Kirjoittaja Aihe: Iso-Britannian X-Factor  (Luettu 17109 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aelether

• Pississtanian ikimuistoinen vainooja
  • i
  • *
    • Profiili
Iso-Britannian X-Factor
« : 29.09.2009 23:52:49 »
Eiiih, nyt olen nauranut itseni kipeeksi youtube-pätkien perusteella... ei tän ainakaan pitäisi olla vähemmän viihdyttävää kuin Idolsin.

« Viimeksi muokattu: 16.11.2009 22:08:45 kirjoittanut Etsku-Etana »
Susan says don't get afraid, get angry
Terry Pratchett: Hogfather

Aelether

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #1 : 30.09.2009 00:08:37 »
http://www.youtube.com/watch?v=kYplL9eXzvM&NR=1

Eiiiiii hitto! Minä olen kohta ihan kierossa näitten kanssa!

Aelether

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #2 : 02.10.2009 09:21:27 »

capri

• Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #3 : 09.10.2009 23:56:07 »
Ihan silkasta kiinnostuksesta tätä ohjelmaa kohtaan päätin alkaa seurata Brittien X-Factoria, jonka kuudes kausi on pyörähtänyt käyntiin. Kolme ekaa jaksoa olen nyt katsonut (näitä koelauluja) ja täytyy todeta, että kyllä britit osaavat tehdä viihdettä!

Oikeasti tämä on todella piristävä monien AI:n katselujen jälkeen. Paljon rennompi, paljon hauskempi ja huomattavasti aidompi. Sekä tuomarit että kilpailijat ovat jotenkin kotoisampia ja ei-niin-kilpailuhenkisiä. Toki Simon Cowell on molemmissa tuomari, ja vaikka onkin oma itsensä myös tässä, niin Simonkin on paljon mukavampi. Muut tuomarit ovat myös ihan ok. Parasta on ehkä se, että ohjelma-aikaa ei mene kauheasti turhuuksiin (jos ei pidä semmoisina nopeita musiikin täytteisiä leikkauksia - ohjelma sisältää muutenkin tosi paljon musiikkia, mistä ite vain tykkään). Juontajaa ei esim. näytetä juuri yhtään. Ohjelmassa näytetään suhteellisen vähän eri osaajia, mutta sitten kun heitä näytetään, niin heitä näytetään yleensä kunnolla. Huonotkin tyypit on oikeasti hauskoja. Melkeinpä vain kerran olen nolona todennut, että olisi voinut jättää näyttämättä. Lisäksi eurooppalainen musamaku! Olen tähän mennessä tunnistanut melkeinpä 99 % koelaulujen biiseistä. Tällä tuotantokaudella on myös tapahtunut yksi merkittävä muutos, ja koelauluissa on mukana liveyleisö ja taustamusiikkia. Todella piristävältä vaikutti tuo muutos, vaikken olekaan aiempia kausia katsonut.

Kauhea selostus, mutta tässä mun tämän hetken suosikkien koelaulut kolmen jakson perusteella:
Danyl Johnson
Jamie Archer
Lucie Jones
Jade Fubara
Daryl Markham
Miss Fitz
« Viimeksi muokattu: 09.10.2009 23:59:28 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #4 : 10.10.2009 17:30:15 »
Mistä tota brittien X-Factoria voi seurata?

Tulee brittiläiseltä itv-kanavalta. Kotisivut on aika kattavat, sieltä löytyy paljon videoita, mutta on myös spoilaantumisvaara.

//Sivuilta kun klikkaa episodes-kohtaa, niin sieltä näkee paljon matskua.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2009 17:32:01 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Jolanne

• Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #5 : 18.10.2009 12:58:25 »
JEA!!!

Joku muukin kattoo Brittien X-factoria!

Just kattelin eiliset esitykset :)

John & Edward on mun ykkosinhokin jo senkin perusteella ettei pojista kumpikaan osaa laulaa kovinkaan hyvin. Lisäks se pelleily on ärsyttävää.

Danyl, Lucie ja Stacey suosikkeja, myös Miss Frank on hyvä.

Itse seuraan totia brittiversiota YouTubesta.

