Yksikään Fatimaa nyt kehunnut ei ostaisi omalla rahallaan sellaista musiikkia sisältävän CD:n.
Riippuu millaiset lyriikat
Rallattelumusiikki vaatii iskevät sanoitukset, jotka koskettaa jollain tasolla. Fatiman ääni on mielestäni oikein miellyttävä, niin jaksaisin kuunnella.
Ymmärrän toki mitä tarkoitat ja minustakin Fatiman esitystä oli mukava kuunnella. Samassa mielessä kuin laineen liplatusta laiturin nokassa kauniina kesäpäivänä.

Tällaista ralllattelumusiikkia on mielestäni Suomessa vain liikaa - erityisesti miesten esittämänä. Musiikissa kuitenkin melodia on se tärkein ja vasta sitten tulee sanat, koska muutenhan pelkkä puhe riittäisi ja runonlausunta. Fatimankin esitys oli paljolti vain pelkkää puhumista ja vasta ihan viimeisillä sekunneilla vähän laulettiinkin. Missä Fatiman hyvä laulu siis oli?
Sen uskon, että naiset ostavat miesten tekemää rallattelumusiikkia, mutta taatusti vähemmän naisten tekemää rallattelumusiikkia. Miehet eivät osta ainakaan. Eihän Suomessa ole yhtään naispuolista Kauko Röyhkää tai Ilkka Alankoa (parempiakin esimerkkejä rittää mutta nyt ei tule mieleen). Siksi en usko, että levy-yhtiö on innoissaan ajatuksesta tehdä Fatiman kanssa levyllinen rallattelumusiikkia.
mun mielestä Anna oli illan huonoin,
No missähän kohtaa Anna oli esityksessään niin huono? Hän sentään yritti laulaa ja käyttää ääntään siinä missä Fatima vain puhui mikrofoniin. Jos ei mitään yritä, ei tee tietenkään virhettäkään.
Muutkin Annan esitystä arvostelleet voisivat kertoa: miltä osin Anna oli esityksessään huono. Niin huono että sanoo häntä huonommaksi kuin muut laulajat? Olen kuunnellut Annan esityksen kolmeen kertaan enkä edelleenkään löydä siitä "huonoutta". Se on eri asia, jos ei pidä Annan äänestä.
Fatima ei mun mielestä teatteriviikonlopussa ihan järjettömästi ruutuaikaa saanut, joten en tiedä kuinka perusteettomia tai perusteltuja hänen kehuminen aiemmin on ollut. Itse muistan hänet (ennen tätä iltaa) parhaiten Helsingin koelauluista. Okei, ei hän hassumpi ryhmäesityksessä teatteriviikonloppuna ollut, mutta se on eri juttu kuin soolon laulaminen.
Fatima unohti ryhmälaulussaan sanat aika lailla, joten ei siitä paljoa kostunut. Yhden sooloesityksen kuunntelin netistä, mutta eipä kummoinen ollut. Arvioni on, että jos Fatima näyttäisi ns. tavalliselta koelaulajalta, useimmat Fatimaa ylistävät eivät edes muistaisi häntä koelauluista eivätkä siten olisi olleet jo ennen semifinaalien alkamista sitä mieltä että "Fatima on hyvä joten laitan hänet aina suoraan jatkoon kehujen kera". Minulle itselleni tapahtui sama virhe Stinan suhteen. Sen havaitsin yön yli nukuttuani. Kehuin Stinan suoritusta 2. semifinaalissa vain siksi, että "Stinahan on hyvä". Mutta oikeastaanhan Stinan esitys oli aika vaivalloinen eikä erityisen hyvä joskaan ei huonokaan. Ei mitään syytä asettaa häntä esim. kahden parhaan joukkoon.