Kirjoittaja Aihe: 6. finaali (15.04.2012)  (Luettu 26697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
Vs: 6. finaali (15.04.2012)
« Vastaus #50 : 15.04.2012 20:56:24 »
Vähän yllätti putoaja. Olin jo elätellyt toiveita camp-henkisestä finaalista jossa on Arttu toisena puoliskona.  :P

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #51 : 15.04.2012 20:56:38 »
Jahas Arttu putosi.. Mielestäni ihan väärä putosi tänään! Heikki olisi saanut pudota! Onneksi kisassa on vielä mukana kaksi naista :)
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

poppari

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #52 : 15.04.2012 20:57:43 »
toi ONCE leffan duetto on ainakin hyvä. Olin innoissani kun Arttu tippu. Tosin, Heikki oli kyllä ihan luokattoman huono. Mutta se on tosin välillä ollut hyvä, kun taas Arttu on ollut tasaisen bore.

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #53 : 15.04.2012 20:58:05 »
Mun mielestä Diandran esityksen pahin puute oli se, että esitys ei ollut rock. Näköjään hän on poppari henkeen ja vereen.  ;) Mä olin kyllä vähän pettynyt. Odotin että vain alkuosa olisi haastava, mutta siinä ei sitten ollutkaan mitään erikoista kun oli vaihdettu sävellaji Didille sopivammaksi. Muuten taas oli aika koulutyttömäinen esitys, kuten Laura sanoi.
Eipä siinä pahasti ollut sävellajia muutettu, vaan Didi lauloi säkeistöt oktaavia ylempää.
Ok, mulla on öpaut nollatason teoriatietämys musiikista. Luulin, että sävellaji on oikea sana tässä yhteydessä.  :P

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #54 : 15.04.2012 20:59:33 »
EIH! :'(

jensky

• i
  • *
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
« Vastaus #55 : 15.04.2012 20:59:57 »
Mun mielestä Diandran esityksen pahin puute oli se, että esitys ei ollut rock. Näköjään hän on poppari henkeen ja vereen.  ;) Mä olin kyllä vähän pettynyt. Odotin että vain alkuosa olisi haastava, mutta siinä ei sitten ollutkaan mitään erikoista kun oli vaihdettu sävellaji Didille sopivammaksi. Muuten taas oli aika koulutyttömäinen esitys, kuten Laura sanoi.
Eipä siinä pahasti ollut sävellajia muutettu, vaan Didi lauloi säkeistöt oktaavia ylempää.
Ok, mulla on öpaut nollatason teoriatietämys musiikista. Luulin, että sävellaji on oikea sana tässä yhteydessä.  :P

Non problemos :) Aina voi oppia jotain uutta ;D
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

vviima

• Ylin supersarkka
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #56 : 15.04.2012 21:05:06 »
Huomasi kyllä suorituksista, että kaikki oli tänään poissa mukavuusalueeltaan, paitsi Arttu, joka oli ihan yhtä tylsä kuin ennenkin.

Arttu: Kaikki olennainen tulikin jo sanottua. Tylsää, ei koskettanut.

Susanna: Tuli ihan uusi puoli Susannasta esille kun lauloi suomeksi! Kaunista.

Heikki: Syytän tästä tuomareita. Ihan liian iso, omaperäinen ja hankala biisi Heikille, jolle suomen kieli ei muutenkaan istu, kuten on tullut todettua. Jatkossa englanniksi, please. Kun ei toimi niin ei toimi.

Diandra: Ensimmäinen Diandran veto josta en tykänny! Onnistui vääntämään hienosta rockbiisistä poppia? Hmm... Ei Diandra koskaan huonosti laula, mutta ei kyllä iskenytkään.

Torsten: Lauluhan oli siis kaikkea muuta kuin hyvää. Mutta heittäytymisestä iso plussa, ja ymmärrän tuomareita, koska varmasti esiintyminen oli vieläkin raivoisampaa livenä. Mutta Torstenin äänessä ei vaan oo tarpeeksi voimaa.