Vaikka Simon Cowell on erinomainen, en pidä siitäkään, että hän on niin hallitseva hahmo. X-factorissa varmasti erityisesti, koska ohjelma on hänen omansa. Muut tuomarit jäävät ihan statisteiksi, joiden kommenteilla ei ole merkitystä.

Mun mielestä tässä Britti-Xfactorissa Simonin asema on kyllä aika hallitseva, MUTTA Simon ei ole läheskään yhtä kriittinen kun AI:ssa.

Ja se mistä mä tykkään tässä X-Factorissa on se, et jokaisella ryhmällä on omat mentorit.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2009 13:00:39 kirjoittanut JLNE »

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #6 : 19.10.2009 08:35:07 »
Rikki tippui odotetusti. Seuraavan viikon teema on Big Band.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #7 : 19.10.2009 11:12:52 »
Jee. Onneksi kaikki suosikkini porskuttavat edelleen.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #8 : 20.10.2009 12:34:59 »
Oli muuten muutamia aivan mahtavia esityksiä viime jaksossa. Erityisesti mieleen jäi Joe ja Jamie. Mun suosikkeja noiden kahden lisäksi on myös Danyl, Olly, Lucie ja Stacey. Ei missään erityisessä järjestyksessä tosin. Mutta täytyy sanoa, että ketään kovin huonoa ei ole edes enää mukana, jos ei lasketa John ja Edwardia.

Tässä muutama pätkä viime livekierroksesta:

Jamie Archie Ehdoton ykkössuosikkini ollu koelauluista alkaen!

Joe McElderry Joe voisi panostaa tosin vähän esiintymiseen...

//pistetään nyt loputki suosikit

Olly Murs

Lucie Jones

Danyl Johnson

Stacey Solomon

Ja vielä kaikkien suureksi riemuksi John & Edward

« Viimeksi muokattu: 20.10.2009 12:43:36 kirjoittanut capri »

Aelether

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #9 : 20.10.2009 15:13:57 »
Jamie Archie Ehdoton ykkössuosikkini ollu koelauluista alkaen!

Onpas karmee afro jätkällä  :-X

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #10 : 21.10.2009 10:45:06 »
Mun mielestä Jamie on liian ylimielisen oloinen. En ole mikään erityisen suuri fani ainakaan tässä vaiheessa.

Ite liputan vahvasti Danylin, Lucien ja Stacien puolesta.

Ykkösinhokit edelleen J & E.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #11 : 21.10.2009 11:09:48 »
^Mun mielestä Jamie taas on todella nöyrän oloinen  :o

Danylia taas on haukuttu ylimieliseksi... mun mielestä sekään ei oo ylimielinen... vaan kuten Simonkin sanoo niin itsevarma.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2009 11:26:24 kirjoittanut capri »

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #12 : 21.10.2009 17:57:38 »
Sekin ISO plussa tässä X-factorissa on, että koelauluissa ei ehkä näytetä niin montaa "hauskaa" tapausta. Ainakin brittiversiossa on keskitytty oikeasti hyviin laulajiin huomattavasti enemmän.

Pahaa pelkään, että suomalaiset ei ota tätä hyvää puolta huomioon...

Mun mielestä brittien 6. tuotantokauden uudistus koelauluissa eli elävä yleisö on aivan loistava!

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #13 : 21.10.2009 17:58:35 »
Sekin ISO plussa tässä X-factorissa on, että koelauluissa ei ehkä näytetä niin montaa "hauskaa" tapausta. Ainakin brittiversiossa on keskitytty oikeasti hyviin laulajiin huomattavasti enemmän.

Pahaa pelkään, että suomalaiset ei ota tätä hyvää puolta huomioon...

Mun mielestä brittien 6. tuotantokauden uudistus koelauluissa eli elävä yleisö on aivan loistava!

Nimenomaan! Eihän niitä esikarsintoja muutenkaan näytetä katsojille. Tai siis niitä missä karsitaan tuomareiden eteen porukkaa.

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #14 : 25.10.2009 10:03:47 »
Luciella oli paras esitys eilen.

Simonin ja Louien välillä oli vähän kiistaa, kun Jamiella oli U2:n biisi, ei big band-teeman mukainen big band-biisi.

