Kirjoittaja Aihe: Sekalaista ohjelmajutskaa...  (Luettu 139622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jensky

• i
  • *
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Sekalaista ohjelmajutskaa...
« Vastaus #450 : 20.01.2013 13:22:07 »
No ihmiset tykkäävät erilaisesta huumorista :) Meikään Big Bang Theory on aina uponnut ja varmasti uppoaa jatkossakin. Se "nörttihuumori", verbaliikka yms. iskee meikäläisen nauruhermoon. Ei ole mahdollistakaan saada aikaiseksi komediasarjaa, josta kaikki tykkäisivät, jonka huumori naurattaisi kaikkia ja jossa ei olisi mitään kritisoitavaa. Sitcomit keskittyvät monesti liioitteluun, stereotypioihin yms. eli ei mikään ihme, jos joku sarja aina silloin tällöin koetaan loukkaavana ja ala-arvoisena joidenkin piirien tai ihmisten mukaan.

Itse on koe, että tBBT on ilkeä nörttejä kohtaan, sillä samalla kun siinä nauretaan esim. Sheldonin sosiaaliselle kyvyttömyydelle ja Leonardin epätoivolle, niin samalla joutuu nauramaan myös Pennyn blondimaisuudelle ja Bernadetten naiiviudelle. On totta, että noissa nörttihahmoissa on enemmän stereotypisia piirteitä ja ne ovat useimmin ne naurettavimmat hahmot, mutta itse en näe sitä negatiivisena asiana tai nörttejä aliarvostavana. Päinvastoin, se tekee niistä hahmoista rakastettavampia. Kyllä jokainen aivot omaava ihminen tajuaa, ettei nörtteys ja älykkyys ole oikeasti synonyymejä sosiaaliselle epävarmuudelle ja kyvyttömyydelle, vaikka usein huippuälykkäät siinä valossa esitetään.

Tuo kirjoitus lisäksi pohjautui aika pitkälti ykköskauteen. Sarjaa on tehty kuusi tuotantokautta ja itse en ainakaan enää näe asiaa niin, että Penny on se samaistumisen kohde ja muiden yläpuolella. Onhan Penny tavallisin, mutta sarjassa kyllä nauretaan myös hänen turhalle pyrkimykselleen tähteyteen, kouluttamattomuudelleen ja sille, ettei hän tajua olevansa hetkittäin kiusaaja. Plus hahmo on myös alkanut myös opiskella, eikä enää voi ajatella, että Penny on Leonardin tavoittamattomissa, vaan ainakin tällä hetkellä on enemmänkin sellainen olo, että Leonard "nai alapuoleltaan", jos näin voi sanoa.

Ei sinun Rico tarvitse pyörtää omaa mielipidettäsi eikä tarvitse tuon artikkelin kirjoittajankaan :D Ymmärrän kyllä hänen pointtinsa, mutta toisin kuin hän, en näe sitä pahana ja loukkaavana asiana, vaan sisäinen akateeminen ja kunnianhimoinen nörttini on innoissaan tästä sarjasta. En minäkään pidä hyvinä kaikkia niitä tv-sarjoja, joita sinä olet täällä kehunut, mutta ei minun tarvitsekaan. Ihmiset ovat yksilöllisiä (surprise, surprise) ja on turha edes olettaa, että kaikkien pitäisi ajatella kuten sinä tai minä.

Plus itse olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi pystyä nauramaan itselleen ja kestää sitä, että itselleen nauretaan. 8)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Rico

• Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #451 : 20.01.2013 13:35:39 »
Plus itse olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi pystyä nauramaan itselleen ja kestää sitä, että itselleen nauretaan. 8)
Tästä olin kyllä artikkelin kirjoittajan kanssa hyvin pitkälti erimieltä. Itseä ei sarjassa niinkään häirinnyt se, että siinä selvästi dissataan "meitä" nörttejä. Mutta mielestäni tuossa sarjassa ei todellakaan ole mitään nörttihuumoria. Kuten artikkelisssa hyvin selitetään, sarjassa nörttiyttä käytetään punchlinenä eikä vitsien aiheena. Se on mielestäni hyvin laiskaa kirjoittamista.