En voisi olla tyytyväisempi putoajaan, nyt oli kyllä jo Artun aika mennä! Olin kyllä ihan varma että menee jatkoon, koska mainittiin ekana.
Duetoista voi tulla mielenkiintoisia. Hehe. :D

elly

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #57 : 15.04.2012 21:08:08 »
Voi Arttua! Musta tänään nähtiin kyllä Artun paras esitys. Muakin alko itkettää, kun se alko itkemään lopussa :D
Find your freedom in the music

madhat

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #58 : 15.04.2012 21:08:28 »
Oikea tippui. Häpeillen myönnän että täällä hurrattiin kotikatsomossa.  ;D :-X

Arttu: perusarttua. Ei hyvä eikä huono. Mukavan siisti versio kuitenkin. Luultavasti ei olisi tuosta enää kehittynyt, joten oikea tippui. Laurin kanssa samaa mieltä kuitenkin tylsästä esiintymisestä (jäin kaipaamaan niitä lähikuvia Artun upeasta niskasta.)

Heikki: hyvää tsemppausta. Sai kivasti myös tuotua sitä 'perusheikkiä' tuohon kappaleeseensa. Tykkäsin kyllä.  ;)

Susanna: oli mahtava! Itse en ole hänestä oikein syttynyt, mutta mielestäni hän pärjäsi vahvasti suomenkielen avuilla. Kaunista. Ja esiintyminen on parantunut roimasti, se on selvää.

Diandra: Didi oli ihan hyvä. Olen samaa mieltä Lauran kanssa, ettei tainnut olla ihan ominta Didille. Osa näistä tapauksesta menee varmaan puhtaasti iän ja kokemattomuuden piikkiin.

Torsten: hmm. Suosikkiartistini kappale Torsti-pojan käsittelyssä oli ainakin mielenkiintoista kuunneltavaa.  ;D Joka tapauksessa ansaitsi jatkopaikan.
A crown is merely a hat that lets the rain in.
Frederick The Great

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #59 : 15.04.2012 21:09:42 »
Täytyy sanoa, että mä oon alkanut tykätä Susannasta yhä enemmän ja enemmän. Aiemmin en oikein lämmennyt, mutta nyt on pari viikkoa mennyt tosi mukavasti. Toiveena olisi naisfinaali, jonka toteutumiseen en kylläkään usko.

McKenzie

• kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
« Vastaus #60 : 15.04.2012 21:21:18 »
Ihan ekaksi on pakko sanoa, että tuomareiden biisivalinnat olivat pääosin scheibaa. Huomaa kyllä, että Laura Voutilainen on päässyt vaikuttamaan biisivalintoihin, kun oli niin iskelmävoittoista popkilpailussa. Mikä olikaan kohderyhmä?

Arttu veti paremmin kuin kertaakaan aikaisemmin. Vieläkin ääni oli aika nasaali; hän voisi kuulostaa miellyttävämmältä, jos hän laulaisi vähemmän nenän kautta. Biisivalinnasta en tykännyt yhtään; tämän tyyppinen musiikki ei vaan ole ikinä iskenyt. Ehkä sitten, kun alan olla äitini ikäinen?

Susanna näytti itsestään nyt herkemmän puolen ja hymyilikin välillä, mutta laulu kuulosti ajoittain vieläkin kovalta. Lisää pehmeyttä ääneen, niin tätä on miellyttävämpää kuunnella. Biisivalinta suunnilleen yhtä kamala kuin Artulle.

Heikki lauloi tosi matalalta; Luulen, että laulu olisi kuulostanut puhtaammalta ja miellyttävämmältä puoli oktaavia korkeammalta. Vikassa kertsissä, kun heikki lauloi kovempaa, ääni soi paremmin. Teksti olisi tosin kuulostanut vaikuttavammalta, jos hän olisi hiljentänyt volyymia ja laulanut herkemmin siinä vaiheessa, kun laulettiin uneen vaipumisesta.