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #15 : 26.10.2009 14:41:41 »
Miss Frank tippui. Ihan hyvä ratkaisu. Nyt ei silti voi kun ihmetellä, miten ryhmäporukasta voi olla enää mukana pelkät pelleilijät.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #16 : 26.10.2009 21:35:49 »
Big Band teema ei oikein istunut kellekään. Mun mielestä parhaat esitykset oli Luciella (vaikka oli siinä kyllä hitunen teatraalisuutta siinä esitykses, mutta sopi teemaan), Danylilla, Joella, Rachelilla ja Ollylla. (Tossa järjestyksessä.) Jamien biisi ei oikein täysin istunut teemaan, eikä koskettanut niin paljon kuin edeltävä esitys. Stacey on jotenkin liian hermo, vaikka siitä tykkäänkin.

Olin kyllä todella yllättynyt, että John ja Edward porskuttaa vieläkin. Huoh. Vaikka oikeastaan laulullisesti tais olla jokseenkin heidän paras esityksensä - ei kyllä paljon vaadi. Loyd voisi kans kohta lähtee kotiin, ku se hermoilee niin paljon, että ei saa itsestään parasta irti. Mutta kun Danylin ja Miss Frankin välillä piti valita, ni onneks meni noin päin. Ois se ollu aikamoista, jos noin hyvä laulaja ja esiintyjä ois tippunut tässä vaiheessa...

Michael Bubble on aivan mieletön! Veti teeman mukaista biisiä kyllä ihan eri tasolla ku muut ;D

Westlife oli positiivinen yllätys. Tosi hyvä esitys niiltäkin. Kuka se viides tyyppi muuten tos bändis oli joskus aikoja sitten - se joka siirtyi soolouralle?

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #17 : 03.11.2009 07:35:48 »
Tässä  esitykset arviointeineen.

Tämän viikon taso oli paljon parempi kun viime viikon. Cheryllillä oli päällä kyllä jotain kummallista..

Joe - Hyvä biisi. Laulaa niin pirun hyvin, mutta esiintyminen edelleen jäykähköä. En usko että näillä näytöillä olis vaarassa tälläkään viikolla.

Lucie- Alku oli hyvä, mut ei tossa tytössä kyllä rokkia tarpeeks ole vetämään Sweet child of minea.. Hyvää laulua, surkeaa esiintymistä. Huonointa Lucieta kisassa.

Lloyd - Jestas mitä sontaa. Läpilaulantaa. Esiintyminenki ihmeellistä harmaata massaa. Lloyd olis voinut kotiutua jo pari kierrosta sitten. Ei vakuuta.

Danyl - I don't wanna miss a thing ja aika surkea sovitus. Ihan ku olis unohtanu sanat jossakin kohti. Laulu oli hyvää ja esiintyminen sopi kappaleeseen. Aika kovat aploodit sai vaikka onkin niin "vihattu".

Stacey - Joissain kohdissa menee ihan nuotin vierestä!? Laulu olis mahtavaa jos se vaan pysyis puhtaana eikä pomppis sieltä tänne jne. Vahvimmat kohdat oli ne, joissa sai laulaa kovaa. No, paras esitys silti tähän mennessä. Go Stacey! Se nenäkin ehkä vähän häiritsee mua jo...

Jamie - Oon täynnä noita Jamien maneereita. Aina se sama etukeno ja käsi takana. Kokeilis joskus jotain uutta. Esitys ei poikennut mitenkään aikaisemmista, oli itseasiassa paljon huonompi kun aikaisemmat.

Rachel- Rihanna-look on kyl parempi kun se toinen puoli päästä siilinä. Rachel on saanut jostain kyl paljon itseluottamusta. Esiintyminen on jo luontevaa ja laulukin on parantunut huomattavasti! Huikea esitys.

J & E- Oh fuck. Mä en kestä enää. No, huutolaulu sopiikin näille kahdelle ku eivät muuten oo laulajina mitään. Esitykseen oli panostettu kyllä tosi paljon, siitä vähän plussaa.

Olly - Lima-Olly taas huuliaan nuoleskelemassa.. Laulaa vaan niin hyvin et hetkittäin tulee fiilis et voisin jopa tykätä tästä. Surkea kappalevalinta.

Rachel paras, Stacey hyvä, Joe hyvä.

Lloyd tai J&E sais poistua.

