No jaahas. En mie ois Arttua pistäny vielä kotimatkalle, mutta ei kai auta motkottaa kun en edes äänestänyt. Tosin en tiedä kenet edes olisin halunnut pois, en ketään kai. Heikki on ehkä ollut viime aikoina vähiten hyvä, mutta haluan myös häntä katella/kuunnella noin muuten.
Tuomiot:
Arttu oli parempi kuin yleensä, vaikka ei mun mielestä ole koskaan ollutkaan huono, vähän tasapaksu vaan joskus. Vähän toivoin, että ois irrottanu mikin ständistä eikä heilunut sen ständin varressa koko esitystä, mutta pikkujuttuja sinänsä. Tätä esitystä oisin voinut kuunnella yksin parvekkeella juhannuksena, sellanen fiilis tuli. Hyvä siis. Tämä biisi sopi hänelle tosi hyvin, ja oli näistä tuomarien valinnoista kyllä selkeesti vähiten haastava, ei siis mun mielestä juurikaan joutunut poistumaan mukavuusalueeltaan. Jos ois oikeesti joutunut, ois hänelle pitänyt valita joku englanninkielinen biisi, mikä ois voinut mennä hyvinkin metsään, mutta tämä ei mennyt. Tällasta kuuntelisin ihan mielellään levyltä ja toivotaan että Artulle tästä kisasta levytyssopimus saadaan.
Susannalta odotin biisin perusteella paljon ja odotukset onneksi täytettiin. En ihan kuitenkaan tätä koko biisiä muistanut etukäteen, että tässä oli näinkin paljon revittelyä ja mahtipontisuutta kuin mitä tässä oli. Luulin jotenkin paljon herkemmäksi biisiksi vielä. Mut Susanna lauloi todella kauniisti ja hymyilikin lavalla. Melkein tuli kyynel silmään, mutta ei ihan. Toivoin koko sydämestäni ettei tippuisi, koska Susanna on vaan ihan järjettömän hyvä ja diggaan hänen äänestään ihan tajuttomasti. Toivottavasti Susannalle saadaan kisan jälkeen oikeanlaista musiikkia levylle eikä mitään kiireessä väkisin tehtyjä biisejä.
Heikki näytti ihan sairaan söpöltä kun tukka oli laitettu tuolleen. Vaikka joo Vaahteramäen Eemeli tuli kyl mulleki mieleen...
(tosin hattu, otsis ja korvikset sai hänet näyttämään ihan mun poikaystävältä, jolta hän vähän näyttää kyllä ilman niitäkin
) Mut joo siis laulu. Tää biisi on kamalan hyvä, mutta Juice on Juice ja vaikea tätä on tulkita kenenkään muun yhtä uskottavasti. Yritys oli hyvä ja niin hyvä esiintyjä kuin Heikki onkin, niin ei se nyt silti ihan onnistuneelta vaikuttanut. Ei kuitenkaan pohjanoteerauskaan eikä sellanen että hävettäis hänen puolestaan, vaan no, oikeastaan tuomarit sanoivat just niin kuin se olikin, eli "riittävän hyvä". Huonoin tää nyt tämänpäiväisistä esityksistä oli, mutta kun on valittu noin hankala biisi niin minkäs teet. Vähän kyllä tuli sellainen fiilis, että hiljasemmat kohdat olisi voinut vähän kovemmin laulaa, kun en kuullut aina oikein mitään ja sitten lopun huutokohtia ei olisi ehkä tarvinnut ihan niin lujaa huutaa. Mut, oli tää kokonaisuutena "ihan okei".
Diandra. Oon ehkä mielipidevammanen, mut tää biisi on tylsä. Eikä Diandrakaan siitä oikein vähemmän tylsää saanut. En mie tätä jaksais levyltä kuunnella, sori vaan. Omaa Diandra kyllä oli siihen tuonut, jo pelkällä äänellään ja tolla oktaavia ylempää laulamisella (kiitos vaan sille joka tän mainitsi tuolla aiemmin, en mie mistään oktaaveista tajua

). Laulu sinänsä kuulosti hyvältä ja onnistuneelta, esiintymisessäkään ei ollut vikaa, mutta ei tää silti oikein napannut. Syytän biisivalintaa. Hyvin Diandra kyllä vaikutti siltä, että haluaa muuntautua ja kokeilla erilaista, pointsit siitä. Stailaus oli mun silmään muuten jotenki outo, tuli koko ajan mieleen Johnny Depp elokuvassa Jali ja suklaatehdas.
Torsten oli ehkä vähän parempi kuin odotin. Tätä biisiä en erityisemmin tunne, kuuntelin sitä ennen tätä youtubesta pätkän ja totesin sellaseks ettei minuun iske

Mielenkiintoista oli silti nähdä Torstenilta tämän tyyppinen biisi. Hyvin tuntui ottaneen haasteen vastaan varsinkin esiintymisen suhteen. Mua nauratti tää esitys, en oikeastaan tiedä miksi - oliko se ihan läppä vai hyvällä tavalla hauska (vai naurattiko mua vaan kun näin tuomarien nauravan)? Joka tapauksessa, ylitti odotukset. Silti se odotusten ylittyminen tais mennä enemmän esiintymispuolelle kuin laululliselle. Laulu jäi vähän huomiota herättävän esiintymisen jalkoihin. Kertsissä silti tuntui, että Torstenin ääni ehkä jopa sopi jotenkin tähän biisiin. Tuomio: Ihan okei.
Turha huomio vielä, joka onkin täällä jo mainittu useaan kertaan: Niinan vaatteet oli aivan järkyttävät!