Negativ

• Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #452 : 20.01.2013 13:49:06 »
Itsehän en jaksanut edes tuota kirjoitusta lukea kahta lausetta enempää. :D Mä katson kyseistä sarjaa, vaikka en pidä sitä komedioiden parhaimmistona, mut en ole koskaan sitä kokenut mitenkään loukkaavana. Harvoinpa mitään fiktiivista koenkaan loukkaavana, fiktio fiktiota ja fakta faktaa. Ja mä kyllä olen muutenkin sellainen ihminen, että voin myöntää nauravani myös epäsopiville asioille toisinaan, mut eihän tästä elämästä muuten selviäiskään. Must on vaan jotenki huvittavaa, et joku jaksaa rageta jostain tv-sarjasta tai leffasta. Eiks niinku muuta elämää oo. Jos jostain ei tykkää, niin jättää sit vaan kattomatta.

Voisinpa kommentoida tähän samaan viestiin, et oon nyt kattonu Don't Trust the B---- in Apartment 23 subilta. Kaks jaksoo on tainnu vasta tulla. Kiinnosti tää lähinnä Krysten Ritterin takia, joka on jäänyt mieleen parista sivuroolista. James Van Der Breek on huvittava tässä, koska esittää itseään. Eipä tämäkään kovin kummoiselta vaikuta, mut eiköhän tuu silti katottua subilta, jos vaan ehtii. Semmosta kevyttä katsottavaa.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013 13:59:01 kirjoittanut Negativ »

~It feels good. Is that reason enough for you.~

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #453 : 20.01.2013 17:49:18 »
Voisinpa kommentoida tähän samaan viestiin, et oon nyt kattonu Don't Trust the B---- in Apartment 23 subilta. Kaks jaksoo on tainnu vasta tulla. Kiinnosti tää lähinnä Krysten Ritterin takia, joka on jäänyt mieleen parista sivuroolista. James Van Der Breek on huvittava tässä, koska esittää itseään. Eipä tämäkään kovin kummoiselta vaikuta, mut eiköhän tuu silti katottua subilta, jos vaan ehtii. Semmosta kevyttä katsottavaa.

Tuosta Asunto 23:sta täytyy sanoa, että sarjan kakkosjakso oli yksi hämmentävimmistä komediasarjan jaksoista mitä olen vähään aikaan nähnyt. Jotenkin niin pihalla tästä maailmasta. :D

Big Bang Theorya olen katsonut vain muutaman jakson. Ykköskausi taisi joskus tulla Subilta maratonina niin sillon katsoin pari jaksoa, mutta en suuremmin innostunut. Nyt pyörii Subilla viitoskausi, ja viimeiset kaksi jaksoa olen ihan innolla katsonut. Mielestäni ihan harmitonta huumoria, ei tarvitse pyrkiä johonkin hienoon ja  ennennäkemättömään hifistelyyn. Kyllä tämä Frendit-tyyppinen formaatti toimii kaikessa yksinkertaisuudessaan vieläkin.

Viimeisin jakso keräsi muuten 20 miljoonaa katsojaa. Se on aivan mieletön saavutus.
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

jensky

• i
  • *
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
« Vastaus #454 : 20.01.2013 21:19:42 »
Kyllähän ne suosituimmat komediasarjat ovat usein todella yksinkertaisia ja "samaa toistavia". Ne vaan uppoaa massoihin :) Itse en ainakaan noilta sarjoilta edes hae mitään upeaa omaperäisyyttä, vaan ne ovat sellaista kevyttä ja helposti nieltävää viihdettä, joita katsoessa voi olla aivot kunnolla narikassa. Frendit, Sinkkuelämää, tBBT, Moderni perhe ja Puumanainen ovat omat suosikkini komediasarjoista kautta aikain, eli aika massaa olen :D
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #455 : 22.01.2013 21:55:40 »
Oon edenny Beverly Hills 90210 sarjan 7.kauden loppupuoliskoon (tätä tulee katottua aina muutama jakso, kun tulee sopiva väli).  Nyt muutamassa jaksossa on ollut mukana Jason Lewis, joka muistetaan varmasti parhaiten Sinkkuelämään Jerrod Smithinä. Huvittavaa tässä on se, että hän esitti myös Beverly Hillsissä nousevaa näyttelijälupausta. :D

//Don't Trust the B in Apartment 23 is cancelled
« Viimeksi muokattu: 23.01.2013 14:24:26 kirjoittanut Negativ »

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #456 : 30.01.2013 08:04:57 »
New Girlin uusin jakso oli <3

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #457 : 02.03.2013 21:09:58 »
Enpä tiennykään, et Hilary Swank on ollut myös Beverly Hills 90210. :D 8.kausi menossa.