Olen todella eri mieltä lähtijästä.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #18 : 03.11.2009 11:56:19 »
Lähtijä oli todellakin tosi väärä. Minä olisin myös passittanut kotiin Lloydin. En ole saanut jäbästä yhtään mitään irti koko kisan aikana. J & E nyt on ihan omassa kastissaan - ei voi ymmärtää suosiota, mutta toivon todella, että ainoastaan Lloyd enää tippuu ennen niitä, koska jos joku muu jäljellä olevista tippuu niin se on synkkä menetys - niin kuin oli jo Rachelinkin menetys.

Minä taas tykkäsin tosi paljon Lucien esityksestä - paras biisi ja parasta laulua. Lisäksi Lucie ei ole ollenkaan mikään rocktyyppi, joten tosi hyvä esityskin siinä mielessä. Kun taas vertaa Joen esitykseen, joka myös aina laulaa hyvin, niin Joen esityksessä ei ollut kyllä sitäkään vähää rockia. Mielestäni se biisikään ei ollut yhtään rock. Mutta jatkoon onneksi molemmat pääsivät, ja ansaitsivatkin päästä. Rachelin esitys oli tänään tosi hyvä. Pidin biisistä ja Rachel oli aivan uskomaton laulaja! Alussa tosin vähän tuntui jännittävän, mutta loppua kohti paransi.

En ymmärrä Danylin vihaajia. Eihän miehessä ole mitään vihattavaa. Tänään hän oli kyllä vain haamu entisestä. Todella hermoraunio. Alku oli epävireistä, mutta keskivaiheen jälkeen huomas, että huononakin päivänä osaa esiintyä ja laulaa. Stacey sen sijaan alkaa menettää pisteitään mun silmissä, vaikka onkin erittäin ihana ja hyvä laulamaan. Tänään sentään osasi esiintyä, joten pisteet siitä! En vain tykännyt laulusta. Edelleen kuitenkin Danyl ja Stacey kärkikastissa mun silmissä.

Jamie on tasaisen vahva oma itsensä - joka alkaa olla vähän tylsää. Kaipaisin parempia biisejä ja jotain sellaista todellista X-factoria. Olly sen sijaan parantaa koko ajan. Valitettavasti hänessä ei mielestäni ole edes potentiaalia nousta todelliseksi tähdeksi.

Kahta viimeistä esitystä en jaksa arvioida, koska olivat sen verran eri kastissa. Mutta viikko oli kaiken kaikkiaan paljon parempi kuin viime viikolla. Simonin olisi pitänyt pudottaa Lloyd, en tajua, miksi halusi yleisön äänien ratkaisevan, koska tulos oli odotettu. Rachelilla ei missään vaiheessa ollut faneja.

Aelether

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #19 : 03.11.2009 13:53:25 »
Minä en ole ihan päässyt kärryille tosta brittien X-factorista. Youtube tarjoaa niitä videoita miten sattuu, vaikka olen subscribannut. Se yrittää tunkea minulle uudestaan samoja videoita jotka olen jo katsonut, mutta joidenkin esiintyjien videot eivät ilmesty subscriptions-listalle lainkaan.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #20 : 03.11.2009 14:00:26 »
Tästä syystä suosittelen kattoon videoita ihan X-factorin virallisilta sivuilta.

Jolanne

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #21 : 08.11.2009 09:48:04 »
Lyhyesti:

John & Edward. Matti Vanhanen biisi, Matti Vanhanen esitys, Matti Vanhaset esiintyjät. Oon jo ihan täynnä tätä Matti Vanhasta.

Lloyd. Hyvä biisi. Ei-niin-Matti Vanhanen esitys eikä niin Matti Vanhanen esiintyjäkään. Parempi ku viime viikolla.

Danyl. HUONO BIISI... Ei ollut mikään loistava esitys, mutta vokaalisesti ihan taitavia juttuja kyllä oli. 100 x parempi kun viime viikolla.

Lucie. Ihan kiva et oli joku biisi tältäkin vuosituhannelta. Hyvä veto, raikas ja oliko ensimmäinen esiintyjä joka pysyi koko biisin nuotissa jopa.. Stailaus oli silti typerä. Paras tähänmennessä.