Diandrasta huomasi, ettei tänään oltu hänen mukavuusalueellaan. Kyllähän tämä kuulosti ihan hienolta, mutta melko poppimainen versio, ja Didin ilmeet kertoivat paljon.

Torsten näytti hyvältä; hieno muodonmuutos kitaraa soittavasta silmälasipäisestä partiolaisesta pystytukkaiseksi kajalsilmäksi. Valitettavasti Torstenin ääni vain oli biisiin liian ohut, ja ajoittain Torsten kuulosti kovalta. Eikös 'If i had you' ole enemmänkin unelma tai pyyntö kuin syytös? Laurin kanssa olen eri linjoilla lausumisesta: Torstenin lausuminen on ihan ok, mutta kyllä siinä olisi jonkin verran hiomista kuitenkin muutamissa äänteissä ja sanoissa.

Summa summarum, Idolsissa ollaan kuultu parempaakin kuin tänään. Omiin aikaisempiin vetoihin verrattuna parhaiten onnistuivat Susanna ja Arttu, huonoiten  Torsten. Toivoin ehdottomasti miehen tippuvan, ja minulle oli ihan sama, kuka näistä kolmesta tippuisi tänään. kokonaisuuden kannalta äänestin Arttua tippuvaksi, kun hän on kuitenkin koko ajan ollut minulle se heikoin lenkki, jonka tyyppistä musiikkia en tod. näk. tulisi kuuntelemaan. Didi ja Susanna olivat illan parhaat; toivottavasti ainakin toinen heistä on finaalissa. Tuomarikommentit vaikuttivat osin todella päälleliimatuilta ja tuotannon sanelemilta. Eka kertaa kuitenkin Laura taisi herätä siihen, että apua, mitä jos Diandra tippuu, kun he ovat aina kehuneet näitä vähemmän selviä tuotannon suosikkeja.

Useamman kirjoittajan kanssa olen eri linjoilla Niinan asusta: minusta se oli kaunis ja raikas ja sopi Niinalle hyvin. Erimalliset rintaliivit olisivat ehkä parantaneet istuvuutta hieman, mutta kaunis asu oli nytkin. Kiplailijoista Susannan ja Torstenin stailaukset olivat onnistuneet, Artulla tavanomainen, Heikin ja Didin stailaukset olivat minun makuuni kummalliset.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

unpajaro

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #61 : 15.04.2012 21:24:24 »
Mitkä ne olikaan ne duettokappaleet jotka niille annettiin muistaako joku?????

vviima

• Ylin supersarkka
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #62 : 15.04.2012 21:26:14 »
Useamman kirjoittajan kanssa olen eri linjoilla Niinan asusta: minusta se oli kaunis ja raikas ja sopi Niinalle hyvin. Erimalliset rintaliivit olisivat ehkä parantaneet istuvuutta hieman, mutta kaunis asu oli nytkin.

Ai niin! Mustakin se Niinan asu oli hieno.

elly

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #63 : 15.04.2012 21:32:31 »

Torstenilla ja Diandralla Falling Slowly leffasta Once, ja Heikillä ja Susannalla Lady Antebellumin Need You Now :)
Find your freedom in the music

sepe

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #64 : 15.04.2012 21:33:33 »
No jaahas. En mie ois Arttua pistäny vielä kotimatkalle, mutta ei kai auta motkottaa kun en edes äänestänyt. Tosin en tiedä kenet edes olisin halunnut pois, en ketään kai. Heikki on ehkä ollut viime aikoina vähiten hyvä, mutta haluan myös häntä katella/kuunnella noin muuten.