Lostin Jin Kwon eli Daniel Dae Kim oli lääkärinä parissa jaksossa ja nyt täs on viel Adam Levine aikasemman bändinsä kanssa (Kara's Flowers). :'''D Tai no onhan toi nyt melkeen jo Maroon 5, yks jäsen puuttuu tosta.

« Viimeksi muokattu: 02.03.2013 21:43:07 kirjoittanut Negativ »

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #458 : 17.03.2013 12:31:04 »
Onko kukaan kattonut tota Pahan jäljillä (The Following)? Uskaltauduin seuraamaan sarjaa, kun on juuri vähän aikaa sitten varmistettu, et tulee 2.kausikin. Sarjastahan on ehtinyt tulla 2 jaksoa torstaisin maikkarilta. Nyt tulee kuitenkin pieni muutos lähetysaikaan. Sarja tulee edelleen torstaisin, mut siirtyy Subille ja lähetysaika on 22.00! Maikkari alkaakin näyttää torstaisin klo 21.00 Mentalistin 5.kautta. Ärsyttävää sähläystä, mut toisaalta oon onnessani, et saadaan oikeesti näin nopeesti Mentalistin uus kausi....ehti vasta pari viikkoa sitten 4.kausi päättyä maikkarilla.

Mut anyways....tolla Pahan jäljillä sarjalla on just bueno idea takanaan, toivottavasti ei lässähdä jossain kohtaa. Oon viime vuosina aika vähän jaksanut kattoo mitään rikossarjoja. Ne on juurikin rajoittunut johonkin Mentalistiin tai White Collariin (tosin sitä oon ehtiny kattoa vasta 1.kauden).

Rico

• Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
    • Profiili
« Vastaus #459 : 17.03.2013 17:19:31 »
Vaikutti just aika perinteiseltä proseduraalilta niin jäi katsomatta, ei ole vielä niin paljon kehuja saanut että ois tullu pakottava tarve kattoa. Mutta ehkä jossain välissä voiskin, eihän toi nyt huonoltakaan vaikuta. Nykyään vaan tulee niin paljon laadukasta tv:tä.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #460 : 15.05.2013 22:21:38 »
USA:ssa syksyllä alkavalla televisiokaudella on luvassa ihan lupaavia uutuuksia. Syksyllä alkavista komedioista eniten kiinnostaa Sean Hayesin tähdittämä "Sean Saves the World". Jossain vaiheessa on tulossa myös kolme uutta Bill Lawrencen tuottamaa sarjaa ("Undateable", "Ground Floor" ja "Surviving Jack") sekä Kevin Biegelin luoma "Enlisted". Gavin & Stacey -remake "Us & Them" kiinnostaa myös.

Draamapuolella eniten hypetystä on tässä vaiheessa varmaan saanut "Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.", joka pitää varmaan itsekin itsekata. NBC:n "The Blacklist" on myös ihan kiinnostava.

Ja kuopatuiksi joutuivat mm. sellaiset sarjat kuin Happy Endings, CSI: NY, Whitney, Rules of Engagement, Body of Proof...

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #461 : 15.05.2013 22:36:00 »
Jahas C.S.I New York ei jatku. No en mä tästä nyt kauhean yllättynyt, kun C.S.I Miami päättyi viime vuonna. Alkuperäinen C.S.I se taas ilmeisesti jatkuu??

Rakkauden anatomiakin on tietääkseni päättymässä kuudenteen kauteen. Onneksi sentään Criminal Minds sai jatkoa! :) Kostokin on saamassa jatkoa :). Kuten myös NCIS, NCIS: Los Angeles & Bones.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #462 : 15.05.2013 22:45:32 »
^ Rakkauden anatomian viimeinen jakso nähtiin tammikuussa.