Olly. Biisivalinta ainaki sopi kun nyrkki silmään. Ja tykkäsin esityksestä. Kai mun täytyy vaan myöntää että Olly on hyvä esiintyjä ja laulaja.. limaisuudesta huolimatta. Shake it shake it shake it..

Stacey - Venäläisvaikutelma korostui siinä typerässä nahkapuvussa! Nyt meni esitys kyllä vähän keikistelyks ja nuotissa pysyminen oli taas turhan vaikeeta.. Ehkö Staceyn heikoin esitys tähän mennessä, vaikka ei kuitenkaan mikään huono ollut missään nimessä.

Joe - OH YES! Aivan täydellistä laulamista. Esiintyminen on kyllä vähän seisomista aika usein, sitä vois petrata.

Jamie - Stailaus taas aivan järkyttävä. En haluu nähä yhtäkään Jamien maneeria tässä esityksessä. Mutta tottakai ne kaikki tuli sieltä. Laulu oli ihan blah. Joka viikko esitys on ihan samanlainen.

capri

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #22 : 08.11.2009 14:49:21 »
Mä olin vähän pettynyt kaikkiin tämän viikkoisiin esityksiin, mikään ei oikein räjäyttäny tajuntaa. Oonko liian kriittinen?

Stacey - tykkäsin esityksestä, mun mielestä oli rohkeempi ja lauluki oli ihan jees, mutta valitettavasti laulu oli jotenkin vain keskinkertaista.
Olly - laulaa joka kerta hyvin, mutta on jotenki jumiutunu tän yhden tyylin laulajaksi, en osaa kuvitella Ollylta mitään muuta, mutta ehdottomasti tänään parhaimmistoa.
Lloyd - edelleen mielestäni porukan huonoin yksilölaulaja, tänään oli hyvä biisi, jonka keskiosa oli ihan mukavasti Lloydille sovitettu, mutta valitettavasti kaikki puutteet sekä esiintyjänä että laulajana näkyi kilometrien päähän.
Jamie - pidin tämän kertaisesta esityksestä, mies osaa laulaa, mutta jokin pieni este tähän on nyt tullut... itsekin on alkanut häiritä hitusen noi Jolannen mainitsemat maneerit, mutta niistä huolimatta/välittämättäkin niin jotain pientä puuttuu nyt, vaikka esitys oli laulun, kappaleen ja esityksensä osalta parasta Jamieta sitten Hurtin.
Danyl - ehdottomasti illan paras mun mielestä, sillä vaikka en kappaleesta pitänyt, niin Danylissa on mun mielestä se jokin X-factor, jokin sellainen pieni juttu, mikä tällä kertaa puuttu esim. Jamielta... kaiken lisäksi Danyl on loistolaulaja.
Lucie - olipas tylsä biisi, vaikka olikin just tätä päivää ja sopi mielettömän hyvin Lucielle. Muhun ei vain tällaiset kappaleet iske sitten yhtään. Lucien parasta esiintymistä, oli oma itsensä, mutta laulullisesti en jaksanut keskittyy biisin takia.
John & Edward - vaikka nää on ihan totaalisen surkeita, ni ne saa mut aina nauramaan, jotenkin mä toivon, että pysyvät mukana huvittamassa vielä pari jaksoa ;D (Eiku oikeesti voisivat jo lähtee, mutta toisaalta nää jää ainaki mieleen, paremmin ku eräät...) Tän kertaisessa biisissä ei kyllä turhan paljon ollut sanoja...
Joe - ihana kappale, ja jotenkin niin Joen tyylinen... täytyy sanoa, että Joe on oikeesti loistokas laulaja, mutta mun mielestä Joe ei vaan osaa esiintyä, lisäksi Joe sopis paremmin just johonkin musikaaliin kuin popstaraksi.

Aelether

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #23 : 08.11.2009 17:12:51 »
Ahaha mikä biisi John & Edwardilla  :D

Aelether

• i
  • *
    • Profiili
X-Factor
« Vastaus #24 : 08.11.2009 17:50:31 »
Tästä syystä suosittelen kattoon videoita ihan X-factorin virallisilta sivuilta.

Minulla ei oo oikeeta flash-versiota siihen, enkä halua päivittää, kun sitten taas yks tietty ohjelma ei toimi jos meen muuttamaan flash-versiota.