Tuomiot:

Arttu oli parempi kuin yleensä, vaikka ei mun mielestä ole koskaan ollutkaan huono, vähän tasapaksu vaan joskus. Vähän toivoin, että ois irrottanu mikin ständistä eikä heilunut sen ständin varressa koko esitystä, mutta pikkujuttuja sinänsä. Tätä esitystä oisin voinut kuunnella yksin parvekkeella juhannuksena, sellanen fiilis tuli. Hyvä siis. Tämä biisi sopi hänelle tosi hyvin, ja oli näistä tuomarien valinnoista kyllä selkeesti vähiten haastava, ei siis mun mielestä juurikaan joutunut poistumaan mukavuusalueeltaan. Jos ois oikeesti joutunut, ois hänelle pitänyt valita joku englanninkielinen biisi, mikä ois voinut mennä hyvinkin metsään, mutta tämä ei mennyt. Tällasta kuuntelisin ihan mielellään levyltä ja toivotaan että Artulle tästä kisasta levytyssopimus saadaan.

Susannalta odotin biisin perusteella paljon ja odotukset onneksi täytettiin. En ihan kuitenkaan tätä koko biisiä muistanut etukäteen, että tässä oli näinkin paljon revittelyä ja mahtipontisuutta kuin mitä tässä oli. Luulin jotenkin paljon herkemmäksi biisiksi vielä. Mut Susanna lauloi todella kauniisti ja hymyilikin lavalla. Melkein tuli kyynel silmään, mutta ei ihan. Toivoin koko sydämestäni ettei tippuisi, koska Susanna on vaan ihan järjettömän hyvä ja diggaan hänen äänestään ihan tajuttomasti. Toivottavasti Susannalle saadaan kisan jälkeen oikeanlaista musiikkia levylle eikä mitään kiireessä väkisin tehtyjä biisejä.

Heikki näytti ihan sairaan söpöltä kun tukka oli laitettu tuolleen. Vaikka joo Vaahteramäen Eemeli tuli kyl mulleki mieleen... (tosin hattu, otsis ja korvikset sai hänet näyttämään ihan mun poikaystävältä, jolta hän vähän näyttää kyllä ilman niitäkin :D) Mut joo siis laulu. Tää biisi on kamalan hyvä, mutta Juice on Juice ja vaikea tätä on tulkita kenenkään muun yhtä uskottavasti. Yritys oli hyvä ja niin hyvä esiintyjä kuin Heikki onkin, niin ei se nyt silti ihan onnistuneelta vaikuttanut. Ei kuitenkaan pohjanoteerauskaan eikä sellanen että hävettäis hänen puolestaan, vaan no, oikeastaan tuomarit sanoivat just niin kuin se olikin, eli "riittävän hyvä". Huonoin tää nyt tämänpäiväisistä esityksistä oli, mutta kun on valittu noin hankala biisi niin minkäs teet. Vähän kyllä tuli sellainen fiilis, että hiljasemmat kohdat olisi voinut vähän kovemmin laulaa, kun en kuullut aina oikein mitään ja sitten lopun huutokohtia ei olisi ehkä tarvinnut ihan niin lujaa huutaa. Mut, oli tää kokonaisuutena "ihan okei".

Diandra. Oon ehkä mielipidevammanen, mut tää biisi on tylsä. Eikä Diandrakaan siitä oikein vähemmän tylsää saanut. En mie tätä jaksais levyltä kuunnella, sori vaan. Omaa Diandra kyllä oli siihen tuonut, jo pelkällä äänellään ja tolla oktaavia ylempää laulamisella (kiitos vaan sille joka tän mainitsi tuolla aiemmin, en mie mistään oktaaveista tajua :D). Laulu sinänsä kuulosti hyvältä ja onnistuneelta, esiintymisessäkään ei ollut vikaa, mutta ei tää silti oikein napannut. Syytän biisivalintaa. Hyvin Diandra kyllä vaikutti siltä, että haluaa muuntautua ja kokeilla erilaista, pointsit siitä. Stailaus oli mun silmään muuten jotenki outo, tuli koko ajan mieleen Johnny Depp elokuvassa Jali ja suklaatehdas.

Torsten oli ehkä vähän parempi kuin odotin. Tätä biisiä en erityisemmin tunne, kuuntelin sitä ennen tätä youtubesta pätkän ja totesin sellaseks ettei minuun iske :D Mielenkiintoista oli silti nähdä Torstenilta tämän tyyppinen biisi. Hyvin tuntui ottaneen haasteen vastaan varsinkin esiintymisen suhteen. Mua nauratti tää esitys, en oikeastaan tiedä miksi - oliko se ihan läppä vai hyvällä tavalla hauska (vai naurattiko mua vaan kun näin tuomarien nauravan)? Joka tapauksessa, ylitti odotukset. Silti se odotusten ylittyminen tais mennä enemmän esiintymispuolelle kuin laululliselle. Laulu jäi vähän huomiota herättävän esiintymisen jalkoihin. Kertsissä silti tuntui, että Torstenin ääni ehkä jopa sopi jotenkin tähän biisiin. Tuomio: Ihan okei.

Turha huomio vielä, joka onkin täällä jo mainittu useaan kertaan: Niinan vaatteet oli aivan järkyttävät!

leena

• 2. semifinaalin laulaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #65 : 15.04.2012 21:33:59 »
offtopic, mutta mua nauratti kun heikki näytti ihan vaahteramäen eemeliltä.

Hah! Ihan samat aatokset, mut jotenkin jopa se look sitten sopi biisiin. Oli vähän vaikea päättää oliko Heikki ihanan kamala vai kamalan ihana, mut lopulta kuitenkin tykkäsin. Epävirettä oli mut se ikäänku sopi tunnelmaan ;). Ihan tyypillistä mulle, että illan ehkä objektiivisesti katsoen huonoin esitys päätyy lemppariksi :)

veepee

• Teatteriin selvinnyt
    • Profiili
« Vastaus #66 : 15.04.2012 21:39:22 »
Sepen stylistikommentin kanssa samaa mieltä,aiemmassa kirjoituksessakin olen toivonut hötsyntötsyn-stylistin heivaamista hiuksista *******.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #67 : 15.04.2012 21:39:32 »
Kuudennessa finaalissa kilpailijat ajettiin pois mukavuusalueiltaan, joihin useimmat heistä olivat nojautuneet turhan sitkeästi. Tarkasteluun joutui siis kilpailijoiden muuntautumiskyky. Tässä suhteessa illan suurin häviäjä oli Diandra. Hän oli ollut melko vakuuttava esittäessään oman mukavuusalueensa kappaleita. Kun hänet oli pantu laulamaan toisentyyppinen, joskin vaikeahko kappale, tuloksena syntynyttä esitystä voisi luonnehtia jopa katastrofiksi. Tasapaksua mölinää se ainakin oli. Diandra ei siis välttämättä ole kovin muuntautumiskykyinen.

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #68 : 15.04.2012 21:40:18 »
Torstenilla ja Diandralla Falling Slowly leffasta Once, ja Heikillä ja Susannalla Lady Antebellumin Need You Now :)
Kuuntelin nuo youtubesta, ja ekan biisin kohdalla tulee kyllä mieleen että tuo sopii Torstenille kuin nakutettu ja jälkimmäinen puolestaan Susannalle.  :P

jensky

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #69 : 15.04.2012 21:43:18 »
Kuudennessa finaalissa kilpailijat ajettiin pois mukavuusalueiltaan, joihin useimmat heistä olivat nojautuneet turhan sitkeästi. Tarkasteluun joutui siis kilpailijoiden muuntautumiskyky. Tässä suhteessa illan suurin häviäjä oli Diandra. Hän oli ollut melko vakuuttava esittäessään oman mukavuusalueensa kappaleita. Kun hänet oli pantu laulamaan toisentyyppinen, joskin vaikeahko kappale, tuloksena syntynyttä esitystä voisi luonnehtia jopa katastrofiksi. Tasapaksua mölinää se ainakin oli. Diandra ei siis välttämättä ole kovin muuntautumiskykyinen.

