantokaudella, kun on osoittautunut, että hyvästä sijoituksesta huolimatta finalisti saatetaan jättää täysin vaille huomiota ohjelman päättymisen jälkeen. BB-kilpailijoillekin on tiedotusvälineissä enemmän tilaa ohjelman päättymisen jälkeen (eikä sen ohjelman ensisijaisena ideana ole tuottaa tähtiä).
« Viimeksi muokattu: 19.09.2010 17:24:00 kirjoittanut Luottamusmies »

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
X-Factor ei vaan tuonut esiin sellaisia ihmisiä, joista on  kiva kirjoitella ja yleisö ostaa lehtiä.

Ari Koivunen/Anna Abreu -huumaan ei ehkä enää ylletä, mutta kyllä jotain sellaista pitää olla ilmassa, jotta media innostuisi.

X-Factor oli vaan niin valjun valju. Kaikki ne pudotettiin hyvissä ajoin, jotka olisivat voineet saada palstatilaa.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
En lähde sanomaan, oletko oikeassa, koska en tiedä median motiiveja. Oli minulla omat syyni fanittaa Samulia, vaikka se tekikin minusta varmaan palstan naurettavimman jäsenen ainakin hetkeksi. En nyt kuitenkaan itseäni ihan pinkkipuhelin-tyyppiseksi fanittajaksi olisi määritellyt. Nyt fanituksesta on luovuttu (kuten olen monesti kertonut), koska elämässä täytyy jatkaa eteenpäin.
Joskin tuo Abreu/Koivunen-hehkutus oli lyhytaikaista. Koivunen on vajonnut tuntemattomuuteen, ja Abreun urakin on ollut viime aikoina laskusuuntaan (niukasti keikkoja, medianäkyvyys vähäistä).
X-Factor oli vaan niin valjun valju. Kaikki ne pudotettiin hyvissä ajoin, jotka olisivat voineet saada palstatilaa.

Keitä kaikkia Etsku tarkoittaa?
« Viimeksi muokattu: 19.09.2010 22:23:16 kirjoittanut Luottamusmies »

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
En lähde sanomaan, oletko oikeassa, koska en tiedä median motiiveja. Oli minulla omat syyni fanittaa Samulia, vaikka se tekikin minusta varmaan palstan naurettavimman jäsenen ainakin hetkeksi. En nyt kuitenkaan itseäni ihan pinkkipuhelin-tyyppiseksi fanittajaksi olisi määritellyt. Nyt fanituksesta on luovuttu (kuten olen monesti kertonut), koska elämässä täytyy jatkaa eteenpäin.
Joskin tuo Abreu/Koivunen-hehkutus oli lyhytaikaista. Koivunen on vajonnut tuntemattomuuteen, ja Abreun urakin on ollut viime aikoina laskusuuntaan (niukasti keikkoja, medianäkyvyys vähäistä).

Keitä kaikkia Etsku tarkoittaa?

No eihän siellä varmaan ihan kauhean montaa sellaista ollut. Taru Ratilainen esimerkiksi kuitenkin. En tietenkään voi todistaa asiaa. Ryhmät ovat vaikeampia, koska lehdet ovat kiinnostuneita yksilöistä, ei ryhmistä.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Mielestäni jonkun asiasta tietävän pitäisi selvittää virallisesti, miksi X Factor -tähtien menestys loppui ennen kuin edes alkoi.
Tiedän, että täälläkin aika monella on varmasti hyviä arvauksia, mutta ne ovat vain arvauksia. Olisi mukava tietää, mikä X Factorissa meni vikaan ja voidaanko tämä virhe ehkäistä Idolsin viidennellä tuotantokaudella. Epätietoisuus X Factorin epäonnistumisen todellisista syistä saattaa vähentää Idolsin osallistujien ja katsojien lukumäärää.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Kun tarkastellaan finalistien kisan kisan jälkeistä medianäkyvyyttä, lopputulos on vähintäänkin yllättävä. Eniten mediassa esillä ollut finalisti on Soulsisters. Mistäpä muustakaan rockyhtye Train puhuu kappaleessaan Hey, Soul Sister?  ;D

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
X-Factor ei vaan kokonaisuutena ollut uskottava Suomessa. X-Factor "kuuluisi" tehdä isommalla rahalla kuin Suomessa tehtiin, esiintyisnumerot jäi oudoksi pyristelyksi ja tuomarit oli epäuskottavia, ylipuolueellisia ja muutenkin kilpailijat olivat.. epämielenkiintoisia.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Mikään julkaistu sinkku ei ole yltänyt Suomen Singelistalle.

Etsku-Etana

• Pää Beruna
  • i
  • *
    • Profiili
X-Factor "kuuluisi" tehdä isommalla rahalla kuin Suomessa tehtiin, esiintyisnumerot jäi oudoksi pyristelyksi ja tuomarit oli epäuskottavia, ylipuolueellisia ja muutenkin kilpailijat olivat.. epämielenkiintoisia.

Näinhän se on. Suomen X-Factoriin ei vaan saatu sellaista glamouria, jota siihen olisi tarvittu.

Rahankaan kylväminen ei auta, jos kuitenkaan ei saada sellaisia kilpailijoita, jotka katsojien mielestä ansaitsevat kylvämisen luoman glamourin.