Greyn anatomia sen sijaan vieläkin porskuttaa menemään, mutta luulisi senkin jo vetelevän hiljalleen viimeisiään. Tulevan kauden jälkeen on ainakin luvassa armottomat sopimusneuvottelut, sillä kaikkien alkuperäisnäyttelijöiden sopimukset ovat siinä vaiheessa katkolla.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #463 : 15.05.2013 22:51:59 »
Greyn anatomia on jo niin pitkäikäinen, että luulisi tosiaan vetelevän viimeisiään. On ollut kuitenkin tason notkahteluja sarjalla jonkin verran, tällä hetkellä kyllä ihan ookoo.

Itseäni kiinnostaa Andy Sambergin uusi tv-sarja, toivottavasti on hyvä, sillä kaipaan Sambergia tv-ruudulla. Vuosi sitten hän jätti Saturday Night Liven samaan aikaan kuin Kristen Wiigkin. Tänä keväänä Bill Hader puolestaan jättäytyy pois. Harmillista. No on siellä vielä pari hauskaa heppua, mut käsikirjoittajat vois mennä vaihtoon...

Melkeen unohtui linkki siihen Sambergin sarjaan, eli tästä siis kyse.

Ihan mielenkiintoista myös nähdä millaisia Once Upon a Timen, Pretty Little Liarsin ja The Vampire Diariesin spin-offit tulevat olemaan.

ddrukki

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #464 : 14.06.2013 20:14:00 »
Syksyllä alkavista komedioista eniten kiinnostaa Sean Hayesin tähdittämä "Sean Saves the World".

Ja tuosta ohjelmasta tuli muuten jälleen hieman kiinnostavampi: Smashista tunnetuksi tullut Megan Hilty on myös kiinnitetty sarjaan mukaan vakiorooliin. :)

Anteater

• Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #465 : 30.06.2013 17:13:20 »
Eilen erehdyin katsomaan Tangomarkkinoiden Matkalla finaaliin -ohjelmaa televisiosta. Jopas oli tylsä, tyhmä ja väkinäinen lähetys. Peltsi on ihan jäykkä ja typerä juontaja, eikä finalistien tasossakaan ole hurraamista. En olisi oikeastaan kelpuuttanut ketään niistä 12:sta jatkoon. Bablo oli kaikista jäätävin! >:(

poppari

• Idols-keskustelijat
  • *
    • Profiili
« Vastaus #466 : 11.07.2013 08:22:15 »
Kesän uudet sarjat ovat alkaneet, ainakin jonkun verran. Dexterin vika kausi vaikuttaa hyvältä.

Lisäksi oman mielenkiinnoin sai SIBERIA, fake-reality tv, jossa 16 kilpailijaa dumpataan Siperiaan. Eli survivor feat blair witch project. Aika CAMP meininkiä, mutta meikään menee!

Jos rikossarjat kiinnostaa niin tanskalais-ruottalais produktioon Broen perustuva Bridge alkoi juuri jenkkilässä. Ilmeisesti pitäisi olla laadukasta settiä. En vielä kattonut kumpaakaan versiota. (tästähän tulee trendi, skandinaaviset rikossarjat jenkkiversioksi. The killing eka, bridge, mikäs sitten? Vares?)

sinisimpukka

• Tarkkaileva kyttäsini
  • i
  • *
  • j'ai ecouté que tu aime manger..
    • Profiili
« Vastaus #467 : 12.07.2013 22:35:36 »
Huh! Kahden vuoden tauon jälkeen: Tallentava digiboxi!! Enköhä mäki ala kattomaan taas vähä enempi telkkaria, ku voi ottaa nauhalle lempisarjoja tai leffoja. Mun tv:n katsominen on oikeesti ihan kuollu ku ei oo semmosta samanlaista elämänrytmiä ku ennen. Nykysin voi olla töitä/harkkaa ja kolmevuorotyö vähä vaikeuttaa sitä tv-rumbaa. Ja toisinaan on vaa parempaa tekemistä ja en taho olla mikää tv:n orja :'D