En näkisi asiaa ihan näin. Arttu lauloi jälleen kerran suomalaista popiskelmää ja Susanna teki herkästä popballadista rokimman version, joka sopi hänelle paremmin. Miksi siis valitetaan siitä, että Diandra teki rock-kappaleesta popimman? :)
-Niiskuneiti

unpajaro

• Idols-keskustelijat
    • Profiili
« Vastaus #70 : 15.04.2012 21:44:02 »

Kiitti:)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #71 : 15.04.2012 21:46:18 »

En näkisi asiaa ihan näin. Arttu lauloi jälleen kerran suomalaista popiskelmää ja Susanna teki herkästä popballadista rokimman version, joka sopi hänelle paremmin. Miksi siis valitetaan siitä, että Diandra teki rock-kappaleesta popimman? :)

Se Diandran esityshän oli umpitylsä. Meinasin nukahtaa. Olen siis pitänyt kaikista aikaisemmista Diandran esityksistä livelähetyksissä, mutta tästä en tykännyt yhtään.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012 21:48:50 kirjoittanut Anteater »

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #72 : 15.04.2012 21:48:39 »
Ongelma oli mielestäni siinä, että se ei kuulostanut hyvältä. Tuossa U2:n biisissä tarvitaan riittävästi karheutta, että biisi on kiinnostava. Onhan Diandra tehnyt biiseistä omia versioita (viimeksi viime viikolla), mutta nyt tulos oli kovin pliisu. Ehkä tuomarit toivoivat, että Didi olisi saanut kaivettua itsestään karheampaa puolta, mutta sitä ei nyt sitten löytynyt.

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #73 : 15.04.2012 21:51:28 »
Tajusin, että jos aiempien kausien sukunimi-enteet pitää paikkaansa, niin tänä vuonna pitäisi Arttu Kettusen voittaa ja Diandran tai Torstenin tulla toiseksi :P

Pakarinen - Wickholm
Jääskeläinen - Ylander
Koivunen - Abreu
Arponen - Puustjärvi
Saarinen - Elkharam

Ok, Puustjärvi ei ole niin epäsuomalainen nimi ole, mutta ei ole tavallisemmastakaan päästä ;D

Toivon, että tänään tippuisi mies. Vaikkapa tää Arttu tai Torsten. Heikistä tuli uus miessuosikkini. Olen hävyttömän kotiinpäin vetävä. 8)

Arttu kuulostaa ihan hyvältä. Vähän nasaalilta tosin? Ei tosin tulkinta taaskaan pääse ihon alle  :/

Nyt ainakin loppuu yksi perinne Idols-historiassa. Tai voihan olla, että voittaja on Heikki Paasonen. 8)

jensky

• i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #74 : 15.04.2012 21:59:01 »
Ongelma oli mielestäni siinä, että se ei kuulostanut hyvältä. Tuossa U2:n biisissä tarvitaan riittävästi karheutta, että biisi on kiinnostava. Onhan Diandra tehnyt biiseistä omia versioita (viimeksi viime viikolla), mutta nyt tulos oli kovin pliisu. Ehkä tuomarit toivoivat, että Didi olisi saanut kaivettua itsestään karheampaa puolta, mutta sitä ei nyt sitten löytynyt.

Samaa mieltä tästä, ettei veto ollu läheskään Diandran parhain. Huonoin jopa, (ja silti hyvä kuitenkin) Tarkoitin vaan sitä, että outoa arvostella Diandran vetoa siksi, että hän teki rokista poppia ja olla kritisoimatta muita, jotka vetivät kappaleen enemmän omalle mukavuusalueelleen :)
-Niiskuneiti