No ihmiset tykkäävät erilaisesta huumorista

Meikään Big Bang Theory on aina uponnut ja varmasti uppoaa jatkossakin. Se "nörttihuumori", verbaliikka yms. iskee meikäläisen nauruhermoon. Ei ole mahdollistakaan saada aikaiseksi komediasarjaa, josta kaikki tykkäisivät, jonka huumori naurattaisi kaikkia ja jossa ei olisi mitään kritisoitavaa. Sitcomit keskittyvät monesti liioitteluun, stereotypioihin yms. eli ei mikään ihme, jos joku sarja aina silloin tällöin koetaan loukkaavana ja ala-arvoisena joidenkin piirien tai ihmisten mukaan.
Itse on koe, että tBBT on ilkeä nörttejä kohtaan, sillä samalla kun siinä nauretaan esim. Sheldonin sosiaaliselle kyvyttömyydelle ja Leonardin epätoivolle, niin samalla joutuu nauramaan myös Pennyn blondimaisuudelle ja Bernadetten naiiviudelle. On totta, että noissa nörttihahmoissa on enemmän stereotypisia piirteitä ja ne ovat useimmin ne naurettavimmat hahmot, mutta itse en näe sitä negatiivisena asiana tai nörttejä aliarvostavana. Päinvastoin, se tekee niistä hahmoista rakastettavampia. Kyllä jokainen aivot omaava ihminen tajuaa, ettei nörtteys ja älykkyys ole oikeasti synonyymejä sosiaaliselle epävarmuudelle ja kyvyttömyydelle, vaikka usein huippuälykkäät siinä valossa esitetään.
Tuo kirjoitus lisäksi pohjautui aika pitkälti ykköskauteen. Sarjaa on tehty kuusi tuotantokautta ja itse en ainakaan enää näe asiaa niin, että Penny on se samaistumisen kohde ja muiden yläpuolella. Onhan Penny tavallisin, mutta sarjassa kyllä nauretaan myös hänen turhalle pyrkimykselleen tähteyteen, kouluttamattomuudelleen ja sille, ettei hän tajua olevansa hetkittäin kiusaaja. Plus hahmo on myös alkanut myös opiskella, eikä enää voi ajatella, että Penny on Leonardin tavoittamattomissa, vaan ainakin tällä hetkellä on enemmänkin sellainen olo, että Leonard "nai alapuoleltaan", jos näin voi sanoa.
Ei sinun Rico tarvitse pyörtää omaa mielipidettäsi eikä tarvitse tuon artikkelin kirjoittajankaan

Ymmärrän kyllä hänen pointtinsa, mutta toisin kuin hän, en näe sitä pahana ja loukkaavana asiana, vaan sisäinen akateeminen ja kunnianhimoinen nörttini on innoissaan tästä sarjasta. En minäkään pidä hyvinä kaikkia niitä tv-sarjoja, joita sinä olet täällä kehunut, mutta ei minun tarvitsekaan. Ihmiset ovat yksilöllisiä (surprise, surprise) ja on turha edes olettaa, että kaikkien pitäisi ajatella kuten sinä tai minä.
Plus itse olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi pystyä nauramaan itselleen ja kestää sitä, että itselleen nauretaan.