Definitely, Maybe on varmaan mun kaikkien aikojen suosikki romkom jos Garden Statee ei lasketa : D... En yleensä hirveesti tykkää genrestä mut se on sellanen vähä erilainen leffa.
Ite oon viimeaikoina katellu:
Moneyball 4-/5
Kävin tän leffassa kattomassa puolivahingossa kun serkun kanssa myöhästyttiin In Timestä. Kannatti myöhästyä koska tää oli yllättävän hyvä leffa. Aika perusdraaman kaarta mentiin. Yleensä en diggaa urheiluleffoista, mut tässä ei selvästikään ollu urheilu pääosassa vaan ihmiset ja draama. Vähän samallalailla kun Social Networkissa ei ollu kyse Facebookista. Muutenkin näillä leffoilla paljon yhteistä.
The Station Agent 4/5
Harvoin tulee katottua leffaa missä tapahtuu yhtä vähän. Ei kuitenkaan estänyt leffaa olemasta todella hyvä. Tää oli tosi lämminhenkinen "keskeltä elämää"-kuvaus. Kertoo yhteiskunnasta syrjäytyneestä kääpiöstä Finistä, jonka ainut kaveri kuolee ja testamenttaa sille juna-aseman johon Fin sitten muuttaa asumaan. Tosi erilainen leffa, tuli hyvällä tapaa Garden State mieleen. Just tällasia elokuvia pitäs tehdä enemmän. Uskon et arvosana paranee uusintakatseluilla.
Paul 3½/5
Olin kuullu tästä Frost/Pegg leffasta jonkunverran negatiivista palautetta etukäteen ja odotin huonoa komediaa, mut tää olikin yllättävän mukiinmenevä. Toki huumori oli aika suurelta osin suunnattu scifinörteille, että edustin just varmaan sellasta katsojakuntaa mikä mielessä tää leffa oli tehty. Ihan Shaun of the Deadin ja Hot Fuzzin tasonen leffa ei ollu, mutta ihan semmonen perushauskahko komedia kuitenkin.
In 30 Minutes or Less 3+/5
Tääkin oli keskivertoo parempi komedia, lähinnä näyttelijöidensä ansiosta. Aziz Ansari ja Dan McBride on lähes aina hauskoja, Jesse Eisenberg on hyvä ja myös Nick Swardson veti idioottiroolin ihan hyvin. Mitää elokuvataidehistoriallisesti merkittävää tämä ei ollut, mutta semmonen että puoltoistatuntinen meni todella sutjakkaasti tämän parissa.
Blitz 2/5
Varmaan ensimmäinen katsomani rikos/toimintaleffa, missä Jason Stathamkaan ei onnistunut pelastamaan leffaa huonouden suosta. Näyttelijät oli kohdallaan, mutta Statham ja Aidan Gillen meni kyllä ihan hukkaan tässä. Dialogi oli kökköä, tekohauskuudet vaivaannutti. Juoni oli pliisu ja leffan lyhyestä kestosta huolimatta siihen oli silti ängetty yks täysin turha sivujuoni.