MUT JEE! Eniten on ärsyttäny kaikki missatut hyvät leffat ku ei oo kerenny kattoa! Nyt tallennukseen vaan! (miks haluun vielki sanoa että nauhalle!? :'D)

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #468 : 12.07.2013 22:57:58 »
^Mä sanon yhä edelleen, et laitan jotain nauhalle. : DD Vähän kyl ärsyttää ettei tota mun vanhaa tallentavaa boxii saanu liitettyy uuteen telkkaan, mut toisaalta mulla on nyt tääl kotikotona pikkutelkku mun huoneessa ja se on kytketty siihen, niin on siitä ees iloo täällä. :) Ja saishan sen varmaan liitettyykin, mut ei kukaan oo jaksanu perehtyy asiaan. Oon kyl toisaalta pärjänny ilmankin, kun tosi moni sarja tulee nykyään onneks nettitelkkuun (tosin sielläkin ne on vaan tietyn ajan, mut oon hyvin pärjänny. :>)

Mut jos miettii mitä joskus katoin telkkuu, niin onhan se vähentyny. Tulee just katottuu bokseilta ja netistä.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #469 : 07.09.2013 12:52:24 »
Tein tosi hyvän löydön!! Jos lataa sellasen ilmasen lisäosan kuin Mediahint, niin pääsee katsomaan esimerkiksi Jenkkien nettitelkuista (ilmaisista sellaisista) sarjoja, kun se tavallaan huijaa niitä luulemaan, et oot Jenkeissä. :D Kun yleensähän noissa ei oo katseluoikeutta, kun se valittaa, et on väärältä alueelta. :D

Ja toi lisäosa on tosiaan ihan turvallinen, ei tullu mitään ärsyttäviä toolbareja sen mukana tai mitään muutakaan inhaa. Ja ilmeisesti jos omistaa netflixin, niin sen avulla pääsee kattomaan myös Jenkkien netflixissä olevia juttuja, kun kaikkiahan ei Suomen netflixissä ole tarjolla.

https://mediahint.com/install_chrome.html
« Viimeksi muokattu: 07.09.2013 12:55:22 kirjoittanut Negativ »

ilppez

• Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
« Vastaus #470 : 08.09.2013 23:56:36 »
Mä oon jäänyt koukkuun turkkilaisen saippuasarjaan ja katselen sitä nykyään netistä. ;D ;D Pahinta siinä on et se yks jakso on tyyliin 2h. 8)
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #471 : 15.09.2013 22:35:43 »
^Haha, kuulostaa mielenkiintoselta. :D

Mä aloin vihdoin kattoa Awkwardia. Olin nähnyt muutaman jakson sieltä sun täältä 1.kaudelta, kun joskus MTV:ltä tuli maraton. Ihan viihdyttävä sarja, ei mitenkään ihmeellinen, mut tykkään katsoa.

Thesugarangel92

• Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
« Vastaus #472 : 07.10.2013 13:23:44 »
Miks katon Braking Badia, ku se oksettaa mua niin sairaasti? :-D
Jotenki sairaalla tavalla jäin ehkä koukkuun.

Negativ

• i
  • *
    • Profiili
    • Last.fm
« Vastaus #473 : 01.11.2013 16:56:10 »
"BBC American palkittu laatutrilleri nuoresta naisesta, joka varastaa kaksoisolentonsa identiteetin ja huomaa pian olevansa hengenvaarassa."

Suosittelen! Katoin kesällä tän. Jostain 4. tai 5.jaksosta alkaen olin ihan kunnolla koukussa. 2.kausi alkaa ens vuoden puolella. Upeita roolisuorituksia, jännitystä ja huumoria! 1.kaudessa on siis 10 jaksoa. Jaksot on 1.2.2014 asti areenassa katsottavissa.

http://areena.yle.fi/tv/2070416

Kaitsu

• Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
« Vastaus #474 : 23.11.2013 04:19:53 »
Olen totaalisesti koukuttunut & tykästynyt Livillä vähän aikaan sitten alkaneeseen sarjaan nimeltään Scandal! Kerry Washington on roolissaan todella loistava & muutenkin pidän sarjan hahmoista paljon. Aivan törkeän mahtava sarja näin alun perusteella!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors